Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » niedziela 21 września 2014, 21:03

Makabra napisał(a):
Rondo daje możliwośc korekty pomyłki poprzez trzymanie się pasa wewnętrznego do czasu ustalenia jak pokonać takie skrzyżowanie w danym kierunku zgodnie z organizacja na danym rondzie ( która jak wiemy może nie jednego zaskoczyć) .

Jeśli pasem wewnętrznym, to zgoda. Gorzej, jak ktoś zwiedza rondo po zewnętrznym. :(
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Pentuer » niedziela 21 września 2014, 22:04

papadrive napisał(a):
Makabra napisał(a):
Rondo daje możliwośc korekty pomyłki poprzez trzymanie się pasa wewnętrznego do czasu ustalenia jak pokonać takie skrzyżowanie w danym kierunku zgodnie z organizacja na danym rondzie ( która jak wiemy może nie jednego zaskoczyć) .

Jeśli pasem wewnętrznym, to zgoda. Gorzej, jak ktoś zwiedza rondo po zewnętrznym. :(


Czyli krążenie wewnętrznym pasem na SoRO jest dozwolone, a pasem zewnętrznym jest zabronione?
Jeśli tak, co decyduje o nierównoprawności tych pasów?
Pentuer
 
Posty: 61
Dołączył(a): poniedziałek 18 sierpnia 2014, 19:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 21 września 2014, 22:07

Jeśli tak, co decyduje o nierównoprawności tych pasów?

Nie skręca się w lewo lub zawraca z prawego pasa. :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 21 września 2014, 22:49

szerszon napisał(a):
Jeśli tak, co decyduje o nierównoprawności tych pasów?

Nie skręca się w lewo lub zawraca z prawego pasa. :wink:

A od kiedy to jazda pasem wokół wyspy stanowi skręt?

papadrive napisał(a):Jeśli pasem wewnętrznym, to zgoda. Gorzej, jak ktoś zwiedza rondo po zewnętrznym.

Skoro organizator ruchu wyznaczył dwa pasy do jazdy wokół wyspy, to czemu mam nie jechać zgodnie z organizacją ruchu?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 21 września 2014, 23:00

kombi
A od kiedy to jazda pasem wokół wyspy stanowi skręt?

Po tym jak cieszyłeś sie z toru jazdy żółtego busa to jestem zaskoczony, ze to nagle nie jest skrętem :lol:
Jesteś strasznie niekonsekwentny w tym co piszesz i zazwyczaj wychodzą ci co kilka postów całkowicie odmienne praktyki pokonywania skrzyżowania. :lol:
Jazda pasem wokół wyspy jest fragmentem manewru np jazdy na wprost przez skrzyzowanie. Jesteś cały czas na tej samej drodze, nie przekroczyłeś jeszcze linii P-7a :lol:
To nie jest oddzielny manewr czyli jazda na jednokierunkowej..po twojemu skręcasz, czyli twój kierunek jazdy nie jest na wprost.
Skoro organizator ruchu wyznaczył dwa pasy do jazdy wokół wyspy, to czemu mam nie jechać zgodnie z organizacją ruchu?
Lepiej jakbyś zaczął jeździć zgodnie z PoRD :wink:
Organizacji ruchu ni w ząb nie pojmujesz...to nie tylko linie na obwiedni :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 21 września 2014, 23:50

kombi napisał(a):
papadrive napisał(a):Jeśli pasem wewnętrznym, to zgoda. Gorzej, jak ktoś zwiedza rondo po zewnętrznym.

Skoro organizator ruchu wyznaczył dwa pasy do jazdy wokół wyspy, to czemu mam nie jechać zgodnie z organizacją ruchu?


To ze na rondzie sa dwa pasy, to wcalenie oznacza ze oba sluza do tego samego.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 22 września 2014, 03:17

kombi napisał(a):Tan znak ma pokazywać kierunki jazdy PRZEZ skrzyżowanie, a nie tylko przed i za. Zwykła strzałka w lewo przed klasycznym rondem to niewłaściwe uproszczenie.
To uproszczenie jak najbardziej właściwe. "Zwykła" strzałka w lewo na znaku F-10 oznacza, że PRZEZ skrzyżowanie przejeżdżam w lewo, a nie że będąc NA skrzyżowaniu pojadę w lewo. Więc nic nie stoi na przeszkodzie, abym zgodnie ze "zwykłą" strzałką w lewo na znaku F-10 po wjechaniu na skrzyżowanie skręcił w prawo, później łukiem w lewo objechał 3/4 wyspy centralnej dookoła, a na koniec przed zjechaniem ze skrzyżowania skręcił ponownie w prawo i w efekcie PRZEZ skrzyżowanie przejechał w lewo.

Pokazana przez Ciebie strzałka "niezwykła" to próba przekazania przez znak F-10 większej ilości informacji niż Ustawodawca dla tego znaku przewidział.
szymon1977 napisał(a):Nawet dzieciaki wiedzą, że aby rowerem PRZEZ podwórko w lewo przejechać to wcale nie trzeba NA tym podwórku w lewo skręcić. Można np...
...ale to już było.
=====
szerszon napisał(a):Nie skręca się w lewo lub zawraca z prawego pasa.
Nawet jeśli hipotetyczny pojazd byłby w trakcie skręcania to przepisy, które masz na myśli (Art.22.2.) nie określają, który pas należy zając PODCZAS skręcania, tylko który pas należy zając PRZED skręcaniem. Żaden przepis nie zabrania PODCZAS skręcania w lewo zajmować dowolnego z pasów, które właśnie w lewo prowadzą.

W aktualnej formie PoRD nawet Warszawiakom, nazywającym cały przejazd przez skrzyżowania jednym wielkim skręcaniem pozwala objechać wyspę centralną dookoła prawym pasem (jeżeli oczywiście prawy pas dookoła wyspy centralnej prowadzi). Więc szukaj dalej.
=====
LeszkoII napisał(a):Nie widać całego skrzyżowania
LeszkoII napisał(a):widać tyko jedną drogę
szerszon napisał(a):Nie jest zmianą kierunku jazdy ponieważ przez skrzyżowanie jadę cały czas ta sama drogą.
No i co z tego skoro widać, że na rysunku E pojazd w prawo skręca tak samo, jak pojazdy na rysunkach A-D? Prosiłem o podstawy do zaprzeczenia rzeczywistości, a nie o powtarzanie w kółko teorii z rzeczywistością sprzecznych.

Nadal nie przedstawiliście nic co chociaż sugerowałoby nazwanie skręceniem czy zmianą kierunku jazdy całego przejazdu przez skrzyżowanie w jakimś tam kierunku. Owszem, te fakty mogą występować zbieżnie i co do tego nikt (chyba) nie ma wątpliwości. Ale, że muszą - dowodów nadal brak.

Uściślając to ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy żadnego związku ze skrzyżowaniem nie ma. Owszem, mogą na skrzyżowaniu wystąpić, ale na tym koniec.

Obrazek
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » poniedziałek 22 września 2014, 07:25

szerszon napisał(a):
A od kiedy to jazda pasem wokół wyspy stanowi skręt?
Po tym jak cieszyłeś sie z toru jazdy żółtego busa to jestem zaskoczony, ze to nagle nie jest skrętem
A co ma piernik do wiatraka? Jazdę na rondzie reguluje §36, który wyraźnie mówi, że będąc w ruchu dookoła wyspy kierunku jazdy nie zmieniamy.
szerszon napisał(a): Jazda pasem wokół wyspy jest fragmentem manewru np jazdy na wprost przez skrzyzowanie. Jesteś cały czas na tej samej drodze, nie przekroczyłeś jeszcze linii P-7a.
Od kiedy jazda na wprost przez skrzyżowanie to manewr? Jazda na wprost przez miasto to tez wg ciebie jeden manewr? :lol:
Dla twojej wiadomości: manewr stanowi np. skręt w prawo/lewo, kiedy w końcu to zrozumiesz?
A linie P-7a stanowiąca krawędź obwiedni oczywiście przekraczm. Wykonuję przy tym skręt w prawo, i dlatego stosuję sie do art 22.2 i 22.5.
szerszon napisał(a):Organizacji ruchu ni w ząb nie pojmujesz...to nie tylko linie na obwiedni :wink:
Jakbyś miał chodź śladowe pojęcie, po co są te linie i co to jest pas ruchu, to moze dyskusja z tobą nie przypominałaby gry w szachy z gołębiem.... :D
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » poniedziałek 22 września 2014, 07:33

szymon1977
Nawet jeśli hipotetyczny pojazd byłby w trakcie skręcania to przepisy, które masz na myśli (Art.22.2.) nie określają, który pas należy zając PODCZAS skręcania, tylko który pas należy zając PRZED skręcaniem.
I to w zupełności wystarczy, abyś po zajęciu właściwego pasa przed skrzyżowaniem nie zajmował niewłaściwego podczas skręcania.
Bo i tak wyjdzie w końcu, ze skręcasz w lewo z prawego pasa co jest nie do końca zgodne z przepisami. A jak masz F-10 dla tych co maja problem z Art 22.2.2) to juz w ogóle :wink:
, które właśnie w lewo prowadzą.

Jak to w lewo ? :eek2: Przecież dla was na rondzie to na wprost, ponieważ zjeżdżając z ronda to w prawo :lol:




W aktualnej formie PoRD nawet Warszawiakom, nazywającym cały przejazd przez skrzyżowania jednym wielkim skręcaniem pozwala objechać wyspę centralną dookoła prawym pasem (jeżeli oczywiście prawy pas dookoła wyspy centralnej prowadzi). Więc szukaj dalej.
Poszukaj aktualnej wersji PoRD, bo nie wiem na jakiej sie opierasz, ale nie na bieżącej.
Skoro na rondzie prawym pasem mozna w lewo to przypadkiem nie zapomnij sygnalizować skrętu w lewo jadąc prawym pasem :lol: :lol: :lol:
Odpływasz szanowny oponencie :wink:

No i co z tego skoro widać, że na rysunku E pojazd w prawo skręca tak samo, jak pojazdy na rysunkach A-D?
Ma taki sam tor jazdy i nie znaczy to, ze tak samo zmienia kierunek jazdy.
Dam ci w miejsce rysunku E kawałek zakrętu i tez będzie widać.
Ciekawe jak długo będziesz udawał, ze nie widzisz różnicy pomiędzy całym skrzyzowaniem, a jego fragmentem...chyba że nie widzisz to zupełnie inna sprawa....

Prosiłem o podstawy do zaprzeczenia rzeczywistości, a nie o powtarzanie w kółko teorii z rzeczywistością sprzecznych.

To ci cały czas piszę, że tymi rysunkami manipulujesz udając ,ze nikt tego nie zauważy.
To jest ta twoja sprzeczna rzeczywistość.
A sprzeczny z rzeczywistością jest rysunek E vs pozostałe

Nadal nie przedstawiliście nic co chociaż sugerowałoby nazwanie skręceniem czy zmianą kierunku jazdy całego przejazdu przez skrzyżowanie w jakimś tam kierunku.

Ponieważ nie ma co wyważać otwartych drzwi.
Nie ma co podważać dzielenia manewru, ponieważ takowy nie występuje, poza twoimi przemyśleniami..."bo widać" :lol:
dowodów nadal brak.

Opisanie manewru występowało w wielu postach w kontrze do twoich. Tylko nie są w stanie przebic sie poprzez to, co sobie załozyłeś. Bez najmniejszej podstawy..bo zawracanie prawym pasem żadną podstawą nie jest. Jest to.... :hmm: napisze delikatnie...bardzo zdumiewające.
:wink:
Uściślając to ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy żadnego związku ze skrzyżowaniem nie ma. Owszem, mogą na skrzyżowaniu wystąpić, ale na tym koniec.

Chociaż przeczytałeś ze zrozumieniem co w tym akapicie napisałeś ? Sądzę ,że wątpię :lol:

Jeszcze raz..
to ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy żadnego związku ze skrzyżowaniem nie ma.

A po chwili...

mogą na skrzyżowaniu wystąpić,

To w końcu nie ma żadnego związku , czy jednak jest ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » poniedziałek 22 września 2014, 07:44

szerszon napisał(a):
szymon1977 napisał(a):Uściślając to ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy żadnego związku ze skrzyżowaniem nie ma. Owszem, mogą na skrzyżowaniu wystąpić, ale na tym koniec.
Chociaż przeczytałeś ze zrozumieniem co w tym akapicie napisałeś ? Sądzę ,że wątpię :lol: Jeszcze raz..
to ani skręcanie, ani zmiana kierunku jazdy żadnego związku ze skrzyżowaniem nie ma.
A po chwili...
mogą na skrzyżowaniu wystąpić,
To w końcu nie ma żadnego związku , czy jednak jest ? :wink:
Szerszon ty masz poważny problem z logicznym myśleniem. Wiesz w ogole co to jest koincydencja? A może to pojęcie wykracza poza twoje zdolności abstrakcyjnego myślenia?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » poniedziałek 22 września 2014, 07:56

kombi
Jazdę na rondzie reguluje §36, który wyraźnie mówi, że będąc w ruchu dookoła wyspy kierunku jazdy nie zmieniamy.

Czy możesz w końcu wskazać, gdzie w paragrafie 36 jest napisane o kierunku jazdy ???
Długo jeszcze będziesz wypisywał rzeczy o których nawet słowem nie ma w przepisach ?
Tak jak pisałem-nie masz zielonego pojęcia i co jakiś czas serwujesz cuda na patyku.

Od kiedy jazda na wprost przez skrzyżowanie to manewr?

A to uważasz,że aby występował manewr to musisz skręcić w lewo lub w prawo ? :wow:
Jazda na wprost przez miasto to tez wg ciebie jeden manewr? :lol:

Jeśli jest to takie miasto, że prowadzi przez nie jedna droga i jest jedno skrzyżowanie, a tabliczka obszaru zabudowanego występuje to czemu nie ?
Mało to takich miejsc.
poza tym raczej uzywałbys pojęć związanych z PoRD , a nie potocznych, jeśli chcesz dyskutować o przepisach. Nie ma w przepisach pojęć miasto, wieś, itp..jest obszar zabudowany , bądź jego brak.
Ale tak to jest jak sie amatorka bierze za przepisy :wink:

Dla twojej wiadomości: manewr stanowi np. skręt w prawo/lewo, kiedy w końcu to zrozumiesz?
Poproszę podstawę prawną, a nie twoje zdanie, które, przepraszam, ale w świetle tego co do tej pory zaprezentowałeś nie przedstawia większej wartości.
linie P-7a stanowiąca krawędź obwiedni oczywiście przekraczm.

Chyba że sobie w pierwszej kolejności sam ją namalujesz. :lol:

Wykonuję przy tym skręt w prawo, i dlatego stosuję sie do art 22.2 i 22.5.

Skręt może wykonujesz, ale zmiany kierunku jazdy nie, nie widziałemjeszcze , aby cały czas jadąc tą sama droga zmieniac kierunek jazdy. to bzdura.
Pytałem się, czy przekraczając linie P-7a( gdzie ponoć zmieniasz kierunek jazdy :wink: ) sygnalizujesz ten fakt.
I dostałeś przykład skrzyzowania w kształcie X...gdzie jedziesz "bo widac" :lol: na wprost..i co ? :lol:
Jakbyś miał chodź śladowe pojęcie, po co są te linie i co to jest pas ruchu, to moze dyskusja z tobą nie przypominałaby gry w szachy z gołębiem....

Widzisz, zapędzony w kozi róg i wypunktowany posuwasz sie do osobistych wycieczek, co świadczy o braku argumentów.
Miałeś pokazane przykłady linii na obwiedni ronda, gdzie z uporem lepszej sprawy widziałeś P-7a, pomimo że charakterystyka tych linii temu przeczy.
I wychodza ci za każdym razem niestworzone historie, ponieważ widzisz to , czego nie ma..najlepszym przykładem jest kierunek jazdy w paragrafie 36.

Szerszon ty masz poważny problem z logicznym myśleniem. Wiesz w ogole co to jest koincydencja? A może to pojęcie wykracza poza twoje zdolności abstrakcyjnego myślenia?
Ty śmiesz wspominać o abstrakcyjnym myśleniu wobec swoich "bo widać" ???
Śmiesz wspominać o czymkolwiek skoro nie umiesz przeczytać paragrafu 36 ???

Potocznie koincydencję rozumie się jako przypadek, zbieg okoliczności lub (nieoczekiwaną) zbieżność zdarzeń.

Znalazłeś słówko którego znaczenia i tak nie rozumiesz ? :lol:
Przypadkiem zmieniam kierunek jazdy na skrzyzowaniu ? :wow:
To zbieg okoliczności ,że zmieniam kierunek jazdy na skrzyżowaniu ? :wow:
A może jest to zbieżnośc zdarzeń, o jadę i patrz zmieniłem kierunek jazdy. ? :wow:
Też odpływasz...jeszcze trochę, a będziemy mieli niezłych pływaków :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 22 września 2014, 09:10

Szymon, Kombi i inni.
Po co dyskutujecie z szerszonem i spółką.(poprawiona nazwa)
Przecież uważają Was za laików w znajomości PRD.
Ja w ich oczach uchodzę za coś mnie niż laik w tych sprawach, więc mam prawo zadawać tylko pytania i czekam rzeczowej odpowiedzi. Tak zacząłem postępować. I co uzyskuję, epitety lub pytania. Żadnej konkretnej odpowiedzi wyjaśniającej moje zdanie lub wątpliwości. Boją się by nie wpaść w pułapkę z której nie znajdą wyjścia. Czasami jakiś paragraf lub art. którego mam prawo nie rozumieć, ale na tym się kończy. Gdy proszę wyjaśnienia związku sytuacją odpowiedzi nie ma.
Ot czego można się nauczyć na tym forum.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 września 2014, 09:39 przez szoferemeryt, łącznie zmieniany 1 raz
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » poniedziałek 22 września 2014, 09:12

Ja nawet nie mam ochoty uczyć się na nowo jeździć po rondach. Mój sposób z lewym kierunkowskazem uważam za właściwy i tak to robię :mrgreen: Nie byłem jeszcze w Głogowie, więc nie wiem jak to by tam wyglądało, prawdopodobnie na prostych odcinkach na tym rondzie lewy bym wyłączył i powtórzył przy każdym wylocie w który bym nie wyjeżdżał, ale to jest ewenement to rondo. ( chyba zapomniałem nazwy miejscowości z tym gigantycznym rondem ) :lol:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » poniedziałek 22 września 2014, 09:22

szerszon napisał(a):
Jeśli tak, co decyduje o nierównoprawności tych pasów?

Nie skręca się w lewo lub zawraca z prawego pasa. :wink:

Przecież żaden z nich nie skręca ani nie zawraca! Więc co ich różni?
Makabra napisał(a):
kombi napisał(a):
papadrive napisał(a):Jeśli pasem wewnętrznym, to zgoda. Gorzej, jak ktoś zwiedza rondo po zewnętrznym.

Skoro organizator ruchu wyznaczył dwa pasy do jazdy wokół wyspy, to czemu mam nie jechać zgodnie z organizacją ruchu?


To ze na rondzie sa dwa pasy, to wcalenie oznacza ze oba sluza do tego samego.
Tak, np z lewego nie wolno skręcić w prawo, a z prawego w jechać na wyspę centralną. Prosto można, o ile znaki....
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » poniedziałek 22 września 2014, 09:47

szerszon napisał(a):kombi
Jazdę na rondzie reguluje §36, który wyraźnie mówi, że będąc w ruchu dookoła wyspy kierunku jazdy nie zmieniamy.

Czy możesz w końcu wskazać, gdzie w paragrafie 36 jest napisane o kierunku jazdy ???
Długo jeszcze będziesz wypisywał rzeczy o których nawet słowem nie ma w przepisach?

Skoro §36 mówi o kierunku jadących po rondzie pojazdów....jasne jest, że chodzi o kierunek jazdy. Można też powiedzieć ogólnej - kierunek ruchu, bo to to samo w przypadku jadącego pojazdu.

Długo jeszcze będziesz przypominał gołębia i udawał, że nie umiesz zrozumieć prostych rzeczy?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości