a ile stopni ma mieć skos żebyś zaczął rozróżniać zmianę pasa ruchu od wyboru pasa ruchu?szerszon napisał(a):A ile stopni ma ten skos,że traktujesz to jako zmianę pasa ruchu ? Na filmiku też jada po "skosie" a autor nawet nie zająknął się o zmianie pasa ruchu. Mowa o zajęciu pasa. To taka drobna różnica, ponieważ nie ma mowy o sygnalizacji zajęcia pasa ruchu.Henq napisał(a):ależ oczywiście, że odróżniam, w przeciwieństwie do ciebie! Jazda po skosie z lewego pasa na prawy przez powierzchnię skrzyżowania nie jest wyborem pasa, a zmianą pasa ruchuniestety to tak w temacie dlaczego nie umiesz czytać
![]()
![]()
![]()
![]()

za mało? to może wystarczy tyle:

czy też za mało? jakieś większe skrzyżowanie z większą powierzchnią dać?
przestań perfidnie manipulować! Miałeś wskazać gdzie w art 22.5 jest mowa o ułożeniu pojazdu na drodze - nie wskazałeś tylko zaczynasz kombinować, bo znów nie pasuje do twojej wizji - no to prosty język:szerszon napisał(a):A to zmieniam kierunku jazdy zmieniając kierunek jazdy podczas przejazdu przez skrzyżowanie ? Czy na autostradzie nie zmieniam pasa ruchu, gdy przejeżdżam z prawego na lewy ? Art 22.5 nie dotyczy m.in autostrady ? Nie sygnalizuje zmiany pozycji na drodze ?niestety na ciebie wystarczy prosty język pisany - którego nie ogarniasz. Nadal nie wskazałeś zapisu w 22.2 na temat skrzyżowanianadal w art 22.5 nie wskazałeś słowa autostrada
art 22.5 Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Wskaż zapis mówiący o pozycji pojazdu na drodze, podpowiedź:
- prawa krawędź jezdni;
- środek jezdni;
- lewa krawędź jezdni;
podpowiedź nr 2:
art 22.5 mówi jaki manewry sygnalizujemy od kiedy do kiedy


strzałka czarna zastępująca tor pojazdu niewidoczna czy jak?szerszon napisał(a):Możesz wskazać dokładny czas, gdzie jest mowa o zmianie pasa ruchu ?
no i właśnie tego nie ogarniasz, tory jazdy przez skrzyżowanie nie moga dotyczyć zajęcia pasa ruchu za skrzyżowaniemszerszon napisał(a): Tory jazdy dotyczą zajęcia pasa ruchu już a skrzyżowaniem.

o zajęciu pasa ruchu mówimy tylko wówczas gdy masz jeden tor jazdy i wjeżdżasz na konkretny pas ruchu:

jeżeli piszesz o torach jazdy zawsze będzie to zmiana pasa w trakcie zmiany kierunku jazdy:

Nic sobie nie wymyśliłem po prostu tak jest, to nie moja wina, że nie potrafisz przetworzyć dwóch manewrów na razszerszon napisał(a):ty natomiast wymyśliłeś sobie zmianę pasa ruchu bez sygnalizacji jeszcze podczas przejazdu przez skrzyżowanie.


nie! bajka ta sama, w jednym i drugim wątku twierdzisz że art 22 nakazuje mi przejazd przez powierzchnię skrzyżowania jedynym słusznym pasem wewnętrznymszerszon napisał(a):Nie pisałem nigdzie o zmuszeniu zajęcia któregokolwiek PO SKRĘCIE. No chyba jak w pokrewnym wątku dla ciebie skrzyżowaniem jest wjazd na SoRO...a to już inna bajka.![]()
![]()
![]()


jednak nie pomogłyszerszon napisał(a):Sytuacje analogiczne ze zdjęć tak jak na filmiku. Na razie jesteś jedyną osobą określającą zajęcie pasa ruchu po skręcie jego zmianą.już udowodniłeś że czytanie nie jest twoją mocną stroną to może obrazki pomogą![]()
![]()
![]()
Dlatego nie możesz sobie poradzić z sygnalizacją, obowiązkową, zmiany pasa ruchu, gdy masz obowiązek sygnalizacji zmiany kierunku jazdy.![]()
![]()
![]()



Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602
No nie widzęszerszon napisał(a):No są dalej pasy ruchu za skrzyżowaniem. Nie widzisz ?kolejny przykład twojej tępoty i perfidnej manipulacji. Aby zmienić pas ruchu muszą być te pasy ruchu np przed lub za skrzyżowaniem - na wstawionym przykładzie takowych niema - nie na temat- ale ty zapewne takowe widzisz - ty widzisz różne rzeczy - nie wróżę ci nic dobrego na przyszłość - pokój bez klamek


nadal dwie jezdnieszerszon napisał(a): Są i przed.


I znów twoja perfidna manipulacja się nie udała




akurat filmik był twoim strzałem w kolano: przypomnę "z lewego tylko na lewy"szerszon napisał(a):Przeciez na filmiku, który się stał twoim strzałem w kolanooczywiście że tam gdzie jest przejazd przez powierzchnię skrzyżowania trzema różnymi torami nie ma mowy o wyborze pasa ruchu nie wiem jakim cudem ty tam zajęcie pasa widzisz jak pasy są za skrzyżowaniem a nie naWięc co zajmujesz na skrzyżowaniu?


o widzisz czyli nie wybiera pasa ruchu a trzema różnymi torami przez skrzyżowanie wjeżdża na te pasy ruchu, więc jakim cudem to robi z lewego na prawy nie przecinając toru jazdy z lewego na lewy, czy też z lewego na środkowy?szerszon napisał(a):WYRAŹNIE są możliwe trzy różne tory jazdy...

ułatwię ci każdy tor jazdy to niewyznaczony pas ruchu







ale wracając: więc jaki cudem wjeżdża z lewego pasa ruchu na prawy przejeżdżając przez lewy pas ruchu i środkowy pas ruchu? przypomnę nie przecina pasów ruchu bo już jest na poprzecznym ale zmienia pasy ruchu


ależ brakiszerszon napisał(a): pojazd może zająć każdy z trzech pasów po skręcie. Podczas przejazdu przez skrzyżowanie zmieniam kierunek jazdy. Wskaż te pasy ruchu na skrzyżowaniu na swoim filmiku.![]()
![]()
![]()

art 2.7 - pas ruchu
zielone - odległości jeden pojazd
czerwone - odległości jeden pojazd:

niebieska strzałka - pojazd -> czerwone zmienia, zielone przecina

a na skrzyżowaniu nie? no to jeszcze raz wskaż którym pasem ruchu mam wykonać manewr zawracania:szerszon napisał(a):Po skręcie owszem.a to jakieś linie ciągłe prowadzące zabraniają mi zajęcie zewnętrznego pasa? może jakieś strzałki kierunkowe? Albo jakiś przepis? dajesz mystrzu dajesz

czerwonym czy czarnym? odpowiedź podeprzyj przepisem

wskaż jaki przepis i jakie linie wymuszają na mnie wjazd na powierzchnię skrzyżowania na pas tylko wewnętrzny? Masz powyżej rysunek ułatwi ciszerszon napisał(a): Natomiast podczas jazdy wjeżdżasz na wewnętrzny z zamiarem skrętu w lewo.

co do znalezienia się na prawym to jak już wspomniałem wskaż zapis gdzie masz nakazane sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy i zmiany pasa ruchu obowiązkowo każdego z manewrówszerszon napisał(a): Masz już to sygnalizować od zamiaru, a nagle chcesz sie znaleźć na prawym. Ok. Jak to zasygnalizujesz jeśli jeszcze nie skończyłeś sygnalizacji skrętu w lewo ? A może już skończyłeś ?




a przejechać skrzyżowanie mogę tylko jedynym słusznym pasem wewnętrznymszerszon napisał(a):Nie. W miejscu grota strzałki jestem już po skręcie i faktycznie mogę zająć jeden z dwóch pasów do wyboru.Wg ciebie jedyny słuszny pas jaki mogę zająć na powierzchni skrzyżowania to wewnętrzny, z lewego na lewy:



problemem jest to że ty nie mając żadnych linii prowadzących nakazujesz mi wjazd z lewego pasa przed skrzyżowaniem na jedyny słuszny wg ciebie lewy pas na skrzyżowaniuszerszon napisał(a): Problem w tym,że ty chcesz znaleźć się w tym miejscu z prawego pasa jeszcze przed skrętem.Zbliżasz się do skrzyżowania lewym zmieniasz na prawy przed skrętem i skręt w lewo. Twoje rysunki nie mają nic wspólnego ze znalezieniem się na rondzie na prawym pasie na wysokości pierwszego zjazdu przy skręcie w lewo ( gdzie jeszcze nie było skrętu)


usuń sobie swoje manipulacje czyli strzałki P-8 przed wjazdem na skrzyżowanie i nagle zauważysz, że przejazd przez skrzyżowanie w tym wypadku objazd wyspy można zrobić pasem dowolnym lewym lub prawym a nie tylko wewnętrznymszerszon napisał(a):Na tych twoich rysunkach (ostatnich) faktycznie wszystko jest zgodne z Art 22.2 i 5. Tylko nie ma to nic wspólnego ze zmianą pasa ruchu, czy sytuacją na prawym pasie przy skręcie w lewo na rondzie.a to bzdurą jest i dlatego mam z ciebie beke - wychodzi twoja znajomość przepisów - i jeszcze perfidnie manipulujesz że art 22.2 albo art 22.5 na tobie to wymusza![]()
![]()
- bzdura!




a to nie ty wstawiłeś ten rysunek z SoRO ze strzałkami P-8x przed skrzyżowaniem?szerszon napisał(a):taaaa... ja daję przykład jazdy na wprost przez SoRO przy dyskusji o skręcie w lewo.ani twoje perfidna manipulacja![]()


i znów manipulacja i kłamstwaszerszon napisał(a):A czy ktoś tak twierdzi ? Przecież mogę skręcić w prawo. To po co mam meldować się na wewnętrznym. Sygnalizuje się zmianę pasa ruchu lub kierunku jazdy, a nie dookoła wyspy czy zajęcia bądź przecięcia pasa ruchu.Nie ma przepisu nakazującego przejazd dookoła wyspy pasem wewnętrznym


no i manipulacji ciąg dalszyszerszon napisał(a):Skrzyzowanie masz na swoim filmiku, gdzie nie wiem, gdzie jest mowa o zmianie pasa ruchu podczas skrętu w lewo. Pomóż i wskaż. Jest mowa o zmianie pasa ruchu to ci wstawiłem rysunek obrazujacy zmianę pasa ruchu, a nie jego zajęcie po skręcieJedyne co zrozumiałem to fakt że nie umiesz czytać i wstawiasz obrazki nie na tematgdzie tu jest skrzyżowanie?
![]()
![]()
![]()

a ja cały czas czekam aż nauczysz się przepisów i przestaniesz pisać swój własny PoRD

Nie to nie jest zajęcie pasa ruchu tylko jego zmiana! Nie musi nikt jeździć kwadratowo, robią to tylko "L" ale skoro sam instruktorek nie rozróżnia zmiany pasa ruchu od zajęcia pasa ruchu to co się dziwić później że w warszafce jeździć nie umiejąszerszon napisał(a):Gdybyś pojął,że to nie jest zmiana pasa ruchu tylko zajęcie pasa ruchu po skręcie to nie byłoby problemu. Prawie nikt nie jeździ "kwadratowo" abyś był szczęśliwy i nie miał rozterek, czy to jest zmiana pasa ruchu czy nie.Zajmujesz pas ruchu wjeżdżając na poprzeczną drogę, która jest za skrzyżowaniem, a przecina się na skrzyżowaniu. Wspólczuję ci, że nie potrafisz odróżnić dwóch rzeczy.

jeszcze raz:
wybór pasa ruchu:

zmiana pasa ruchu:

naucz sięw końcu rozróżniać dwa manewry i przestań nazywać szambo perfumerią

szerszon napisał(a):Taki sam manewr jak TIRa.Też przejeżdża przez linie przerywane na sąsiednie pasy ruchu.Zmiana pasa ruchu to przejechanie przez linie przerywane na sąsiedni pas ruchu jak czerwona strzałka. Czaisz?![]()
![]()
![]()


no to przecięcie czy zmiana bo się zaczynasz gubić w tych manipulacjachszerszon napisał(a):Przeciecie pasów ruchu aby wjechać na prawy na drodze poprzecznej.

na skrzyżowaniu? nie widzę, wskażesz czy znów będziesz kombinował bo ci się światopogląd zawalił?szerszon napisał(a):Zmiane pasa ruchu miałeś na powyższych rysunkach.
jak na razie zapętliłeś się ty, w swoich manipulacjach i kłamstwachszerszon napisał(a):Nie widze zniesienia obowiązku sygnalizacji pasa ruchu. Natomiast nie widzę obowiązku sygnalizacji przeciecia pasa ruchu lub jego zajęcia. Dlatego sie zapętliłeś.]Tak twoją - oba manewry trzeba sygnalizować![]()
![]()
![]()
- co za idiotyzm
![]()





na lewym czy środkowym bo akurat są trzyszerszon napisał(a):Oczywiście że opisuje. Przecież po to się sygnalizuje. Jesli jest na prawym to sygnalizacja lewym pozwala się domyślić,że za moment będzie na lewym pasie. W Art 22.5 masz obowiązek sygnalizacji tego co wynika z Art 22.2.Pas ruchu możesz zmienić na autostradzie, na drodze gdzie tylko są pasy ruchu, ale wg ciebie art 22.5 opisuje położenie pojazdu w czasie przejazdu przez skrzyżowanie, czy też w czasie przejazdu przy zmianie pasa ruchu na takiej zasadzie jak art 22.2 więc wskaż ten konkretny zapis z art 22.5?


aż nie chcę myśleć co będzie jak tych pasów będzie 10





No to wskaż ten zapis w art 22.5 mówiący o położeniu pojazdu na konkretnym pasieszerszon napisał(a):Ale na tej samej drodze możesz jechać zarówno prawym pasem, środkowym, czy lewym. To taka sama pozycja na drodze ? Masz tylko ten sam kierunek jazdy, którego nie masz możliwości zmienić ( autostrada, daleko od węzłów) Sygnalizujesz manewry zmiany pasa ruchu, gdzie pozycja na drodze pojazdu zmienia się pomimo braku zmiany kierunku jazdy. Pozycja na prawym pasie nie jest taka sama jak na lewym. Polecam się jeszcze zapoznać co do kierunku jazdy.]nie cały czas jadę na wprost tą samą drogąnic art 22.5 nie ma wspólnego z położeniem pojazdu art 22.5 mówi tylko jakie manewry na drodze masz sygnalizować
![]()


tak dokładnieszerszon napisał(a):Brakiem odróżnienia zmiany pasa ruchu od jego przeciecia lub zajęcia ?jestem i za każdym razem udowadniam ci twoje braki i perfidne manipulacje





już ci pisałem, nie przepraszaj tylko przestań to robić i naucz się przepisówszerszon napisał(a):Wybacz,że perfidnie manipuluję wskazujac ten brak odróżnienia tych manewrów.


na marginesie hipokryto zacznij używać polskich liter bo moja autokorekta nie wyrabia z twoimi postami


