kilka pytań dociekliwego i zagubionego początkującego :)

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

kilka pytań dociekliwego i zagubionego początkującego :)

Postprzez Mauro.Widzew » niedziela 09 października 2005, 23:29

Pozwoliłem sobie wypisać wszelkie swoje wątpliwości co do poprawnej eksploatacji samochodu, kilku bajerów z praktyki drogowej oraz sytuacji egzaminacyjnych i prosiłbym o ich rozwianie :)

1. Przygotowanie auta do jazdy:
a) odległość fotela od kierownicy - tak aby po położeniu rąk na kierownicy mieć je lekko ugięte
b) kąt oparcia fotela - predyspozycje indywidualne
c) pozycja zagłówka - lepiej max do przodu, aby więcej widzieć :wink:
d) wysokość kierownicy - aby bezproblemowo wsiadać / wysiadać do auta
e) lusterka boczne - tak aby tylnie klamki drzwiowe widzieć 3cm od wewnętrznego krańca lusterka
f) lusterko wsteczne - ustawiam tak aby widzieć 100% tylniej szyby
g) pasy
h) światła mijania
Czy coś jeszcze wchodzi w skład czynności tzw przygotowawczych? Czy praktykujecie inne (również poprawne) rozwiązania dotyczące tej kwestii?

2. Czy zdarzyło się komuś (albo słyszał z opowieści) aby egzaminator nakazał otworzyć maskę z prośba o opis mechanizmów, tudzież ich przegląd... czy obowiązkiem kursanta jest posiadanie podczas egzaminu umiejętności zmiany koła w przypadku złapania gumy (na kursie się tego nie ćwiczy ...

3. Czy egzaminator może oblać zdającego za braki teoretyczne dotyczące jakichś mało istotnych pierdułek aczkolwiek zawartych w kodeksie (mimo zdanego kilka chwil wcześniej egzaminu teoretycznego)?

4. Czy nie jest błędem redukcja biegu z ominięciem pośredniego (przy zmniejszeniu prędkości jazdy do wymaganej), np jadę 70km/h na 4-ce, zblizam się do skrzyżowania o ruchu kierowanym, na którym właśnie zapala się zielone światło, ale przede mną jeszcze sznureczek aut - wytracam prędkość do 30km/h i zmieniam na 2-kę (z ominięciem trójki)

5. Czy po skręcie w lewo z ulicy 1-kierunkowej (skręcam max po lewej stronie) muszę trzymać się lewej strony jezdni mimo że nie ma wymalowanych pasów (szerokość ulicy pozwala na swobodną jazdę 3 aut obok siebie), czy też zgodnie z kodeksem mogę zająć każdy pas o ile nie utrudni to jazdy pozostałym użytkownikom ruchu? Wg mnie najpoprawniej jest zająć pozycję max po lewej i stopniowo przechodzić na prawą stronę (subiektywnie wyznaczjąc sobie lokalizację wirtualnych pasów...

6. Czy aby na pewno nie powinno się włączać kierunkowskazu (tak mówi mój instruktor) w sytuacji kiedy ulica "skręca" mi prostopadle do wcześniejszego kierunku jazdy (i nie ma innej alternatywy jazdy)?

7. Czy aby na pewno na skrzyżowaniu na którym mam kilka pasów do skrętu w lewo muszę ustawić się na max prawym do skrętu w lewo (tak też twierdzi mój instruktor co osobiście wydaje mi się nonsensem w sytuacjach kiedy na max prawym stoi 5 tirów, a na drugim tuż obok raptem 1osobowy

8. Jak się zachowujecie w sytuacji kiedy na szerokiej jezdni wielopasowej przychodzi wam wyminięcie rowerzysty (on jedzie max prawym i ty również) i zostawiając mu nawet regulaminowy metr nie muszę zmieniać pasa ruchu? Włączacie kierunek czy nie?

Prosiłbym o nie cytowanie całej mojej wypowiedzi, a jedynie w miarę możliwości na konkretną jasną i precyzyjną odpowiedź, za którą z góry dziękuję
Mauro.Widzew
 
Posty: 93
Dołączył(a): sobota 17 września 2005, 00:47
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Sławek_18 » niedziela 09 października 2005, 23:53

AD 1
a)tak aby po wcisnieciu sprzegla noga byla letko ugieta w kolanie
b) kat oparcia nalezy polozyc przegub nadgarstka na "gorze" kierownicy i reka ma byc wyprostowana (ale lopatka nie moze sie "oderwac" od oparcia) Korygowac mozna lub oparciem lub regulowac kierownica.
c) wysokosc zaglowka powinna byc na wysokosci czola kierowcy.
d) patrz pkt b)
e) lusterka boczne, tak jak mowisz ale to sie roznie tez ustawia, wazne abys widzial obrys samochodu (tylu oczywiscie :P ) jak bedziesz jechal kolo samochodu to mozesz sie "pobawic " ktore miejsce najlepiej pasuje
f) tak jak mowisz
[...]

AD.2
Nie

AD. 3 oczywiscie, ze tak. Jesli popelni wykroczenie jakis malo istotnych <&%#$@> i zagrozi to bezpieczenstwu w ruchu posrednio lub bezposrednio.

AD 4 Nie jest bledem, aczkolwiek polecam technike redukowania biegow, gdyz wtedy udowodnisz, ze nie boisz sie zmiany biegow i wiesz do czego sa.

AD 5 Nalezy po skrecie w lewo nalezy dazyc jak najszybciej do prawej strony. Jezeli jest tylko jeden pas nalezy zajac od razu prawy pras. Chyba ze egzaminator cos zasugeruje.

AD 6 Mozna ale nie trzeba. (trudno sprecyzowac jak sie zachowac na egzaminie, ale wlaczenie napewno nie powinno zaszkodzic)

AD7 Jesli jest taka sytuacja mozesz zajac pas mniej zapchany tirami, ale zasugeruj egzaminatorowi dlaczego tak postapiles. Cos wymysl :-)

AD8 Najlepiej jak zmienisz pas, i zaraz wrocisz (jesli bedziesz mial miejsce) a jak nie to jesli nie przekroczysz swojego pasa i zachowasz bezpieczny odstep to nie wlaczaj kierunku bo to moze zmusic kierujacego do hamowania bo bedzie myslal, ze zmieniasz pas. I egzaminator depnie po heblach.


Prosze ja Ciebie bardzo, nastepnie prosze uprzejmie o wplacenie kwoty 100 zł. na konto fundacji pomocy forum :) Kwota ta jest w regulaminie i zostalo to przez Pana zaakceptowane, w chwili nie uregulowania zaleglosci naslemy na pana Fiskus


Ostatnia riposta to oczywiscie zart
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez wiruswww » niedziela 09 października 2005, 23:58

1. Wszystko napisałeś, i chyba ok aczkolwiek te lusterka mnie zastawiają. Ustawiaj tak abyś dobrze widział, nikt nie będzie ci sprawdzać tych 3 cm, ja zawsze ustawiam tak abym widział to co trzeba.

2.NIE

3.Podczas egzaminu egzaminator nie bedzie cie przepytywac z kodesku więc nie, jezeli te braki są zwiozane z poruszaniem się po drodze i w związku z tym zrobisz coś nie tak to owszem może cię oblac.

4. No lepiej jednak nie pomijać ale czasami są sytuacje gdy sie to zdarza, zalezy od tego jak szybko wytracasz tę predkość

5. Na egzaminie lepiej zjedz najpierw max do prawej i tak się trzymaj chyba że bedziesz skrecać w lewo lub wyprzedzac.

6.nie, nie trzeba

7.Na prawym do skrętu w lewo? bez sesnu, ustawiaj się tak jak wskazują znaki poziome, jezeli jest kilka do skrętu w lewo to w zalezności od następnego manewru, jezeli to bedzie skret w lewo to max lewy, jezeli skręt w prawo to max prawy. w tej sytuacji co opisałeś mozesz zajmować ten wolniejszy pas.

8. Tak, pozatym jest to niemożliwe wyprzedzić rowerzyste metr od niego i chociaz lewymi kołami nie wyjechac na drugi pas.
Czasami mam dość tej całej techniki. Przez tą całą technologie ludzie oduczyli się rozmawiać twarzą w twarz :( I to jest naprawde smutne.
Avatar użytkownika
wiruswww
 
Posty: 553
Dołączył(a): niedziela 29 sierpnia 2004, 13:35
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez mazak » poniedziałek 10 października 2005, 00:12

Odpowiadam rzeczowo:
1a,b bez komentarza
1c - w zależności na jakim samochodzie zdajesz ? W corsie zagłówek jest nie ruchomy(chodzi o ruch poziomy - nie pionowy), w innych zagłówek musi sięgać 3/4 głowy
1d - polecałbym standart, sam. egzaminacyjne to najprostrze modele - nie mają regulacji
1e,f,g - bez komentarza
1h - zanim światła, najpierw załączenie kontrolek i po sprawdzeniu czy wszystkie działają (rzut oka), uruchomienie silnika
2. nie zdarzyło mi się..., ale punkt 11 karty egzaminacyjnej brzmi: umiejętność obsługi mechanizmów w które pojazd jest wyposażony, np. tylna wycieraczka, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew powietrza itp.
3. raczej nie - podwarzałoby to wynik egzaminu teoretycznego
4. nie jest błędem, stosujesz bieg do prędkości. W tym wypadku pominięcie biegu 3 jest zasadne.
5. jeśli nie ma pasów - oznacza to ulicę o małym natęrzeniu ruchu. Ale jak napisałeś tak rób.
6. instruktor ma rację - patrz plac manewrowy (jazda po łuku)
7.znów instruktor ma rację, Każdy urzytkownik powinien zajmować prawy pas ruchu, pasy po lewej stronie służą do manewru wyprzedzania. Odpowiem dosadniej, jak będziesz miał prawo jazdy - będziesz jeździł jak chcesz. Na razie kierujesz pojazdem najwolniejszym i jadąc lewym pasem spowalniasz ruch innych pojazdów,
8.włączać - kierunkowskaz nie jest dla ciebie, lecz dla innych kierowców - potwierdzasz nim zamiar wyprzedzania i omijania. Lepiej w tej sytuacji włączyć, nadmiar bezpieczeństwa jest wskazany.

To chyba wszystko :) :lol: :lol: CZE WIRUS, jak zdrowie ?????? :oops:
JEŚLI WIERZYSZ, ŻE NIE MA RZECZY NIE MOŻLIWYCH. TO TRZAŚNIJ OBROTOWYMI DRZWIAMI
mazak
 
Posty: 231
Dołączył(a): środa 05 października 2005, 23:03
Lokalizacja: Warszawa - bemowo


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości