1O kategorii kierowców powodujących największe zagrożenie

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

1O kategorii kierowców powodujących największe zagrożenie

Postprzez djskorpion » niedziela 18 marca 2007, 17:03

Dresiarz za kolkiem - 6%
Opis osobowosci:
Zwykle osobowosci brak, choc wystepuja tutaj szczatkowe cechy takie jak zlosliwosc, sklonnosc do brutalnosci i uzywek. Prawie nie wystepuje w wieku powyzej 35 lat, gdyz naturalna selekcja i przydrozne drzewa ograniczaja znaczaco populacje.

Glowne wady i zagrozenia:
- zachowuje sie jak krol szosy, wynika to z poczucia wyzszosci wobec reszty (myslacej) swiata,
- wyprzedza na trzeciego,
- zajezdza droge,
- omija korek i kolejke do skretu na kazdy mozliwy sposob,
- bardzo nadmierna szybkosc,
- wszystkie inne zagrozenia wynikajace z ograniczonej wyobrazni i niskiego IQ.

Ulubione samochody:
Zaleznie od zasobnosci portfela, ale na pewno nie bedzie to Wartburg kombi. Autko musi byc szpanerskie, nawet jesli jest tanie. Nawet maluch bedzie mial przyciemniane szyby, spojler, plyte CD na lusterku (obowiazkowo!) i duza naklejke w obcym jezyku (tresc nieistotna, najczesciej PIONEER) a jak starczy forsy to i neonowki pod podwoziem... Wewnatrz sprzet grajacy musi byc najlepszy (czytaj: z najwieksza liczba migajacych lampek) i glosniki skierowane na zewnatrz, zeby wszyscy wiedzieli, ze jedzie nie byle kto. Bardziej zamozni Mlodociani uzywaja samochodow lepszych marek dochodzac nawet do BMW. Jest tez pewna zasada: im lepszy samochod tym mniej ozdobnikow - po prostu nie sa juz wtedy konieczne do necenia panienek.



Zoltodziob - 3%
Opis osobowosci:
Jest to osobnik zaraz po kursie prawa jazdy wiec moze to byc kazdy rodzaj osobowosci. Zwykle po przejechaniu pierwszego tysiaca kilometrow zamienia sie w normalnego kierowce lub przechodzi do innej kategorii z mojej listy.

Glowne wady i zagrozenia:
- zbyt mala predkosc,
- nieprzemyslane manewry,
- jazda bez swiatel,
- klopoty z manewrowaniem po zatloczonym skrzyzowaniu.

Ulubione samochody:
Nie ma reguly. Najczesciej taki, jaki rodzice przeznaczaja na straty.



Sixa - 4%
Opis osobowosci:
Zenska odmiana Zoltodzioba. Przedstawicielki tej grupy najczesciej w prostej linii przechodza do grupy nr 4. Jesli uda sie im wyjsc poza moja liste - prosze o kontakt listowny celem zlozenia osobistych gratulacji

Glowne wady i zagrozenia:
- zbyt mala predkosc,
- bezsensowne manewry,
- jazda bez swiatel,
- klopoty z manewrowaniem po zatloczonym skrzyzowaniu,
- hamowanie na zakrecie, etc.

Ulubione samochody:
Male, poniewaz zbyt odlegle fragmenty moglyby zostac zapomniane podczas parkowania lub zakrecania.



Kobieta za kierownica - 46%
Opis osobowosci:
Matka, żona, kochanka.

Glowne wady i zagrozenia:
Poza wadami wymienionymi w pkt. 3 dochodza inne, ktore przy sixie mozna bylo przemilczec, ale tutaj juz nie. Temat - rzeka , ale sprobuje:
- niemal cala uwage pochlania jej strona techniczna prowadzenia samochodu,
- trzyma sie kurczowo srodka jezdni,
- uzywa lusterek wylacznie do poprawiania make-up?u,
- wlacza lewy kierunkowskaz i skreca w prawo,
- zero kontaktu z innymi uzytkownikami drogi, brak reakcji na standardowe znaki awane reka lub swiatlami(?Co tak smiesznie miga??),
- obserwuje tylko waski fragment drogi przed maska,
- nagle hamuje (np. tuz przed skrzyzowaniem gdy zapala sie zolte swiatlo),
- predkosc uzaleznia od aktualnego nastroju a nie od warunkow,
- zero wyobrazni i przewidywania,
- wjezdza na skrzyzowanie mimo, ze nie moze z niego zjechac i oczywiscie zostaje na nim przez kolejna zmiane swiatel tworzac korek,
- uff... bola mnie klawisze...,
- blokuje szybki pas, bo za 5 kilometrow skreca w lewo,
- po dlugim oczekiwaniu na drodze podporzadkowanej w koncu zamyka oczy, zaciska dlonie na kierownicy i... rusza. Bum,
- stwarza zagrozenie nawet po opuszczeniu samochodu potrafi go bowiem zaparkowac na srodku skrzyzowania, lub 5 cm od otwierajacych sie na zewnatrz drzwi czyjegos domu.

Ulubione samochody:
Nie rozroznia marek. Zwykle male lub srednie, czasem (gorzej) wieksze.

Uwaga: Do kobiet za kierownica rzadko zaliczaja sie tez niektorzy mezczyzni.

Sa to przypadki beznadziejne ale i nieliczne przez co nie chce mi sie dla nich tworzyc oddzielnej kategorii ?Dupa Wolowa?.



Kapelusznik - 9%
Opis osobowosci:
Drobnomieszczanin, w weekendy zwany tez niedzielnym kierowca.

Glowne wady i zagrozenia:
- zbyt wolna jazda, czesto najszybszym pasem,
- brak reakcji na sygnaly swietlne,
- anemiczne acz niesygnalizowane manewry,
- przyprawiajace innych o ataki bluznierstwa dojezdzanie na luzie do skrzyzowania,
- przestrzeganie ograniczen predkosci.

Ulubione samochody:
Wszystkie modele Skody.

Uwaga: Skarcony uzywa brzydkich wyrazow.



Weteran szos - 11%
Opis osobowosci:
Jezdzi samochodem tak dlugo, ze powinien nauczyc sie juz paru podstawowych rzeczy, a sie nie nauczyl. Zna wszystkie potrzebne mu drogi na pamiec. Wszelkie zmiany pierwszenstwa i objazdy traktuje jako zlosliwosc Zarzadu Drog Miejskich wobec jego osoby.

Glowne wady i zagrozenia:
Wszelkie zagrozenia wynikajace ze zlego stanu technicznego samochodu i wlasciciela.

Ulubione samochody:
Stare trupy odziedziczone po przodkach ktorzy zgineli w kampanii wrzesniowej.



Rolnik przejazdem w miescie - 3%
Opis osobowosci:
Rolnik przejazdem w miescie. Noca nosi nazwe cicho-ciemny, bowiem zapala swiatla dopiero na wyrazne zadanie policjanta. Zaraz potem zreszta gasi.

Glowne wady i zagrozenia:
- niemoznosc zrozumienia, ze w Fiata 125 wchodzi tylko 5 osob i 50 kg burakow, a kazdy dodatkowy burak stwarza ryzyko, ze samochod zapadnie sie pod wlasnym ciezarem,
- brak zrozumienia dla obowiazku wlaczania w nocy swiatel przy jednoczesnych podwyzkach cen elektrycznosci,
- nieumiejetnosc poruszania sie po ulicy szerszej niz 6 metrow,
- ignorowanie wszelkich objawow niesprawnosci samochodu,
- nieznajomosc znakow drogowych i przepisow.

Ulubione samochody:
Fiat 125, Zuk, Tarpan - obowiazkowo przerdzewiale na wylot.

Uwaga: Nie draznic! Na wszystkie pytania przytakiwac! Rozdrazniony zawola kolegow i zablokuja cala droge. Kilka razy akcja taka rozszerzyla sie na caly kraj.



Polski chamek 12%
Opis osobowosci:
Cham pospolity. Ma klopoty z czytaniem, pisaniem i liczeniem. Jego zachowanie wynika z checi odreagowania na upokorzenia codziennosci.

Glowne wady i zagrozenia:
- zajezdza droge,
- nie przepuszcza nawet jesli nic mu to nie szkodzi,
- wciska gaz, kiedy probujesz go wyprzedzic, a jak zrezygnujesz ? zwalnia,
- omija korek i kolejke do skretu na kazdy mozliwy sposob,
- i wiele innych, ktore jego maly mozdzek wymysla on-line.

Ulubione samochody:
Brudne.



Procentowiec - 2%
Opis osobowosci:
Pijak - minimum 4 piwa przed jazda.

Glowne wady i zagrozenia:
Wszelkie zwiazane z pomrocznoscia jasna.

Ulubione samochody:
W jego stanie - bez znaczenia.



Dawca narzadow - 1%
Opis osobowosci:
Kierowca motocykla wyscigowego z umiejetnosciami rikszarza. Jezdzi i zyje szybko i krotko.

Glowne wady i zagrozenia:
- bardzo nadmierna predkosc,
- moze przejechac na wylot przez samochod nie posiadajacy wzmocnien bocznych,
- w wypadku moze uszkodzic swoje narzady, jakze cenne dla spoleczenstwa.

Ulubione samochody:
Uzywa tylko motocykli. Im sa glosniejsze - tym lepiej. Jesli zdjecie tlumika nie wystarczy dawca przy kazdym przyspieszaniu wydaje ustnie dzwiek:UUUaaaaaaeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!
:shock:
05.12.2006 - teoria - OK
17.01.2007 - praktyczny - plac - OK
- miasto - OK

30.01.2007 - odbiór prawka ;)



Obrazek
Avatar użytkownika
djskorpion
 
Posty: 14
Dołączył(a): niedziela 17 września 2006, 12:00
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez slayer17 » niedziela 18 marca 2007, 18:53

Dobże, że nie są to 10 kategorii kierowców. Byłoby gorąco na forum. Ale co do weterana szos - lub jak kto woli dziadziusia :mrgreen: miałbym pewne wątpliwości. mam 2 dziadków i obaj dobrze prowadzą. Co do kobiet za kierownicą(nie żebym się podlizywał :lol:) ale one też dobrze prowadzą, może troszkę za bardzo panikują w pewnych sytuacjach ale poza tym jest ok.
Jeszcze kolego zapomniałeś o 11 katgorii: Kierowca z bocznego siedzenia:
Jest to zwykle współwłaściciel samochodu, często osoba, z którą kierujący jest związany (rodzic lub współmałżonek).
Bardzo denerwująca, często powodująca nieoczekiwane manewry hamowania itp. Ma również funkcję ogranicznika prędkości ( CO TY TAK SZYBKO JEDZIESZ!!!, WYPRZEDZISZ TEGO TIRA PRZY 60km/h !!!!! ) :mrgreen:

To wszystko co chciałem dodać
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez kamiles » niedziela 18 marca 2007, 19:10

djskorpion to zdradź nam jeszcze, do której kategorii Ty się zaliczasz? :lol:
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez wiesniak » niedziela 18 marca 2007, 19:11

Ja powiem tak - stereotypy stereotypami, ale z niczego też się nie biorą :P .

P.S. Ja się zaliczam do rolników przejazdem w mieście :D.
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez scorpio44 » niedziela 18 marca 2007, 20:12

Dałbym głowę, że na forum już to było.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez djskorpion » niedziela 18 marca 2007, 20:41

kamiles napisał(a):djskorpion to zdradź nam jeszcze, do której kategorii Ty się zaliczasz? :lol:


Zoltodziob - 3%
Opis osobowosci:
Jest to osobnik zaraz po kursie prawa jazdy wiec moze to byc kazdy rodzaj osobowosci. Zwykle po przejechaniu pierwszego tysiaca kilometrow zamienia sie w normalnego kierowce lub przechodzi do innej kategorii z mojej listy

jako że w ciągu 1,5 miesiąca strzeliło już ponad 5000 km to raczej normalny :ups:
05.12.2006 - teoria - OK
17.01.2007 - praktyczny - plac - OK
- miasto - OK

30.01.2007 - odbiór prawka ;)



Obrazek
Avatar użytkownika
djskorpion
 
Posty: 14
Dołączył(a): niedziela 17 września 2006, 12:00
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez dylek » niedziela 18 marca 2007, 22:15

Nie obraź się, ale dla mnie 5000 km to dalej żółtodziób :D
Myślę, że 100 000 km to minimalna granica by się nazwać prawdziwym kierowcą, choć nie wiem, czy 200 000 nie byłoby właściwsze ;)
P.S. W każdym razie conajmniej 2-3 lata codziennej jazdy - kilometrów się nie czepiajmy ;)
Ostatnio zmieniony niedziela 18 marca 2007, 22:17 przez dylek, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez marcij » niedziela 18 marca 2007, 22:16

slayer17 napisał(a):Dobże, że nie są to 10 kategorii kierowców. Byłoby gorąco na forum. Ale co do weterana szos - lub jak kto woli dziadziusia :mrgreen: miałbym pewne wątpliwości. mam 2 dziadków i obaj dobrze prowadzą. Co do kobiet za kierownicą(nie żebym się podlizywał :lol:) ale one też dobrze prowadzą, może troszkę za bardzo panikują w pewnych sytuacjach ale poza tym jest ok.


Tez bede bronil starszych ludzi , sterotypy sa takie jakie sa , ale zazwyczaj sa to ludzie , ktorzy maja za soba juz kilkadziesiat lat jazdy , miliony kilkometrow i naprawde duzo doswiadczenia. To ze jezdza ostrozniej to jest kolejna sprawa , ktora przemawia na ich korzysc , poniewaz w starszym wieku czlowiek jest juz troche mniej sprawny i chwala im za to ze zdaja sobie z tego sprawe ! Dla mnie moj dziadziu byl zawsze najwiekszym autorytetem w dziedzinie motoryzacji i mysle ze zawsze pozostanie , on wlasnie zarazil mnie "bakcylem samochodowym" i uwazam ze starszym ludziom , nie tylko zreszta na drodze nalezy sie szacunek .
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Gozdek » poniedziałek 19 marca 2007, 13:46

no za to kolegi dziadek to jezdzi jak wariat..... jezdzi tak jakby mial zawsze pierwszenstwo na zadne znaki nie zwraca uwagi no poprostu wariat drogowy raz z nim jechalem i wiecej nie wsiade z nim do samochodu a jak widze go na ulicy to szybko uciekam:)
Gozdek
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez Matylda » poniedziałek 19 marca 2007, 14:39

Nie zaliczam się do zadnej z tych kategorii :)
Co do dziadziusiów, to niestety w większosci to prawda. Wielu z nich uważa, ze ma pierwszenstwo w każdej sytuacji ze względu na swój wiek. Sorry, ale ze względu na wiek, to ja mogę puścić starszego pana ale tylko w drzwiach. Na drodze obowiązują przepisy, znaki i wiek nie ma żadnego znaczenia. Sztandarowym argumentem dziadziów (z całym szacunkiem) jest to, ze prze 50 lat nie mieli wypadku. Hmm 8) Za to ten co jechał za nimi miał !
Notorycznie nie używają kierunkowskazów, albo jadą z włączonym na stałe. Oczywiście środkiem drogi, bo prawy pas lub strona jezdni jest często dziurawa i szkoda samochodu. Mam takiego w rodzinie, jeździ chyba z pół wieku, nigdy nie miał wypadku, ale robi to na żywioł :lol: Nigdy nie puszcza tych z prawej, a zewnętrznego lewego lusterka nie ma wcale od lat w swojej Ładzie :) Uwielbiam wujaszka, ale nie chciałabym spotkać na drodze.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał !
Rozpoczęcie kursu: 22.08.2005
Egzamin 1 podejście: 23.11.2005 zaliczony pozytywnie
Prawo jazdy odebrane: 05.12.2005
Matylda
 
Posty: 313
Dołączył(a): niedziela 30 października 2005, 12:19
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości