1/czy jeśli się na chodzącym silniku wciśnie sprzeglo i puści i robi się to wolno to także sprzegło sie zużywa w tkz pracy na półsprzegle?
2/Czy na luzie skrzynia biegów się kreci? i jak wprowadzimy np na 2000 obrotów silnik nie dotykamy drążka od biegów i wciśniemy wolno sprzeglo i wolno puścimy czy wtedy występuje tkz ślizganie sie sprzegla?
3/Czy podczas gdy auto jest zgaszone gdy wahlujemy biegami trzeba także wciskać sprzeglo czy to zbedne i czy wtedy sie cos psuje np pracuje cos na sucho?
4/ Dlaczego nie wolno dawać na luz podczas jazdy np przed światlami i czy to nie bardziej ekonomiczne niz hamowanie silnikiem? (jechalem z pewnym kierowcą wiek ok 50lat zawsze dawal na luz a na trasie to wręcz co chwile dawal na luz jechał rozpędem a potem 6 bieg i znów jechał i tak w kółko) a na prawku uczą nie jezdzenia na luzie
5/staram sie ruszac bez gazu i jak operuje sprzeglem zawsze mam niskie obroty czy to dobre dla sprzęgła? Np jak ruszam to sprzeglo 1 puszczam i z 700obr ruszam i jak puszcze całkiem pedał daje gazu a noge trzymam lewą na podnużku. Dlaczego instruktor mnie na nauce jazdy uczył (wtedy mial diesla ) ze dieslem rusza się tak : najpierw 1500 dajemy 1 i ruszamy czy takie cos nie zniszczy tarczy?
pozdrawiam