Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez mariusz79 » czwartek 22 grudnia 2016, 10:53
przez jasper1 » czwartek 22 grudnia 2016, 16:33
przez mariusz79 » piątek 23 grudnia 2016, 10:36
przez sankila » sobota 24 grudnia 2016, 00:13
Na przyszłość precyzuj kontekst pytania - jeśli pytasz o obiekty przydrożne w powszechnym znaczeniu, to są nimi obiekty, zlokalizowane w pobliżu drogi. Jeśli natomiast pytasz o obiekty przydrożne z art. 17, to należą do nich "nieruchomości w pobliżu drogi, połączone z nią zjazdem drogowym lub też zjazdem oraz drogą niepubliczną."mariusz79 napisał(a):Czy droga twarda, której długość przekracza 20 m i stanowi dojazd do tego hipermarketu jest drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze, czy też nie? Wyjeżdżając z takiej drogi stosujemy wtedy przepisy o art. 17, czy 25?
przez LeszkoII » sobota 24 grudnia 2016, 08:27
Są to obiekty użyteczności publicznej, w szczególności obiekty zaliczające się do MOP-ów różnych kategorii (miejsca obsługi podróżnych). Miejsca te ze względu na usytuowanie przy drodze pełnią funkcję ściśle związaną z uczestnictwem w ruchu drogowym (samochodowym). Toteż trudno nazwać obiektem przydrożnym centrum handlowe wybudowane przy drodze tylko ze względów biznesowych. To oczywiste, że większe sklepy posiadają dojazdy (drogi dojazdowe prywatne) do dróg publicznych lub zjazdy z drogi publicznej - co jednak wg. mnie nie czyni z nich obiektów przydrożnych sensu stricto.jasper1 napisał(a):znaki od D-21 do D-34
przez mariusz79 » poniedziałek 26 grudnia 2016, 12:32
Zatem określenie "nieruchomość", jak mniemam z ówczesnych założeń systemowych, dotyczyło domu prywatnego, działki, małego sklepiku(a były jakieś duże?).
Moim zdaniem sens znaczenia nadają znaki, o których napisała @jasperSą to obiekty użyteczności publicznej, w szczególności obiekty zaliczające się do MOP-ów różnych kategorii (miejsca obsługi podróżnych).jasper1 napisał(a):znaki od D-21 do D-34
Toteż trudno nazwać obiektem przydrożnym centrum handlowe wybudowane przy drodze tylko ze względów biznesowych.
To oczywiste, że większe sklepy posiadają dojazdy (drogi dojazdowe prywatne) do dróg publicznych lub zjazdy z drogi publicznej - co jednak wg. mnie nie czyni z nich obiektów przydrożnych sensu stricto.
Zatem żeby próbować odpowiedzieć na pytanie czym są "obiekty przydrożne" w uPoRD, wystarczy spojrzeć na drogi szybkiego ruchu (poza OZ), i zastanowić się dlaczego na autostradach nie ma dostępności do biedronek, żabek i gołębi?
przez Henq » poniedziałek 26 grudnia 2016, 19:22
mariusz79 napisał(a):To pod co podciągniemy takie centrum handlowe jeśli chodzi o art.17 K.D.?
mariusz79 napisał(a):To oczywiste, że większe sklepy posiadają dojazdy (drogi dojazdowe prywatne) do dróg publicznych lub zjazdy z drogi publicznej - co jednak wg. mnie nie czyni z nich obiektów przydrożnych sensu stricto.
To właśnie jest kwestia dyskusyjna. Zależ od tego jak do tego podejdziemy.
Jest to obiekt? Znajduje się przy drodze?
przez LeszkoII » wtorek 27 grudnia 2016, 10:38
Definicja nieruchomości (z kodeksu cywilnego) nie zmieniła się od 1964 r. Jeśli jednak uznamy, że jej znaczenie najpełniej odpowiada znaczeniu słowa "nieruchomość" z art. 17 uPoRD, to określenie "obiekt" (np. przydrożny) tym bardziej stanowi pewnego rodzaju nieruchomość. Nieruchomością jest parking, stacja paliw, grunt orny (pole) a nawet grunt na którym leży droga.mariusz79 napisał(a):A czy dzisiaj oznacza coś innego? Moim zdaniem oznacza to samo.
Pod nieruchomość a nawet zespół różnych nieruchomości budynkowych. Co ciekawe w art. 17 mówi wyraźnie o wjeżdżaniu na drogę z nieruchomości lub z obiektu przydrożnego ALE nie mówi o drodze stanowiącej dojazd do nieruchomości a jedynie o drodze stanowiącej dojazd do obiektu przydrożnego. Taka drogą nie będzie każda droga (ulica), przy której znajduje się obiekt. Wszak ulicy nie można utożsamiać z drogą stanowiącą dojazd do każdej z nieruchomości na niej leżącej. Formalnie służą temu poszczególne zjazdy z drogi publicznej.mariusz79 napisał(a):To pod co podciągniemy takie centrum handlowe jeśli chodzi o art.17 K.D.?
przez sankila » wtorek 27 grudnia 2016, 22:06
Mylisz się, a oto przykłady: toalety toi-toi na przygranicznych drogach; bary w przyczepach gastronomicznych, przydrożne budki telefoniczne - to wszystko obiekty przydrożne, przeznaczone dla podróżnych, ale z pewnością nie są nieruchomościami.LeszkoII napisał(a):Moim zdaniem określenie "obiekt przydrożny" dotyczy tej cechy nieruchomości, która dotyczy uczestników ruchu (np. podróżnych). Jeżeli się mylę, wystarczy podać przykład obiektu nie będącego nieruchomością.
"Nieruchomości budynkowe"- to brzmi dumnie!nieruchomość a nawet zespół różnych nieruchomości budynkowych. [...]Nieruchomość to teren na którym znajdują się obiekty (stacja paliw, szkoła tańca i inne firmy usługowe). Trudno jednak zaliczyć szkołę tańca do obiektu przydrożnego.
przez LeszkoII » środa 28 grudnia 2016, 10:57
Pytanie czy można wjechać do tych obiektów (choćby rowerem) a później z nich wyjechać na drogę aby włączyć się do ruchusankila napisał(a):Mylisz się, a oto przykłady: toalety toi-toi na przygranicznych drogach; bary w przyczepach gastronomicznych, przydrożne budki telefoniczne - to wszystko obiekty przydrożne, przeznaczone dla podróżnych, ale z pewnością nie są nieruchomościami.
Sugerujesz że w mieście nie ma dróg... a ulice oczywiście sąsankila napisał(a):I żadne z nich nie stoi przy drodze, bo wszystkie stoją przy ulicach (drogi są poza zabudową).
przez sankila » środa 28 grudnia 2016, 22:34
Pozwól, że Cię zacytuję " Co ciekawe w art. 17 mówi wyraźnie o wjeżdżaniu na drogę z nieruchomości lub z obiektu przydrożnego ALE nie mówi o drodze stanowiącej dojazd do nieruchomości a jedynie o drodze stanowiącej dojazd do obiektu przydrożnego.".LeszkoII napisał(a):Pytanie czy można wjechać do tych obiektów (choćby rowerem) a później z nich wyjechać na drogę aby włączyć się do ruchu
O obiektach przydrożnych również nic nie przeczytamy - co najwyżej o zjazdach i dojazdach do takowych.tylko że my rozmawiamy o PoRD a konkretnie art. 17, w którym nie przeczytamy nic o ulicy.
przez LeszkoII » czwartek 29 grudnia 2016, 10:09
Taaa już widzę drogę specjalnie wybudowaną jako dojazd do 2 przenośnych kabin WC.sankila napisał(a):Czy teraz już wiesz, skąd wziął się ten dojazd? Do przydrożnego kibelka nie musisz wjechać, ale musisz do niego dojechać!
Sklep rybny też jest dostępny dla jadących drogą, ale trudno go nazwać obiektem przydrożnym. Jest też dostępny dla pieszych idących drogą. Różnica między sklepem rybnym a stacją paliw jest taka, że pierwszy nie ma związku z obsługą ruchu drogowego a stacja owszem ma.sankila napisał(a):I na tym polega specyfika obiektów przydrożnych - że są dostępne dla jadących drogą.
Nie jest to do końca prawdą, bo w rozporządzeniu o znakach(...) w § 54 znajduje się katalog obiektów przydrożnych, o których informują znaki.sankila napisał(a):O obiektach przydrożnych również nic nie przeczytamy - co najwyżej o zjazdach i dojazdach do takowych.
Na podstawie rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.sankila napisał(a):A tak przy okazji, jeśli PoRD nic nie mówi o ulicach, to na jakiej podstawie różnicowałeś skrzyżowania i zespoły skrzyżowań?
przez sankila » czwartek 29 grudnia 2016, 21:50
Weźże się zastanów, czy mówiąc o obiekcie przydrożnym, ustawodawca chciał wskazać obiekty, "które mają związek z obsługą ruchu drogowego", czy też chciał wskazać, że zjazdy i dojazdy do tych obiektów nie tworzą z drogą skrzyżowań?LeszkoII napisał(a):Różnica między sklepem rybnym a stacją paliw jest taka, że pierwszy nie ma związku z obsługą ruchu drogowego a stacja owszem ma.
Czy mam przez to rozumieć, że art. 17 nakazuje włączanie się do ruchu przy wyjedzie z każdego szpitala, hotelu, posterunku policji, itp., wskazanego znakami D22 - D34 ?w rozporządzeniu o znakach(...) w § 54 znajduje się katalog obiektów przydrożnych, o których informują znaki
przez LeszkoII » piątek 30 grudnia 2016, 07:47
Przestań mącić i tak już niepierwszej czystości wodę. Włączanie się do ruchu nie ma nic wspólnego ze skrzyżowaniem. W jakim celu prawodawca zdecydował się informować o obiektach przydrożnych? Ano w takim:sankila napisał(a):Weźże się zastanów, czy mówiąc o obiekcie przydrożnym, ustawodawca chciał wskazać obiekty, "które mają związek z obsługą ruchu drogowego", czy też chciał wskazać, że zjazdy i dojazdy do tych obiektów nie tworzą z drogą skrzyżowań?
Czy hipermarket jest obiektem przeznaczonym dla użytkowników dróg? Odp. brzmi NIE.Znaki informacyjne mają na celu poinformowanie kierujących pojazdami o rodzaju drogi i sposobie korzystania oraz o obiektach znajdujących się przy drodze lub w jej pobliżu przeznaczonych [url]dla użytkowników dróg[/url]
Nie, bo mylisz znak informujący o tym gdzie znajduje się obiekt z drogą stanowiącą dojazd do obiektu. Otóż wjazd na teren szpitala, policji odbywa się z drogi publicznej nawet, gdy trzeba przejechać 500m drogą wewnętrzną prowadzącą pod parking tuz przy wejściu.sankila napisał(a):Czy mam przez to rozumieć, że art. 17 nakazuje włączanie się do ruchu przy wyjedzie z każdego szpitala, hotelu, posterunku policji, itp., wskazanego znakami D22 - D34 ?
Normalna droga, która może została wybudowana 30 lat zanim powstało pole kempingowe. Żadna droga stanowiąca dojazd. Żeby droga stanowiła dojazd, musi pełnić główną funkcję drogi dojazdowej do tego obiektu, o czym już wspomniałem.sankila napisał(a):A co z tym kempingiem? Jesteś pewien, że to 250 m drogi "stanowiącej dojazd do obiektu"?
Ja??? mam Ci przypomnieć cytat "o ulicy"? Prosze bardzo:sankila napisał(a):Może jednak zacznij myśleć o tym, co piszesz? Mieszasz ustawy i rozporządzenia, a później cuda - wianki wychodzą.
Kto tu miesza ustawy i rozporządzenia, w dodatku zupełnie bezsensownie?I żadne z nich nie stoi przy drodze, bo wszystkie stoją przy ulicach (drogi są poza zabudową).
przez sankila » sobota 31 grudnia 2016, 00:15
Nie prawodawca, tylko Min. Transportu, i nie o obiektach przydrożnych, tylko obiektach "znajdujących się przy drodze LUB W JEJ POBLIŻU". I nie przeznaczonych dla użytkowników dróg, bo teobiekty są zazwyczaj ogólnodostępne (o ile nie stoją w szczerym polu). A znaki stoją po to, aby "zamiejscowi" wiedzieli, gdzie szukać poczty czy szpitala.LeszkoII napisał(a): W jakim celu prawodawca zdecydował się informować o obiektach przydrożnych?
Wjazd na teren szpitala odbywa się z drogi publicznej, jeśli do bramy szpitala prowadzi droga publiczna. Jeśli do bramy szpitala prowadzi droga niepubliczna, to wjazd na teren szpitala odbywa się z drogi niepublicznej. Jeśli droga ta jest oznakowana jako droga wewnętrzna to wjazd na teren szpitala odbywa się z drogi wewnętrznej. A jeśli szpital położony jest 500 m od drogi tranzytowej, to za wuja pana nie jest obiektem przydrożnym, w świetle art 17, bo tenże art 17 ma również "wjazd z drogi, nie będącej drogą publiczną".mylisz znak informujący o tym gdzie znajduje się obiekt z drogą stanowiącą dojazd do obiektu. Otóż wjazd na teren szpitala, policji odbywa się z drogi publicznej nawet, gdy trzeba przejechać 500m drogą wewnętrzną prowadzącą pod parking tuz przy wejściu.
A co - obsługa nie wpuszcza, jak ktoś autem podjedzie? To dla kogo są parkingi pod hipermarketami - dla lotników?Czy hipermarket jest obiektem przeznaczonym dla użytkowników dróg? Odp. brzmi NIE
I będziemy mieli drogę, stanowiącą drogę do obiektu, położonego przy drodze? A może raczej obiekt przy drodze, stanowiącej dojazd do drogi?Żeby droga stanowiła dojazd, musi pełnić główną funkcję drogi dojazdowej do tego obiektu,