Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » czwartek 25 września 2014, 15:54

Zaznaczam że nie jestem przedstawicielem przezornych.
Okiem policjanta
Konstrukcja ronda, tj. "skrzyżowania o ruchu okrężnym" o co najmniej dwóch pasach ruchu, wskazuje, że kierujący jadący dookoła wyspy, np. w lewo, powinni zajmować pas wewnętrzny. Pas zewnętrzny powinien służyć dla pojazdów zjeżdżających z ronda. Już przed wjazdem na skrzyżowanie o kilku pasach ruchu kierujący powinien zająć odpowiednie miejsce na jezdni i w zależności od tego zajmować odpowiedni pas na obwiedni ronda – wedle zasady - im później opuszcza rondo, tym bliższy wyspy pas ronda. Niestety, faktycznie jest problem z częścią kierowców, którzy przezornie zajmują od razu prawy pas mimo kontynuowania jazdy przez kolejne zjazdy. W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie zewnętrznym. Stąd dla bezpieczeństwa należy taki manewr wykonać w odpowiedniej odległości przed zjazdem, a nie w ostatniej chwili, praktycznie na wysokości zjazdu. Nawet jeżeli miałoby to spowolnić ruch na zajmowanym pasie ruchu jest dużo bezpieczniejsze niż wykonywanie gwałtownych, czyli zaskakujących innych uczestników ruchu manewrów. Aby unikać sytuacji z "przezornymi" coraz częściej stosuje się na rondach kierunkowy strumień ruchu, gdzie jadący pasem zewnętrznym przy kontynuowaniu jazdy wokół wyspy jest zmuszony ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem wewnętrznym. Sytuacja taka wynika z oznakowania poziomego na jezdni, a więc zgodnie z zasadą hierarchiczności, przepisy są w dalszej kolejności.

I tu mój dopisek.
Wyraźnie widać że policjant mówi o ruchu okrężnym (pierścieniowym).
Później dopiero mówiąc o ruchu strumieniowym nakazanym oznakowaniem.
Tak więc skręcają w lewo, jadąc prosto czy zawracając na klasycznym rondzie pierścieniowym bez dodatkowego oznakowania panie szerson, powinien pan zmienić pas na zewnętrzny i z prawym kierunkowskazem opuścić rondo inaczej staje się pan zawalidrogą. Tak mówią przepisy ogólne. Nie wypaczają 36.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 25 września 2014, 18:39

szymon1977 napisał(a):Sprecyzujmy. Jeżeli uczestnik ruchu jest pojazdem to kierunkiem jego ruchu to właśnie kierunek jego jazdy.
Gmatwacie tak, że ja już nic z tego nie rozumiem :mrgreen: (oczywiście nie rozumiem tez pord, bo koledzy cytują non stop PoRD). Wiem tylko, że pojazd nie jest uczestnikiem ruchu(notabene za wytknięcie tego i innych błędów zostałem zbanowany na innym forum :D ). A o fizyce też mizerne pojęcie.
kombi napisał(a):Kierunek jazdy to atrybut ruchu jadącego pojazdu.(Pokrywa się z wektorem prędkości pojazdu).
Pokrywa się przy ruchu prostoliniowym, więc ani nie na zakręcie ani na rondzie. No ale tak to jest, gdy ktoś chce do PoRD zastosować wszystko, co mu na język ślina przyniesie.
Panowie, czy możecie wyjaśnić po co marnujecie czas?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 25 września 2014, 19:09

Sorry za post po postem, ale musiałem jeszcze skomentować TO :mrgreen:
szymon1977 napisał(a):
szerszon napisał(a):W dyspozycji znaku F-10 jest mowa o kierunkach jazdy...
...przez skrzyżowanie. Wiec przejeżdżam przez skrzyżowanie w lewo. A czy podczas tego przejazdu skręcam w lewo? Przecież widać, że nie.
No popatrz Szymon, otwieram 170-tkę i Ci wklejam:
§ 72.3 napisał(a):Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo(...)
...czyli na zmianę kierunku jazdy w lewo. Znowu dzielisz. Tym razem kierunki jazdy na: 'przez skrzyżowanie' i 'pozostałe'... czyli postępujesz tak, jak Ci pasuje albo "jak widać". Najżałośniejsze jest to, że owe "jak widać" uznajesz za argument prawny, bo wywodzący się z PoRD. Nie rób tego, lepiej napisz "moim zdaniem..."

Druga kwestia. Wracamy do Twojej interpretacji skręcania, które rzekomo nie podlega pod Art.22.2.. Odpowiedz na poniższe pytanie-rysunek wraz z krótkim, merytorycznym uzasadnieniem - najlepiej w formie zdania oznajmującego a nie pytającego. To ja pytam, Twoja wola na pytanie odpowiedzieć.

Obrazek

Kto winny w przypadku kolizji torów ruchu: czerwonego i zielonego (symbolizujących poczynania kierujących)? Dla uproszczenia zakładamy, że zielony to motorower.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » czwartek 25 września 2014, 20:27

szoferemeryt napisał(a):Zaznaczam że nie jestem przedstawicielem przezornych.
Okiem policjanta
Konstrukcja ronda, tj. "skrzyżowania o ruchu okrężnym" o co najmniej dwóch pasach ruchu, wskazuje, że kierujący jadący dookoła wyspy, np. w lewo, powinni zajmować pas wewnętrzny. Pas zewnętrzny powinien służyć dla pojazdów zjeżdżających z ronda. Już przed wjazdem na skrzyżowanie o kilku pasach ruchu kierujący powinien zająć odpowiednie miejsce na jezdni i w zależności od tego zajmować odpowiedni pas na obwiedni ronda – wedle zasady - im później opuszcza rondo, tym bliższy wyspy pas ronda. Niestety, faktycznie jest problem z częścią kierowców, którzy przezornie zajmują od razu prawy pas mimo kontynuowania jazdy przez kolejne zjazdy. W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie zewnętrznym. Stąd dla bezpieczeństwa należy taki manewr wykonać w odpowiedniej odległości przed zjazdem, a nie w ostatniej chwili, praktycznie na wysokości zjazdu. Nawet jeżeli miałoby to spowolnić ruch na zajmowanym pasie ruchu jest dużo bezpieczniejsze niż wykonywanie gwałtownych, czyli zaskakujących innych uczestników ruchu manewrów. Aby unikać sytuacji z "przezornymi" coraz częściej stosuje się na rondach kierunkowy strumień ruchu, gdzie jadący pasem zewnętrznym przy kontynuowaniu jazdy wokół wyspy jest zmuszony ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem wewnętrznym. Sytuacja taka wynika z oznakowania poziomego na jezdni, a więc zgodnie z zasadą hierarchiczności, przepisy są w dalszej kolejności.


Dobrze ujęte. Ja bym się pod tym mógł podpisać :) Wolę taką gadkę niż jakieś debilizmy o rozchodzących się kierunkach ruchu i jazdy i wektorach.

To jest jedyny Vector jaki może być na rondzie :mrgreen:

Obrazek
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 25 września 2014, 21:07

Makabra napisał(a):Wolę taką gadkę niż jakieś debilizmy o rozchodzących się kierunkach ruchu i jazdy i wektorach.
Ano masz rację i ciesze się, że Twój pogląd jest zbieżny z moim. Rozmowę o wektorach pozostawiam Szomonowi i Kombiemu, najlepiej w "Luźnej gadce".
Makabra napisał(a):Dobrze ujęte. Ja bym się pod tym mógł podpisać
No to kilka cytatów.
Makabra napisał(a):Pas zewnętrzny powinien służyć dla pojazdów zjeżdżających z ronda.
Zmiana pasa ruchu na martwym polu to iście niebezpieczne rozwiązanie. Co jest bezpieczniejsze: kolizja z zawracającym prawym pasem czy zmiana pasa ruchu na prawy w martwym polu? Uważam, że jedno i drugie jest równie niebezpieczne.
Makabra napisał(a):wedle zasady - im później opuszcza rondo, tym bliższy wyspy pas ronda.
Tutaj widze aluzje do Art. 16.4. :P ... na skrzyżowaniu, gdzie dwa pasy ruchu są wyznaczone. Jeszcze namalują P-3 na wysokości wylotów - czyli zmiana pasa w jednym możliwym momencie... a Pan Dworak coś mówił o dynamicznej zmiane pasa ruchu :lol: ...chyba nie dotyczy to rond z zaskakującym P-3 przy wylocie.
Makabra napisał(a):W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie zewnętrznym.
Jasne dla policjanta, który jednak powinien zgłębić, czym jest zmiana pasa ruchu a czym jego przecięcie.
Makabra napisał(a):coraz częściej stosuje się na rondach kierunkowy strumień ruchu, gdzie jadący pasem zewnętrznym przy kontynuowaniu jazdy wokół wyspy jest zmuszony ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem wewnętrznym.
To juz zupełny absurd! Policjant jawnie namawia do zawracania z prawego pasa ruchu - co nawet w przypadku jazdy w jednym kierunku jest NIEDOPUSZCZALNE!(chyba że jest strzałka P-8 do zawracania).

Nie wiem jaki to policjant, ale chętnie poznam imię, nazwisko i stopień.

==============
To jest jedyny Vector jaki może być na rondzie
I tego się trzymajmy :spoko: :spoko: :spoko:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 25 września 2014, 21:31

Tak więc skręcają w lewo, jadąc prosto czy zawracając na klasycznym rondzie pierścieniowym bez dodatkowego oznakowania panie szerson, powinien pan zmienić pas na zewnętrzny i z prawym kierunkowskazem opuścić rondo inaczej staje się pan zawalidrogą. Tak mówią przepisy ogólne. Nie wypaczają 36.

Oczywiście ,że nie mam nic przeciwko zmianie pasa ruchu na prawy przy skręcie w lewo po minięciu drugiego zjazdu.
Bardzo często zajmujemy prawy pas po skręcie w lewo także na zwykłym skrzyzowaniu, choc mozna inny.Tu bardziej chodzi o fakt skretu w lewo jadąc cały czs pasem zewnętrznym

Wyraźnie widać że policjant mówi o ruchu okrężnym (pierścieniowym).

Mówi o jeździe po skrzyżowaniu.
Tak mówią przepisy ogólne. Nie wypaczają 36.
Nie zauważyłem nic o prawym obowiązkowym kierunkowskazie. W którym miejscu jest to napisane ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » czwartek 25 września 2014, 21:34

LeszkoII napisał(a):
Makabra napisał(a):Pas zewnętrzny powinien służyć dla pojazdów zjeżdżających z ronda.
Zmiana pasa ruchu na martwym polu to iście niebezpieczne rozwiązanie. Co jest bezpieczniejsze: kolizja z zawracającym prawym pasem czy zmiana pasa ruchu na prawy w martwym polu? Uważam, że jedno i drugie jest równie niebezpieczne.

Zmiana pasa wykonywana sposobem "przybliżam się do linii rozdzielającej pasy i powoli zsuwam się na sąsiedni" daje radę, zawsze jest ten czas na odbicie kierownicą z powrotem i uniknięcie kolizji jakby się jednak kogoś nie zauważyło. To tak samo jak powolne wysuwanie się tyłem z parkowania prostopadłego, jak wyskoczysz od razu na jezdnię to ten który nadjeżdża już nie ma szans odbić.

LeszkoII napisał(a):
Makabra napisał(a):W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie zewnętrznym.
Jasne dla policjanta, który jednak powinien zgłębić, czym jest zmiana pasa ruchu a czym jego przecięcie.

Nie ma w kodeksie takiego pojęcia jak przecięcie pasa. Skoro pasy sąsiadują ze sobą to możesz to nazywać przecięciem, ale dalej podchodzi to pod definicję zmiany pasa. Rysowaliśmy już sobie kiedyś takie sytuacje, chyba pamiętasz :)


LeszkoII napisał(a):
Makabra napisał(a):coraz częściej stosuje się na rondach kierunkowy strumień ruchu, gdzie jadący pasem zewnętrznym przy kontynuowaniu jazdy wokół wyspy jest zmuszony ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem wewnętrznym.
To juz zupełny absurd! Policjant jawnie namawia do zawracania z prawego pasa ruchu - co nawet w przypadku jazdy w jednym kierunku jest NIEDOPUSZCZALNE!(chyba że jest strzałka P-8 do zawracania).

Hooold Your horses. No chyba trochę Ciebie poniosło, nie widzę w tej wypowiedzi, wobec powyższych argumentów tego policjanta, namawiania do jazdy dookoła ronda pasem prawym. Tylko skomentował stan faktyczny.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 25 września 2014, 22:41

Makabra napisał(a):Nie ma w kodeksie takiego pojęcia jak przecięcie pasa.
Wiem, choć zapewne codziennie przecinasz pas ruchu jadąc na wprost przez skrzyżowanie, bo jak to inaczej nazwać? W Art. 22.4. mowa o zmianie ZAJMOWANEGO pasa ruchu. Zmiana? Zajmowany? ... uważam, że sam do tego dojdziesz, przy dobrej woli, jaka prezentujesz na Forum.
Makabra napisał(a):Rysowaliśmy już sobie kiedyś takie sytuacje, chyba pamiętasz
Merytoryczne wpisy i rysunki się pamięta :spoko: Żałuję, że nie udało mi się Cię przekonać, dublować postów nie zamierzam.
...............Sorry, że nie do wszystkiego się odniosłem :-]
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 26 września 2014, 00:27

LeszkoII napisał(a):pojazd nie jest uczestnikiem ruchu
Racja, uczestnikiem ruchu jest kierujący pojazdem anie pojazd. Niewiele to zmienia. Porusza się, ale nie idzie a jedzie. Czy jest możliwe, aby pojazd poruszał się w innym kierunku niż jedzie?
-----
LeszkoII napisał(a):...czyli na zmianę kierunku jazdy w lewo.
Otóż jak widać (choć niektórzy zaprzeczają temu co widzą) nie każdy przejazd w lewo przez skrzyżowanie jest jednym wielkim skręceniem w lewo. Czy strzałka w lewo, która zezwala na skręcenie w prawo, przejazd łukiem i ponowne skręcenie w prawo także pozwala na zawrócenie? W § 72.3 nie ma o takiej strzałce ani słowa. Ale to nadal zbyt mało, aby stwierdzić, że takich nie ma. Bo nadal mogą być, ale na zawrócenie nie zezwalać. Zresztą całe szczęście bo ktoś mógłby wpaść na pomysł, żeby zawrócić po wjechaniu na skrzyżowanie i jeździć wokół wyspy centralnej "pod prąd".
-----
szerszon napisał(a):"bo widać"
Osłabiający jesteś z tym argumentem.
...
A może znowu zapodasz rysuneczek z fragmentem skrzyzowania ?
To bardzo mocny argument! Cały czas zaprzeczasz temu co widać, tylko nadal nikt nie wie dlaczego. Wiesz to nas oświeć. A może potrafisz już wykazać, DLACZEGO to co wygląda na skręcanie skręcaniem nie jest? Czy nadal będziesz klepał w kółko "ŻE"?
-----
szerszon napisał(a):przypadkiem zauważyłeś na znaku F-10 są zaznaczone kierunki jazdy przez skrzyżowanie.
Nic podobnego. Znak F-10 w zależności od kierunku przejazdu przez skrzyżowanie wskazuje Z KTÓREGO pas ruchu możesz przejechać przez skrzyżowanie a nie KTÓRYM pasem ruchu. Więc zgodnie z F-10 wjeżdżam z lewego, a KTÓRYM jadę przez skrzyżowanie to już F-10 sprzed skrzyżowania nie mówi. Bylem bym zgodnie ze strzałką w lewo przez skrzyżowanie właśnie w lewo przejechał.
szerszon napisał(a):Bardzo często zajmujemy prawy pas po skręcie w lewo także na zwykłym skrzyzowaniu, choc mozna inny.
A dlaczego podczas skrętu w lewo nie zajmujecie pasa prawego, skoro także można?
Ostatnio zmieniony piątek 26 września 2014, 02:49 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » piątek 26 września 2014, 01:06

LeszkoII napisał(a):
Makabra napisał(a):Nie ma w kodeksie takiego pojęcia jak przecięcie pasa.
Wiem, choć zapewne codziennie przecinasz pas ruchu jadąc na wprost przez skrzyżowanie, bo jak to inaczej nazwać?

No ok przecinanie wtedy wystepuje, ale to sa pasy na drodze poprzecznej.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 26 września 2014, 01:42

A w PoRD pojęcia nie ma bo choć zjawisko występuje to nie wiążą się z nim żadne prawa ani obowiązki.
-----
LeszkoII napisał(a):...Twoja wola na pytanie odpowiedzieć.
Nie odpowiem na pytanie, które po zaprzestaniu nazywania przejazdy przez skrzyżowanie w prawo jednym wielkim skręceniem/zmianą kierunku jazdy pozbawione jest sensu. Nie zauważyłeś, że czerwony zmienił pas na lewy i skręcanie w prawo właśnie z lewego pasa rozpoczął? No tak, Warszawiacy wielu faktów na skrzyżowaniu nie wiedzieć czemu nie zauważają.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 26 września 2014, 07:30

szymon1977
To bardzo mocny argument!
Jest to argument typu, Ziemia jest płaska "bo widać"
...Słońce krąży wokół Ziemi bo widać... :wink:
Czyli dyskusja na poziomie piaskownicy...z resorakiem.."bo widać" :wink:
Tak samo jak masz czasami postawione C-5, a mimo wszystko w jakims stopniu jednak skręcasz i patrz...to też widać :wink:
Przy nieoczekiwanej zmianie kierunku ruchu też widać,że nie jedziesz prostolinijnie...
Cały czas zaprzeczasz temu co widać, tylko nadal nikt nie wie dlaczego.

Dlaczego nikt ? Czy jestem tutaj jedynym oponentem w stosunku do ciebie ?
Tego juz nie widać :wink:
A może potrafisz już wykazać, DLACZEGO to co wygląda na skręcanie skręcaniem nie jest? Czy nadal będziesz klepał w kółko "ŻE"?

-----
przypadkiem zauważyłeś na znaku F-10 są zaznaczone kierunki jazdy przez skrzyżowanie.
To "klepanie" jest związane z przepisami, ktore ponoć doskonale znasz :wink:
Nic podobnego. Znak F-10 w zależności od kierunku przejazdu przez skrzyżowanie wskazuje Z KTÓREGO pas ruchu możesz przejechać przez skrzyżowanie a nie KTÓRYM pasem ruchu
I zgadza sie., wiem który pas mam zająć i nie widzę powodu, aby w dalszej części jazdy łamać przepisy i zmieniać pas, aby skręcać w lewo z prawego pasa.
Poza tym z przepisu nie wynika, że obowiązuje do skrzyzowania.
Ba..nawet ze zdjęcia , które wrzucił kombi z F-11 wynika dokładnie odwrotnie :wink:
W zrozumieniu działania znaków F-10 i F-11 powinno pomóc ci obserwacja rond turbinowych :wink:
Tam jakoś nie słyszę teorii, ze znak to do skrzyzowania, a na skrzyzowaniu to już nie.

Więc zgodnie z F-10 wjeżdżam z lewego, a KTÓRYM jadę przez skrzyżowanie to już F-10 sprzed skrzyżowania nie mówi.
Przez skrzyżowanie... poza dzieleniem manewru, dzielisz sobie zakres obowiązywania znaków-patrz rondo turbinowe i zastanów sie w końcu, że to co wypisujesz ma niewiele wspólnego z PoRD.
A dlaczego podczas skrętu w lewo nie zajmujecie pasa prawego, skoro także można?
W tym rzecz, że nie można i pisałem o tym w poprzednim poście gdzie, albo nie doczytałeś, albo nie zrozumiałeś.
Czy przed drugim wlotem zakonczyłeś manewr skrętu w lewo ? Pytam sie grzecznie ?
Warszawiacy wielu faktów na skrzyżowaniu nie wiedzieć czemu nie zauważają.
Przede wszystkim nie prostują ronda i nie zachowują sie jakby obwiednia była jednokierunkową. :wink: To jedyny "fakt"
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » piątek 26 września 2014, 08:10

szerszon napisał(a):Nie zauważyłem nic o prawym obowiązkowym kierunkowskazie. W którym miejscu jest to napisane ?

Bo nie jest napisane wprost.
W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie zewnętrznym.

Czy to do czegoś nie zobowiązuje?
No chyba że uważasz zmiana pasa ruchu do niczego nie zobowiązuje.
Już nawet wiem co napiszesz że wykonałeś skręt w lewo i zjeżdżając z ronda przecinasz pas ruchu co zobowiązuje cię tylko do ustąpienia pierwszeństwa. Tyle tylko że to potwierdziłoby fakt istnienia skrzyżowania na skrzyżowaniu, bo przecież przecięcie to skrzyżowanie.
Nie zapominaj że to rondo pierścieniowe bez dodatkowych oznakowań strzałkami.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Pentuer » piątek 26 września 2014, 14:03

Czy obwiednia ronda jest odcinkiem drogi?
Czy jeśli są na niej namalowane linie, to czy jest odcinkiem drogi z wyznaczonymi pasami ruchu?
Pentuer
 
Posty: 61
Dołączył(a): poniedziałek 18 sierpnia 2014, 19:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 26 września 2014, 14:17

szoferemeryt
Bo nie jest napisane wprost.
To dlaczego sobie interpretujesz,że podobno jest obowiązkowe i wynika to z przepisów ?
No chyba że uważasz zmiana pasa ruchu do niczego nie zobowiązuje.

Piszemy o zjeździe z ronda , a nie o zmianie pasa ruchu :wink:
i zjeżdżając z ronda

...zmieniam na prawy :D
Nie zapominaj że to rondo pierścieniowe bez dodatkowych oznakowań strzałkami.
Art 22 też nie jest odwołany. Skręcam/zmieniam kierunek jazdy w lewo.
A dlaczego sygnalizuje zjazd prawym ? Wyjaśnienie gdzieś w artykule milionpińset stron temu... :D
Pentuer


Czy obwiednia ronda jest odcinkiem drogi?

Według szkoły krakowskiej prawdopodobnie tak. :wink:

Czy jeśli są na niej namalowane linie, to czy jest odcinkiem drogi z wyznaczonymi pasami ruchu?

j.w.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości