Witam
Zdaję sobie sprawę, że temat przełączek przewijał się przez to forum już zapewne wiele razy, mimo to nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na dręczące mnie kwestie. Spróbuję zadać pytanie w oparciu o konkretną sytuację która przydarzyła mi się wczoraj. Na rysunku który załączyłem jechałem z kierunki południowego czyli od "dołu" rysunku drogą jednokierunkową z dwoma pasami, chcąc wykonać manewr skrętu w lewo w drogę podporządkowaną dwukierunkową, zjechałem na lewy pas i dojechałem do przełączki dwukierunkowej i teraz moje pytanie brzmi tak, gdybym chciał zawrócić pewnie z przyzwyczajanie ustawił bym się przy lewej krawędzi do krawężnika, żeby manewr wykonać tzw "bezkolizyjnie", ale jak jest z samym skrętem w lewo, ustawiać się po prawej uniemożliwiając zawracanie bezkolizyjne pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku czy może ustawić się po lewej i potem "ciąć" skrzyżowanie? Gdzieś kiedyś przeczytałem, że jeżeli przełączka przylega do skrzyżowania, tak jak w tej sytuacji a nie służy tylko i wyłącznie do zawracania powinno się ustawiać przy jej prawej krawędzi, już sam nie mam pojęcia jak jest najlepiej.
http://zapodaj.net/d943e80ed2131.png.html