
przez Blacksmith » piątek 09 października 2020, 17:17
przez Cyryl » niedziela 11 października 2020, 07:07
szofer80 napisał(a):...Mianowicie nie rozumiem jednego.Dlaczego kierowca kat BE może prowadzić zespół pojazdów 7T a nie może prowadzić pojazdu 7,5T. Czy prowadzenie zespołu pojazdów 3,5T+3,5T jest rzeczywiście łatwiejsze?
przez szerszon » niedziela 11 października 2020, 19:09
Jak się nie umie łuku po 500 krotnym powtórzeniu...Cyryl napisał(a):
także podejrzewam, że Twoje uprawnienia wymienione w podpisie są albo fikcją, albo tylko na papierze.
przez Blacksmith » niedziela 11 października 2020, 19:51
przez szerszon » niedziela 11 października 2020, 21:06
Naprawdę nie chce mi sie grzebać w czeluściach forum, aby ci matole udowodnić,że jak zwykle kłamiesz. I nie jest to istotne jakiego nicka używasz.Blacksmith napisał(a):Cyryl odpisywał szofenowi80. A co do mnie to koło 300 a nie 500. Nieźle doliczasz.
przez ks-rider » niedziela 11 października 2020, 21:51
Cyryl napisał(a):szofer80 napisał(a):...Mianowicie nie rozumiem jednego.Dlaczego kierowca kat BE może prowadzić zespół pojazdów 7T a nie może prowadzić pojazdu 7,5T. Czy prowadzenie zespołu pojazdów 3,5T+3,5T jest rzeczywiście łatwiejsze?
wrócę więc do meritum sprawy, gdy nie odpowiedziałeś na moje pytanie odnośnie różnic w zachowaniu się różnych pojazdów.
gdybyś miał te wszystkie kategorie prawa jazdy, to o co pytasz byłoby dla Ciebie zrozumiałe i oczywiste.
różnica w zachowaniu się pojazdu wynika z umieszczenia osi kierowanej:
w samochodzie osobowym mamy ją 1m przed sobą,
w ciężarówce pod siedzeniem kierowcy,
a w autobusie 2m za sobą.
jeżeli będziesz jechał pojazdem dostawczym o długości 7m i szerokości 2,2m z osią kierowaną z przodu, będziesz nim jechał jak osobówką, dużą ale osobówką.
jeżeli będziesz jechał samochodem ciężarowym o tych samych wymiarach, ale z osią kierowaną pod siedzeniem kierowcy musisz już kierować zupełnie inaczej.
tak samo jest z autobusami, jeżeli będziesz jechał autobusem długości 9m szerokość 2,2m zbudowanym na bazie np. Mercedesa Sprintera z osią kierowaną z przodu, prowadzisz go jak pojazd osobowy, duży ale osobowy.
jeżeli będziesz jechał autobusem o identycznych wymiarach, ale z osią kierowaną 2m za sobą musisz już prowadzić zupełnie inaczej.
oczywiście są osoby, które się do tego adoptują szybciej lub wolniej, ale jest to dość duża różnica.
na kurs kat C. czasami pojawiają się osoby z dużym doświadczenie w prowadzeniu tych pojazdów z przyczepą (Bookman - końska, pod jacht, laweta, laweta pod minikoparkę) i zachowanie się pojazdu ciężarowego na zakrętach jest dla nich sporym zaskoczeniem.
na kurs kat. D (autobus 10,5m lub 12m długości) przychodzą czasami osoby posiadające kat. C+E z dużym doświadczeniem w kierowaniu zespołami pojazdów ciągnik-naczepa (16,5m długości), ale nawet najbieglejsi potrzebują 6-8h aby zrozumieć, przyzwyczaić się do innego pojazdu, a i w dalszym szkoleniu zdarza się jeździć po krawężnikach.
natomiast zawsze łatwiej jest jechać autobusem przegubowym niż pojedynczym.
gdybyś kiedyś wnosił meble po wąskiej klatce schodowej wiedziałbyś czy łatwiej jest wnieść jeden sztywny mebel o długości 4m, czy inny o długości 6m ale zginający się w połowie.
autobus pojedynczy to 12m, autobus przegubowy to dwa 8,5m elementy plus przegub.
przegubowcem wiedziesz tam, gdzie pojedynczy się nie zmieści.
także na przyszłość: można wpisać sobie wszystkie kategorie prawa jazdy lub nie wiadomo co jeszcze, ale same wypowiedzi weryfikują, może nie same uprawnienia (bo można było zrobić sam kurs przed laty i nigdy nie jeździć), ale na pewno umiejętności i wiedzę.
także podejrzewam, że Twoje uprawnienia wymienione w podpisie są albo fikcją, albo tylko na papierze.
przez Blacksmith » poniedziałek 12 października 2020, 01:24
przez Cyryl » wtorek 13 października 2020, 09:59
Blacksmith napisał(a):Cyryl odpisywał szofenowi80...
przez Blacksmith » wtorek 13 października 2020, 12:38
Cyryl napisał(a):także podejrzewam, że Twoje uprawnienia wymienione w podpisie są albo fikcją, albo tylko na papierze.
szerszon napisał(a):Jak się nie umie łuku po 500 krotnym powtórzeniu...
przez Cyryl » wtorek 13 października 2020, 17:35
Blacksmith napisał(a):...a szerszon na to odpisał wyraźnie pijąc do mnie (oczywiście kłamliwie ale to inna sprawa)...
przez Blacksmith » wtorek 13 października 2020, 17:50
przez Cyryl » wtorek 13 października 2020, 21:05
Blacksmith napisał(a):Bardzo dużo nie rozumiesz...
Blacksmith napisał(a):...Otóż na jednym ze swoich filmików stojąc obok autobusu mówisz, że uczący szkolą się na o to tym autobusie a potem na nim zdają egzamin i to dużo im ułatwia...
Blacksmith napisał(a):...Jak myślisz... Dlaczego zdawalność kat B w wypadku egzaminu praktycznego to około 30% a w wypadku C,D to już 80%+ ?
przez szerszon » środa 14 października 2020, 23:10
W WORDzie są nowe hyundaye po liftingu. Nówki sztuki. Ja mam na chwilę obecną starego pięcioletniego, który miał tzw asystenta ruszania, którego skasowałem.Blacksmith napisał(a): Egzamin w Polsce jest w Polsce zbyt loteryjny. Dużo zależy czy trafi się sprzęgło/hamulec podobnej czułości, itp. ?
przez Blacksmith » czwartek 15 października 2020, 00:40
przez Cyryl » czwartek 15 października 2020, 06:39