Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Barteg » niedziela 06 marca 2016, 15:19

Witam
Nie ukrywam jestem dosyć "świeżym" kierowcą i mam do was bardziej doświadczonych pytanie odnośnie strzałki warunkowej na pewnym skrzyżowaniu.
Sytuacja wygląda następująco wyjeżdżam na strzałce warunkowej oczywiście po zatrzymaniu się wcześniej. Musze ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu. Tylko, że akurat w tym przypadku żeby zobaczyć czy nie zbliża się do mnie tramwaj muszę podjechać aż do końca pasów. Niestety ale kiedy będzie jechał, wtedy rozkraczę się na pasach czego jak wiadomo nie można robić. I tu nasuwa się moje pytanie, co robić w godzinach szczytu? Mieć gdzieś strzałkę warunkową i czekać na normalny sygnał zielony ?
Poniżej dodaję dwa obrazki prezentujące sytuację. W dodatku droga na którą się wjeżdża po przejechaniu skrzyżowania jest dosyć ciasna i po wjeździe na tory może być tak, że niestety nie uda się wcisnąć, a wiadomo, tramwaj nie zatrzyma się natychmiast.
Obrazek
Obrazek
Barteg
 
Posty: 3
Dołączył(a): niedziela 06 marca 2016, 15:03

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » niedziela 06 marca 2016, 17:11

Barteg napisał(a):...żeby zobaczyć czy nie zbliża się do mnie tramwaj muszę podjechać aż do końca pasów. Niestety ale kiedy będzie jechał, wtedy rozkraczę się na pasach czego jak wiadomo...
Jeżeli zatrzymujesz się nie z powodu kaprysu a w wyniku przepisów ruchu drogowego lub warunków ruchu drogowego to możesz to zrobić.
Barteg napisał(a):...co robić w godzinach szczytu? Mieć gdzieś strzałkę warunkową i czekać na normalny sygnał zielony ?
Nie masz obowiązku jechać na strzełce - jak chcesz możesz czekać na zielone. Zwłaszcze, że...
Barteg napisał(a):...tramwaj nie zatrzyma się natychmiast.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » niedziela 06 marca 2016, 21:56

szymon1977 napisał(a):Jeżeli zatrzymujesz się nie z powodu kaprysu a w wyniku przepisów ruchu drogowego lub warunków ruchu drogowego to możesz to zrobić.

Co możesz zrobić, zatrzymać się na przejściu a od kiedy to tak można?
Zatrzymujemy się przed pasami albo przed linią P-14 nigdy nie na pasach ;)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » niedziela 06 marca 2016, 22:36

A jeżeli nie ma linii p-14, albo jest tak, że ustępując PP zatrzymasz się na PDP to nie ustępujesz PP i wymuszasz? A jak nie masz wystarczającej widoczności to jedziesz na farta ryzykując, że wymusisz bo nie wolno Ci zatrzymać się na PDP?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » niedziela 06 marca 2016, 22:43

szymon1977 napisał(a):A jeżeli mie ma linii p-14, albo jest tak, że ustępując PP zatrzymasz się na pasach to nie ustępujesz PP?

nie zatrzymujemy się na pasach, ustępując pierwszeństwa przejazdu zatrzymujesz się przed pasami albo za pasami nie na pasach.
Tak to wygląda w 220:
P-10 P-11
Znaki te wyznaczają powierzchnię jezdni ...
Krawędzie tych powierzchni znajdujące się bliżej nadjeżdżających pojazdów określają jednocześnie miejsce zatrzymania pojazdów, o ile nie została zastosowana linia zatrzymania (P-12, P-13 lub P-14).
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » niedziela 06 marca 2016, 23:41

Henq napisał(a):nie zatrzymujemy się na pasach, ustępując pierwszeństwa przejazdu zatrzymujesz się przed pasami albo za pasami nie na pasach.
Hmmm...
Obrazek


Obrazek

Nie wszystkie pojazdy to Micra z "L" na dachu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szerszon » niedziela 06 marca 2016, 23:44

No to mając taki pojazd zatrzymasz się przed pasami. Jakis problem ?
I znowu po raz kolejny zamiast merytorycznej odpowiedzi jakieś zdjęcia..czołgu nie było ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 07 marca 2016, 00:27

Podjedziesz, a jak zobaczysz, że coś jedzie po głównej to nie ustąpisz PP bo nie wolno Ci się zatrzymać... no tak, ustąpisz PP bo Micrą z "L" na dachu się zmieścisz między PDP a jezdnią drogi poprzecznej.

Przed następnym postem zrób upgrade uprawnień na C+E bo przepisy, o których mowa dotyczą także pojazdów większych niż Micra z "L" na dachu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 07 marca 2016, 00:57

Dokładnie. Jeżeli powodem są przepisy lub warunki ruchu drogowego to na PDP możesz zatrzymać się także Micrą, nawet bez "L" na dachu. Tyle przepisy, reszta to ich przekręcanie żeby wcisnąć, że nie można robić czegoś co wprost napisano, że zrobić można.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez dylek » poniedziałek 07 marca 2016, 01:06

Obrazek

Niech tam będzie Micra z L ... Gdzie ma się zatrzymać stosując do B-20 ?

Dla mnie jest sprawa prosta.... zanim wjadę na przejście, na którym mogę być zmuszony postać - to poprzepuszczam pieszych również tych dopiero dochodzących...wjeżdżam na przejście jak wiem, że nie utrudni to ruchu pieszych.... Dalej z torowiskiem podobnie...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Barteg » poniedziałek 07 marca 2016, 01:26

Tylko też postarajcie się uwzględnić, że w tym konkretnym przypadku który opisałem nie ma możliwości oceny możliwości wjazdu (budynek zasłania torowisko) będzie trzeba podjechać na pasy
Barteg
 
Posty: 3
Dołączył(a): niedziela 06 marca 2016, 15:03

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » poniedziałek 07 marca 2016, 13:11

Barteg napisał(a):...nie ma możliwości oceny możliwości wjazdu (budynek zasłania torowisko) będzie trzeba podjechać na pasy

No już nie przesadzaj, tu zdjęcie z google street i jakoś widać a do pasów jeszcze kawałek
https://www.google.pl/maps/@50.8084337, ... 312!8i6656

---
@szymon1977 możesz wstawiać nawet zdjęcia australijskiego roud truck
Obrazek
ale to i tak nie zmieni definicji P-10, zatrzymujesz się albo przed pasami albo za pasami albo przy liniach p-12 p-13 p-14 nie na pasach
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 07 marca 2016, 14:02

Barteg napisał(a):...w tym konkretnym przypadku który opisałem nie ma możliwości oceny możliwości wjazdu (budynek zasłania torowisko) będzie trzeba podjechać na pasy
I dlatego, jeżeli wynika to z warunków lub przepisów ruchu drogowego możesz stanąć na pasach, żebyś nie jechał na farta albo stał w nieskończoność.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez Henq » poniedziałek 07 marca 2016, 19:52

szymon1977 napisał(a):
Barteg napisał(a):...w tym konkretnym przypadku który opisałem nie ma możliwości oceny możliwości wjazdu (budynek zasłania torowisko) będzie trzeba podjechać na pasy
I dlatego, jeżeli wynika to z warunków lub przepisów ruchu drogowego możesz stanąć na pasach, żebyś nie jechał na farta albo stał w nieskończoność.

Czyli rozumiem że w miejscu gdzie jest 2 na poniższych obrazkach też mogę się zatrzymać z warunków lub przepisów ruchu drogowego by lepiej widzieć, by nie jechać na farta albo nie stać w nieskończoność?
Obrazek
Obrazek
---
Kubson895 napisał(a):szymon1977 ma pełną rację w tym temacie.

Nie ma racji, masz jak byk w przepisie napisane że nie wolno zatrzymywać się na pasach oraz gdzie takie zatrzymanie jest możliwe w związku z P-10.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Strzałka warunkowa, pasy i tory tramwajowe

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 07 marca 2016, 21:23

Henq napisał(a):...jak byk w przepisie napisane że nie wolno zatrzymywać się na pasach...
...chyba, że zatrzymanie wynika z przepisów lub warunków ruchu drogowego, co także jak byk w przepisie napisane.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 66 gości