Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » poniedziałek 28 września 2015, 00:19

Wiesz dobrze, że chodzi mi o przejście od zakrętu do pierwszeństwa łamanego.
A co ma jedno z drugim wspólnego? Pierwszeństwo łamane to przebieg pierwszeństwa na skrzyżowaniu obejmujący dwie poprzeczne względem siebie drogi.
Co decyduje o tym, że nagle łuk nazywamy skrętem lub zmianą kierunku jazdy i nakazuje się sygnalizowanie?
Nic. Zakręt jest sam w sobie. Jedna droga.Skrzyżowanie to przecięcie się dróg.Tutaj trzeba by zacytować spore fragmenty 220 dotyczące pierwszeństwa.Też jest ubaw.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 00:31

szerszon napisał(a):
Pomińmy znaczenie znaku U-3a.
Nawet nie wiem po co był tu przytaczany.

To ci podpowiem - po to żeby obnażyć durnoty wypisywane tutaj - jakoby na zakręcie nie zmienia się kierunek jazdy.

Obrazek

Tymczasem rozporządzenie jest jednoznaczne w tej kwestii.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » poniedziałek 28 września 2015, 00:37

Skrzyżowanie to przecięcie się dróg

No dobrze. Masz na myśli drogi posiadające jezdnię, czy niekoniecznie?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 00:37

Oj Zakopower, chyba się zapętliłeś...

Czy na takim łuku zmieniasz kierunek i sygnalizujesz to?
https://www.google.pl/maps/@52.5237132, ... 312!8i6656
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 00:44

Oczywiście, że syganalizuję zamiar zmiany kierunku jazdy.
Jeżdzę zgodnie z prawem, a nie według własnych wydumanych zasad patykiem na wodzie pisanych jak Leszko czy Szerszon.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 00:47

Zakopower napisał(a):Oczywiście, że syganalizuję zamiar zmiany kierunku jazdy.
Jeżdzę zgodnie z prawem, a nie według własnych wydumanych zasad patykiem na wodzie pisanych jak Leszko czy Szerszon.


A tu jazdę po łuku (w prawo)?
https://www.google.pl/maps/@52.182916,2 ... 312!8i6656

Albo tu po łuku w lewo?
https://www.google.pl/maps/@52.0641985, ... 312!8i6656
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » poniedziałek 28 września 2015, 00:58

Taki lekki łuk, to może nie warto...
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 01:02

kg1956 napisał(a):Taki lekki łuk, to może nie warto...


Ej, no zaraz, zaraz!!! ;)
Poczekajmy aż Zakopower się wypowie, wtedy się go zapyta na jakiej podstawie (oprócz własnego widzimisie) ocenia czy to jeszcze łuk, czy już prosta. A przykładów jeszcze mam sporo...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 01:04

mp0011 napisał(a):
Zakopower napisał(a):Oczywiście, że syganalizuję zamiar zmiany kierunku jazdy.
Jeżdzę zgodnie z prawem, a nie według własnych wydumanych zasad patykiem na wodzie pisanych jak Leszko czy Szerszon.


A tu jazdę po łuku (w prawo)?
https://www.google.pl/maps/@52.182916,2 ... 312!8i6656

Albo tu po łuku w lewo?
https://www.google.pl/maps/@52.0641985, ... 312!8i6656


W pierwszym przypadku jadę zgodnie z organizacją ruchu.
Poza tym nie każdą zmianę kierunku jazdy należy sygnalizować, a tylko taką która wynika z zamiaru kierującego.
W pierwszym i drugim przypadku to geometria drogi wymusza zmianę kierunku jazdy, więc nie ma czego sygnalizować.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 01:08

Zakopower napisał(a):
mp0011 napisał(a):
Zakopower napisał(a):Oczywiście, że syganalizuję zamiar zmiany kierunku jazdy.
Jeżdzę zgodnie z prawem, a nie według własnych wydumanych zasad patykiem na wodzie pisanych jak Leszko czy Szerszon.


A tu jazdę po łuku (w prawo)?
https://www.google.pl/maps/@52.182916,2 ... 312!8i6656

Albo tu po łuku w lewo?
https://www.google.pl/maps/@52.0641985, ... 312!8i6656


W pierwszym przypadku jadę zgodnie z organizacją ruchu.
Poza tym nie każdą zmianę kierunku jazdy należy sygnalizować, a tylko taką która wynika z zamiaru kierującego.
W pierwszym i drugim przypadku to geometria drogi wymusza zmianę kierunku jazdy, więc nie ma czego sygnalizować.


Zobacz w takim układzie pierwszy przypadek z drugiej strony. https://www.google.pl/maps/@52.1819238, ... 312!8i6656

W obu przypadkach MOŻESZ skręcić z drogi którą jedziesz, więc masz wybór. Nikt cię nie zmusza.
Możesz mieć zamiar pojechać prosto (lub jak wolisz po łuku) lub skręcić w boczną drogę.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 01:12

Różnica jest zasadnicza.
Skręt w lewo ma łuku jest wymuszony geometrią drogi, a więc nie wynika z zamiaru - dlatego nie sygnalizuję.
Natomiast zamiar zmiany kierunku jazdy w prawo jak najbardziej sygnalizuję.
Gdybym nie zamierzał skręcić w prawo pojechałbym zgodnie z geometrią łuku.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 01:18

Zakopower napisał(a):Różnica jest zasadnicza.
Skręt w lewo ma łuku wymusza geometria drogi więc nie wynika z zamiaru - dlatego nie sygnalizuję.
Natomiast zamiar zmiany kierunku jazdy w prawo jak najbardziej sygnalizuję.
Gdybym nie zamierzał skręcić w prawo pojechałbym zgodnie z geometrią łuku.


Czyli twierdzisz, że jeżeli jedziesz przez skrzyżowanie łukiem, to nie ma potrzeby sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku?
Jaka jest więc różnica gdyby zamiast łuku była prosta?

Co w szczególności zrobiłbyś inaczej?
Jak by to wpłynęło na pierwszeństwo?
Na sposób sygnalizacji?
Jakie dodatkowe przepisy byłyby zastosowane?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 01:22

mp0011 napisał(a):Czyli twierdzisz, że jeżeli jedziesz przez skrzyżowanie łukiem, to nie ma potrzeby sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku?
Nie.
ZAMIAR zmiany kierunku jazdy sygnalizujesz zawsze - zgodnie z art 22.5.

Jednak nie każda zmiana kierunku jazdy wymaga sygnalizowania, bo nie zawsze wynika z ZAMIARU, a np. z geometrii drogi.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 01:28

Ale ja, wyjeżdżając z domu wiedziałem, że w tym miejscu będę jechał po łuku.
Miałem zamiar tak pojechać z własnej, nieprzymuszonej woli.

Czy jest jakiś przepis który wyłącza działanie art 22.5 na łukach? PROSZĘ O KONKRET!
(Osobiście uważam, że nie dotyczy on łuków, tylko zmiany kierunku jazdy - co na łuku nie występuje)

Zapytam ponownie:
Jaka jest więc różnica gdyby zamiast łuku była prosta?

Co w szczególności zrobiłbyś inaczej?
Jak by to wpłynęło na pierwszeństwo?
Na sposób sygnalizacji?
Jakie dodatkowe przepisy byłyby zastosowane?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » poniedziałek 28 września 2015, 01:36

mp0011 napisał(a):Ale ja, wyjeżdżając z domu wiedziałem, że w tym miejscu będę jechał po łuku.
Miałem zamiar tak pojechać z własnej, nieprzymuszonej woli.

Ale zmiana kierunku jazdy na tym łuku nie wynika z ZAMIARU tylko z geometrii drogi.
Dlatego nie sygnalizujesz.

mp0011 napisał(a):Zapytam ponownie:Jaka jest więc różnica gdyby zamiast łuku była prosta?
Co w szczególności zrobiłbyś inaczej?
Jak by to wpłynęło na pierwszeństwo?
Na sposób sygnalizacji?
Jakie dodatkowe przepisy byłyby zastosowane?
Nic by się nie zmieniło w zachowaniu kierującego.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości