"Rondo" rowerowe w Warszawie
Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez PraktykRuchu » niedziela 13 sierpnia 2017, 01:43
P-13 nic nie znaczy bez A-7. Czyli wprowadza zamęt.
PS Zderzenie przy rowerowych prędkościach może skutkować poważnymi obrażeniami. Ja np. wylądowałem w szpitalu po kolizji z debilem jadącym DDR na rolkach.
-
PraktykRuchu
-
- Posty: 633
- Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36
przez benio101 » piątek 01 września 2017, 10:20
Jak to wygląda (zakładając, że na dojazdach do tego tworu mamy znaki C–13 "DDR"):
- Bez C–12 "rondo", mamy tutaj cztery skrzyżowania równorzędne, na których można skręcić zarówno w prawo, jak i w lewo

- Po dojechaniu do skrzyżowania, przestaje obowiązywać ewentualne C–13 "DDR", a więc mamy dalej zwykłą jezdnię ogólnodostępną.
- Znaki P–8a "strzałka kierunkowa na wprost" nakazują jechać prosto, ale P–7a "linia krawędziowa przerywana" jest tak namalowana, że jej przekroczenia nie nazwałbym jazdą prosto, a skrętem w prawo. Ale P–8a nie pozwala na skręt w prawo…

- Znaki P–13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" są zbędne, gdyż nie ma znaku A–7 "Ustąp pierwszeństwa przejazdu".
- Znaki P–15 "trójkąt podporządkowania" są zbędne, gdyż nie ma ani znaków A–7 "Ustąp pierwszeństwa przejazdu" ani B–20 "Stop", które to miałyby potwierdzać.
- Znaki P–23 "rower" są zbędne, gdyż nie ma ani znaków C–13 "DDR", ani F–19 "pas ruchu dla określonych pojazdów", które miałyby uzupełniać.
- Brak znaków D–3 "Droga jednokierunkowa" z tabliczkami z napisem "Nie dotyczy" i symbolem roweru, za zjazdami z tego tworu, bo bez ponowienia C–13 "DDR", po odwołaniu przez skrzyżowanie, de facto, mamy jezdnię ogólnodostępną, a więc te DDR są jednostronne. Z drugiej natomiast strony, zamiast znaków C–13 po przeciwnej stronie powinny być znaki B–2 "Zakaz wjazdu" z tabliczkami z napisem "Nie dotyczy" i symbolem roweru…

Jak to powinno wyglądać:
- Przed wjazdami postawić znaki A–7 "Ustąp pierwszeństwa przejazdu", a więc znaki P–13 oraz P–15 miałyby sens.
- Przed wjazdami postawić znaki C–12 "ruch okrężny", a nie będzie problemu z jazdą w dwie strony i czteroma skrzyżowaniami, a znaki P–7a miałyby sens.
- Na wyjazdach postawić znaki C–13 "droga dla rowerów", a więc znaki P–23 miałyby sens, a DDR byłyby dwukierunkowe i nie byłoby problemu z dodatkowym oznakowaniem.
- Usunąć znaki P–8a "strzałka kierunkowa na wprost", bo kierunek ruchu oznaczałyby postawione C–12, a nie będzie problemu z irracjonalnym nakazem jazdy na wprost, wynikającym ze znaków P–8a.
-
benio101
-
- Posty: 424
- Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50
Powrót do Sytuacje na drodze