Pas włączeniowy

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pas włączeniowy

Postprzez sankila » poniedziałek 02 listopada 2015, 14:07

waw napisał(a):Jak należy traktować zjazd z pasa właczeniowego (rozbiegowego) na drogę główną.
Pas rozbiegowy jest jednym z pasów ruchu NA drodze głównej - więc nie ma alternatywy.

Natomiast na pas rozbiegowy możesz "wjechać lub być wjechanym" - może to być dodatkowy pas przy wyjeździe ze stacji benzynowej, a mogą się drogi połączyć - jak przy wjeździe na autostradę.
Znak stoi jak najbardziej logicznie - wjeżdżasz na drogę główną (czyli pas rozbiegowy) nie dlatego, że masz pierwszeństwo lub jesteś równorzędny, ale dlatego, że wyklucza on możliwość "zmuszenia innych do zmiany prędkości lub pasa" w momencie samego wjazdu. A skoro już na pas rozbiegowy, będący pasem drogi głównej, wjechałeś - to jesteś pojazdem na drodze głównej (niezależnie spod jakiego znaku wjechałeś).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączeniowy

Postprzez yorki » poniedziałek 02 listopada 2015, 20:25

szerszon napisał(a):Ta linia wyznacza pas ruchu i nie wiem co za znaczenie ma jej grubość przy zastosowaniu Art 22.

Cytat z "220"
2.2.1.3 Linia pojedyncza przerywana - wydzielająca
Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3) stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:
- włączania
- wyłączania
- przeplatania
itd....

Więc nie jest to jeden z pasów ruchu na jezdni, ale dokładnie pas włączający.
Zmiana tego pasa, a wiec wjechania na drogę z pierwszeństwem przejazdu powinna nastąpić z uwzględnieniem znaku A-7, a nie Art.22 (chociaż jak już wspomniałem fizycznie niczym to się nie rożni).

Tłumaczenie pana Dworaka, ze znak A-7 obowiązuje tylko w miejscu połączenia jezdni, a dalej już nie jest dla mnie bzdurą.

Jeszcze obrazek gdzie może stać A-7 (tylko nie mówcie, ze za granica obowiązują inne przepisy)
https://goo.gl/maps/5aCuLSN9r3F2
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Pas włączeniowy

Postprzez waw » poniedziałek 02 listopada 2015, 21:55

yorki napisał(a): Tłumaczenie pana Dworaka, ze znak A-7 obowiązuje tylko w miejscu połączenia jezdni, a dalej już nie jest dla mnie bzdurą.


Ekhm, to czemu w wielu miejscach przy tym A7 wymalowane są linie warunkowego (albo jak podawałem wcześniej bezwzględnego) zatrzymania w miejscu połączenia jezdni.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Pas włączeniowy

Postprzez waw » poniedziałek 02 listopada 2015, 22:03

yorki napisał(a):Zmiana tego pasa, a wiec wjechania na drogę z pierwszeństwem przejazdu powinna nastąpić z uwzględnieniem znaku A-7, a nie Art.22 (chociaż jak już wspomniałem fizycznie niczym to się nie rożni).

Różni się. Pierwsza sprawa to co zainspirowało mnie do napisania pierwszego postu:
waw napisał(a):Generalnie nie ma to znaczenia, gorzej gdy na prawy pas jednocześnie chce wjechać ktoś z lewego i włączeniowego. Przy pierwszej opcji pierwszeństwo będzie mieć ten z lewego pasa bo jst na drodze z pierwszeństwem, a w drugim włączający się bo wjeżdża na pas z prawej strony.
Drugi to sygnalizacja. Traktując to jako wyjazd z podporządkowanej włączałoby się prawy kierunkowskaz, a włącza się lewy jak przy zmianie pasa.

yorki napisał(a): Tłumaczenie pana Dworaka, ze znak A-7 obowiązuje tylko w miejscu połączenia jezdni, a dalej już nie jest dla mnie bzdurą.

Ekhm, to czemu w wielu miejscach przy tym A7 wymalowane są linie warunkowego (albo jak podawałem wcześniej bezwzględnego) zatrzymania w miejscu połączenia jezdni.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Pas włączeniowy

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 02 listopada 2015, 22:27

waw napisał(a):Traktując to jako wyjazd z podporządkowanej włączałoby się prawy kierunkowskaz, a włącza się lewy jak przy zmianie pasa.
Bo po wyjechaniu z podporzadkowanej zmieniasz na "glownej" pas ruchu. Nie traktuje sie jednego jak drugiego tylko drugie nastepuje po pierwszym.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Pas włączeniowy

Postprzez yorki » poniedziałek 02 listopada 2015, 23:47

waw napisał(a):... gorzej gdy na prawy pas jednocześnie chce wjechać ktoś z lewego i włączeniowego. Przy pierwszej opcji pierwszeństwo będzie mieć ten z lewego pasa bo jst na drodze z pierwszeństwem,

Tak właśnie uważam.
waw napisał(a):Drugi to sygnalizacja. Traktując to jako wyjazd z podporządkowanej włączałoby się prawy kierunkowskaz, a włącza się lewy jak przy zmianie pasa.

Zmieniając pas włączeniowy na pas ruchu położony po lewej oczywiście lewy kierunkowskaz.
waw napisał(a):Ekhm, to czemu w wielu miejscach przy tym A7 wymalowane są linie warunkowego (albo jak podawałem wcześniej bezwzględnego) zatrzymania w miejscu połączenia jezdni.

Dla mnie bez sensu, po to jest pas włączający aby się rozpędzić i w miarę bezkolizyjnie (przy podobnej prędkości) zmienić pas ruchu.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Pas włączeniowy

Postprzez szerszon » wtorek 03 listopada 2015, 00:09

yorki napisał(a):Więc nie jest to jeden z pasów ruchu na jezdni, ale dokładnie pas włączający.
:lol: :lol: :lol: Tą linią są wydzielone, a nie oddzielone pasy do lewoskrętów i prawoskrętów co pominąłeś wpisując itd...
Także w ten sposób jest wyznaczony pas ruchu dla autobusów na jezdni...czyli generalnie piszesz bzdury.
Zmiana tego pasa, a wiec wjechania na drogę z pierwszeństwem przejazdu powinna nastąpić z uwzględnieniem znaku A-7, a nie Art.22 (chociaż jak już wspomniałem fizycznie niczym to się nie rożni).
To może jeszcze zmieniający pas ruchu z "głownej" na ten włączajacy ma pierwszeństwo przed tym co po tym pasie jedzie ? :lol: :lol: :lol:
Tłumaczenie pana Dworaka, ze znak A-7 obowiązuje tylko w miejscu połączenia jezdni, a dalej już nie jest dla mnie bzdurą.
Jak się nauczysz przepisów to przestanie być bzdurą. Naucz się definicji skrzyżowania..to podstawa, aby tu pisać na forum.
Te pasy włączenia potrafią się ciągnąć ładnych paręset metrów...po skrzyżowaniu ani śladu, a ty chcesz stosować A-7 :lol:
Jeszcze obrazek gdzie może stać A-7 (tylko nie mówcie, ze za granica obowiązują inne przepisy)
Za moment ten pas się kończy..widocznie we Francji, gdzie jest multikulti trzeba stawiać takie znaki w takich miejscach.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączeniowy

Postprzez yorki » wtorek 03 listopada 2015, 00:53

szerszon napisał(a): :lol: :lol: :lol: Tą linią są wydzielone, a nie oddzielone pasy do lewoskrętów i prawoskrętów co pominąłeś wpisując itd...
Także w ten sposób jest wyznaczony pas ruchu dla autobusów na jezdni...czyli generalnie piszesz bzdury.

Jeszcze raz przeczytaj dokladnie pkt 2.2.1.3
Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3) stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:
- włączania
itd....
Watek jest o pasie włączania, a nie pasie dla autobusów czy rowerów (do oznaczania których również się stosuje tą linię) wiec pominąłem nie istotne szczegóły.
Pokaz który fragment mojej wypowiedzi jest bzdurą.
szerszon napisał(a): To może jeszcze zmieniający pas ruchu z "głownej" na ten włączajacy ma pierwszeństwo przed tym co po tym pasie jedzie ? :lol: :lol: :lol:

Czy ja cos takiego napisalem ?
szerszon napisał(a): Naucz się definicji skrzyżowania..to podstawa, aby tu pisać na forum.
Te pasy włączenia potrafią się ciągnąć ładnych paręset metrów...po skrzyżowaniu ani śladu, a ty chcesz stosować A-7 :lol:

Czy połączenie dróg wg Ciebie nie jest skrzyżowaniem?
szerszon napisał(a):Za moment ten pas się kończy..widocznie we Francji, gdzie jest multikulti trzeba stawiać takie znaki w takich miejscach.

