Wyznaczanie pasów - wątek wydzielony

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 06:54

Henq napisał(a): @Karolina1994 oporna jest na zapisy pord i na niewygodne pytania,

Nie jestem oporna na zapisy pord, tylko ty opierasz się o ten zapis:

art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa

A sam się nie odniosłeś to tego zapisu:

pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi.

Henq napisał(a): wjeżdżając na środkowy pas musisz zaprzestać sygnalizacji i dopiero ze środkowego zasygnalizować ponownie zmianę pasa na lewy, cały czas o tym tutaj piszę

Nie. Ty cały czas wmawiasz mi że nie muszę nic sygnalizować.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez JAKUB » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 10:00

JAKUB napisał(a):Jak szeroki jest nieoznaczony pas ruchu?
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 10:28

JAKUB napisał(a):
JAKUB napisał(a):Jak szeroki jest nieoznaczony pas ruchu?

Zgodnie z rozporządzeniem
ministra transportu i gospodarki morskiej
z dnia 2 marca 1999 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie art.
§15. 1. mówi że szerokość pasa ruchu na terenie zabudowanym z zastrzeżeniem § 14 ust. 6 i § 16 powinien mieć 3.50m.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 16:34

Karolina1994 napisał(a):
Henq napisał(a): wjeżdżając na środkowy pas musisz zaprzestać sygnalizacji i dopiero ze środkowego zasygnalizować ponownie zmianę pasa na lewy, cały czas o tym tutaj piszę

Nie. Ty cały czas wmawiasz mi że nie muszę nic sygnalizować.

Tak? proszę wskazać gdzie tak wmawiam?
Bo z tego co pisałem to :
1
Henq napisał(a):rozumiem że jadąc jezdnią na tyle szeroką by zmieściły się obok siebie dwa rzędy pojazdów a nawet trzy ty jadąc przy prawej krawędzi będziesz sygnalizować zmianę pasa ruchy na ten przy lewej krawędzi?
1 kiedy rozpoczniesz tą sygnalizacje? oraz kiedy ją zakonczysz?
2 pas prawy skrajny zaczyna się przy prawym krawężniku, a gdzie kończy? tak samo pas lewy gdzie ma swoj początek lub koniec?

2
Henq napisał(a):1. jadąc za trzema małymi autkami które jadą obok siebie zasygnalizujesz zmianę pasa ruchu (którego nie ma) na pas środkowy(którego nie ma) następnie przestaniesz sygnalizować manewr zgodnie z pord i znów rozpoczniesz sygnalizowanie zmiany pasa ruchu ze środkowego(którego nie ma) na skrajny lewy (którego nadal nie ma). - gratuluje i powodzenia życzę na drodze :eek2: :eek2: :eek2:
2. ja jadę środkiem, ale to pytanie było do ciebie bo to ty się upierasz że zmieniasz pasy niewyznaczone więc napisz mi w którym momencie zmiany pasa ruchu jesteś już na pasie na który chciałaś wjechać i zaprzestajesz sygnalizacji manewru skąd wiesz gdzie się kończy jeden pas a zaczyna drugi? - może ten word co ma swoje interpretacje pord ci pomoże i podpowie.

do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi gdzie kończą i gdzie zaczynają się te wyimaginowane pasy ruchu? skąd mam wiedzieć że już jestem na takowym i mam zaprzestać sygnalizacji skoro pasy są niewyznaczone?

Karolina1994 napisał(a):
Henq napisał(a): @Karolina1994 oporna jest na zapisy pord i na niewygodne pytania,

Nie jestem oporna na zapisy pord, tylko ty opierasz się o ten zapis:

art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa

A sam się nie odniosłeś to tego zapisu:

pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi.

Ale ja się o nic takiego nie opieram proszę nie wymyślać. Ja po prostu chciałbym się dowiedzieć skąd pani wiadomo że na jezdni z niewyznaczonymi pasami ruchu są tylko dwa pasy bo cały czas z pani strony mowa jest tylko o "części prawej" i "części lewej" (ciekawe z którego pord to zaczerpnięte, ale ok), dlaczego np nnic nie wiadomo o trzecim pasie środkowym? równie dobrze może takowy być.
Karolina1994 napisał(a): Zgodnie z rozporządzeniem ...

rozumiem że te 3,50 to pani ma w oczach bo pisała że wie jaka to szerokość na dwa pasy ruchu niewyznaczone? no ja niestety nie mam takiej miarki w oczach więc pozostaje mi w czasie jazdy zatrzymać pojazd i zmierzyć szerokość jezdni? :eek2:
Aha najważniejsze jak na takim 3,50 pasie ruchu jadąc np maluchem sygnalizuje pani jazdę od lewej do prawej krawędzi jezdni? tak jak zmianę pasa ruchu? na jakiej podstawie skoro to jeden pas ruchu?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 16:59

@Henq ją ci na wszystkie pytania odpowiedziałam.
A co do ostatniego, to gdy jezdnia jest wąska,gdzie zmieści się tylko jeden rząd pojazdów, to fakt jadę wtedy jej środkiem.
Ale gdy jest szeroka na tyle że zmieszczą się dwa rzędy pojazdów, to jadę przy prawej jej krawędzi. A ta dyskusja się zaczęła od tego że mnie uczono, iż na takich jezdniach jednokierunkowych, chcąc zjechać do lewej bądź prawej jej krawędzi, zachowujemy się tak jak przy zmianie pasa

Karolina1994 napisał(a):Jeżeli jesteśmy na jednokierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu i gdy chcemy zjechać do prawej bądź lewej krawędzi jezdni to zachowujemy się tak jak przy zmianie pasa



a teraz ty się z tym zgadzasz? to po co wogóle ta dyskusja.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 18:06

Karolina1994 napisał(a):@Henq ją ci na wszystkie pytania odpowiedziałam.
A co do ostatniego, to gdy jezdnia jest wąska,gdzie zmieści się tylko jeden rząd pojazdów, to fakt jadę wtedy jej środkiem.
Ale gdy jest szeroka na tyle że zmieszczą się dwa rzędy pojazdów, to jadę przy prawej jej krawędzi. A ta dyskusja się zaczęła od tego że mnie uczono, iż na takich jezdniach jednokierunkowych, chcąc zjechać do lewej bądź prawej jej krawędzi, zachowujemy się tak jak przy zmianie pasa

Karolina1994 napisał(a):Jeżeli jesteśmy na jednokierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu i gdy chcemy zjechać do prawej bądź lewej krawędzi jezdni to zachowujemy się tak jak przy zmianie pasa



a teraz ty się z tym zgadzasz? to po co wogóle ta dyskusja.

Czy nadal pani nie potrafi zrozumieć że źle się pani zachowuje? Cały czas uznaje pani że pasy są niewyznaczone ale tylko dwa pasy, prawy i lewy, skąd, na jakiej podstawie takie wnioski?
pasów może być równie dobrze trzy a sygnalizacja kierunkiem i przejazd przez wszystkie trzy pasy jest błędem zgodnie z pord: sygnalizacje manewru należy zaprzestać po jego zakończeniu (tu zmiana pasa) więc kiedy będzie pani kończyć tą sygnalizację jak nie wiadomo kiedy się wjechało na pas bo jest on niewyznaczony!
Poza tym 3,5m to są wytyczne do pasów ruchu wyznaczonych na drogach klasy GP i G natomiast np na drodze klasy D będzie to już inny mniejszy rozmiar a na drodze klasy A większy.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 18:16

:mrgreen: W takim razie, jak prawidłowo wg ciebie powinnam się zachować na drodze jednokierunkowej, na której zmieszczą się trzy rzędy pojazdów?
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 19:07

Karolina1994 napisał(a)::mrgreen: W takim razie, jak prawidłowo wg ciebie powinnam się zachować na drodze jednokierunkowej, na której zmieszczą się trzy rzędy pojazdów?

A to na kursie PJ nie uczyli jak sygnalizować zmianę pasa ruchu a kiedy zaprzestać sygnalizacji? to ciekawa szkoła i ciekawi instruktorzy :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 19:24

Ale ja pytam ciebie.
Ja bym zmieniła pas z uwzględnieniem pasa środkowego.
A teraz ty napiszesz, a skąd mam wiedzieć gdzie się zaczyna pas środkowy, a gdzie kończy itd. tym samym nic merytorycznego nie wnosząc. Więc może napisz jak wg ciebie prawidłowo poruszać się, po tego typu drogach?
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 19:56

Karolina1994 napisał(a):Ale ja pytam ciebie.
Ja bym zmieniła pas z uwzględnieniem pasa środkowego.
A teraz ty napiszesz, a skąd mam wiedzieć gdzie się zaczyna pas środkowy, a gdzie kończy itd.

Ale to ja się pytałem skąd pani to wie gdzie się kończy a gdzie zaczyna pas w miejscu gdzie są te pasy niewyznaczone :eek2: no jeszcze kilka postów wcześniej była pani pewna że taką wiedzę posiada, a teraz co? cały czas pisałem, że skoro pasy są nie wyznaczone nie można sygnalizować manewru bo nie wiadomo gdzie go rozpocząć, ani w którym momencie zaprzestać, to pani się upiera że pomimo iż pasy są niewyznaczone pani dobrze wie gdzie się kończą i gdzie zaczynają, ba twierdzi pani że posiada wiedzę ile tych pasów niewyznaczonych jest na jezdni :eek2:
więc cały czas się pytam skąd? albo na jakiej podstawie te twierdzenia? i nadal nie otrzymałem odpowiedzi.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 20:06

Karolina1994 napisał(a): Ty cały czas wmawiasz mi że nie muszę nic sygnalizować.

Henq napisał(a):Tak? proszę wskazać gdzie tak wmawiam?






Henq napisał(a): cały czas pisałem, że skoro pasy są nie wyznaczone nie można sygnalizować manewru bo nie wiadomo gdzie go rozpocząć, ani w którym momencie zaprzestać




Zaprzeczasz sam sobie.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 20:13

Karolina1994 napisał(a):
Karolina1994 napisał(a): Ty cały czas wmawiasz mi że nie muszę nic sygnalizować.


Zaprzeczasz sam sobie.

Że niby co?
sygnalizujemy zmianę pasa ruchu oraz zmianę kierunku jazdy te dwa manewry pord od nas wymaga sygnalizowania, pani chce sygnalizować zmianę pasa ruchu w miejscu gdzie pasów ruchu nie ma, albo gdzie tych pasów jest nie wiadomo ile więc się pytam na jakiej podstawie? Skoro twierdzi pani że wie ile tych pasów jest (ciekawe skąd) skoro twierdzi pani że wie gdzie te pasy się kończą/zaczynają (ciekawe skąd) to pord jasno określa że należy sygnalizować zmianę pasów ruchu. Więc cały czas się chcę dowiedzieć skąd pani wie gdzie te pasy są? oraz ile ich jest? lecz nadal bez odpowiedzi.
Natomiast co nóż zmienia pani zdanie, że tych pasów jest dwa za chwile że trzy więc skoro pani nie wie sama ile tych pasów jest to co pani chce sygnalizować?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 20:36

Henq napisał(a):
Karolina1994 napisał(a):
Karolina1994 napisał(a): Ty cały czas wmawiasz mi że nie muszę nic sygnalizować.


Zaprzeczasz sam sobie.

Że niby co?
sygnalizujemy zmianę pasa ruchu oraz zmianę kierunku jazdy te dwa manewry pord od nas wymaga sygnalizowania, pani chce sygnalizować zmianę pasa ruchu w miejscu gdzie pasów ruchu nie ma, albo gdzie tych pasów jest nie wiadomo ile więc się pytam na jakiej podstawie? Skoro twierdzi pani że wie ile tych pasów jest (ciekawe skąd) skoro twierdzi pani że wie gdzie te pasy się kończą/zaczynają (ciekawe skąd) to pord jasno określa że należy sygnalizować zmianę pasów ruchu. Więc cały czas się chcę dowiedzieć skąd pani wie gdzie te pasy są? oraz ile ich jest? lecz nadal bez odpowiedzi.
Natomiast co nóż zmienia pani zdanie, że tych pasów jest dwa za chwile że trzy więc skoro pani nie wie sama ile tych pasów jest to co pani chce sygnalizować?


W zależności od szerokości jezdni.
Jak mam powiedzieć ile ich jest, skoro nie wiem o jak szerokiej jezdni mówimy. Mam się teraz wypowiedzieć za wszystkie jednokierunkowe w Polsce? :-D
Jadąc, chyba masz jakąś orientację przestrzenną

A dalej nie dostałam odpowiedzi jak ty jeździsz po takich drogach, niezmiernie mnie to ciekawi :lol:
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Henq » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 20:54

Karolina1994 napisał(a):W zależności od szerokości jezdni.
Jak mam powiedzieć ile ich jest, skoro nie wiem o jak szerokiej jezdni mówimy. Mam się teraz wypowiedzieć za wszystkie jednokierunkowe w Polsce? :-D
Jadąc, chyba masz jakąś orientację przestrzenną

:eek2: dwie różne jezdnie
1. 7m
2. 3,52m
ile na każdej z tych jezdni jest pasów ruchu wg pani?
bo pord w tej kwestii jest precyzyjny
Karolina1994 napisał(a):A dalej nie dostałam odpowiedzi jak ty jeździsz po takich drogach, niezmiernie mnie to ciekawi :lol:

no nic dziwnego że nie rozumie pani zapisów z pord skoro tego co pisałem wcześniej nie potrafi pani zrozumieć. odpowiedzi na to pytanie udzieliłem już na drugiej stronie tego tematu, teraz mamy piątą/szóstą stronę nie związaną z tematem a do pani nadal nic nie dociera.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Pierwszeństwo przy skręcie w lewo

Postprzez Karolina1994 » poniedziałek 11 kwietnia 2016, 21:00

1.Dwa
2.Jeden
Aha. odpowiedzią jak jeździsz po takich drogach z tego co pamiętam było środkiem drogi. I nie przejmujesz się tym że na jezdni o szerokości 7m jadąc środkiem blokujesz teoretycznie dwa pasy. Więcej pytań nie mam.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości