STARYSZOFER napisał(a):Cytat z przepisu.
tak z przepisu , ale chyba twojego:
STARYSZOFER napisał(a):ZAMIAR TEN NALEŻY ZAPRZESTAĆ SYGNALIZOWAĆ

zamiar należy zaprzestać


Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 19:40
STARYSZOFER napisał(a):Cytat z przepisu.
STARYSZOFER napisał(a):ZAMIAR TEN NALEŻY ZAPRZESTAĆ SYGNALIZOWAĆ
przez STARYSZOFER » sobota 17 grudnia 2016, 19:46
Henq napisał(a):STARYSZOFER napisał(a):Cytat z przepisu.
tak z przepisu , ale chyba twojego:STARYSZOFER napisał(a):ZAMIAR TEN NALEŻY ZAPRZESTAĆ SYGNALIZOWAĆ
![]()
zamiar należy zaprzestaćsie uśmiałem
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 19:50
STARYSZOFER napisał(a):Śmiejesz się z siebie, że nie jesteś w stanie pojąć, że sygnalizuje się ZAMIAR zmiany kierunku jazdy?
przez STARYSZOFER » sobota 17 grudnia 2016, 19:55
Henq napisał(a):STARYSZOFER napisał(a):Śmiejesz się z siebie, że nie jesteś w stanie pojąć, że sygnalizuje się ZAMIAR zmiany kierunku jazdy?
Niez ciebie że nie potrafisz pojąć że sygnalizujesz manewr
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 20:08
STARYSZOFER napisał(a):Heniu!
STARYSZOFER napisał(a):Ale w przepisach jest mowa o sygnalizowaniu ZAMIARU
STARYSZOFER napisał(a):ZAMIARU ZMIANY KIERUNKU JAZDY.
przez PraktykRuchu » sobota 17 grudnia 2016, 20:12
LeszkoII napisał(a):Art. 22 ust. 5 stosuje się niezależnie od oznakowania pionowego i poziomego - a w szczególności od występowania C-12 na wlocie
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 20:18
PraktykRuchu napisał(a):Oczywiście! Sam sąd to stwierdził. Zawsze sygnalizujemy wyraźnie i zawczasu, tak, jak każe to ten przepis.
przez STARYSZOFER » sobota 17 grudnia 2016, 20:23
STARYSZOFER napisał(a):Henq napisał(a):STARYSZOFER napisał(a):No to idźmy od początku. Wiesz czym jest kierunek?
Kierunek jazdy przed SoRO jest inny niż kierunek jazdy na SoRO - sam tak twierdzisz.
Zgodnie z PoRD sygnalizujemy zamiar zmiany kierunku jazdy, więc zamierzając wjechać na SoRO zamierzasz zmienić kierunek jazdy. Dlaczego łamiesz przepisy i nie sygnalizujesz zamiaru zmiany kierunku jazdy?
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 20:45
STARYSZOFER napisał(a):Przecież już ci wyjaśniłem:
STARYSZOFER napisał(a):Zmiany kierunku jazdy przy wjeździe na soro nie należy sygnalizować,
STARYSZOFER napisał(a):tak jak nie sygnalizujemy zmiany kierunku na zakrętach, gdyż wynika ona z geometrii jezdni,
STARYSZOFER napisał(a): a nie z zamiaru kierującego.
STARYSZOFER napisał(a):Sygnaliowanie zamiaru polega na poinformowaniu innych kierujących o planowanej zmianie kierunku, ktorej mogą się nie spodziewać.
Henq napisał(a):rozumiem że jak jadę pasem ze strzałką kierunkowa w prawo to skręcając z takiego pasa w prawo wg ciebie nie muszę sygnalizować bo przecież kierowcy się spodziewają że pojadę w prawo bo tylko tam mogę?
STARYSZOFER napisał(a):Teraz to wynika z formy art 22.5.
przez STARYSZOFER » sobota 17 grudnia 2016, 21:04
Henq napisał(a):STARYSZOFER napisał(a):Przecież już ci wyjaśniłem:
a ja ci wyjaśniłem że sygnalizujemy każdy zamiar zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu!
przez Henq » sobota 17 grudnia 2016, 21:47
STARYSZOFER napisał(a):WOW! Postęp. Już nie każdą zmianę kierunku jazdy , tylko każdy zamiar zmiany.
STARYSZOFER napisał(a):Problem w tym, że nauka idzie ci naprawdę wolno, a ja nie mam czasu i ochoty szarpać się z kimś takim.
Henq napisał(a):No to jak sygnalizujesz zamiar zmiany kierunku jazdy na ten z SoRO?
przez szerszon » niedziela 18 grudnia 2016, 02:44
Marzy ci się. Nie obawiaj się-cenię inteligencję.RobaczkuPraktykRuchu napisał(a):Po pierwsze: nie przystawiaj się do mnie.
Sam się przyznałeś, że definicję zamiaru znalazłeś sobie w art. 22 ust. 2 PoRD.
Zbliżyłeś się bez zamiaru do krawędzi jezdni gdy wyrażasz chęć skrętu w lewo...Nikt tam nie napisał, że zamiar to moment zbliżenia się do lewej krawędzi jezdni przed skrzyżowaniem, jak to sobie wymyśliłeś.
Proponuje zacząć od definicji słowa "skręt" Nie widzę powodu, aby nie skorzystać z określeń kierunków jazdy czy kierunków ruchu skoro na tej podstawie można sprecyzować o co chodzi. T-18 i F-10 na wprost. Polecam gorąco.Jeżeli brakuje definicji legalnej jakiegoś słowa, to bierzemy ją sobie nie z definicji legalnej pochodzącej w ogóle z innej gałęzi prawa (np. z prawa karnego), nie szukamy też sobie takiego samego słówka w innej części ustawy - jak ty to robisz
- tylko... no właśnie - korzystamy ze zwyczajnej definicji tego słowa.
Ze słowników, uzusu, i tak dalej...
Bardzo świadomie wszystko piszę. Jako taki znawca prawa do tej pory naprzemiennie używasz określeń zmiana kierunku jazdy vs zmiana kierunku ruchu. Nie łapiesz tego.Tak więc sam, nieświadomie, obaliłeś bzdury, które wypisywałeś.
Najbardziej charakterystyczne dyrektywy wykładni językowej:
Gdy w systemie prawnym wiążąco ustalono znaczenie określonych zwrotów prawnych, to należy używać ich właśnie w tym znaczeniu. Dyrektywa ta związana jest z tzn. definicją legalną - występującą w tekstach prawnych, wprowadzoną przez prawodawcę w celu ustalenie wiążącego rozumienia poszczególnych terminów.
Gdy nie ma w tekście prawnych definicji legalnych: interpretowanych zwrotom prawnym nie należy nadawać znaczenie odmiennego od potocznego, chyba że istnieją dostateczne rację przypisania im odmiennego znaczenia
bez umotywowanych racji nie należy identycznym sformułowaniom w tym samym akcie prawnym nadawać różnych znaczeń.
Należy ustalać znaczenie przepisów prawnych w taki sposób, by żadne fragmenty nie okazały się zbędne, wypowiedź powinna być traktowana jako pewna całość
Jeżeli określony termin należy do terminów specyficznych w określonej dziedzinie wiedzy, to należy przyjąć, iż termin ten ma takie znaczenie, jak w tych dziedzinach(domniemanie znaczenia specjalnego)
wolno odstąpić od znaczenia literalnego jeśli znaczenie to nie prowadzi do absurdalnych konsekwencji
tam gdzie rozróżnień nie wprowadza sam prawodawca, tam nie wolno ich wprowadzać interpretatorowi
I jaki to masz kierunek jazdy na skrzyżowaniu ? Że go zmieniasz zjeżdżając z SoRO ?Nie musisz mi przypominać. Doskonale pamiętam, że zmieniam kierunek jazdy na skrzyżowaniu. I?
Przepisy , które dotyczą skrzyżowania czyli przeciecia się jezdni. Absurdem byłoby stosowanie się do Art 16 podczas skrętu w lewo czyli jazda możliwie blisko prawej krawędzi.Czy na przecięciu się jezdni dróg obowiązują przepisy które dotyczą jezdni, czy nie?
Po której jezdni ? Tej co wjechałeś czy tej co masz zjechać ? Nie wymagaj odpowiedzi tak/nie , bo w ten sposób usiłujesz zmanipulować .Czy podczas jazdy po rondzie obowiązują przepisy obowiązujące podczas jazdy po jezdni?
A jaki zaorałeś poprzedni ?to zaoramy kolejny szerszonizm...
Czy kandydat na kierowcę musi się wykazać "określonym poziomem edukacji " ? Jaki to poziom ?Z przepisami jest tak, że one pisane są zrozumiale dla ludzi, którzy osiągnęli określony poziom edukacji.
Pierwszego sortu ? Ale bzdury...Powinny być bezwzględnie zrozumiałe dla (według założeń) większości polskiego społeczeństwa, czyli dla ludzi z wykształceniem średnim.
Nie ma "potem"W praktyce wygląda to jednak tak, że przepisy sformułowane są dość prosto. Np. art. 22 - jeżeli masz zamiar skręcać, to musisz ustawić się wcześniej przy krawędzi (lubo osi) jezdni, a potem - kiedy będzie to wyraźne dla innych - zacząć ten zamiar sygnalizować na tyle wcześnie, by inni to zrozumieli.
Tylko. Merytoryki za grosz poza twoimi przekonaniami, które nie mają za wiele wspólnego z przepisami.Robię wycieczki osobiste
Czyżbyś skorzystał z linków , które ci podałem ?Od teraz więc będę odnosił się tylko do meritum, orając raz po raz Twoje imitacje argumentów.
Nawet nie masz pojęcia o czym piszesz,a "nawracanie" to pewnie też ze słownikaPraktykRuchu napisał(a):
Albo nawracanie na pełnej prędkości na sygnalizatorze S-3 i wbijanie się w tłum pieszych przechodzących na zielonym na przeciwległej jezdni...
przez Roksana21 » niedziela 18 grudnia 2016, 12:14