Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez mp0011 » sobota 14 października 2017, 23:15
przez PraktykRuchu » niedziela 15 października 2017, 02:50
Leszkoll napisał(a):To nie jest zasada prawna.
LeszkoII napisał(a):Wjedziesz na autostradę rowerem wyposażonym w silnik elektryczny? Bo nie napisali...
szerszon napisał(a):Zgodnie z tym co widać w pierwszym poście rowerzysta zmienił kierunek jazdy w lewo, czego nie mógł zrobić. To gdzie dalej pojechał nie ma znaczenia.
przez benio101 » niedziela 15 października 2017, 03:50
mp0011 napisał(a):Benio, po kolei:
1) Masz się zatrzymać przed skrzyżowaniem, a nie na końcu korka lub kilka samochodów dalej. Widać po prędkości, ze nie ruszałeś z miejsca...
2) Jakby zamiast pasów był przejazd dla rowerzystów z czerwonym światłem też byś po nim jechał?
3) Jakby te pasy były tuż przy jezdni, bez fragmentu linii ciągłej, i tylko byś na nie najechał na te kilka centymetrów przy samej jezdni - dalej byłoby to legalne?
przez Cyryl » niedziela 15 października 2017, 05:48
benio101 napisał(a):...Zatrzymuję się tam, gdzie jest mi wygodnie. Nie ma limitu...
benio101 napisał(a):...W sytuacji rzeczywistej, jadąc torem zielonej strzałki, przekraczam krawędź skrzyżowania (czarna linia):
...
przez mp0011 » niedziela 15 października 2017, 05:59
Znak P-14 „linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu na skrzyżowaniu, przed przejściem dla pieszych lub przed sygnałem świetlnym.
przez Cyryl » niedziela 15 października 2017, 06:10
benio101 napisał(a):...ale ja się nie zatrzymuję tuż przed sygnalizatorem, bo potem trzeba głowę w górę zadzierać...
przez benio101 » niedziela 15 października 2017, 10:51
Zatrzymujesz się przed linią, nie na linii. Tak, żeby widzieć sygnalizator przed sobą, a nie zadzierać głowę do góry. Masz mieć dobrą widoczność na skrzyżowanie. Tutaj masz przykład z wytłumaczeniem, i to z tego samego skrzyżowania (niesamowity zbieg okoliczności, bo mi wyskoczyło jako pierwsze na yt):Cyryl napisał(a):jest obowiązek zatrzymania się na linii zatrzymania warunkowego przed sygnalizatorem.
Zatrzymałeś się przed sygnalizatorem i ponad 30 lat czekałeś, aż będziesz mógł wjechać na skrzyżowanie? Nie chce mi się wierzyć, tym bardziej, niewiele ma to wspólnego z tematem.Cyryl napisał(a):zatrzymałem się przed domem o godz. 12:15 23 stycznia 1985 roku. jest to też PRZED sygnalizatorem - bez limitu. w zasadzie, każdy kierujący przejeżdżający (niezatrzymujący się) przed strzałką warunkową, gdzieś kiedyś wcześniej się zatrzymał bez limitu. czyli wszystko gra.
Nie rozumiesz definicji słowa wzłuż? Proszę:Cyryl napisał(a):jadąc jak tor zielonej strzałki łamiesz zakaz jazdy wzdłuż przejścia dla pieszych. możesz je przekraczać, ale nie jechać wzdłuż.
Jeśli dalej masz wątpliwości, to, jeszcze raz, obszerny artykuł na ten temat: Włączanie się do ruchu na zebrze - legalne czy nie?wzdłuż — przyimek komunikujący, że coś znajduje się lub odbywa równolegle do długości danego obiektu
Masz się zatrzymać przed linią, a nie wysiadać z pojazdu… Widziałeś kiedyś, żeby ktoś wysiadał z samochodu i go pchał przez przejście dla pieszych?Cyryl napisał(a):zejść z roweru i przez ten fragment PdP przeprowadzić go
Oto są elementy drogi:PoRD art. 2 pkt 1 napisał(a):droga — wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;
przez mp0011 » niedziela 15 października 2017, 16:26
przez Cyryl » niedziela 15 października 2017, 18:58
benio101 napisał(a):Zatrzymujesz się przed linią, nie na linii...
benio101 napisał(a):Zatrzymałeś się przed sygnalizatorem i ponad 30 lat czekałeś, aż będziesz mógł wjechać na skrzyżowanie?...
benio101 napisał(a):...Nie rozumiesz definicji słowa wzłuż?...
benio101 napisał(a):...Masz się zatrzymać przed linią, a nie wysiadać z pojazdu… Widziałeś kiedyś, żeby ktoś wysiadał z samochodu i go pchał przez przejście dla pieszych...
przez benio101 » poniedziałek 16 października 2017, 04:12
Czyli jazda po skosie, mimo przejechania jednego z dwóch końców wejścia na PdP nie jest jazdą wzdłuż po przejściu, ale jazda łukiem, mimo nie przejechania przez żaden z dwóch końców wejścia na PdP już nagle jest jazdą wzdłuż po PdP? Mógłbyś zdefiniować w takim razie, jeśli definicja ze słownika PWN jest tutaj ponoć nieadekwatna, czym jest jazda wzdłuż po PdP?mp0011 napisał(a):Wjeżdżając na DdR przejechałem przez przejście po skosie, kierując się na przejazd w celu uniknięcia gwałtownych zmian kierunku ruchu, mogący zaskoczyć innych użytkowników (w tym pieszych stojących na DdR.
To ja zadałem to pytanie pierwotnie to pytanie, i to w tym temacie. Przeczytaj najpierw poprzednie posty, to nie będzie spamu za kilka stron. Ale nawet powtórzę: zawracam, jak widać (zmieniam kierunek jazdy na przeciwny).Cyryl napisał(a):proszę popatrzeć na Twoje zdjęcie i powiedzieć, co w tym fragmencie zaznaczonym przeze mnie po lewej, swojego manewru robisz: jedziesz wzdłuż przejścia, w poprzek, włączasz się do ruchu, czy też coś innego?
Mam obowiązek ustąpić wszyskim pierwszeństwa, bo korzystam z zielonej sztrzałki w prawo. I to właśnie robię, zwalniam do tych, jak to oszacował mp0011, 5km/h, bo puszczam jadące drogą poprzeczną auta. Podpowiem, że pieszych tam nie powinno być, bo jest nadawane dla nich czerwone światło, jeśli natomiast by tam byli, to mam obowiązek ustąpić im pierwszeństwa, co wynika z szeregu różnych przepisów.Cyryl napisał(a): że jeżeli na zaznaczonym przejściu jest zielony sygnał, to na tam gdzie jedziesz nie wzdłuż (może w poprzek) jest raczej czerwone.
Sygnalizator S–5 dotyczy pieszych, a jego sygnał czerwony zabrania wejścia.ZSD §95 ust. 2 napisał(a):Sygnały świetlne dla pieszych nadawane przez sygnalizator S–5 oznaczają:
1) sygnał zielony — zezwolenie na wejście na przejście dla pieszych, przy czym sygnał zielony migający oznacza, że za chwilę zapali się sygnał czerwony i pieszy jest obowiązany jak najszybciej opuścić przejście,
2) sygnał czerwony — zakaz wejścia na przejście
Nie wolno mi wjechać na jezdnię, nie na sam PdR. Nieco niefortunnie, ale jednak.CK 4.4 napisał(a):(…) sygnał czerwony oznaczający zakaz wjazdu na jezdnię lub torowisko, (…)
przez Cyryl » poniedziałek 16 października 2017, 06:00
benio101 napisał(a):...
Albo inaczej, rozrysowałem tutaj 6 przykładów:
Powiedz mi, na jakiej podstawie uważasz, że jazda "łukiem" (pomarańczowa kreska, druga od góry, mój tor jazdy) jest jazdą wzdłuż PdP, ale już jazda "skosem" (czerwona kreska, trzecia od góry, twój tor jazdy) już nie? I na jakiej podstawie w ogóle można przejechać wzdłuż czegoś, nie jadąc równolegle do tego czegoś?
No zobacz, prosta logika (liczba oznacza sytuację od góry, tj. w kolejności: żółty, pomarańczowy, czerwony, czarny, zielony, niebieski):
[*]Jazda w poprzek PdP, łukiem, nie ma wni wjazdu na, ani zjazdu z PdP — dobrze
Innymi słowy, rozrysowałem granice PdP:
Żeby przejechać wzdłuż po PdP, musisz spełnić obydwa warunki:
- przekroczyć obie czerwone linie (inaczej nie pokonasz całego PdP, a jedynie jego fragment, czyili nie będziesz jechać równolegle do PdP, a jedynie do jego części)
...
- jechać między czarnymi liniami (czyli pokonać całą ich długość, nie przekraczjącąc ich i będąc pomiędzy nimi)
przez yorki » poniedziałek 16 października 2017, 06:58
benio101 napisał(a):@mp0011 No to mamy różne definicje drogi, ja korzystam z tej z Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Przyznam szczerze, że nie wiem, jak się odnieść do sytuacji, kiedy mamy wiele różnych definicji tego samego słowa, więc pominę tę kwestię, tym bardziej, że nie jest związana z tematem. Ja będę używał definicji z PoRD, chyba, że jest ktoś w stanie w jakikolwiek rzetelny sposób wykazać, że ta z ustawy o drogach publicznych w jakikolwiek sposób jest ważniejsza i wytłumaczyć mi, czemu miałaby w ogóle istnieć osobna definicja w PoRD. Inaczej żadnej innej definicji nie uznaję.
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym)
DZIAŁ I
Przepisy ogólne
Art. 1. 1. Ustawa określa:
1) zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz
w strefach ruchu;
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1a) droga publiczna – – droga w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1440, 1920, 1948 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 191 i 1089);
przez benio101 » poniedziałek 16 października 2017, 07:48
Strzałka warunkowa odnosi się do skrętu w prawo i tylko do skrętu w prawo. A to, co się stanie już po skręcie w prawo, nie ma to już nic wspólnego ze strzałką.Cyryl napisał(a):wygląda na to, że wjeżdżając rowerem na strzałce warunkowej możesz w ten sposób objechać to skrzyżowanie w kółko.
Piszę to teraz to zdanie, i nie wynika z niego nic odnośnie zawracania.Cyryl napisał(a):i z tego co piszesz wynika, że nie będzie to zawracanie.
Zgadza się. Zamiast zapytać się "i co w związku z tym" pozwolę sobie od razu domniemać, co odpowiesz, i odpowiem na twoją domniemaną odpowiedź: sygnalizator S–1 zabrania przekraczania go, a nie przejeżdżania przez skrzyżowanie. Dlatego np. kamery na skrzyżowaniach skierowane są na linię zatrzymania przed sygnalizatorem, a nie na całe skrzyżowanie. Odnoszę wrażenie, że nie czytałeś nigdy znaczenia sygnalizacji świetlnej, a jedynie zachowujesz się na zasadzie "Czerwone — stój!". Tak się uczy dzieci w podstawówce, prosto, łatwo i zrozumiale. Ileż to razy, przejeżdżając obok PdP słyszę uwagi od niedzielnych rowerzystów, że "o! Panie! Czerwone". Ale jak się spytam, czy widzi na tym sygnalizatorze człowieczka, czy rowerek, to nagle nabierają wody w usta. Widzisz, nie wszystko jest takie, jak uczą dzieci w podstawówce. Realia okazują się dużo bardziej skomplikowane.Cyryl napisał(a):inny wniosek z tego co napisałeś: jeżeli jazda "wzdłuż" przejścia będzie tylko wtedy, gdy przejadę całe przejście, można wywnioskować, że przejechanie skrzyżowania na czerwonym będzie tylko wtedy gdy wjadę i opuszczę skrzyżowanie, a nie jedynie jego fragment.
przez yorki » poniedziałek 16 października 2017, 09:01
benio101 napisał(a):@yorki Zacytowałeś definicję drogi publicznej, nie drogi. Czytaj ze zrozumieniem…
przez LeszkoII » poniedziałek 16 października 2017, 09:32