Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » środa 13 września 2017, 23:20

Henq napisał(a):
PraktykRuchu napisał(a):
Henq napisał(a):"wjazdy" i zjazdy są odpowiednio na początku i na końcu DdR

Przepis proszę.
przepis podany wyżej

W tym przepisie nie ma nic o tym, że wjazdy i zjazdy z DDR muszą być na początku lub na końcu drogi dla rowerów. Więc dalej czekamy na przepis albo na przyznanie się do błędu.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez szerszon » środa 13 września 2017, 23:52

PraktykRuchu napisał(a):W tym przepisie nie ma nic o tym, że wjazdy i zjazdy z DDR muszą być na początku lub na końcu drogi dla rowerów. Więc dalej czekamy na przepis albo na przyznanie się do błędu.
Jeśli wjeżdżasz na DDR to jest dla ciebie jej początek
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez gumik » czwartek 14 września 2017, 07:44

Henq napisał(a):bez znaków tak a ty nie? to podpowiem : czym zarządca powinien oznakować takie miejsca? :hmm: znakami?
Z którymi przepisami oznakowanie to jest niezgodne?

no to jest znak więc CPR
Zatem jadąc od północy jadę CPR, ale jadąc od południa i przecinając to miejsce nagle CPR mi się kończy?

gumik napisał(a):Masz w przepisie jakieś strony? Ba. Masz w przepisie jakieś metry? W przepisie jest jasno i wyraźnie napisane że znak C-13/C-16 odwołuje CPR - więc w czym masz problem?
To w którym miejscu ten znak odwołuje CPR w miejscu z przykładu? Czy sugerujesz, że znak, który jest obrócony tyłem do jadącego odwołuje mu CPR? Czy kierujący rowerami są zobowiązani do oglądania znaków odwróconych do nich tyłem?
szerszon napisał(a):Jeśli wjeżdżasz na DDR to jest dla ciebie jej początek
A Jak zjeżdżam w środku DDR z niej to jest jej koniec? :-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3509
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » czwartek 14 września 2017, 08:30

szerszon napisał(a):Jeśli wjeżdżasz na DDR to jest dla ciebie jej początek

To już jest niestety filozofia, a nie przepisy. :lol:
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez yorki » czwartek 14 września 2017, 10:20

@henq, to, ze C-13/C-16 odwoluje inna wersje tego znaku to dobrze kombinujesz. Ale twierdzac, ze powtorzenie znaku jest jednoczesnie jego odwolaniem to jest absurd.
Dalej widzisz DdR na znaku C-13/C-16 z kreska pozioma? To przeczytaj jego definicje. Nie ma tak, ze widac
:lol:

@gumik
Chcesz nastepnych 20 stron docinkow ?
Obie sytuacje sa idantyczne. Trudniej o bardziej oczywisty przyklad wlaczania sie do ruchu wyjezdzajacego z drogi wewnetrznej.
Gdyby w tym miejscu byla DdR, to organizator ruchu pewnie by wslnal PdR, tak jak to zrobil kilkadziesiat m wczesniej, tam gdzie C-13/C-16 oddzielone jest pionowo.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez sankila » czwartek 14 września 2017, 21:09

yorki napisał(a):A co do włączania się do ruchu to w Art.17,1,3a wyraźnie napisane jest o drodze dla rowerów, nie o CPR. (ja widzę różnice w tych "bytach")
Def. DDR mówi o "drodze LUB JEJ CZĘŚCI, przeznaczonej dla rowerów". Na C16 kreska pionowa wyznacza część drogi przeznaczoną dla rowerów, kreska pozioma pozwala rowerzystom korzystać z całej drogi, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pieszym. Więc w którym miejscu CPR nie spełnia definicji drogi dla rowerów?

[włączający do ruchu] pojazdom ustąpi dojeżdżając do jezdni, a pieszym i rowerzystom dojeżdżając do ciągu pieszo-rowerowego.
Tak się składa, że nie ma fizycznej możliwości, aby pojazd, poruszający się jezdnią drogi (jakiejkolwiek, łącznie z gruntową) wjechał na CPR, bo ich definicje się wzajemnie wykluczają; może wjechać co najwyżej na przejazd/przejście przez jezdnię. A przejazd/przejście wyznaczane jest znakami.

Przykład: na obu rysunkach mamy CPR i wlot drogi z boku.
Co przedstawia rys 1: skrzyżowanie, utwardzony wlot drogi gruntowej czy wyjazd z obiektu?
Co przedstawia rys 2: skrzyżowanie, utwardzony wlot drogi gruntowej czy wyjazd z obiektu?
droga pieszo-rowerowa.jpg

Na którym rysunku rowerzysta wjeżdża na PDR?
Na którym rysunku rowerzysta wjeżdża na jezdnię poza PDR?
Na którym rysunku kierowcę wyjeżdżającego pojazdu obowiązują przepisy o ustąpieniu pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez szerszon » czwartek 14 września 2017, 21:15

gumik napisał(a):A Jak zjeżdżam w środku DDR z niej to jest jej koniec? :-)
Z definicji DDR powinna być wyodrębniona. Nie pojechałeś do jej końca tylko zjechałeś np w trawę. DDR ma się dobrze czego nie mogę napisać o twoim "logicznym" myśleniu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 14 września 2017, 23:58

yorki napisał(a):@henq, to, ze C-13/C-16 odwoluje inna wersje tego znaku to dobrze kombinujesz.

:eek2: ale tu nie ma co kombinować tak mówi przepis :spoko:

yorki napisał(a): Ale twierdzac, ze powtorzenie znaku jest jednoczesnie jego odwolaniem to jest absurd.
"C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą i C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16
To masz w skrócie § 40 ust. 3 :spoko: skoro uważasz, lepiej niż Ministrowie Infrastruktury i Rozwoju, oraz Spraw Wewnętrznych to napisz do nich może akurat twoja interpretacja jest słuszna :spoko:

yorki napisał(a):Dalej widzisz DdR na znaku C-13/C-16 z kreska pozioma? To przeczytaj jego definicje. Nie ma tak, ze widac
:lol:
oczywiście a ty nie? przecież sam mówisz, o znaku C-13/C-16 - a wiemy co C-13 oznacza :eek2: poza tym wczytaj się:
Znak C-13 „droga dla rowerów” oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami
Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że
droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami.
Przeczytaj czerwone przecież to to samo :eek2:

yorki napisał(a):Obie sytuacje sa idantyczne. Trudniej o bardziej oczywisty przyklad wlaczania sie do ruchu wyjezdzajacego z drogi wewnetrznej.
a włączanie się do ruchu przy zjeździe z DdR na jezdnię to w hierarchi jakoś niżej stoi? może jakiś przepis?

yorki napisał(a):Gdyby w tym miejscu byla DdR, to organizator ruchu pewnie by wslnal PdR, tak jak to zrobil kilkadziesiat m wczesniej, tam gdzie C-13/C-16 oddzielone jest pionowo.
a może poczekaj aż skończą remonty :eek2:
A co my tu mamy w Częstochowie czyżby PdP i PdR w CPR :hmm:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez yorki » piątek 15 września 2017, 06:57

sankila napisał(a): Def. DDR mówi o "drodze LUB JEJ CZĘŚCI, przeznaczonej dla rowerów". Na C16 kreska pionowa wyznacza część drogi przeznaczoną dla rowerów, kreska pozioma pozwala rowerzystom korzystać z całej drogi, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pieszym. Więc w którym miejscu CPR nie spełnia definicji drogi dla rowerów?

W definicji jest jeszcze zapis "oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi".
Pas ruchu dla rowerów tez jest przeznaczony dla rowerów, a nie jest wymieniony w Art.17.1.3a.


sankila napisał(a): Tak się składa, że nie ma fizycznej możliwości, aby pojazd, poruszający się jezdnią drogi (jakiejkolwiek, łącznie z gruntową) wjechał na CPR, bo ich definicje się wzajemnie wykluczają; może wjechać co najwyżej na przejazd/przejście przez jezdnię. A przejazd/przejście wyznaczane jest znakami.

A jeśli przejazd/przejście nie jest wyznaczone i nie ani skrzyżowania ani znaku końca CPR?


sankila napisał(a):Przykład: na obu rysunkach mamy CPR i wlot drogi z boku.
Co przedstawia rys 1: skrzyżowanie, utwardzony wlot drogi gruntowej czy wyjazd z obiektu?
Co przedstawia rys 2: skrzyżowanie, utwardzony wlot drogi gruntowej czy wyjazd z obiektu?
droga pieszo-rowerowa.jpg

Na którym rysunku rowerzysta wjeżdża na PDR?
Na którym rysunku rowerzysta wjeżdża na jezdnię poza PDR?
Na którym rysunku kierowcę wyjeżdżającego pojazdu obowiązują przepisy o ustąpieniu pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe?

Na zdjeciu pierwszym z perspektywy roweru widze PdR i jade, czy to skrzyzowanie czy nie zobacze, jak podjede blizej, choc to nic nie zmieni.
Na drugim zdjeciu nie widze znakow tylko slupki od nich :(

@henq - ja korzystam z czarno-bialego wydania PoRD. Moze i ty zacznij bo te kolory cie myla. C
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » piątek 15 września 2017, 14:47

sankila napisał(a):Def. DDR mówi o "drodze LUB JEJ CZĘŚCI, przeznaczonej dla rowerów". Na C16 kreska pionowa wyznacza część drogi przeznaczoną dla rowerów, kreska pozioma pozwala rowerzystom korzystać z całej drogi, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pieszym.

Wow. A jak CPR wchodzi w skład większej drogi, składającej się np. jeszcze z jezdni, torowiska, poboczy i tak dalej, to mamy część części drogi? Chyba się zagalopowałaś...
sankila napisał(a):Tak się składa, że nie ma fizycznej możliwości, aby pojazd, poruszający się jezdnią drogi (jakiejkolwiek, łącznie z gruntową) wjechał na CPR, bo ich definicje się wzajemnie wykluczają;

Ale jest możliwość, że pojazd poruszający się jezdnią przejeżdża w poprzek drogi dla rowerów. Zrozum w końcu.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » piątek 15 września 2017, 18:35

yorki napisał(a):@henq - ja korzystam z czarno-bialego wydania PoRD. Moze i ty zacznij bo te kolory cie myla. C
:eek2: przecież to ty masz problem z niebieskim znakiem i białymi symbolami na nim :help: C-13 - definicja znana? więc w czym masz problem? Może uważasz że znak C-13/C-16 to jest jakiś inny znak bez DdR i dlatego takie cuda ci wychodzą? :hmm: Przecież § 40 mówi wyraźnie, że to są dwa znaki na jednej tarczy :wow: a nie że jest to jakiś nowy znak: ciąg pieszo rowerowy :eek2: - przecież to tylko potoczna nazwa :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » piątek 15 września 2017, 18:55

Oddzielenie pionową kreską oznacza dwie drogi koło siebie - Drogę dla rowerów obok Drogi dla pieszych.
Oddzielenie poziomą - Drogę dla rowerów i pieszych.

Różnica między mini polega na tym, że pierwszy znak oznacza dwie niezależnie od siebie drogi, na których obowiązują odrębne przepisy.

Jak sam zauważyłeś (choć naciągnąłeś interpretację go granic bólu i logiki) DdR nie może być połączony z inną drogą, musi być od niej odseparowany.
Tak jest w przypadku C-13/C-16 z pionową kreską, ale już nie poziomą. Dlatego CPR (pozioma kreska) to nie jest DdR obok chodnika (pionowa kreska).
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » piątek 15 września 2017, 19:21

mp0011 napisał(a):Oddzielenie pionową kreską oznacza dwie drogi koło siebie - Drogę dla rowerów obok Drogi dla pieszych.
Oddzielenie poziomą - Drogę dla rowerów i pieszych.

Różnica między mini polega na tym, że pierwszy znak oznacza dwie niezależnie od siebie drogi, na których obowiązują odrębne przepisy.
A na C-13/C-16 oddzieloną poziomą kreską oprócz ustąpienia pieszym obowiązują inne przepisy dla rowerzystów? :lol:

mp0011 napisał(a):Jak sam zauważyłeś (choć naciągnąłeś interpretację go granic bólu i logiki)
"jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego" no i co tu interpretować? - przecież zapis prosty :lol: zapis który wam rowerzystom nie odpowiada, jakoś mnie to nie dziwi :lol:

mp0011 napisał(a):DdR nie może być połączony z inną drogą, musi być od niej odseparowany.
Tak jest w przypadku C-13/C-16 z pionową kreską, ale już nie poziomą. Dlatego CPR (pozioma kreska) to nie jest DdR obok chodnika (pionowa kreska).
Z inną drogą, lub jezdnią no przecież jest w przepisie :wow: a nie chodnikiem :wow: - wróć częścią drogi przeznaczoną do ruchu pieszych bo za chwile jeszcze będziesz pisał, że droga dla pieszych to też droga z przepisu :spoko: a nie część drogi przeznaczona do ruchu pieszych :lol:

Więc jeszcze raz:
§ 40. 1 Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą
§ 40. 2 Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową

Dwa znaki umieszczone na jednej tarczy a nie nowy znak :eek2: To nie jest tak jak C-9, C-10, C-11 bo C-11 jest opisany jako osobny znak a nie jako umieszczone na jednej tarczy dwa znaki jak w przypadku C-13/C-16 :eek2: Zresztą chyba powinien dla nowego znaku być nowy numer C- nie sądzisz?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » sobota 16 września 2017, 05:38

Henq napisał(a):bzdura! Znak C-13 "droga dla rowerów" oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami jednośladowymi, którzy są obowiązani do korzystania z tej drogi.
A ty dalej nie przeczytałeś przepisów? Ileż razy Cię można prosić? A potem ci wychodzą takie brednie, że rowerzysta ma okrążać rondo, albo, że DdR nigdy się nie kończy.
Proszę:


Pobierz, przeczytaj i przestań wygadywać brednie, poparte przestarzałymi, dawno już nieobowiązującymi przepisami.
PS Tutaj masz aktualną definicję C–13 z rozporządzenia w sprawie Znaków i Sygnałów Drogowych (na czerwono treść usunięta, na zielono dodana):
ZSD § 37. 1. napisał(a):Znak C-13 "droga dla rowerów" oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami jednośladowymi, którzy są obowiązani do korzystania z tej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić.
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez gumik » sobota 16 września 2017, 07:49

No i znowu Henq omija pytania. Pewnie burzą jego teorię.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3509
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości