Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez jasper1 » czwartek 03 grudnia 2015, 00:02
przez szerszon » czwartek 03 grudnia 2015, 00:13
przez jasper1 » czwartek 03 grudnia 2015, 00:19
przez szerszon » czwartek 03 grudnia 2015, 01:02
jasper1 napisał(a):Inaczej, znak nic nie mówi o tym, czy zmiana kierunku jest czy nie.
Znak C-11 "nakaz jazdy z prawej lub lewej strony znaku" (rys. 4.2.11.1) stosuje się w celu wskazania kierującym możliwości ominięcia wysepki (przeszkody w jezdni) z dowolnej jej strony, nie powodując zmiany zamierzonego kierunku jazdy.
przez jasper1 » czwartek 03 grudnia 2015, 01:24
szerszon napisał(a):=======================================
Obejrzalem sobie w googlach...powinno sie sygnalizować skręt w lewo i skręt w prawo. C-11 nie ma wpływu na zmianę tej sygnalizacji.
przez szerszon » czwartek 03 grudnia 2015, 01:28
Na jaki możesz zmienić ? Wskaż mi te możliwość.jasper1 napisał(a):
Jednocześnie zarówno w 170, jak i w 220 (zał. 1.4.1.1) mówi się o stosowaniu wszystkich znaków od C-1 do C-12 w miejscach, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
przez jasper1 » czwartek 03 grudnia 2015, 08:12
przez szymon1977 » czwartek 03 grudnia 2015, 14:44
A skad taki pomysl? Dopoki "droga" nie rozlezie sie na dwie "drogi" to obaj jada ta sama "droga" w tym samym kierunku. A pozniej kazdy jedzie swoja "droga" i kazdy w innym kierunku. Ale poniewaz obaj caly czas jada w takim kierunku, w jakim prowadzi go "droga" to zaden nie zmienia kierunku jazdy na inny. Zmieniliby kierunek jazdy, jezeli "droga" prowadzilaby ich w jakims kierunku a pojechaliby w innym.LegeArtis napisał(a):Twierdzisz, że pojazdy jadące obok siebie - równolegle (w widoku na zdjęciu) jadą w różnych kierunkach?
Skup sie na znakach zgodnych z 220, bo przy tych niezgodnych z 220 moze nie dac sie zachowac zgodnie ze 170. A juz tym bardziej nie wymyslaj, ze przy oznakiwaniu zgodnym z 220 nalezy zachowac sie sprzecznie ze 170 dlatego, ze przy oznakowaniu sprzecznym z 220 zgodnie ze 170 zachowac sie nie da.jasper1 napisał(a):Do tego praktyka stosowania poszczególnych znaków wykracza daleko poza wytyczne dla konkretnego znaku.
przez Melka » czwartek 03 grudnia 2015, 21:36
przez szymon1977 » czwartek 03 grudnia 2015, 21:49
przez szerszon » czwartek 03 grudnia 2015, 23:59
jasper1 napisał(a):A czy ja Ci piszę, że w każdym miejscu występuje zmiana kierunku jazdy, że mi tu C-10 w takim miejscu wklejasz?
Paragraf 35 i 36..jest cos w paragrafie 36 o możliwości zmiany kierunku jazdy ?mówi się o stosowaniu wszystkich znaków od C-1 do C-12 w miejscach, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
A jest ?Wszak to Ty walczysz przez kilkaset stron z przekonaniem, że nie ma nakazanego kierunku jazdy po obwiedni i bronisz konieczności użycia lewego kierunkowskazu.![]()
Jest skręt w droge poprzeczną. Jest zmiana kierunku jazdy i postawienie znaków C-9, C-10 i C-11 nie ma wpływu na tę zmianę.Czy jeśli dojdzie tam do długotrwałego remontu jednej z jezdni i zamiast C-11 postawią C-9 lub C-10, to obowiązek sygnalizowania zmiany kierunku jazdy zniknie?
przez jasper1 » piątek 04 grudnia 2015, 00:32
szerszon napisał(a):Paragraf 35 i 36..jest cos w paragrafie 36 o możliwości zmiany kierunku jazdy ?
Jest skręt w droge poprzeczną. Jest zmiana kierunku jazdy i postawienie znaków C-9, C-10 i C-11 nie ma wpływu na tę zmianę.
przez szerszon » piątek 04 grudnia 2015, 00:41
No to polecam szczegółowe przepisy...np pkt 4.2.12..nie kończ czytania przepisów na wstępie.jasper1 napisał(a):Fakt w §36 nie ma, ale w 220 w 1.4.1.1 jest, a wymienione są C-1 do 12.
A konkretnie ? Nie mam nastroju na rebusy.c.b.d.u
przez jasper1 » piątek 04 grudnia 2015, 00:49
jasper1 napisał(a):A czy do zmiany kierunku jazdy potrzebny jest nakaz zmiany kierunku jazdy na znaku, czy wystarczy, że w danym miejscu występuje możliwość zmiany kierunku jazdy?
szerszon napisał(a):Masz problem ze zrozumieniem co oznacza C-11 ?LegeArtis napisał(a):Zmiana kierunku jazdy występuje, ale kierunkowskazu włączać nie trzeba.
Z 220Znak C-11 "nakaz jazdy z prawej lub lewej strony znaku" (rys. 4.2.11.1) stosuje się w celu wskazania kierującym możliwości ominięcia wysepki (przeszkody w jezdni) z dowolnej jej strony, nie powodując zmiany zamierzonego kierunku jazdy.
przez szerszon » piątek 04 grudnia 2015, 00:57