Pierwszeństwo na łamanym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szoferemeryt » środa 01 kwietnia 2015, 20:42

Obrazek
Zapytam.
Który tor jazdy powinien wybrać pojazd czerwony 1 czy 2.
Ostatnio zmieniony środa 01 kwietnia 2015, 20:51 przez szoferemeryt, łącznie zmieniany 1 raz
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Makabra » środa 01 kwietnia 2015, 20:46

Obrazek
Obrazek

Skoro takie fajne teorie tutaj wychodzą w związku z tym zacnym rysunkiem, to ja dorzucę swoją którą dziś wymyśliłem.
Biały(1) zmienia pas ruchu więc ustępuje pierwszeństwa czerwonemu(3) który porusza się swoim pasem ruchu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony środa 01 kwietnia 2015, 21:04 przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez LeszkoII » środa 01 kwietnia 2015, 20:52

Ja dorzucę jeszcze inną (na 1. kwietnia). Czerwony jedzie na wprost, bo tak go prowadzą linie. Biały i czerwony zbliżają się do siebie z naprzeciwka.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Makabra » środa 01 kwietnia 2015, 21:03

Leszko ale to zrobiłeś to samo co Dexler, czyli wyprostowałeś łamane 8)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez LeszkoII » środa 01 kwietnia 2015, 21:46

Nie nie, Drexler nie ma zastrzeżeń do kierunkowskazów. O jeździe po łuku na wprost nie wspomniał.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szerszon » środa 01 kwietnia 2015, 23:01

Borys_q napisał(a):
Zadam tylko dwa pytania, czemu zawracając przepuszczasz pojazdy z naprzeciwka?
Czemu zawracanie zaczynamy od lewej krawędzi jezdni jednokierunkowej?

Podobieństwo manewrów nie daje podstaw do pisania,że jeden z nich to dwa połączone inne.
Spróbuj zawrócić od prawej krawędzi , najlepiej dwa razy w prawo.
A potem zastanówmy sie , dlaczego są: B-23-przecież mogli pozostać przy zakazie skrętu w lewo, sygnalizatory kierunkowe do zawracania...
I w którym miejscu kończy sie to pierwsze w lewo a zaczyna to drugie i dlaczego w takim układzie nie mogę zawrócić na sygnalizatorze kierunkowym do skrętu w lewo.
Przecież na raz nie wykonuje dwóch skrętów w lewo tylko po kolei.

Makabra napisał(a):
Skoro takie fajne teorie tutaj wychodzą w związku z tym zacnym rysunkiem, to ja dorzucę swoją którą dziś wymyśliłem.
Biały(1) zmienia pas ruchu więc ustępuje pierwszeństwa czerwonemu(3) który porusza się swoim pasem ruchu :mrgreen:
To już było. Jeden ze znanych byłych userów tak twierdził.
===========================================
Komentarz Pana Drexlera to farsa.Nagle nie pasuje mu Art 25.1 , który ma tu zastosowanie w związku z sytuacją równorzędną występującą w znakach.
Przecież w przepisie jest napisane o pojeździe nadjeżdżającym z prawej strony i nie jest istotne, gdzie jedzie. jest z prawej- o co caman ?
Co do niezgodności z KW... piszą tam ( Art 18.2) o "skrzyżowaniach" ze ścieżkami rowerowymi itp
Nie jest napisane o pojazdach będących na skrzyżowaniu z prawej strony tylko także o nadjeżdżających.
Może jeszcze ks -rider zacytowałby niemiecki Art 25.1- jak to w obcych landach wygląda.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 02 kwietnia 2015, 06:35

Pierwszeństwo zostało ustalone znakami drogowymi jeż przed skrzyżowaniem.
Obaj maja przed sobą identyczne znaki drogowe wskazujące jednoznacznie że znajdują się na drodze z pierwszeństwem D-1 oraz T-6a oraz wskazujące rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie. Jeśli rzeczywisty to czy można w tym konkretnym przypadku stosować przepis PRD, który nagle zmienia ustalone znakami drogowymi pierwszeństwo? To co z hierarchią wynikającą z art5.
Czy przepis PRD może zmienić już ustalone pierwszeństwo?
Obaj mają zachować szczególna ostrożność.
Art.22.6. Zabrania się zawracania: w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.
Czy zawracający w tej sytuacji powoduje utrudnienie dla innych użytkowników drogi?
W tak kontrowersyjnej sytuacji trzymajmy się zasady szczególnej ostrożności, a nikomu nie stanie się krzywda.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szerszon » czwartek 02 kwietnia 2015, 07:10

Jeśli rzeczywisty to czy można w tym konkretnym przypadku stosować przepis PRD, który nagle zmienia ustalone znakami drogowymi pierwszeństwo?

Przepraszam, ale gdzie zmienia ?
A w jaki sposób określisz pierwszeństwo na łamanym w sytuacji dużo prostszej do zrozumienia dla innych, czyli..
Łamane- jedziesz drogą z pierwszeństwem na wprost i z prawej masz też drogę z pierwszeństwem, gdzie zbliżający się pojazd też jedzie w swoje na wprost ?
Art.22.6. Zabrania się zawracania: w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze
Wszystkie manewry czy zachowania, przy których jest wymagana szczególna ostrożność mogą spowodować zagrożenie na drodze. :wink:
W tak kontrowersyjnej sytuacji trzymajmy się zasady szczególnej ostrożności, a nikomu nie stanie się krzywda.
Czyli ? No to kto powinien w końcu pierwszy pojechać ?
Mają wyjść i uzgodnić to ze sobą na środku skrzyżowania ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Borys_q » czwartek 02 kwietnia 2015, 11:24

I w którym miejscu kończy sie to pierwsze w lewo a zaczyna to drugie


równolegle do drogi poprzecznej.

dlaczego w takim układzie nie mogę zawrócić na sygnalizatorze kierunkowym do skrętu w lewo.


Mam nadzieje, że pytasz o ideę,a nie chcesz żebym ci tłumaczył, w jakim przepisie jest to zawarte? Na pewno mówiąc "zakaz zawracania na s-3" mówisz zwyczajowo i jesteś świadom, że zakaz zawracania nie wynika z sygnalizacji. W przypadku wykonywania manewru zawracania (drugiego lewoskrętu) może nie być już bezkolizyjności gwarantowanej przez s-3, dokładnie z tego samego powodu zezwala się na zawracanie przy s-2 bo tam nie występuje gwarancja bezkolizyjności wiec nie traci się jej.

B-23 zabrania ci wykonać dwóch lewoskrętów ale wykonać jeden pozwala, b-21 zabrania wykonać pierwszego lewoskrętu więc, dla interpretatorów za dychę i paczkę ciastek, dopisano że drugiego lewoskrętu tez nie można.

Czy na prawdę łatwiej ci przyjąć, że istnieje manewr który jest całkowicie nieopisany w prawie o ruchu drogowym, pierwszeństwo, pozycja na jezdni?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szerszon » czwartek 02 kwietnia 2015, 16:46

równolegle do drogi poprzecznej.

Gorzej , gdy nie ma drogi poprzecznej tylko jest sama przełączka. :wink:
Szkoda,że przy strzałce kierunkowej do zawracania nie napisali,że jest to strzałka do dwukrotnego
skrętu w lewo.
Na pewno mówiąc "zakaz zawracania na s-3"
Nie pisałem o zakazie zawracania na S-3 do lewoskrętu :wink:
Napisałem...
dlaczego w takim układzie nie mogę zawrócić na sygnalizatorze kierunkowym do skrętu w lewo.

W przypadku wykonywania manewru zawracania (drugiego lewoskrętu) może nie być już bezkolizyjności gwarantowanej przez s-3,
Nie może... tylko najczęściej nie ma. Od tego są sygnalizatory kierunkowe do zawracania.
B-23 zabrania ci wykonać dwóch lewoskrętów ale wykonać jeden pozwala,
Nie wiem, jakim dysponujesz rozporządzeniem, ale u mnie jest napisane,że zabrania zawracania do najbliższego skrzyżowania włącznie. Wymyślasz sobie własne dyspozycje znaków drogowych ?

, b-21 zabrania wykonać pierwszego lewoskrętu
Nie wiem skąd ci sie wzięło pierwszego.Aha... konsekwencja,że zawracanie nie istnieje tylko są dwa skręty w lewo..taaa...

Czy na prawdę łatwiej ci przyjąć, że istnieje manewr który jest całkowicie nieopisany w prawie o ruchu drogowym, pierwszeństwo, pozycja na jezdni?
Łatwiej mi przyjąć cojest napisane w PoRD , a nie twoje autorskie interpretacje. To że nie masz definicji to nie znaczy,że pojęcie "zawracanie" nie istnieje w przepisach.
Otóż do twojej wiadomości-istnieje i jest używane niejednokrotnie. Zamiatanie tego pod dywan i nazywanie tego dwukrotnym skrętem w lewo to kiepski żart.
A tak z ciekawości..możesz podać opisanie manewru skrętu w lewo ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez kg1956 » czwartek 02 kwietnia 2015, 17:18

Czyli sądzisz szerszon, że do ustalenia pierwszeństwa przy zawracaniu nie można wykorzystać art. 25.1. Zawracanie bowiem ze skrętem w lewo nie ma nic wspólnego.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Borys_q » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:12

Gorzej , gdy nie ma drogi poprzecznej tylko jest sama przełączka. :wink:


Wyjątek od reguły.

Nie pisałem o zakazie zawracania na S-3 do lewoskrętu :wink:


Mam nadzieje że nadal piszesz zwyczajowo, bo ten zakaz nie jest wcale "na s-3" tylko na "p8-b jeżeli ruch jest kierowany s-3" na pewno tego ci nie muszę tłumaczyć.


Nie wiem, jakim dysponujesz rozporządzeniem, ale u mnie jest napisane,że zabrania zawracania do najbliższego skrzyżowania włącznie. Wymyślasz sobie własne dyspozycje znaków drogowych ?


Nic nie wymyślam, w lewo możesz skręcić ale zawrócić ci nie wolno mi wszystko pasuje.

Aha... konsekwencja,że zawracanie nie istnieje tylko są dwa skręty w lewo..taaa..


Ty sobie tu coś wymyśliłeś, w którym miejscu napisałem, że zawracanie nie istnieje? Zawracanie jak najbardziej istnieje i jest sumą manewrów wykonywanych w celu obrócenia się i jazdy nazad ( 2 lewoskrętów, lewoskrętu i cofania, lub różnych innych konfiguracji). Każdy manewr powinien być rozpatrywany osobno pod kątem zachowania, ustawienia na drodze i pierwszeństwa.

Łatwiej mi przyjąć co jest napisane w PoRD , a nie twoje autorskie interpretacje.


Gdzie jest zdefiniowane w Pord zawracanie? Zarówno moje jak i twoje podejście do tematu jest autorska interpretacja.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 kwietnia 2015, 18:47 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Makabra » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:29

Obrazek

Dodam tylko do.wypowiedzi borysa, ze strzalka na znaku p8c wyglada jak skret w lewo z domalowanym drugim skretem w lewo. Zreszta jak wytlumaczyc zawracanie na duzych rondach ze strzalkami do lewoskretu.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 kwietnia 2015, 18:46 przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:45

A co z zawracaniem na dwa albo na trzy? Czy w tym przypadku to tez jeden ciągły manewr?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Pierwszeństwo na łamanym

Postprzez Makabra » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:48

Chyba masz na mysli manewr zawracania z uzyciem biegu wstecznego ktory pojawia sie na egzaminie.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości