Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » poniedziałek 07 marca 2016, 22:25

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):...jak byk w przepisie napisane że nie wolno zatrzymywać się na pasach...
...chyba, że zatrzymanie wynika z przepisów lub warunków ruchu drogowego, co także jak byk w przepisie napisane.

W definicji P-10 z 220? wskaż bo jakoś nie widzę.
Ułatwię Ci:
Kod: Zaznacz cały
Rozróżnia się następujące znaki wyznaczające miejsca przeznaczone do ruchu w poprzek jezdni:
P-10 „przejście dla pieszych",
P-11 „przejazd dla rowerzystów”.
Znaki te wyznaczają powierzchnię jezdni lub torowiska tramwajowego przeznaczoną do poprzecznego ruchu, odpowiednio pieszych lub rowerzystów. Krawędzie tych powierzchni znajdujące się bliżej nadjeżdżających pojazdów określają jednocześnie miejsce zatrzymania pojazdów, o ile nie została zastosowana linia zatrzymania (P-12, P-13 lub P-14). Rozróżnia się następujące znaki wyznaczające miejsca zatrzymania pojazdów:
P-12 „linia bezwzględnego zatrzymania _ stop”,
P-13 „linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów",
P-14 „linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów”.
Linie te mogą być uzupełnione napisem lub symbolem z grupy znaków uzupełniających, podanych w punktach 5.2.1 i 5.2.2. Minimalna odległość między znakami poprzecznymi oraz między znakiem poprzecznym a uzupełniającym powinna wynosić 2,0 m, z wyjątkiem odległości między przejściem dla pieszych a przejazdem dla rowerzystów, która może wynosić 0,5 m.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 07 marca 2016, 23:20

Art.49.4.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » wtorek 08 marca 2016, 12:05

szymon1977 napisał(a):Art.49.4.

Hola hola, przecież art 49.4 informuje cię, że art 49. dotyczy zatrzymania i postoju nie wynikającego z warunków lub przepisów drogowych. Więc jakim prawem stosujesz ten art do zatrzymania wynikającego z warunków i przepisów drogowych?
To jest tak jak byś chciał przepis na pieczenie chleba stosować do pieczenia królika.
Abyś lepiej to zrozumiał i poją to dałem ci przykład dwie fotki z powierzchnią wyłączoną przy skrzyżowaniu i zadałem ci pytanie na które migasz się odpowiedzieć: czy mogę a jeżeli nie to dlaczego nie mogę zatrzymać się na powierzchni wyłączenia bym mógł lepiej widzieć skrzyżowanie a zatrzymanie wynika z warunków i przepisów drogowych a co z tym się wiąże art 49 nie zabrania mi takowego zatrzymania.
Do zatrzymania "na pasach" wynikającego z warunków na drodze stosujesz definicję P-10 która określa gdzie masz się zatrzymać. Definicja P-10 mówi jasno nie zatrzymujemy się na pasach ;)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » wtorek 08 marca 2016, 13:00

Henq napisał(a):P-10 mówi jasno
Celem ptzepuszczenia pieszych zatrzymałem się przed PDP. A celem przepuszczenia jadących drogą z pierwszeństwem przed drogą z pierwszeństwem...

Henq napisał(a):...przecież art 49.4...
...dokładnie tak, art.49.4. odwołuje zakazy z art.49.1. jeżeli zatrzymujesz się w wyniku warunków ruchu lub przepisów.

Henq napisał(a):...z powierzchnią wyłączoną przy skrzyżowaniu...
OT. Nie obraź się, ale jak w następnym poście nie napiszesz nic nowego to nie będe odpowiadał.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » wtorek 08 marca 2016, 16:31

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):P-10 mówi jasno
Celem ptzepuszczenia pieszych zatrzymałem się przed PDP. A celem przepuszczenia jadących drogą z pierwszeństwem przed drogą z pierwszeństwem...
A gdzie to masz napisane że tylko w celu przepuszczenia pieszych?
W celu ustąpienia pierwszeństwa zatrzymujesz się przed drogą z pierwszeństwem pod warunkiem, że nie jest to na pasach, ponieważ definicja P-10 zabrania ci zatrzymania się na pasach.

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):...przecież art 49.4...
...dokładnie tak, art.49.4. odwołuje zakazy z art.49.1. jeżeli zatrzymujesz się w wyniku warunków ruchu lub przepisów.
Na powierzchni wyłączonej również?

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):...z powierzchnią wyłączoną przy skrzyżowaniu...
OT. Nie obraź się, ale jak w następnym poście nie napiszesz nic nowego to nie będe odpowiadał.
Brak argumentów? To nie jest OT pytanie jest jak najbardziej trafne bo skoro powołujesz się na art 49.4 który to wg ciebie zezwala na zatrzymanie na PdP to wytłumacz mi dlaczego nie jesteś wstanie odpowiedzieć mi na pytanie czy można zatrzymywać się na powierzchni wyłączonej a jeżeli nie, to dlaczego nie można skoro art 49.4 zezwala mi na taki manewr jeżeli wynika to z warunków i przepisów drogowych?

Napiszę ci jasno: tak samo jak definicja P-21 informuje cię że nie możesz zatrzymywać się na powierzchni wyłączonej a nie art 49. tak samo definicja P-10 informuje cię że nie możesz zatrzymać się na przejściu dla pieszych a nie art 49.
Krótko byś zrozumiał art 49. i jego wszystkie podpunkty nie mają tutaj zastosowania, zastosowanie ma definicja znaku poziomego P-10.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » wtorek 08 marca 2016, 18:23

Henq napisał(a):...definicja P-10 informuje cię że nie możesz zatrzymać się na przejściu dla pieszych a nie art 49...
Pomijając nawet błędy w Twoim toku rozumowania wyszłoby na to, że art.49.1.2. byłby zbędny, tym bardziej odwołujący go art 49.4. Wykluczają taką możliwość zasady języka prawnego, a co za tym idzie sprzeczne jest to z zasadami wykładni prawa.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » wtorek 08 marca 2016, 20:44

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):...definicja P-10 informuje cię że nie możesz zatrzymać się na przejściu dla pieszych a nie art 49...
Pomijając nawet błędy w Twoim toku rozumowania wyszłoby na to, że art.49.1.2. byłby zbędny, tym bardziej odwołujący go art 49.4. Wykluczają taką możliwość zasady języka prawnego, a co za tym idzie sprzeczne jest to z zasadami wykładni prawa.

Ale art 49.1.2 nie jest zbędny bo dotyczy zatrzymania i postoju na przejściu dla pieszych nie wynikającego z warunków i przepisów drogowych przecież masz jak byk napisane w 49.4 ;)
Definicja P-10 dotyczy zatrzymania na przejściu dla pieszych wynikającego z warunków i przepisów drogowych.
Ot takie cuda ;) w wielkim skrócie art 49.1.2 informuje Cię że nie możesz zatrzymać się na zasadzie parkowania na pasach, natomiast def P-10 informuje cię, że nawet jadąc w korku nie możesz zatrzymać się na pasach.
Razem art 49.1.2 + def P-10 dają nam całkowity zakaz zatrzymywania się na pasach. Nic tu nie jest sprzeczne, nic tu się nie wyklucza, a wręcz przeciwnie uzupełnia nawzajem. Trochę logiki + zrozumienie przepisów i wszystko ładnie się układa.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » wtorek 08 marca 2016, 21:39

Henq napisał(a):Razem art 49.1.2 + def P-10 dają nam całkowity zakaz zatrzymywania się na pasach.
Zagubiłeś się. Od zakazu lub nie zatrzymania przed, na i za PDP jest art.49. Znaki poziome pkreślają tylko miejsce zatrzymania PRZED PDP a w żaden sposób nie odnoszą sie do zatrzymania na i za PDP.
.....
Henq napisał(a):...wszystko ładnie się układa.
Art.49.1 zakazuje, art.49.4 odwołuje zakaz nadany przez art.49.4., p-10 przywraca zakaz nadany orzez art.49.1. a odwołany przez art.49.4. Choć "ładnie się układa" to nie ma w tym nawet cienia logiki.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » środa 09 marca 2016, 00:27

szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):Razem art 49.1.2 + def P-10 dają nam całkowity zakaz zatrzymywania się na pasach.
Zagubiłeś się. Od zakazu lub nie zatrzymania przed, na i za PDP jest art.49.

art 49 jest od zatrzymania nie wynikajacego z warunków i przepisów drogowych nie myl pojęć czytaj przepisy
szymon1977 napisał(a):Znaki poziome pkreślają tylko miejsce zatrzymania PRZED PDP a w żaden sposób nie odnoszą sie do zatrzymania na i za PDP.

no jak nie skoro krawędzie powierzchni wyznaczają miejsce zatrzymania to jak możesz zatrzymać się za krawędzią czyli na pdp?
.....
szymon1977 napisał(a):
Henq napisał(a):...wszystko ładnie się układa.
Art.49.1 zakazuje, art.49.4 odwołuje zakaz nadany przez art.49.4., p-10 przywraca zakaz nadany orzez art.49.1. a odwołany przez art.49.4. Choć "ładnie się układa" to nie ma w tym nawet cienia logiki.

logika jest tylko ty nie chcesz zrozumieć:
art 49.4 żadnego zakazu ci nie odwołuje, tylko informuje że art49.1 art49.2 i art49.3 nie dotyczą zatrzymania wynikającego z warunków i przepisów drogowych a omawiany tu przykład wynika z warunków i przepisów drogowych więc art49.1 art49.2 i art49.3 nie ma zastosowania w tym przykładzie.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez thatsme » środa 09 marca 2016, 20:31

Teoretycznie nie można w takiej sytuacji na tych pasach stanąć i teoretycznie TRZEBA skorzystać z zielonej strzałki, jeśli ma się taką możliwość... Ale jak to jedna osoba zauważyła, teoria i przepisy swoją drogą, a sytuacje na drodze to weryfikują. W tego typu sytuacjach trzeba sobie najzwyczajniej po ludzku poradzić. Może np. przepuścić pieszych, wjechać na to przejście, jak się okaże że musi postać to trudno, jakiś pieszy będzie musiał go ominąć, jak nie zobaczy tramwaju w zasięgu wzroku to wjedzie na tory, jak się okaże, że będzie musiał jeszcze poczekać to poczeka, może i ten tramwaj go nie przejedzie a się zatrzyma, powinien już go zobaczyć z odpowiedniej odległości.. Choć mój kolega motorniczy twierdzi, że hamuje na kolejarza czyli dopiero jak usłyszy huk... :D
thatsme
 
Posty: 12
Dołączył(a): piątek 30 maja 2014, 08:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości