Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » niedziela 27 września 2015, 19:44

^^ jakby przeanalizować dokładniej, to na niebezpiecznych łukach poziomych stosuje się P-7a a tej linii z reguły nie można przejeżdżać w celu wjazdu na pobocze.

P.S.Rowerzysta ma prawo skręcić w prawo na zakręcie w krzaki wcześniej wjeżdżając na pobocze a później na grzyby.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » niedziela 27 września 2015, 19:57

Mówimy nie o rowerach. Czy zjechanie z drogi w krzaki lub drogę polną to zkj? Niekoniecznie na łuku.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » niedziela 27 września 2015, 19:58

Coście się tak rowerzystów uczepili ;) Zostańmy przy ciągniku wjeżdżającym na pole z drogi, nawet na łuku...

Oczywistym jest, że ma wszystkie obowiązki wynikające ze zmiany kierunku / skręcania podczas wjazdu na to pole, ale nie ma ich jadąc dalej po łuku.

Tu przykład łuku z możliwością zmiany kierunku.: https://www.google.pl/maps/@52.2787211, ... 312!8i6656
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » niedziela 27 września 2015, 20:24

kg1956 napisał(a):Mówimy nie o rowerach. Czy zjechanie z drogi w krzaki lub drogę polną to zkj? Niekoniecznie na łuku.
Tak to interpretuję. Nawet jeśli będziesz jechał tą drogą polną lub krzakami równolegle do drogi, z której zjechałeś.
mp0011 napisał(a):Tu przykład łuku z możliwością zmiany kierunku.
Występuje tu możliwość zmiany kierunku jazdy, bo to skrzyżowanie T. Tylko nie pasuje mi tutaj A-1.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » niedziela 27 września 2015, 20:57

A jaki musiałby być promień tego łuku żebyś traktował to jako zakręt z odchodzącą boczną drogą?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » niedziela 27 września 2015, 21:24

Nie chodzi o promień łuku tylko o to, że jest możliwość zmiany kierunku jazdy w lewo, co wynika z infrastruktury ogólnodostępnej dla kierujących. Natomiast gdyby po lewej znajdowała się brama wjazdowa, to wtedy uznałbym to miejsce jako drogę zakręcającą w prawo.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » niedziela 27 września 2015, 21:42

A tu?

https://www.google.pl/maps/@52.2651979, ... 312!8i6656

Moim zdaniem chodzi o to, że to nie jest skrzyżowanie, tylko dojazd do obiektu (tam chyba parkingu), więc tamci i tak włączają się do ruchu.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » niedziela 27 września 2015, 21:56

Zakopower napisał(a):Żeby wystąpiła możliwość zmiany kierunku jazdy muszą być przynajmniej dwie możliwości jazdy np. w prawo i w lewo.
Nie ma znaczenia czy to zjazd, droga gruntowa, wewnętrzna czy publiczna.


Tu nie powinno być.
Twierdzenie, że zmiana kierunku jazdy, zależy od tego czy droga jest gruntowa czy twarda, wewnętrzna czy publiczna to FARSA, nie mająca żadnego uzasadnienia w przepisach.
Oczywiście ,że nie jest to farsą. Pod to można podciągnąć twierdzenie,że każdy ruch kierownicą jest zmianą kierunku jazdy.
szoferemeryt napisał(a):Takie stwierdzenie dla mnie jest nie do strawienia.
No to nam bardzo przykro. Tak samo jak nie do strawienia była sytuacja z F-10 i T-18
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » niedziela 27 września 2015, 22:51

Czy uważasz, że zmienić kierunek jazdy można tylko na skrzyżowaniu?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » niedziela 27 września 2015, 23:04

Przecież nie raz i nie dwa było mówione i pisane, że nie tylko na skrzyżowaniu. Poza skrzyżowaniem może to być zjazd z drogi np na posesję..ale nie jazda tą samą drogą, która nie prowadzi w linii prostej.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » niedziela 27 września 2015, 23:54

Pomińmy znaczenie znaku U-3a. W zakręcie nie sygnalizujemy. Niezależnie czy jest w nim możliwość zkj czy nie. Co powoduje, że zakręt zmienia się w zkj? Geometria miejsca? Oznakowanie? To, czy to miejsce jest skrzyżowaniem czy nie?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » poniedziałek 28 września 2015, 00:05

Pomińmy znaczenie znaku U-3a.
Nawet nie wiem po co był tu przytaczany.
W zakręcie nie sygnalizujemy. Niezależnie czy jest w nim możliwość zkj czy nie.
Nie ma niezależnie..nie ma zmiany kierunku jazdy, ponieważ cały czas jest ta sama droga, pomimo że pojazd "jedzie" nie w linii prostej.
Co powoduje, że zakręt zmienia się w zkj?
Nic nie powoduje.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 00:08

Leszku, aż się boję wklejać... ;)
https://www.google.pl/maps/@52.1890641, ... 312!8i6656

Odpowiedź - organizacja ruchu (znaki pionowe i poziome) mogą zmienić wszystko.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » poniedziałek 28 września 2015, 00:12

szerszon
Wiesz dobrze, że chodzi mi o przejście od zakrętu do pierwszeństwa łamanego. Co decyduje o tym, że nagle łuk nazywamy skrętem lub zmianą kierunku jazdy i nakazuje się sygnalizowanie? Geometria, oznakowanie czy magiczne słowo "skrzyżowanie"?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » poniedziałek 28 września 2015, 00:19

Względy bezpieczeństwa, a co za tym idzie - organizacja ruchu.
wersja 1 vs wersja 2
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości