Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » wtorek 12 września 2017, 21:47

yorki napisał(a):
Henq napisał(a): Nadal nie wskazałeś przepisu który nakazuje przepuszczanie pieszych wchodzących na jezdnię i rowerzystów wjeżdżających z DdR na jezdnię :spoko: aż strach jak ty jeździsz tym rowerkiem :eek2:


No chyba Art.17.1.2) ktoś już ci cytował.
a gdzie droga gruntowa łączy się z drogą twardą? cały czas "rowerzyści" twierdzą, że ten placek asfaltowy należy już do drogi głównej :spoko: no to zdecydować się :lol: ja nadal twierdzę, że ten placek to jezdnia drogi poprzecznej i łączy się z jezdnią drogi poprzecznej :spoko:

yorki napisał(a):Gdybyś pomyślał o Art.17.1.3a to najpierw przyjrzyj się znakom na zdjeciu, a potem poszukaj w § 40. 1. coś o DdR.
o cieszę się , że w końcu ktoś to poruszył
:spoko: no to sprawdźmy ten § 40
§ 40.
1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi; ruch pieszych i rowerzystów odbywa się:
1)na całej powierzchni, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą,
2)odpowiednio po stronach drogi wskazanych na znaku, jeżeli symbole oddzielone są kreską pionową.

no i wszystko jasne nadal o kontynuacji nic :spoko: ale § 40 ma jeszcze pkt 2:
§ 40.2 Przepisy ust. 1 oraz § 37 ust. 2 i § 39 ust. 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi przeznaczonej dla pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi.

Co z niego wynika :hmm: ano to, że przepis ustawy 1 (czyli C13/C-16 - znak Ciąg Pieszo Rowerowy), oraz § 37 ust 2 (znak C-13a koniec drogi dla rowerów) i § 39 ust 2 (znak C-16a koniec drogi dla pieszych) stosuje się odpowiednio do oznaczenia końca drogi przeznaczonej pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi. :spoko:
Myślę, że to zamyka kwestię kontynuacji CPR tak głośno głoszoną tu przez niektórych :spoko: Nie znak C-13a/C-16a kończy CPR a znak C-13/C16 :lol: :lol: :lol:
Dzięki @yorki chciałem to zostawić na koniec jak już fakt oddzielenia DdR od jezdni i drogi nie zadziała :spoko: teraz już oprócz tego wystarczy znak C-13/C-16 ciąg pieszo rowerowy by zakończyć CPR :spoko:

No to teraz chyba wszyscy widzą włączanie się rowerzysty do ruchu :spoko: ciągłości CPR nie ma :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » wtorek 12 września 2017, 22:03

A czy znak C-13 oznacza początek drogi dla rowerów? Proszę o stosowny przepis.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » wtorek 12 września 2017, 22:29

mp0011 napisał(a):A czy znak C-13 oznacza początek drogi dla rowerów? Proszę o stosowny przepis.
Oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami jednośladowymi, którzy są obowiązani do korzystania z tej drogi, oraz stosuje się w celu wyeliminowania z drogi innych niż rowery pojazdów a umieszcza się go bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów. :spoko:

Ciekawy natomiast jest zapis: W przypadku gdy droga dla rowerów znajduje się z jednej strony jezdni ogólnodostępnej i znak C-13 nie jest widoczny z jezdni, należy przy niej umieścić znakB-9
Czy mamy jakieś jezdnie nie ogólnodostępne? może takie po których poruszają się tylko pojazdy zwane rowerami :hmm:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez yorki » środa 13 września 2017, 06:26

Henq napisał(a):Co z niego wynika :hmm: ano to, że przepis ustawy 1 (czyli C13/C-16 - znak Ciąg Pieszo Rowerowy), oraz § 37 ust 2 (znak C-13a koniec drogi dla rowerów) i § 39 ust 2 (znak C-16a koniec drogi dla pieszych) stosuje się odpowiednio do oznaczenia końca drogi przeznaczonej pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi. :spoko:
Myślę, że to zamyka kwestię kontynuacji CPR tak głośno głoszoną tu przez niektórych :spoko: Nie znak C-13a/C-16a kończy CPR a znak C-13/C16 :lol: :lol: :lol:
Dzięki @yorki chciałem to zostawić na koniec jak już fakt oddzielenia DdR od jezdni i drogi nie zadziała :spoko: teraz już oprócz tego wystarczy znak C-13/C-16 ciąg pieszo rowerowy by zakończyć CPR :spoko:

No to teraz chyba wszyscy widzą włączanie się rowerzysty do ruchu :spoko: ciągłości CPR nie ma :lol: :lol:

Ja to rozumie w taki sposób, ze kombinacja C-13/C-16 odwołuje wcześniejszy (pojedynczy) C-13 (jeśli taki był) i na miejsce DdR wprowadza CPR i analogicznie odwołuje C-16 (jeśli taki był) i na miejsce DdP wprowadza CPR.
A co do włączania się do ruchu to w Art.17,1,3a wyraźnie napisane jest o drodze dla rowerów, nie o CPR. (ja widzę różnice w tych "bytach")
Henq napisał(a):a gdzie droga gruntowa łączy się z drogą twardą? cały czas "rowerzyści" twierdzą, że ten placek asfaltowy należy już do drogi głównej :spoko: no to zdecydować się :lol: ja nadal twierdzę, że ten placek to jezdnia drogi poprzecznej i łączy się z jezdnią drogi poprzecznej :spoko:

Pytanie powinno brzmieć ; gdzie włączający się do ruchu ustępuje pierwszeństwa innym pojazdom i uczestnikom ruchu. :)

Ano tam, gdzie ich napotka, czyli pojazdom ustąpi dojeżdżając do jezdni, a pieszym i rowerzystom dojeżdżając do ciągu pieszo-rowerowego.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » środa 13 września 2017, 09:39

Henq napisał(a):a umieszcza się go bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów. :spoko:

A wjazd na drogę rowerową musi być koniecznie na jej początku? :mrgreen:
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 13 września 2017, 10:38

PraktykRuchu napisał(a):
Henq napisał(a):a umieszcza się go bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów. :spoko:

A wjazd na drogę rowerową musi być koniecznie na jej początku? :mrgreen:
raczej jest, nie widziałem jeszcze by umieszczano znaki w połowie DdR bo ktoś zjeździe na chodnik i wjedzie znów na DdR :eek2:

-----

yorki napisał(a):Ja to rozumie w taki sposób, ze kombinacja C-13/C-16 odwołuje wcześniejszy (pojedynczy) C-13 (jeśli taki był) i na miejsce DdR wprowadza CPR i analogicznie odwołuje C-16 (jeśli taki był) i na miejsce DdP wprowadza CPR.
e no nie, wówczas inaczej by to brzmiało że przepis ustawy 1 stosuje się w miejscach wyznaczonych § 37 ust. 2 i § 39 ust. 2 § w celu zakończenia DdR lub drogi przeznaczonej dla pieszych, by rozpocząć CPR, a ewidentnie jest mowa o znaku C-13/C-16 jako jednym z trzech kończącym CPR

yorki napisał(a):A co do włączania się do ruchu to w Art.17,1,3a wyraźnie napisane jest o drodze dla rowerów, nie o CPR. (ja widzę różnice w tych "bytach")
ale rowerzysta porusza się po DdR na CPR a pieszy po chodniku na CPR. CPR jest podzielony na DdR i drogę dla pieszych :thumb2:


yorki napisał(a):Pytanie powinno brzmieć ; gdzie włączający się do ruchu ustępuje pierwszeństwa innym pojazdom i uczestnikom ruchu. :)

Ano tam, gdzie ich napotka, czyli pojazdom ustąpi dojeżdżając do jezdni, a pieszym i rowerzystom dojeżdżając do ciągu pieszo-rowerowego.
raczej w miejscu połączenia drogi gruntowej z drogą twardą. Cześć przeznaczona do ruchu pojazdów to jezdnia więc w miejscu połączenia jezdni drogi gruntowej z jezdnią drogi twardej.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » środa 13 września 2017, 10:58

Henq napisał(a):raczej jest, nie widziałem jeszcze by umieszczano znaki w połowie DdR bo ktoś zjeździe na chodnik i wjedzie znów na DdR :eek2:

Rozmawiamy o przepisach a nie o tym, co ty gdzieś tam kiedyś widziałeś czy nie widziałeś.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 13 września 2017, 12:01

PraktykRuchu napisał(a):
Henq napisał(a):raczej jest, nie widziałem jeszcze by umieszczano znaki w połowie DdR bo ktoś zjeździe na chodnik i wjedzie znów na DdR :eek2:

Rozmawiamy o przepisach a nie o tym, co ty gdzieś tam kiedyś widziałeś czy nie widziałeś.
wiem do czego zamierzasz więc od razu cię uświadomię to nie jest autostrada tutaj "wjazdy" i zjazdy są odpowiednio na początku i na końcu DdR
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez PraktykRuchu » środa 13 września 2017, 15:46

Henq napisał(a):"wjazdy" i zjazdy są odpowiednio na początku i na końcu DdR

Przepis proszę.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 13 września 2017, 16:46

PraktykRuchu napisał(a):
Henq napisał(a):"wjazdy" i zjazdy są odpowiednio na początku i na końcu DdR

Przepis proszę.
przepis podany wyżej, a ja proszę o wskazanie gdzie wjazd na DdR jest w kontynuacji DdR i jest oznaczony znakiem a nie na jej początku :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez yorki » środa 13 września 2017, 19:13

Henq napisał(a):e no nie, wówczas inaczej by to brzmiało że przepis ustawy 1 stosuje się w miejscach wyznaczonych § 37 ust. 2 i § 39 ust. 2 § w celu zakończenia DdR lub drogi przeznaczonej dla pieszych, by rozpocząć CPR, a ewidentnie jest mowa o znaku C-13/C-16 jako jednym z trzech kończącym CPR

chyba obu nam umknęła nowelizacja "170", trochę więcej jest tam o C-13 i C-16.
W §40 doszedł pkt. 3 i tam jest o odwołaniu kombinacji C-13/C-16.
na pewno nie wynika z niego, ze powtórzenie znaku go odwołuje. (zabawne by było jechać droga, na której powtarzają się znaki; raz jadę DdR, a za chwile nie, i dalej znowu... :P )

Henq napisał(a):ale rowerzysta porusza się po DdR na CPR a pieszy po chodniku na CPR. CPR jest podzielony na DdR i drogę dla pieszych :thumb2:

Czy przyjrzałeś się znakom?
Tam NIE MA drogi dla rowerów i chodnika.
Jest tam droga przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami
Jeszcze raz powtórzę, ze wjazd rowerem z takiej drogi na jezdnie NIE jest włączaniem się do ruchu.

Włącza się do ruchu wyjeżdżający z drogi gruntowej, ale to już pisałem.

Tak że wyraziłem swoje zdanie na ten temat, podejrzewam, że ty zostaniesz przy swoim...

Do następnej wymiany poglądów :D
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez gumik » środa 13 września 2017, 19:25

Przykład podobny:
https://goo.gl/maps/kZzH5xPnCZC2
Czy rowerzysta jadący po CPR i przejeżdżający w tym miejscu wjeżdża na jezdnię?
Czy rowerzysta włącza się w tym miejscu do ruchu?
Jeśli rowerzysta wjeżdża na jezdnię i włącza się do ruchu, a CPR sie w tym miejscu kończy - bo tak argumentowaliscie przy analogicznym miejscu z tego watku - to czy CPR zaczyna się za drugim krawężnikiem?
Jeśli CPR zaczyna się za krawężnikiem, to na jakiej podstawie? (Nie ma znaku)
Jeśli CPR się tam nie zaczyna, to dlaczego jadąc od drugiej strony jedzie się CPR?
Czy może CPR się tam nie kończy i dlatego nie potrzeba było stawiać dodatkowego znaku?
Jeśli w tym miejscu CPR się nie kończy, to dlaczego o końcu CPR z oryginalnego przykładu miałby decydować znak początku CPR po drugiej stronie?

Z rozumowania Henq, jak widać, wynika dużo problemów.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3509
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 13 września 2017, 21:51

yorki napisał(a):
Henq napisał(a):e no nie, wówczas inaczej by to brzmiało że przepis ustawy 1 stosuje się w miejscach wyznaczonych § 37 ust. 2 i § 39 ust. 2 § w celu zakończenia DdR lub drogi przeznaczonej dla pieszych, by rozpocząć CPR, a ewidentnie jest mowa o znaku C-13/C-16 jako jednym z trzech kończącym CPR

chyba obu nam umknęła nowelizacja "170", trochę więcej jest tam o C-13 i C-16.
W §40 doszedł pkt. 3 i tam jest o odwołaniu kombinacji C-13/C-16.
umknęła, a szkoda bo nowelizacja rozszerza odwołania :spoko:

yorki napisał(a):na pewno nie wynika z niego, ze powtórzenie znaku go odwołuje. (zabawne by było jechać droga, na której powtarzają się znaki; raz jadę DdR, a za chwile nie, i dalej znowu... :P )
Akurat to z nowelizacji właśnie wynika :spoko: + więcej czego nie było wcześniej :spoko: :

Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16.”;
Czyli nie dość, że połączone znaki C-13/C-16 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami to jeszcze stosuje się dla oznaczenia końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie :spoko: , ale to jeszcze nie koniec nowelizacji :lol: jeszcze znak C-13/C-16 jest odwoływany znakami C-13 albo C-16.”;

yorki napisał(a):
Henq napisał(a):ale rowerzysta porusza się po DdR na CPR a pieszy po chodniku na CPR. CPR jest podzielony na DdR i drogę dla pieszych :thumb2:

Czy przyjrzałeś się znakom?
Tam NIE MA drogi dla rowerów i chodnika.
Jest tam droga przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami
Tam jest połączony znak C-13 (Droga dla Rowerów) - DdR, oraz C-16 (Droga dla Pieszych), a DdP = chodnik :spoko: Co razem daje DdR i DdP oddzielone od siebie :spoko: nawet wskazane jest znakiem jak oddzielone :thumb2:

yorki napisał(a):Jeszcze raz powtórzę, ze wjazd rowerem z takiej drogi na jezdnie NIE jest włączaniem się do ruchu.
Choćbyś tysiąc razy powtarzał, to przepisy są inne w tej kwestii: rowerzysta nie porusza się po całym CPR tylko po jego wydzielonej części DdR a wjazd z takowej na jezdnię jest włączaniem się do ruchu :spoko:

yorki napisał(a):Tak że wyraziłem swoje zdanie na ten temat, podejrzewam, że ty zostaniesz przy swoim...
przepisy są odmiennego zdania niż twoje :eek2:
Szkoda, że dla ciebie znak CPR czyli połączony C-13 + C-16 to jest osobny znak, ponieważ zgodnie ze 170 to połączona droga dla rowerów (C-13) i droga dla pieszych (C-16) a ruch na nich obywa się:
1)na całej powierzchni, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą,
2)odpowiednio po stronach drogi wskazanych na znaku, jeżeli symbole oddzielone są kreską pionową.
Czyli CPR nadal jest DdR i nadal jest chodnikiem (a sorry drogą dla pieszych), a to kreska pozioma czy pionowa na znaku informuje czy czy mamy część wspólna czy każdy ma wydzieloną stron drogi :spoko:

-----
gumik napisał(a):Przykład podobny:
https://goo.gl/maps/kZzH5xPnCZC2
Czy rowerzysta jadący po CPR i przejeżdżający w tym miejscu wjeżdża na jezdnię?
Czy rowerzysta włącza się w tym miejscu do ruchu?
Jeśli rowerzysta wjeżdża na jezdnię i włącza się do ruchu, a CPR sie w tym miejscu kończy - bo tak argumentowaliscie przy analogicznym miejscu z tego watku - to czy CPR zaczyna się za drugim krawężnikiem?
Jeśli CPR zaczyna się za krawężnikiem, to na jakiej podstawie? (Nie ma znaku)
Jeśli CPR się tam nie zaczyna, to dlaczego jadąc od drugiej strony jedzie się CPR?
Czy może CPR się tam nie kończy i dlatego nie potrzeba było stawiać dodatkowego znaku?
Jeśli w tym miejscu CPR się nie kończy, to dlaczego o końcu CPR z oryginalnego przykładu miałby decydować znak początku CPR po drugiej stronie?

Z rozumowania Henq, jak widać, wynika dużo problemów.
miło mi że przepisy ustaw nazywasz "rozumowaniem henq-a" :oops:

  1. gumik napisał(a):Czy rowerzysta jadący po CPR i przejeżdżający w tym miejscu wjeżdża na jezdnię?
    Tak
  2. gumik napisał(a):Czy rowerzysta włącza się w tym miejscu do ruchu?
    Tak
  3. gumik napisał(a):Jeśli rowerzysta wjeżdża na jezdnię i włącza się do ruchu, a CPR sie w tym miejscu kończy - bo tak argumentowaliscie przy analogicznym miejscu z tego watku - to czy CPR zaczyna się za drugim krawężnikiem?
    Nie ma znaku kończącego CPR nie ma znaku początku CPR - braki w oznakowaniu, co nie zmienia faktu wjazdu z DdR na jezdnię :thumb2:
  4. gumik napisał(a):Jeśli CPR zaczyna się za krawężnikiem, to na jakiej podstawie? (Nie ma znaku)
    No nie ma, więc się nie zaczyna :eek2: , braki w oznakowaniu zgłoś do zarządcy :spoko:
  5. gumik napisał(a):Jeśli CPR się tam nie zaczyna, to dlaczego jadąc od drugiej strony jedzie się CPR?
    Na jakiej podstawie uważasz, że jedzie się CPR? przecież tu wszędzie remonty :eek2:
  6. gumik napisał(a):Czy może CPR się tam nie kończy i dlatego nie potrzeba było stawiać dodatkowego znaku?
    wystarczy, że droga dla rowerów ma być oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; i powinieneś wiedzieć czy poruszasz się DdR czy nie :spoko:
  7. gumik napisał(a):Jeśli w tym miejscu CPR się nie kończy, to dlaczego o końcu CPR z oryginalnego przykładu miałby decydować znak początku CPR po drugiej stronie?
    przepis §40.2 a po nowelizacji §40.3
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez gumik » środa 13 września 2017, 21:59

Henq napisał(a):No nie ma, więc się nie zaczyna :eek2: , braki w oznakowaniu zgłoś do zarządcy :spoko:
Uważasz. że źle są oznakowane tysiące podobnych miejsc?
Henq napisał(a):Na jakiej podstawie uważasz, że jedzie się CPR? przecież tu wszędzie remonty :eek2:
Remonty to były 100 lat temu. https://goo.gl/maps/CcYZiDmMBNk
Henq napisał(a):przepis §40.2 a po nowelizacji §40.3
To ile metrów przed znakiem jest odwołanie CPR? 5, 10? Na jakiej podstawie twierdzisz, że znak postawiony po drugiej stronie placka asfaltu odwołuje CPR przed tym plackiem?
Czy odwołanie jest w miejscu gdzie znak stoi? A jeśli tak, to wtedy zaraz zaczyna się nowy CPR. Zjeżdszasz z CPR na CPR.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3509
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 13 września 2017, 22:15

gumik napisał(a):
Henq napisał(a):No nie ma, więc się nie zaczyna :eek2: , braki w oznakowaniu zgłoś do zarządcy :spoko:
Uważasz. że źle są oznakowane tysiące podobnych miejsc?
bez znaków tak a ty nie? to podpowiem : czym zarządca powinien oznakować takie miejsca? :hmm: znakami?

gumik napisał(a):
Henq napisał(a):Na jakiej podstawie uważasz, że jedzie się CPR? przecież tu wszędzie remonty :eek2:
Remonty to były 100 lat temu. https://goo.gl/maps/CcYZiDmMBNk
no to jest znak więc CPR

gumik napisał(a):
Henq napisał(a):przepis §40.2 a po nowelizacji §40.3
To ile metrów przed znakiem jest odwołanie CPR? 5, 10? Na jakiej podstawie twierdzisz, że znak postawiony po drugiej stronie placka asfaltu odwołuje CPR przed tym plackiem?
Czy odwołanie jest w miejscu gdzie znak stoi? A jeśli tak, to wtedy zaraz zaczyna się nowy CPR. Zjeżdszasz z CPR na CPR.
Masz w przepisie jakieś strony? Ba. Masz w przepisie jakieś metry? W przepisie jest jasno i wyraźnie napisane że znak C-13/C-16 odwołuje CPR - więc w czym masz problem?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości