przez Cyryl8 » czwartek 12 maja 2022, 14:33
przez gumik » czwartek 12 maja 2022, 21:55
przez Cyryl8 » piątek 13 maja 2022, 09:08
przez Cyryl8 » piątek 13 maja 2022, 10:41
przez gumik » piątek 13 maja 2022, 19:16
przez Cyryl8 » piątek 13 maja 2022, 22:47
przez waw » sobota 14 maja 2022, 22:46
przez Cyryl8 » niedziela 15 maja 2022, 09:20
przez gumik » niedziela 15 maja 2022, 11:24
waw napisał(a):W przypadku samochodów elektrycznych największą uciążliwość dla środowiska jest na etapie produkcji baterii a nie samej eksploatacji i nie wygląda to korzystnie dla elektryków. Ekonomicznie podobnie.
przez Radhezz » środa 14 września 2022, 17:27
Nie no, uśmiałem sięCyryl8 napisał(a):produkcja samochodu jest procesem jednorazowym, w przypadku pojazdów elektrycznych powtarzać produkcję baterii co jakiś czas, a z biegiem rozwoju technchnicznego będzie tych bateri coraz mniej i coraz rzadziej będzie konieczna wymiana.
przez Cyryl8 » środa 14 września 2022, 18:05
przez ks-rider » sobota 17 września 2022, 20:27
Cyryl8 napisał(a):dla mnie jest to jednak zaskoczeniem, ponieważ silniki spalinowe osiągają 40% sprawności, a silniki elektryczne 90%.
inaczej w silnikach spalinowych mamy 60% strat głównie ciepła, a na moc wykorzystywane jest tylko 40% uzyskanej energii ze spalania, natomiast w silniku elektrycznym straty to tylko 10%.
przez Cyryl8 » sobota 17 września 2022, 20:59
przez Blacksmith » wtorek 20 września 2022, 02:21
przez Cyryl8 » wtorek 20 września 2022, 05:58