przez draus » sobota 07 lutego 2015, 14:29
Pytanie o rozmiar tablicy moim zdaniem było całkiem dobre.
Z punktu widzenia możliwych odpowiedzi to pytanie sprawdza czy kierujący potrafi oszacować rozmiar z dokładnością rzędu 2-3 krotnej wielokrotności. Ja bym wolał, zeby każdy kierujący potrafil to, choć może lepsze byłoby coś zbliżone bardziej do kilkudziesięciu metrów.
Ale za to nie bardzo mogę pogodzić się z innymi:
(być może niektóre wynikają z błędów użytkowników nadsyłających te pytania)
1) Czy nadsterowność to uślizg tylnej osi
Odpowiedź sugerowana to tak, ale jest to błędna odpowiedź.
Nadsterowność nie jest sytuacją, tylko cechą pojazdu. Pojazd podsterowny może znajdować sie w sytuacji uślizgu tylnej osi.
2) prędkość wpływa na kąt widzenia
- oczywiście że nie wpływa, co najwyżej wpływa na złudzenie/ postrzeganie/ wrażenie co do kąta.
3) Co się stanie jeżeli bieżnik opon jest mniejszy niż 2 mm?
-zmniejszy sie tarcie i zmniejszy sie siła hamowania
(jeśli to dokładnie tak jest napisane, to nonsens)
4) czy zawsze należy udzielić pierwszej pomocy
na skrzyzowaniu stoi 100 osób. potraficie sobie wyobrazić, że każda udziela pierwszej pomocy?
5) co może być przyczyną ściągania w lewo
- na pewno nie złe ustawienie zbieżności
6) ile wynosi droga hamowania - to jest mój nr 1. pytanie było w starych testach, dziwne, że do dziś nikt nie poprawił tego kretynizmu.
7) do jakich znaków należy się stosować podczas mgły
- do poziomych ( a pionowych nie)
8. Czy znak B33 ograniczający prędkość do 70km/h umieszczony na obszarze zabudowanym dotyczy pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne? (sama konstrukcja pytania)