Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez macinwojcik » środa 17 grudnia 2014, 16:24
przez disaster » środa 17 grudnia 2014, 17:36
przez Henq » środa 17 grudnia 2014, 20:41
macinwojcik napisał(a):czy istnieje domniemanie, że A miał zielone?
przez macinwojcik » czwartek 18 grudnia 2014, 07:58
przez szoferemeryt » czwartek 18 grudnia 2014, 10:04
przez Makabra » czwartek 18 grudnia 2014, 12:50
przez disaster » czwartek 18 grudnia 2014, 15:04
przez Henq » czwartek 18 grudnia 2014, 16:12
disaster napisał(a):Co więcej - jadący prosto widząc nad sobą sygnalizator S1, na podstawie doświadczenia życiowego, powinien założyć, że identyczny sygnalizator nadający identyczny sygnał jest zawieszony nad jezdnią przeciwnego kierunku ruchu.
W związku z tym powinien ustąpić pierwszeństwa jadącemu z przeciwka.
W sytuacji w której tamten rzeczywiście wjechał na czerwonym w kontekście tego co powyżej winnym kolizji będzie pojazd skręcający w lewo, a ten jadący prosty będzie winny jedynie wykroczenia niestosowania się do sygnałów świetlnych, nawet gdy da się to wykazać.
przez disaster » czwartek 18 grudnia 2014, 16:24
przez Henq » czwartek 18 grudnia 2014, 20:52
disaster napisał(a):Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku zawracającego na zielonym sygnale S-3e (strzała w lewo, zawracanie zabronione) przy kolizji ze skręcającym w prawo na S-2.
Ten z S-3 popełnił wykroczenie formalne, ten na S-2 skutkowe.
przez Makabra » czwartek 18 grudnia 2014, 21:57
Henq napisał(a):disaster napisał(a):Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku zawracającego na zielonym sygnale S-3e (strzała w lewo, zawracanie zabronione) przy kolizji ze skręcającym w prawo na S-2.
Ten z S-3 popełnił wykroczenie formalne, ten na S-2 skutkowe.
Nie jest to podobna sytuacja bo ten z pod strzałki S-2 ma nadal czerwone i wjeżdża na czerwonym więc jego wina...
przez disaster » piątek 19 grudnia 2014, 01:05
przez szoferemeryt » piątek 19 grudnia 2014, 11:24
disaster napisał(a):To nie jest kwestia światła, tylko obowiązku ustąpienia pierwszeństwa.
Jeżeli masz obowiązek ustąpienia pierwszeństwa i nie jesteś w stanie ustalić, czy drugi kierujący jest na prawie czy nie, to musisz stosować zasadę ograniczonego zaufania.
przez lith » piątek 19 grudnia 2014, 19:31