Witam, jak powinno się zostawiać samochód na parkingu/postoju - na biegu + ręcznym czy na luzie + ręcznym? 
Podczas nauki jazdy zawsze każą wrzucać na luz i zaciągać ręczny. 
Wypowie się ktoś doświadczony ?
			
		 przez db1 » wtorek 21 lipca 2015, 21:44
przez db1 » wtorek 21 lipca 2015, 21:44 
 przez Borys_q » wtorek 21 lipca 2015, 21:54
przez Borys_q » wtorek 21 lipca 2015, 21:54 
 przez szerszon » wtorek 21 lipca 2015, 23:15
przez szerszon » wtorek 21 lipca 2015, 23:15 
 przez Makabra » środa 22 lipca 2015, 08:58
przez Makabra » środa 22 lipca 2015, 08:58 

 przez ks-rider » środa 22 lipca 2015, 09:31
przez ks-rider » środa 22 lipca 2015, 09:31 
Borys_q napisał(a):Ja zostawiam bieg + ręczny, tylko w zimę musisz być pewny sprawności ręcznego co by ci linki nie pozamarzały.

 przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 11:20
przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 11:20 
 przez jasper1 » środa 22 lipca 2015, 11:37
przez jasper1 » środa 22 lipca 2015, 11:37 
Borys_q napisał(a):Dobra praktyka mówi o zostawianiu na biegu zgodnym z kierunkiem spadku..
 przez pasqudek » środa 22 lipca 2015, 11:47
przez pasqudek » środa 22 lipca 2015, 11:47 
 przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 12:05
przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 12:05 
 przez jasper1 » środa 22 lipca 2015, 12:31
przez jasper1 » środa 22 lipca 2015, 12:31 

 przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 12:35
przez Borys_q » środa 22 lipca 2015, 12:35 
Czyli rozumiem, że to czego uczyli, to głównie ze względu na przeciwdziałanie stoczeniu się, ale dla silnika może być to niebezpieczne, a potencjalny zysk mniejszy niż zagrożenie dla silnika.
 przez Razor1990 » środa 22 lipca 2015, 23:26
przez Razor1990 » środa 22 lipca 2015, 23:26 
Borys_q napisał(a):Ja zostawiam bieg + ręczny, tylko w zimę musisz być pewny sprawności ręcznego co by ci linki nie pozamarzały.

 przez jasiek23 » piątek 24 lipca 2015, 00:17
przez jasiek23 » piątek 24 lipca 2015, 00:17 
Borys_q napisał(a):Dobra praktyka mówi o zostawianiu na biegu zgodnym z kierunkiem spadku. .
 No nie wiem bo jeśli jest duży spadek a auto ma tendencje do przeskakiwania na tłokach...  Ja powiedziałbym raczej że dajemy bieg przeciwny bo kierunku ewentualnego stoczenia się samochodu. Jest to zawsze jakieś dodatkowe zabezpieczenie oprócz ręcznego.
  No nie wiem bo jeśli jest duży spadek a auto ma tendencje do przeskakiwania na tłokach...  Ja powiedziałbym raczej że dajemy bieg przeciwny bo kierunku ewentualnego stoczenia się samochodu. Jest to zawsze jakieś dodatkowe zabezpieczenie oprócz ręcznego. przez Borys_q » piątek 24 lipca 2015, 04:01
przez Borys_q » piątek 24 lipca 2015, 04:01 
 przez Zakopower » piątek 24 lipca 2015, 10:43
przez Zakopower » piątek 24 lipca 2015, 10:43 

