Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez kg1956 » środa 05 października 2016, 07:31
przez Henq » środa 05 października 2016, 09:29
sankila napisał(a):... a przecież to znaczyłoby, że dla KAŻDEJ drogi, niezależnie od jej rodzaju - przepisy są jednakowe!
przez papadrive » środa 05 października 2016, 19:15
sankila napisał(a):Droga ekspresowa ma odrębną definicję i przepisy, droga gruntowa ma odrębną definicję i przepisy, droga wewnętrzna ma odrębną definicję i przepisy, droga z pierwszeństwem przejazdu ma odrębną definicję i przepisy, droga podporządkowana ma odrębną definicję i przepisy.
Odrębne przepisy mają drogi jedno i dwujezdniowe, drogi ekspresowe jedno i dwujezdniowe, a jeszcze inne przepisy ma droga dwujezdniowa ze znakiem autostrady.
No to jak to jest z tą jedną definicją, rodzajami i przepisami?
sankila napisał(a):A jakież to utrudnienia mogą wystąpić na skrzyżowaniu, skoro można na nim wykonać jedynie trzy manewry - skręcić w lewo, skręcić w prawo lub przejechać bez skręcania? Innych przepisy nie przewidują ...wielkie skrzyżowania sztucznie (przez oznakowanie) są rozdzielane na części, aby ułatwić przejazd przez nie
No, pięknie - jeden tworzy zespoły skrzyżowań, żeby ułatwić jazdę, drugi dzieli skrzyżowanie na części, żeby ułatwić jazdę, a trzeci kasuje skrzyżowania wielopoziomowe, pewnie też po to, żeby ułatwić jazdę.
A nie prościej byłoby trzymać się przepisów, zamiast uprawiać radosną twórczość o łączeniu, dzieleniu i rodzajach?
przez szerszon » środa 05 października 2016, 22:56
Ale ile można ???kg1956 napisał(a):Każdy ma prawo do innego spojrzenia, każdy może się mylić.
Argumenty juz były. Ale odbiły się od ściany. Wytyczne budowy dróg ponad prawem.Trzeba starać się dyskutować przy pomocy argumentów merytorycznych a unikać wyśmiewania.
Nakazuje jechać prosto. czyli nie ma możliwości zmiany kierunku jazdy.Znak C-5 nakazuje nie korzystać z możliwości zkj, tylko jechać prosto.
przez sankila » czwartek 06 października 2016, 01:14
To najwyższy czas się nauczyć. Popatrz na tabelkę, a teraz skup się i odpowiedz na trudne pytanie: dlaczego te drogi mają różne dopuszczalne prędkości, skoro przepisy są te same dla wszystkich?papadrive napisał(a):Do tej pory myślałem, że na wszystkich drogach obowiązują te same przepisy ruchu drogowego, a tu okazuje się, że na każdej drodze obowiązują inne
Dla mnie wieeelka dziwota, bo nigdy nie widziałam podzielonego skrzyżowania, ani o takim nie słyszałam. Możesz mi ten ewenement przybliżyć?To, że drogowcy podzielą wielkie skrzyżowanie dróg na kilka (np. Rondo Mogilskie w Krakowie, czy Wiatraczna w Warszawie), nie dziwota
przez Henq » czwartek 06 października 2016, 06:43
sankila napisał(a):To najwyższy czas się nauczyć.
przez kg1956 » czwartek 06 października 2016, 07:11
Dokładnie odwrotnie. Nakazuje jechać prosto a nie korzystać z najbliższej możliwości zkj.szerszon napisał(a):Nakazuje jechać prosto. czyli nie ma możliwości zmiany kierunku jazdy.Znak C-5 nakazuje nie korzystać z możliwości zkj, tylko jechać prosto.
przez szerszon » czwartek 06 października 2016, 07:30
A to te same przepisy nie mogą zawierać różnych wartości ograniczenia prędkości, tonażu itp ?sankila napisał(a):dlaczego te drogi mają różne dopuszczalne prędkości, skoro przepisy są te same dla wszystkich?
To znaczy ,że na tej drodze obowiązuje ruch prawostronny , ograniczenia prędkości...dla pojazdów powyżej 3,5 tony to inna droga niż dla pojazdów osobowych..a jadą po tym samymCzy to znaczy, że autostrada nie jest drogą? A może jednak jest, tylko ma inne przepisy niż pozostałe?
Ustawodawca...a tobie ?Kto wam kodeksy drogowe pisał?
Kolejny polonista ?kg1956 napisał(a):Dokładnie odwrotnie. Nakazuje jechać prosto a nie korzystać z najbliższej możliwości zkj.
przez kg1956 » czwartek 06 października 2016, 12:05
przez szerszon » czwartek 06 października 2016, 23:50
przez Henq » piątek 07 października 2016, 06:59
kg1956 napisał(a):Może bardziej merytorycznie?
przez kg1956 » piątek 07 października 2016, 08:15
przez Henq » piątek 07 października 2016, 21:26
kg1956 napisał(a):Zastanów się Henq co dokładnie wynika z wyboldowanego przez Ciebie tekstu.
kg1956 napisał(a):Wynika z tego, że gdyby kierujący nie zastosował się do znaku C-5 - nastąpiła by zmiana kierunku jazdy.
przez szerszon » piątek 07 października 2016, 23:42
Znaki oc C-1 do C-11 to inna bajka niż C-12...ciekawe dlaczego jest w oddzielnym paragrafie.kg1956 napisał(a):Czy zatem znak C-5 i przytoczone wyżej znaczenie jest dla Ciebie niewygodne?
przez kg1956 » sobota 08 października 2016, 04:27