Na początku pasa też stał, i na końcu dla przypomnienia, przynajmniej "multikulti" wiedza, ze maja ustąpić pierwszeństwa.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Pas włączeniowy

Postprzez szerszon » wtorek 03 listopada 2015, 01:02

wiec pominąłem nie istotne szczegóły.
Wybrałeś sobie tylko te, które sobie zinterpretowałeś do swojej teorii.
Pokaz który fragment mojej wypowiedzi jest bzdurą.
Wszystko.
Czy ja cos takiego napisalem ?
To z Art 22 też sobie bierzesz tylko pasujące ci fragmenty ?
Czy połączenie dróg wg Ciebie nie jest skrzyżowaniem?
Połączenie tak...ale nie dalej poza skrzyżowaniem. P. Dworak dokładnie to wyjaśnił. Wystarczy tylko posłuchać ze zrozumieniem i nie pisać bzdetów ,że A-7 działa poza skrzyżowaniem.
Na początku pasa też stał,
Nawet nie masz pojęcia jakie są różnice w przepisach w poszczególnych krajach. Polecam ci przepisy rowerowe np w Holandii.
przynajmniej "multikulti" wiedza, ze maja ustąpić pierwszeństwa.
..przy zmianie pasa ruchu..skoro często gęsto nie potrafią czytać to dobre i to.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączeniowy

Postprzez sankila » wtorek 03 listopada 2015, 01:18

yorki napisał(a):Zmiana tego pasa, a wiec wjechania na drogę z pierwszeństwem przejazdu powinna nastąpić z uwzględnieniem znaku A-7, a nie Art.22 (chociaż jak już wspomniałem fizycznie niczym to się nie rożni).
Nie chcę być nieuprzejma, ale pasy ruchu jednej jezdni nie mogą mieć różnych statusów, bez względu na przeznaczenie. Pas włączeniowy JEST pasem ruchu (def pasa ruchu), przeznaczonym do zwiększenia szybkości.

BTW - jaki sens miałoby tworzenie pasów włączeniowych, gdyby wjazd z nich odbywał się na zasadzie drogi podporządkowanej?
Wedle Twojej teorii,wjechałam na pas włączeniowy, rozpędzam się do setki i ... daję po heblach, bo komuś z lewego pasa zachciało się pas zmienić? I co dalej? Przepuszczam go, a później wjeżdżam z prędkością 30/h na pas, gdzie się jedzie 140? Daleko bym nie ujechała ...
Nie prościej byłoby postawić A7: "wjedź, jak będzie pusta droga"? Miałabym większą szansę, że się rozpędzę, zanim mi ktoś bagażnika nie odwiedzi.

A7 na autostradzie ma pełne prawo stać; raz, że z daleka pokazuje, gdzie kończy się pas włączeniowy, dwa - może być stawiany wszędzie tam, gdzie jest ustawowy obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. A ja ustąpić pierwszeństwa muszę, bo to ja zmieniam pas.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączeniowy

Postprzez yorki » wtorek 03 listopada 2015, 08:07

szerszon napisał(a): P. Dworak dokładnie to wyjaśnił. Wystarczy tylko posłuchać ze zrozumieniem i nie pisać bzdetów ,że A-7 działa poza skrzyżowaniem.

Pan Dworak wyjaśnił, ze skrzyżowanie kończy się zanim się zaczęło, w miejscu które wskazuje nie można nawet zmienić pasa. Przecież skrzyżowanie po to jest aby można było zmienić kierunek ruchu. W definicji jasno jest napisane łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie
przecięcia, połączenia lub rozwidlenia
;
Tłumaczenie, ze znak pionowy jest tylko na wypadek śniegu...
Ciekawe, czy w Afryce maja znaki pionowe.
Poza tym nie wiem, czy zauważyłeś, ze on nie mówi o pasie włączania tylko o pasie przeplatania (2x) i pasie dla busów. ? (tzn mówi, że mówi tylko pokazuje co innego)

===================
sankila napisał(a): Nie chcę być nieuprzejma, ale pasy ruchu jednej jezdni nie mogą mieć różnych statusów, bez względu na przeznaczenie

A bus-pas, a pas dla rowerów?
Co do zachowania przy pasie włączania, to właśnie zadanie instruktorów aby nauczyć przyszłych kierowców właściwego zachowania.
Jako ciekawostkę podam, ze prawidłową odpowiedzią na pytanie w teście na prawo jazdy we Francji jest zwolnienie i umożliwienie wjazdu wjeżdżającemu na drogę z PP z pasa włączania.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Pas włączeniowy

Postprzez szerszon » wtorek 03 listopada 2015, 08:36

Pan Dworak wyjaśnił, ze skrzyżowanie kończy się zanim się zaczęło, w miejscu które wskazuje nie można nawet zmienić pasa
Nie. To jest konkretny punkt. I własnie o to chodzi aby w tym miejscu nie było punktu kolizyjnego..po to jest np pole wyłączone z ruchu plus ciągła.
Przecież skrzyżowanie po to jest aby można było zmienić kierunek ruchu.
Nie zawsze..są skanalizowane i nie wszędzie możesz zmienić kierunek JAZDY tak jak sobie umyślisz.
Tłumaczenie, ze znak pionowy jest tylko na wypadek śniegu...
Np dla śniegu lub gdy oznakowanie sie wytrze. Poza tym są zasady oznakowania skrzyżowań jest D-1 to i A-7 musi być.
Ciekawe, czy w Afryce maja znaki pionowe.
Pewnie tak..tam zamiast śnieżyc mogą mieć burze piaskowe..wysil się bardziej w tej ironii.
Poza tym nie wiem, czy zauważyłeś, ze on nie mówi o pasie włączania tylko o pasie przeplatania
I co z tego..jedno i drugie jest pasem ruchu.Masz coś oddzielnego w Art 22 ?
Jako ciekawostkę podam, ze prawidłową odpowiedzią na pytanie w teście na prawo jazdy we Francji jest zwolnienie i umożliwienie wjazdu wjeżdżającemu na drogę z PP z pasa włączania.
No i co z tego ? Tutaj jest Polska i mnie interesuje polski PoRD. W USA masz skrzyżowania ,gdzie na każdym wlocie stoi B-20...i co z tego ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączeniowy

Postprzez sankila » środa 04 listopada 2015, 20:23

yorki napisał(a):A bus-pas, a pas dla rowerów?
Jadąc bus-pasem czy pasem dla rowerów nadal masz status pojazdu na drodze z pierwszeństwem i równorzędną relację z sąsiednimi pasami ruchu.
Pas włączenia - podobnie jak pas dla rowerów, pojazdów wolnobieżnych czy bus-pas - jest pasem "specjalnego przeznaczenia", a nie pasem "specjalnych przepisów". Przepisy o zmianie pasa są jednakowe dla wszystkich pasów wszystkich dróg: pierwszeństwo dla jadącego przed chcącym wjechać.
[...]prawidłową odpowiedzią na pytanie w teście na prawo jazdy we Francji jest zwolnienie i umożliwienie wjazdu wjeżdżającemu na drogę z PP z pasa włączania.[/quote]. Znaczy się, przyznali wjeżdżającemu pierwszeństwo nad jadącym. Mało logiczne.
"Za moich czasów" instruktorzy uczyli, że należy - w miarę możności - ustąpić na lewy pas.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączeniowy

Postprzez yorki » czwartek 05 listopada 2015, 08:10

Poogladalem sreet viev na polskich skrzyzowaniach i widze, ze oznakowanie pasow wlaczania jest troche inne. I byc moze rozmawiamy o roznych sytuacjach.

Obrazek I
https://goo.gl/maps/jo9hqP6JcBQ2
Pas wlaczania wyprowadzony daleko poza skrzyzowanie, oddzielony od pozostalych linia "waska", zmiana tego pasa na zasadach okreslonych w Art. 22...

Obrazek II
https://goo.gl/maps/qjyYsYtdiMp
Co prawda w tym miejscu nie ma pasa wlaczania (bo jest bus-pas) ale wspaniale widac miejsce w ktorym nalezy zastosowac sie do znaku A-7 (linia P-13). Dokladnie w momencie wjazdu na jezdnie drogi z pierszenstwem przejazdu.

Obrazek III
https://goo.gl/maps/imEWW3NtmiQ2
Sytuacja, o ktorej mowilem w poprzednich swoich postach.
Pas wlaczania oddzielony od pasow ruchu drogi z pierszenstwem przejazdu linia "gruba"
Przekroczenie jej na zasadach okreslonych znakiem A-7.

Tyle w tym temacie ode mnie.

@sankila
A co powiesz o ulatwieniu wyjazdu autobusow z zatoczki, przeciez takze nia maja pierszenstwa.
Zasada jest podobna. :)
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Pas włączeniowy

Postprzez szerszon » czwartek 05 listopada 2015, 08:28

Jedynka od trójki niczym się nie różni. Na skrzyzowaniu nie ma możliwości przecięcia sie kierunków ruchu poprzez zastosowane oznakowanie poziome. Jest to wyprowadzone poza skrzyżowanie.
Przekroczenie jej na zasadach okreslonych znakiem A-7.
Niesamowite...a gdzie ci tak napisali ? Kiedy masz egzamin teoretyczny wewnętrzny ?
Tyle w tym temacie ode mnie.
Ależ nie krępuj się...tylko teraz zgodnie z przepisami.
A co powiesz o ulatwieniu wyjazdu autobusow z zatoczki, przeciez takze nia maja pierszenstwa.
Szczególny Art 18
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Elianrene, Google [Bot] i 64 gości
cron