Nie wiem, co tutaj jest niezrozumiałego?
Prześledźmy relację "czerwony" - "niebieski".
Czerwony, chcąc skręcić (zmienić k.j.) w lewo na skrzyżowaniu, wjeżdża na nie lewym pasem (zgodnie z art.22.2/2) na pas wewnętrzny, mając włączony lewy kierunkowskaz (art.22.5). Niebieski wtedy wie, że czerwony nie opuści skrzyżowania 1 wylotem po jego prawej, a będzie jechał co najmniej do 3 wylotu. Zatem niebieski może spokojnie wjechać na obwiednię na zewnętrzny pas i jechać równolegle z czerwonym, aż do opuszczenia skrzyżowania. Czerwony z wewnętrznego na lewy na wylocie, a niebieski z zewnętrznego na prawy. Przepustowość jest większa, a bezpieczeństwo nie wystawione na szwank.
A co z "fioletowym" i "czerwonym"?
Czerwony po wykonanej zmianie k.j., czyli będąc po przeciwnej stronie wyspy w stosunku do swojego wjazdu, a przed wylotem, którym zamierza opuścić SoRO, ma niezwłocznie (zgodnie z art.22.5) zaprzestać sygnalizowania i/lub włączyć prawy (aby było jaśniej

). Zatem fioletowy wie, że czerwony będzie opuszczał skrzyżowanie najbliższym wylotem, a że on zamierza pojechać na wprost, ich tory jazdy przetną się. To co ma uczynić? Ano, ma znak A-7 przed nosem i ma się do niego zastosować.
Nie opiszę relacji "fioletowy" - "niebieski", bo to jasne jak błysk flesza.

=====
Tomkukoz.
1. Czy ruch na rondzie kwadratowym nie odbywa się dookoła wyspy jak na okrągłym??
2. Czy na którymś z fragmentów obwiedni ruch jest zamknięty/zatrzymany/zabroniony i nie odbywa się z każdej strony wyspy?
3. Czy pojazdy przejeżdżające przez skrzyżowanie omijają wyspę z tej samej strony co na okrągłym?
4. Czy te pojazdy poruszają się w kierunku przeciwnym niz na rondzie okrągłym?
5. Czy ...
Różnica między nimi polega tylko na tym, że na rys."a", PP reguluje A-7 i dotyczy całej obwiedni, a na rys. "b", jest podział na drogę z PP i podporządkowaną.
Nie znalazłem w żadnym akcie prawnym, aby postawienie C-12+A-7 przed skrzyżowaniem z wyspą centralną było uwarunkowane jakąś "kierunkowością". Że tu się jedzie w kilku kierunkach, a gdzie indziej w jednym. Na każdym skrzyżowaniu (o ile nie ma zakazów) można pojechać w różnych kierunkach.