Nowy plac manewrowy

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez mildphoenix » poniedziałek 09 stycznia 2006, 17:16

Ja sobie nie wyobrazam jezdzic po ulicy w normalnym ruchu miejskim do tylu na lusterkach.Normalnie do tylu jedzie się ogladając tylnią szybke. Przestac ogladac się do tylu mozna tylko gdy zatrzyma się samochód. Zawsze mozna sobie pomagac patrzac w najblizsze lusterko, czyli prawe ... (no chyba ze mamy samochod z kierownicą po prawej).

Niemniej jednak plac przejechalem patrzac w lusterka only.
prawo jazdy kat. B, wydane 16.01.06
Avatar użytkownika
mildphoenix
 
Posty: 118
Dołączył(a): sobota 15 października 2005, 12:43
Lokalizacja: Bytom

Postprzez emzet » poniedziałek 09 stycznia 2006, 21:51

lusterka to pikuś...cieszcie się nie ma już na rękawie zatrzymania od 0 do 40 cm od lini końcowej.
emzet
emzet
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa 28 grudnia 2005, 21:33

Postprzez Myslovitz » poniedziałek 09 stycznia 2006, 21:59

emzet napisał(a):lusterka to pikuś...cieszcie się nie ma już na rękawie zatrzymania od 0 do 40 cm od lini końcowej.

Wiesz, to akurat nigdy na szczęście nie sprawiało mi żadnego problemu, więc nie mam się z czego cieszyć :roll:
No cóż, każdemu, co innego sprawia trudność :wink:
6.03.2006 - zdane
21.03.2006 - odebrane
Avatar użytkownika
Myslovitz
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota 24 września 2005, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mildphoenix » poniedziałek 09 stycznia 2006, 22:31

Ja tez mysle ze najbardziej klopotliwe bylo to zatrzymanie przy jezdzie do przodu. Pomysl wrecz idiotyczny by wprowadzic przepis 40 cm. Wystarczyloby ograniczenie jedną linią...byle na nią nie wjechac (na białą).
prawo jazdy kat. B, wydane 16.01.06
Avatar użytkownika
mildphoenix
 
Posty: 118
Dołączył(a): sobota 15 października 2005, 12:43
Lokalizacja: Bytom

Postprzez SXE » poniedziałek 09 stycznia 2006, 22:50

Pare slow sprostowania. Kiepskie jest tlumaczenie OSK nie wazne skad by nie byl , ze placu nie zdazyli przemalowac . Ja w swoim osrodku namalowalem go juz jesienia , bo przeciez nie trzeba byc alfa i omega , zeby przewidziec , ze zima to ciezki okres na takie prace.
Jesli chodzi o wykonywanie manewru w sposob poprawny to wyraznie pisze w rozporzadzeniu, ze cofanie powinno byc wykonywane patrzac w tylna szybe i lusterka. Wiec nie wprowadzajcie sami siebie w blad piszac , ze nie wolno korzystac z lusterek. Wg mnie , a mysle , ze sie nie myle manewr cofania na luku bedzie zaliczony , gdy odwrocimy sie do tylu po wrzuceniu wstecznego i caly luk przejedziemy na prawym lusterku (prawa reka za zaglowkiem pasazera) , a na prostej patrzymy do tylu i zatrzymujemy sie tuz przed tylnym slupkiem. Ktos pytal jak to jest ze slupkami . Slupkow na nowym luku bedzie 16 szt przyczym po trzy na koncu i na poczatku rekawa. Wiecej moge powiedziec po 14.01 poniewaz wtedy mamy spotkanie instruktorow w Jasrzebiu
Avatar użytkownika
SXE
 
Posty: 128
Dołączył(a): niedziela 06 listopada 2005, 20:14

Postprzez ogla » poniedziałek 09 stycznia 2006, 22:56

A co do ustawienia lusterek takie coś znalazłam na str. lubelskiego WODRu:

W lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem, zaś w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem.
Erin go bragh
Avatar użytkownika
ogla
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek 02 stycznia 2006, 21:59
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Myslovitz » poniedziałek 09 stycznia 2006, 23:02

SXE napisał(a):Wiec nie wprowadzajcie sami siebie w blad piszac , ze nie wolno korzystac z lusterek.

Chodzi o to, że nie wolno będzie korzystać tylko i wyłącznie z lusterek, jak to robiła większość osób do tej pory (ja również), nigdy na łuku nie patrzyłam w tylną szybę :oops:
6.03.2006 - zdane
21.03.2006 - odebrane
Avatar użytkownika
Myslovitz
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota 24 września 2005, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mazak » poniedziałek 09 stycznia 2006, 23:46

Obrazek
Mam nadzieję, że dobrze widać układ słupków i wymiary
Kategorie A [m] b [m] c [m] d [m] e [m] f [m] r [m] R [m]
B, B1 30,5 3 27,5 6 9 5 6 6
C, C1, D1 34 3,5 27,5 12 18,5 - 12 9
D, T, B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E 32 4 25 16,5 23,5 - 15 12
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo

Postprzez mazak » poniedziałek 09 stycznia 2006, 23:49

W przypadku egzaminu dla kategorii B i B1 prawa jazdy wykonanie manewrów:
a) parkowanie prostopadłe lub skośne – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy),
- miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej,
- po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu),
- parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
lub,
b) parkowanie równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania – możliwa jedna korekta toru jazdy) – wjazd tyłem – wyjazd przodem,
- miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej,
- długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2 krotność długości pojazdu egzaminacyjnego,
- w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy,
- po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- w przypadku kiedy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
c) zawracanie na drodze jednojezdniowej – dwukierunkowej – możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) – zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego.
- miejsce do zawracania wyznacza egzaminator.
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo

Postprzez mazak » poniedziałek 09 stycznia 2006, 23:52

Co do manerów po "nowemu" mam nadzieję, że ten zapis Was zadowoli ?
1) pozycja początkowa pojazdu określona w instrukcji w tabeli nr 9,
2) dla kategorii B, B1, C, C1, D1 – płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w przypadku kategorii B i B1w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka),
3) dla kategorii T, B+E, C+E, C1+E, D, D+E, D1+E:
a) płynna jazda do przodu pasem ruchu,
b) cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut,
4) nieprzejeżdżanie przez linie, i nienajeżdżanie na krawężniki, pachołki i tyczki ograniczające pas (nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu),
5) zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa:
a) w przypadku kategorii B i B1 w wyznaczonym polu
zatrzymania pojazdu,
b) w przypadku pozostałych kategorii w odległości
niewiększej niż 1 m. od linii ograniczającej pas.
Wniosek jest tylko jeden - można używać lusterek do jazdy po łuku :roll:
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo

Postprzez Myslovitz » poniedziałek 09 stycznia 2006, 23:57

mazak napisał(a):możliwa jedna korekta toru jazdy

No właśnie, tak ma być życiowo na tych nowych kursach i egzaminach, ale czy w życiu parkujemy, a raczej parkujecie (ja prawka wciąż nie mam, więc nie parkuję) ) tylko i wyłącznie z jedną korektą :?:
Przecież w życiu parkuje się tak, aby zrobić to bezpiecznie dla siebie i dla innych użytkowników parkingów czy dróg, czasami potrzebna jest 1 czasami 2 czy 3 korekty, żeby było dobrze.... można to zaobserwować np. pod hipermarketami, gdzie jest dość ciasno.
Może się czepiam, już sama nie wiem :hmm:
W sumie egzaminator ma znaleźć takie miejsce, żeby można było swobodnie otworzyć drzwi, ale czy to jest takie życiowe znowu???

No a o tych lusterkach, to już wyżej pisałam, chodzi o to, że nie będzie można już tylko na lusterka :wink:
6.03.2006 - zdane
21.03.2006 - odebrane
Avatar użytkownika
Myslovitz
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota 24 września 2005, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Vella » wtorek 10 stycznia 2006, 00:00

mazak napisał(a):
Wniosek jest tylko jeden - można używać lusterek do jazdy po łuku :roll:

ee, to już wiemy od dawna. Chodzi o to, że nie mozna uzywać wyłącznie lusterek.
(A to oznacza zmianę całej techniki jazdy, koniecznośc tych wygibasów, operowania jedną ręką na kierownicy, etc.)
Chyba, ze z Twoich słow miało wynikać coś innego, to nie zrozumiałam. Pardon.

Ten opis manewrów z pewnościa się przyda, ale chyba już ktoś to wklejał na forum. Nie dam głowy ale chyba ella.
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Postprzez mazak » wtorek 10 stycznia 2006, 00:04

myślę Myslovitz, że jeśli chcielibyśmy "życiowo" sprawdzać umiejętności ludzi, to egzamin powinien być np. z nienacka. Np wpada do ciebie do domu egzaminator o 19 i zabiera cię na egzamin. Ponieważ nigdy nie znasz dnia ani godziny kiedy będziesz miała egzamin. Można deliberować na ten temat... Przecież nigdy nie będzie życiowych przepisów, bo większość kierowców mając prawo jazdy, nie przestrzega przepisów. Inaczej by nigdzie nie dojechali :lol: :lol: :lol:
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo

Postprzez Vella » wtorek 10 stycznia 2006, 00:08

:hmmm:
b) cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut

eee, jeśli się cofam i zatrzymuję to jak ponawiam jazdę to ...
... to jest to cofanie. Nieprawdaż? Ponawiam.
Jak mozna ponawiać jazdę do przodu skoro się jedzie do tyłu?

Może chodzi o korektę, Cofanie - zatrzymanie - podjechanie do przodu - i ponowienie jazdy do tyłu.

Tak, tak, wiem. Czepiam się. Ale nie mam racji? Tak polonistycznie... ;)
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Postprzez mazak » wtorek 10 stycznia 2006, 00:10

Vella napisał(a):Chyba, ze z Twoich słow miało wynikać coś innego, to nie zrozumiałam. Pardon.Ten opis manewrów z pewnościa się przyda, ale chyba już ktoś to wklejał na forum. Nie dam głowy ale chyba ella.
To nie są moje słowa tylko rozporządzenie Ministra Infrastruktury w/s egzaminowania. Co do jazdy po łuku, łopatologicznie: szerszy łuk, dłuższa prosta, słupki na środku, jazda do tyłu patrząc przez tylną szybę (umiejętność prowadzenia jedną ręką), możliwość korzystania z prawego lusterka - to chyba proste ????
Ostatnio zmieniony wtorek 10 stycznia 2006, 00:11 przez mazak, łącznie zmieniany 1 raz
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości