Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 20 stycznia 2015, 00:52

W Czechach wjazd na rondo z prawym kierunkowskazem. Bo widać.

Gościu złamal przepisy. Przecież z tego pasa to tylko w prawo.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 30 stycznia 2015, 01:28

tomekkoz napisał(a):...zarówno Polska jak i i Niemcy podpisały ustalenia Konwencji Wiedeńskiej na mocy której państwa zobowiązują się do przestrzegania jej zapisów, także w sprawie poruszania się po rondach. Tak więc niemożliwe jest, żeby przepisy w tych dwóch krajach diametralnie się różniły.

Twoja wypowiedź wymaga sprostowania, i to dość konkretnego. Otóż nigdzie nie jest napisane, że przepisy nie mogą się różnić od Konwencji Wiedeńskiej. A skoro nie jest napisane - to różnić się mogą. Za to pomimo różnic pomiędzy treścią przepisów a KW ZACHOWANIA KIERUJĄCYCH wynikające z przepisów nie mogą się różnić w stosunku do ZACHOWAŃ KIERUJĄCYCH wynikających z KW.

Mamy więc rondo pierścieniowe oznakowane C-12 (lub jego lokalnym odpowiednikiem):
a). wg KW migamy gdy zjeżdżamy w bok (czy jakoś tak - a zjeżdżając z ronda pierścieniowego niewątpliwie zjeżdżamy w bok),
b). mamy "niemiecki PoRD" i spisany wprost obowiązek migania przed zjechaniem ronda,
c). mamy "czeski PoRD" i podział ronda oznakowanego C-12 na cztery skrzyżowania (i chyba nawet warszawiacy nie będą mieć wątpliwości, że zjeżdżając z ronda pierścieniowego należy migać prawym),
d). mamy jeszcze "angielski Kodeks" (dostosowany do ruchu lewostronnego) i nawet zgodnie z nim widząc nasze polskie C-12 kierujący objedzie wyspę z właściwej strony i włączy migacz przed zjazdem z ronda pierścieniowego.
e). mamy wreszcie nasz rodzimy PoRD zobowiązujący do sygnalizowania kierunkowskazem zamiaru zmiany kierunku jazdy (i tylko nazywający nie wiedzieć czemu zmianą kierunku jazdy i skręcaniem cały przejazdem przez skrzyżowanie inaczej niż na wprost nie włączą przed zjazdem z ronda pierścieniowego prawego kierunkowskazu).

Summa summarum mamy pięć zupełnie różnych "Kodeksów" i zgodnie z każdym z nich ZACHOWANIA KIERUJĄCYCH na zjeździe z ronda pierścieniowego okazują się być te same (poza oczywiście warszawskim ewenementem).

LeszkoII napisał(a):Wg. czeskiego PoRD (od nowelizacji w 2006 r.) SoRO należy dzielić na kilka skrzyżowań. Skoro tak wynika z ich przepisów - nie dyskutuję. Ale dlaczego u nas tak nie wnika? Bo nie wprowadzono stosownych nowelizujących przepisów prawa.
Za to z naszego PoRD nie wynika, że cały przejazd przez skrzyżowanie mamy połączyć w jedno skręcanie czy zmianę kierunku jazdy. A dlaczego nic takiego nie wynika? Bo skoro jakiekolwiek określenie użyte w tekście prawnym należy rozumieć inaczej niż w sensie ogólnym musi zostać ono w odmienny sposób zdefiniowane.

Więc skoro ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy nie zostały w PoRD zdefiniowane w odmienny od ogólnego sposób należy je rozumieć zgodnie ze znaczeniem ogólnym. A zgodnie ze znaczeniem ogólnym jakkolwiek bym przez rondo pierścieniowe nie przejeżdżał to skręcam w prawo wjeżdżając i zjeżdżając z niego.
Tak jak napisałeś, żadnych nowelizacji w tej materii nie było i nie ma, a o planowanych nic mi nie wiadomo.
=====
LeszkoII napisał(a):Na każdym poletku was łoimy Prostowacze Rond...
...aby umowna zasada prostowania ronda stała się wiążąca prawnie, potrzeba przepisów szczególnych...
Lesiu, prezentując swoje teorie publicznie łoisz się sam. Bo jeżeli jest coś, co nie zostało w PoRD spisane i "wymaga przepisów szczególnych" to Wasza ZASADA nazywanie skręcaniem i zmianą kierunku jazdy całego przejazdu przez skrzyżowanie inaczej niż na wprost.

A nam nic poza treścią PoRD nie potrzeba. Wystarczy dosłowne traktowanie treści PoRD a nie uprawiane przez Ciebie czytanie między wierszami nazywane "analizami prawnymi" czy "interpretacjami".
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 30 stycznia 2015, 08:43

Twoja wypowiedź wymaga sprostowania, i to dość konkretnego. Otóż nigdzie nie jest napisane, że przepisy nie mogą się różnić od Konwencji Wiedeńskiej. A skoro nie jest napisane - to różnić się mogą.

Poważnie ?
"Umawiające się Strony
pragnąc ułatwić międzynarodowy ruch drogowy i zwiększyć bezpieczeństwo na drogach przez przyjecie jednolitych zasad ruchu
zgodziły się na następując e postanowienia..."

Ale oczywiście dla ciebie jest nie do pojęcia, że skoro przyjmuje sie jednolite zasady to jest rzeczą zrozumiałą, ze nie mogą być różne.
a). wg KW migamy gdy zjeżdżamy w bok (czy jakoś tak - a zjeżdżając z ronda pierścieniowego niewątpliwie zjeżdżamy w bok),
:lol: :lol: :lol: Nie masz zielonego pojęcia co oznacza "w bok" . Oprócz tego są inne artykuły określające to, co w naszym PoRD jest ujęte jako "zmiana kierunku jazdy"
d). mamy jeszcze "angielski Kodeks" (dostosowany do ruchu lewostronnego) i nawet zgodnie z nim widząc nasze polskie C-12 kierujący objedzie wyspę z właściwej strony i włączy migacz przed zjazdem z ronda pierścieniowego.
Oczywiście "zapomniałeś" o tym,ze również sygnalizują PRZED wjazdem na skrzyżowanie, jaki mają zamiar co do kierunku jazdy ..i nie "prostują ronda"

(i tylko nazywający nie wiedzieć czemu zmianą kierunku jazdy i skręcaniem cały przejazdem przez skrzyżowanie inaczej niż na wprost nie włączą przed zjazdem z ronda pierścieniowego prawego kierunkowskazu).
Ponieważ nie ma podstawy. Ty nie wiesz, ale to zrozumiałe. Nie nauczyłeś się jeszcze. :D

Summa summarum mamy pięć zupełnie różnych "Kodeksów" i zgodnie z każdym z nich ZACHOWANIA KIERUJĄCYCH na zjeździe z ronda pierścieniowego okazują się być te same (poza oczywiście warszawskim ewenementem).
Nie. To wynika tylko z twojej nieudolnej manipulacji. KW jak PoRD angielski nie dają ci podstaw do takich twierdzeń.
Czegoś nie dopisaleś, coś sobie zinterpretowałeś ( "w bok" :lol: ) i jest.."naukowa rozprawka"

:help:
Za to z naszego PoRD nie wynika, że cały przejazd przez skrzyżowanie mamy połączyć w jedno skręcanie czy zmianę kierunku jazdy.
Wynika..tylko trzeba w końcu czytać ze zrozumieniem, A tej umiejętności nie posiadasz.Pierwsze rondo turbinowe pokazuje,ze twoje teksty posiadają zerową wartość merytoryczną.
Z polskiego PoRD również nie wynika, ze każdy ruch kierownica to zmiana kierunku jazdy..ty sobie tak złożyłeś i tak piszesz, piszesz, piszesz...
Więc skoro ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy nie zostały w PoRD zdefiniowane w odmienny od ogólnego sposób należy je rozumieć zgodnie ze znaczeniem ogólnym.
Wynika to z innych przepisów, przed którymi bronisz sie , jak widać, dość skutecznie.
A zgodnie ze znaczeniem ogólnym jakkolwiek bym przez rondo pierścieniowe nie przejeżdżał to skręcam w prawo wjeżdżając i zjeżdżając z niego.

Ależ skąd !!! Jadę " w łuku" !!! :lol:

A nam nic poza treścią PoRD nie potrzeba.
Nam nie potrzeba..a tobie ...
Obrazek
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 30 stycznia 2015, 10:47

Sluszna uwaga-nie PoRD ma byc taki sam jak jak KW a ZASADY wynikajace z PoRD maja byc takie same jak ZASADY wynikajace z KW. A zasady, ktore Leszko potrafi pomiedzy wierszami PoRD przeczytac, a Ty i Dylek bezmyslnie powtarzacie okazuja sie byc odmienne od zasad stosowanych w cywilizowanej czesci Europy. Na szczesciej nie wszyscy Polacy jezdza zgodnie z Waszymi zasadami.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 30 stycznia 2015, 11:29

szymon1977 napisał(a):Otóż nigdzie nie jest napisane, że przepisy nie mogą się różnić od Konwencji Wiedeńskiej.
Nie wiem jaką wersję Konwencji Wiedeńskiej podpisywali Czesi i Niemcy (i szczerze: mało mnie to interesuje). To ich sprawa. Gdy taki Niemiec pojedzie do UK, to powinien włączyć przed skrzyżowaniem prawy kierunkowskaz jeżeli zamierza skręcić w prawo.
szymon1977 napisał(a):wg KW migamy gdy zjeżdżamy w bok (czy jakoś tak - a zjeżdżając z ronda pierścieniowego niewątpliwie zjeżdżamy w bok)
Jazda w bok to np. zjechanie z pasa ruchu na chodnik lub pobocze. A wg. Prostowaczy, to skręcenie w prawo.
szymon1977 napisał(a):i tylko nazywający nie wiedzieć czemu zmianą kierunku jazdy i skręcaniem cały przejazdem przez skrzyżowanie inaczej niż na wprost nie włączą przed zjazdem z ronda pierścieniowego prawego kierunkowskazu
Włączenie "prawego zjazdowego" to akurat pikuś; uwierz mi, że ja go nieraz włączam (zdając sobie sprawę, iż zazwyczaj nie jest on widoczny dla wjeżdżających na rondo, co nie znaczy że może być widoczny i sensowny przy większych odległościach pomiędzy sąsiadującymi wlotami). Napisałeś nieprawdę. Pan Mariusz Sztal(były odwołania do jego precyzyjnego artykułu "Ronda da się lubić") nikomu nie zabrania używania "prawego zjazdowego".
Gdyby tylko o "kierunkowskaz zjazdowy" chodziło... Chodzi o bardziej poważniejsze aspekty - prowadzące bezpośrednio do kolizji, np. zawracanie od prawego pasa ruchu).
szymon1977 napisał(a):Za to z naszego PoRD nie wynika, że cały przejazd przez skrzyżowanie mamy połączyć w jedno skręcanie czy zmianę kierunku jazdy.
Stawiasz tezy na oślep, nie po raz pierwszy. Dowody w postaci "krzyżowych zestawień" wielu przepisów(z Ustawy oraz dyspozycji znaków i sygnałów a także wytycznych ich umieszczania) znajdują się w tym wątku i nie ma sensu dla jednej osoby ich setny raz przypominać. To Twoja zguba, że potrafisz pisać i pisać te swoje eseje ilustrowane grafikami :roll: ... na tematy (delikatnie mówiąc) bardziej związane z chłopską filozofią niż z materią PoRD. Zauważ, że nie czepiam się błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych - aczkolwiek Szerszon odwala kawał dobrej roboty...ale on ma zawodowy punkt widzenia na Edukację.
szymon1977 napisał(a):skoro jakiekolwiek określenie użyte w tekście prawnym należy rozumieć inaczej niż w sensie ogólnym musi zostać ono w odmienny sposób zdefiniowane
"Skręcać" nie występuje w jednym tekście prawnym. Występuje w zbiorze tekstów prawnych danej Ustawy i rozporządzeń od niej pochodnych. Znaczenie tego słowa, w obrębie całościowego rozumianego kontekstu z PoRD, nie może jednocześnie dotyczyć przykładowo: pokonywania zakrętów, skręcania na dowolnym skrzyżowaniu, każdej zmiany toru ruchu pojazdu.
Aż dziw, że takie podstawy trzeba Ci tłumaczyć (po kilkanaście razy)!
szymon1977 napisał(a):jeżeli jest coś, co nie zostało w PoRD spisane i "wymaga przepisów szczególnych" to Wasza ZASADA nazywanie skręcaniem i zmianą kierunku jazdy całego przejazdu przez skrzyżowanie inaczej niż na wprost.
Prostowanie ronda stanie się faktem prawnym wówczas, gdy ustawodawca wprowadzi przepisy szczególne (choćby na wzór angielski). Zasada ogólna jest taka, że zbliżając się do skrzyżowania należy włączyć kierunkowskaz, jeżeli zamierza się zmienić kierunek jazdy. Wynika ona nie tylko z merytorycznej analizy prawnej, ale również z prawdy statystycznej :D Sieć neuronowa, obserwując zachowania pojazdów, nauczyłaby się używania kierunkowskazów przed/na skrzyżowaniach.
Gadaj dalej o słownikach i zawartych w nich SZCZEGÓŁOWYCH :lol: definicjach skręcania :idea:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 30 stycznia 2015, 15:17

Sluszna uwaga-nie PoRD ma byc taki sam jak jak KW a ZASADY wynikajace z PoRD maja byc takie same jak ZASADY wynikajace z KW.

Jedyna prawdziwa rzecz jaka napisałeś. To teraz stosuj się i nie prostuj ronda.

A zasady, ktore Leszko potrafi pomiedzy wierszami PoRD przeczytac, a Ty i Dylek bezmyslnie powtarzacie
Nigdy nie potrafiłeś czytać ze zrozumieniem i chyba sie nigdy nie nauczysz. Polecam odnaleźć nasze dyskusje z leszkiem z początków działalności tego ostatniego na forum :D Dramat szymonie.
okazuja sie byc odmienne od zasad stosowanych w cywilizowanej czesci Europy.

Zawsze podejrzewałem,ze te Angole to dzicz. :lol:
A zasady na które się powołujesz są precyzyjnie opisane w stosownych PoRD poszczególnych cywilizowanych krajach. Przepisy zmuszają do prostowania ronda, o czym też łaskawie "zapomniałeś" napisać. Dwa posty..masa kłamstw.
Na szczesciej nie wszyscy Polacy jezdza zgodnie z Waszymi zasadami.
Np nie zatrzymując sie na S-2, albo zawracając na S-3 do lewoskrętu , bo on skręca dwa razy w lewo :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Jerzyko » niedziela 01 lutego 2015, 20:17

LeszkoII napisał(a):Zasada ogólna jest taka, że zbliżając się do skrzyżowania należy włączyć kierunkowskaz, jeżeli zamierza się zmienić kierunek jazdy. Wynika ona nie tylko z merytorycznej analizy prawnej, ale również z prawdy statystycznej :D Sieć neuronowa, obserwując zachowania pojazdów, nauczyłaby się używania kierunkowskazów przed/na skrzyżowaniach.
Gadaj dalej o słownikach i zawartych w nich SZCZEGÓŁOWYCH :lol: definicjach skręcania :idea:

Ale co Ty nie powiesz ???
Przepisy mówią że masz sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy !!!!
Ani słowa o skrzyżowaniu, to Twój wymysł.
Co to jest PRAWDA STATYSTYCZNA ????
Dziwoląg jakiś ???
Konkretnie co to jest, napisz , proszę.
Jerzyko
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 01 lutego 2015, 19:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 01 lutego 2015, 20:33

Jerzyko napisał(a):Przepisy mówią że masz sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy !!!!
Muszę powtórzyć. "Zasada ogólna jest taka, że zbliżając się do skrzyżowania należy włączyć kierunkowskaz, jeżeli zamierza się zmienić kierunek jazdy."
Jerzyko napisał(a):Ani słowa o skrzyżowaniu, to Twój wymysł.
Ponieważ poza skrzyżowaniem też zmienia się kierunek jazdy.
Jerzyko napisał(a):Co to jest PRAWDA STATYSTYCZNA ????
Wnioskowanie na podstawie zaobserwowanych prawidłowości statystycznych ustalonych drogą empirii.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » niedziela 01 lutego 2015, 20:37

Jerzyko napisał(a):...

Panie Jurek7 ... o ile mnie pamięć nie myli, to jakieś 2 tyg. temu ella wysłała cię na miesięczne wczasy od tego forum...
Połowę urlopu dzielnie wytrzymałeś...
Co cię podkusiło klona zakładać ?
Tutaj klonów nie lubimy...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez malizna505 » poniedziałek 02 lutego 2015, 20:45

Witam. Mam pytanie odnośnie jazdy po rondzie z pasami skręcającymi. Mianowicie chciałem dowiedzieć się na podstawie konkretnego ronda z pasami skręcającymi na samej wyspie. Z prawego pasa pojadę w prawo no to wiadomo 1 wlot ustępując wszystkim na rondzie, prosto też nie jest najgorzej, ale chodzi mi o skręt w lewo czy zawracanie. Patrzę na strzałki na rondzie i cały czas mam jechać za nimi? Co zrobić po minięciu dwóch wyjazdów a dokładniej jak zjechać? Strzałki mnie sprowadzą? Na klasycznym rondzie dwupasmowym (bez strzałek na rondzie) jeśli jadę 3 wyjazd to mijam pierwszy jadąc przy wyspie, mijam drugi, włączam prawy kierunkowskaz, prawe lusterko zmieniam pas jeśli nikogo nie ma na prawym i zjeżdżam z ronda prawym pasem. Oczywiście jakby ktoś był na prawym (teoretycznie nie powinno) to muszę go puścić i dopiero zmienić. Jak sprawa się ma w przypadku strzałek? Chodzi mi konkretnie np o Rondo Narodowych Sił Zbrojnych w Radomiu.

https://www.google.pl/maps/place/Rondo+Narodowych+Si%C5%82+Zbrojnych,+Radom/@51.427516,21.152044,3a,75y,300.44h,99.55t/data=!3m4!1e1!3m2!1sAGG_XC_J2kZTJu8LY--QxQ!2e0!4m2!3m1!1s0x471858cfefeb7835:0x69f25c0b19cd5a92

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
malizna505
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 17 maja 2014, 12:33

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » poniedziałek 02 lutego 2015, 22:45

Obrazek CLICK miniaturę .
W prawo
Prosto
W lewo
Zawrócenie
W pkt 1 - z prawego pasa możesz w prawo lub prosto , z lewego pasa prosto
W pkt 2 - z obu pasów możesz wyjechać prosto, TYLKO z lewego pasa możesz zrealizować swój skręt w lewo, a skręcając możesz wybrać dowolny pas i nim dotrzesz do wyjazdu -w lewo-
W pkt 3 - z prawego pasa możesz tylko wyjechać twoje -w lewo- , z lewego pasa możesz wyjechać twoje -w lewo-, albo dokręcić dalej na rondzie do -zawrócenia- (oczywiście znów możesz wybrać dowolny pas i nim skończyć to zawrócenie.

Uprzedzając pytania odpowiadam :
TAK - masz obowiązek mieć lewy kierunkowskaz zamierzając skręcić w lewo lub zawrócić
NIE - nie masz obowiązku opuszczać tego ronda tylko prawym pasem
NIE - nie możesz jeździć dookoła tego ronda prawym pasem
NIE - nie masz obowiązku sygnalizować prawym kierunkowskazem opuszczenia tego ronda
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » poniedziałek 02 lutego 2015, 23:09

dylek napisał(a):
Uprzedzając pytania odpowiadam :
TAK - masz obowiązek mieć lewy kierunkowskaz zamierzając skręcić w lewo lub zawrócić
NIE - nie masz obowiązku opuszczać tego ronda tylko prawym pasem
NIE - nie możesz jeździć dookoła tego ronda prawym pasem
NIE - nie masz obowiązku sygnalizować prawym kierunkowskazem opuszczenia tego ronda


Wiadoma sprawa. Widać jakie rondo, widać jakie oznakowanie, czego chcieć więcej :) Jak natomiast napada śniegu, to wtedy dla bezpieczeństwa swojego i innych na żadnym rondzie nie powinno się praktykować jazdy dookoła wyspy prawym pasem i wyjeżdżania z ronda lewym pasem.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » poniedziałek 02 lutego 2015, 23:22

Makabra napisał(a): Jak natomiast napada śniegu, to wtedy


...to wtedy wkroczy tu p. Dworak i swoimi teoriami ugotuje skrzyżowanie :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » poniedziałek 02 lutego 2015, 23:57

Makabra napisał(a):Wiadoma sprawa. Widać jakie rondo, widać jakie oznakowanie, czego chcieć więcej :) Jak natomiast napada śniegu, to wtedy dla bezpieczeństwa swojego i innych na żadnym rondzie nie powinno się praktykować jazdy dookoła wyspy prawym pasem i wyjeżdżania z ronda lewym pasem.

Jak nikt nie będzie się kręcił prawym dookoła, to i wyjazd bezpośrednio z lewego nie będzie problemem.
A na śniegi są sposoby. :wink: https://www.google.pl/maps/@51.427472,21.152243,3a,40.7y,292.19h,82.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1spUcwG30ne70AbHN9GATzOg!2e0?hl=pl
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 lutego 2015, 16:31

Może podyskutujemy "jak organizować ruch" na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym (typu "kwadratowego")?

Idea ronda... wszyscy wiemy, na czym polega, bo wynika z przepisów PoRD ( a także UoDP wraz z rozporządzeniami).
Rzucam link do skrzyżowania - bohatera tego wpisu:
http://goo.gl/maps/DJ7Gy

Najistotniejsze: skrzyżowanie ma wyłączoną sygnalizację świetlną i nie była włączana od ładnych kilku(-nastu?) lat.

Jak wiadomo, zasady pierwszeństwa w oparciu o par. 36.2. (czyli kombinacja C-12 wraz z A-7) wpływają korzystnie na płynność ruchu pod warunkiem, że natężenie ruchu zasilane każdym wlotem jest w przybliżeniu równomierne i ponadto stosunkowo często występują relacje skrętne. Chodzi bowiem o to, aby nie dochodziło do trwającego zbyt długo "monopolu" ruchu pojazdów przejeżdżających na wprost przez skrzyżowanie pomiędzy przeciwległymi wlotami.

Wyjaśnię na rysunku.

Obrazek

Zgodnie z rzeczywistością (i obiektywnie, jako iż codziennie przejeżdżam przez to skrzyżowanie) ciąg drogi B-D posiada większe natężenie ruchu niż ciąg drogi A-C. O ile większy - tego nie liczyłem. Odpowiada to również różnicom w klasach i kategoriach tych dróg.

W godzinach szczytu (6-8 i 15-17) zaobserwowałem statystyczną prawidłowość. Bardzo trudno wjechać na skrzyżowanie wlotem A oraz wlotem C i pojazdy stoją czasem tak po kilka minut (nie przesadzam - kiedyś udało mi się wysłuchać całego serwisu informacji o 16-stej zanim miałem okazję ruszyć się z miejsca).
Po prostu pojazdy wciąż jadą w ciągu B-D (D-B) równomiernie w każdym kierunku (auta na tej drodze "się toczą" prawie zderzak w zderzak).

Jedyną szansą wjechania z pozycji A, jest liczenie na to, że ktoś z wlotu B będzie skręcał w lewo (linia fioletowa) lub ktoś z wlotu C będzie jechał na wprost. Natomiast nie ma znaczenia , czy ktoś z wlotu C będzie skręcał w lewo(czerwona linia).

Droga od strony A ma dodatkową specyfikę, że relatywnie mało kto chce w nią wjeżdżać.

Wniosek nasuwa się prosty: takie skrzyżowanie powinno być kierowane sygnałami, przynajmniej na czas wzmożonego ruchu.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości