Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szoferemeryt » niedziela 13 lipca 2014, 15:31
przez szerszon » niedziela 13 lipca 2014, 20:50
To tylko teoria, a praktyka?
Czy mam prawo zignorować same znaki P-12, P-13,P-15 i P-16?
Z całą pewnością nie. Tylko samobójca może je ignorować.
przez LeszkoII » niedziela 13 lipca 2014, 21:18
To tak samo jakby napotkać samą tabliczkę T-6aszerszon napisał(a):Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
przez szoferemeryt » niedziela 13 lipca 2014, 21:29
szerszon napisał(a):Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
Tylko dlaczego mi sie wciska kit, ze sama P-13 cos znaczy ?
przez Anett » niedziela 13 lipca 2014, 21:31
przez szerszon » niedziela 13 lipca 2014, 21:33
Może nie było miejsca i tylko liniami wyznaczyli pierwszeństwo?
przez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 02:06
A to sama P-13 nic nie znaczy? Linia P-13 bez znaku A-7 znaczy dokładnie to samo, co znaczyłaby ze znakiem A-7. A, że znaku A-7, który powinien być nie ma? Dojeżdżasz do skrzyżowania drogą podporządkowaną więc masz obowiązek ustąpienia PP. Masz linię P-13 więc wiesz gdzie się zatrzymać ustępując PP. Nie masz tylko A-7 więc nie jesteś w porę o obowiązku ostrzeżony.szerszon napisał(a):Tylko dlaczego mi sie wciska kit, ze sama P-13 cos znaczy ?
Jak to jak? Normalnie! Tak jakby A-7 tam był. Wprawdzie nie zostałeś w porę przez znak A-7 ostrzeżony o obowiązku ustąpienia PP, niemniej jednak dostrzegając linię P-13 w porę zorientowałeś się, że obowiązek ustąpienia PP masz. Gdy już wiesz, że masz obowiązek ustąpienia PP to brak znaku A-7 sprawia jakikolwiek problem w ustąpieniu PP?szerszon napisał(a):Jak jest oznakowana droga podporządkowana i jak mam sie zastosować do obowiązków wynikających z tego faktu bez A-7 ?
A to w tych przykładach obowiązek ustąpienia PP wynika z braku A-7 czy z konkretnego przepisu? Jak długo jeszcze zamierzasz się przejęzyczać?szerszon napisał(a):...podałem przykłady , gdzie pomimo braku A-7 trzeba ustapić pierwszenstwa i linia P-14 jest.
Jak będziesz jeździć tak jak piszesz to z pewnością bez pomocy Sądu się nie obejdzie.szerszon napisał(a):Przecież dyskutujemy o teorii. Praktykę oceni policja lub sąd
Interesujący przykład. Zachowasz się jakby A-7/D-1 nad tabliczką był, czy określisz PP na podst Art.25.1.?LeszkoII napisał(a):To tak samo jakby napotkać samą tabliczkę T-6a
Bzdura! To przed rondem masz obowiązek ustąpienia na podst. Art.25.1. dojeżdżającym do ronda czy na podst A-7 będącym na rondzie? Stosując Twoją nomenklaturę wszystkie drogi są podporządkowane względem powierzchni skrzyżowania.LeszkoII napisał(a):C-12 plus z A-7 oznacza, że (wszystkie) wloty skrzyżowania są RÓWNORZĘDNE.
Bo znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa ma tyle samo wspólnego z ustąpieniem PP co znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. Oba tylko wskazują miejsce zatrzymania pojazdu choć obowiązek ustąpienia PP może wynikać z czego innego. Czy zacytuję więcej, czy zacytuję mniej odpowiedź na Twoje "...wykazać, że P-13 ma coś wspólnego z obowiązkiem ustąpienia pierwszeństwa" jest taka sama. Widzisz gdzieś manipulację? A w ogóle to wiesz co to manipulacja?szerszon napisał(a):Dlaczego nie odniosłeś sie do wskazanej manipulacji przepisu ?
przez szerszon » poniedziałek 14 lipca 2014, 08:50
A to sama P-13 nic nie znaczy?
Linia P-13 bez znaku A-7 znaczy dokładnie to samo, co znaczyłaby ze znakiem A-7. A, że znaku A-7, który powinien być nie ma?
Dojeżdżasz do skrzyżowania drogą podporządkowaną więc masz obowiązek ustąpienia PP.
Jak to jak? Normalnie!
Gdy już wiesz, że masz obowiązek ustąpienia PP to brak znaku A-7 sprawia jakikolwiek problem w ustąpieniu PP?
Wynika m.in z tego, że napisałeś o linii P-14 występującej tylko na drodze podporządkowanejA to w tych przykładach obowiązek ustąpienia PP wynika z braku A-7 czy z konkretnego przepisu?
Widzisz gdzieś manipulację? A w ogóle to wiesz co to manipulacja?
Bo znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa ma tyle samo wspólnego z ustąpieniem PP co znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.
Pokaż mi , gdzie jest miejsce zatrzymania wskazane przez A-7 ? Gdyby tak było to linia P-13 nie byłaby potrzebna.Oba tylko wskazują miejsce zatrzymania pojazdu
przez LeszkoII » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:22
Nie. Dzwonię tam gdzie trzeba i składam skargę na błędne oznakowanie. Przepuszczam pojazdy tak, jakby nad tabliczką znajdowały się znaki regulujące pierwszeństwo.szymon1977 napisał(a):Interesujący przykład. Zachowasz się jakby A-7/D-1 nad tabliczką był, czy określisz PP na podst Art.25.1.?
A co ma "skrzyżowanie dróg równorzędnych" do Art. 25.1.? W mowie potocznej oraz praktyce kierowania pojazdem, pewnie że można używać takich określeń. W ujęciu ścisłym - drogi równorzędne/nierównorzędne to zupełnie co innego.szymon1977 napisał(a):Bzdura! To przed rondem masz obowiązek ustąpienia na podst. Art.25.1. dojeżdżającym do ronda czy na podst A-7 będącym na rondzie? Stosując Twoją nomenklaturę wszystkie drogi są podporządkowane względem powierzchni skrzyżowania.
Znaki D-2 umieszcza się przed skrzyżowaniem z inną drogą z pierwszeństwem lub dróg równorzędnych, w szczególności przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.
przez szoferemeryt » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:48
LeszkoII napisał(a):Wloty dróg równorzędnych również (w szczególności) znaczy się linią P-13.
przez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:53
A to masz napisane, że linia P-13 znaczy co innego z A-7, a co innego bez A-7? Masz tylko napisane, co linia P-13 znaczy. Jest więc linia P-13 a nie ma A-7. Dlaczego więc twierdzisz, że linia P-13 znaczy nic? Przecież W PoRD nic takiego nie napisano? Nadal masz miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7... tylko niestety A-7 gdzieś wcięło.szerszon napisał(a):I na jakiej podstawie twierdzisz, ze bez znaku znaczy to samo co ze znakiem ?
Powinna być, nie powinna. Powinien to byćA-7 skoro jest P-13. Masz cokolwiek co świadczy, że linii być nie powinno? Cokolwiek co pozwoliłoby jej istnienie pominąć? Masz cokolwiek aby pominąć oznaczenie drogi jako drogi podporządkowanej i z premedytacją nie spełnić obowiązku ustąpienia PP, o którym mowa w "170" § 1.2.1.? Brak znaku A-7 to wszystko? Obraziłeś się bo drogowcy za pomocą A-7 nie ostrzegli Cię o obowiązku za w czasu i choć o nim w porę się dowiedziałeś dostrzegając linię P-13 to go nie spełnisz?szerszon napisał(a):A może linii nie powinno być.
Na podst. istniejącego oznakowania, które tylko na drodze podporządkowanej się maluje, mam na myśli oczywiście linię P-13, której istnienie Ty bezpodstawnie ignorujesz. A może dowiem się, na jakiej podstawie twierdzisz, że nie masz obowiązku ustąpienia PP wynikającego ze zbliżania się do skrzyżowania drogą podporządkowaną (§ 1.2.1.)? Tylko dlatego, że o obowiązku nie ostrzeżono Cię za w czasu za pomocą znaku A-7? Przykro mi Szerszon, znak A-7 nie czyni obowiązku, jest tylko ostrzeżeniem o obowiązku. Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.), a może np. z włączania się do ruchu (Kodeks, Art.17.2.).szerszon napisał(a):Czy w końcu się dowiem, na jakiej podstawie twierdzisz, ze jadę droga podporządkowaną ?
A potrafisz zacytować zapis mówiący, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP? Bo ja znam tylko mówiący, że znak A-7 ostrzega o obowiązku. Skoro więc znak A-7 tylko ostrzega o obowiązku a sam nie zobowiązuje to ten obowiązek musi z czegoś innego wynikać. Eureka! Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.), a może np. z włączania się do ruchu (Kodeks, Art.17.2.).LeszkoII napisał(a):Szkoda tylko że dla Ciebie pierwszeństwa nie regulują znaki D-1, A-7 lecz czyni to definicja drogi z pierwszeństwem/podporządkowanej.
Sugerujesz, że w "170" napisano co innego niż napisano? Że do ustąpienia PP zobowiązuje A-7 choć napisano, że do ustąpienia PP zobowiązuje fakt dojeżdżania skrzyżowania drogą podporządkowaną a A-7 jest tylko o tym obowiązku ostrzeżeniem? Myślisz, że Twoja sugestia wystarczy abym na parkingu pod marketem nie stosował się do oznakowania? Bez przesady. Leszko, Szerszon: Ubzduraliście sobie, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP to przy braku A-7 wychodzi wam zwolnienie z obowiązku ustąpienia PP. Przepisów nie znacie to i bzdury piszecie.LeszkoII napisał(a):To nie definicja drogi z pierwszeństwem ustala pierwszeństwo, tylko konkretne znaki drogowe, której dyspozycję określa lub zawiera wspomniana definicja.
Proszę bardzo. Leszko z błędnie odczytanego fragmentu, który zresztą sam zacytował doszedł do wniosku, że drogi dochodzące do skrzyżowania z ruchem okrężnym są równorzędne choć PP pomiędzy pojazdami zbliżającymi się tymi drogami do skrzyżowania nie jest w żaden sposób określone.szoferemeryt napisał(a):Czegoś tu nie rozumiem. Proszę o wyjaśnienie.
Znaki D-2 umieszcza się przed skrzyżowaniem z inną drogą z pierwszeństwem lub dróg równorzędnych, w szczególności przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.
przez szoferemeryt » poniedziałek 14 lipca 2014, 14:00
LeszkoII napisał(a):Wloty dróg równorzędnych również (w szczególności) znaczy się linią P-13.
przez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 14:11
przez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 16:50
Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
przez LeszkoII » poniedziałek 14 lipca 2014, 17:12
Pośrednio tak, biorę pierwszy z góry - Art. 5.3.. Możesz wymienić te znaki regulujące pierwszeństwo?szymon1977 napisał(a):A potrafisz zacytować zapis mówiący, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP?
Skoro ostrzega o drodze z pierwszeństwem, to przy zdrowych zmysłach wiadomo, że zobowiązuje do konkretnego działania - ustąpienia pierwszeństwa.szymon1977 napisał(a):Bo ja znam tylko mówiący, że znak A-7 ostrzega o obowiązku.
Zwierz się z tego policji, która będzie chciała Ci wystawić mandat z taryfikatora a w rubryce znajdzie "Kod D02 || Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu: - na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu || § 5 ust. 5–7 albo § 21 ust. 1 pkt 2 z.s.d. || 6pkt"szymon1977 napisał(a):Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.)
Sugeruję, że intencją ministra nie było pisanie rzeczy oczywistych, specjalnie dla Szymona. Przydałby Ci się kurs prawa dla gimnazjalisty. Zastanów się jeszcze raz - co jest ISTOTĄ tworzenia prawa? Dlaczego "170-stka" nie posiada 5000 stron... w czym problem... aaltonen i jemu pokrewni z pewnością już mają te strony gotowe do druku. Samych definicji byście natworzyli z 500. Byłoby o czym dyskutować na forumszymon1977 napisał(a):Sugerujesz, że w "170" napisano co innego niż napisano?
I jeszcze jedno. DO jakiego znaku się stosujesz, czytając par. 1.2.2)? Pytam w kontekście Art. 5.1. PoRD.szymon1977 napisał(a):Leszko, Szerszon: Ubzduraliście sobie, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP to przy braku A-7 wychodzi wam zwolnienie z obowiązku ustąpienia PP. Przepisów nie znacie to i bzdury piszecie.
'W szczególności' dotyczy części zdania 'lub skrzyżowania dróg równorzędnych'. Skrzyżowaniem dróg równorzędnych jest w szczególności skrzyżowanie o ruchu okrężnym, co nie oznacza, że wloty nie mają charakteru podporządkowania. Mają, ale nie są drogami podporządkowanymi. P-13 maluje się na wlotach SoRO... wystarczy na rys. spojrzeć.szymon1977 napisał(a):Cokolwiek to "w szczególności" by nie znaczyło.
A ja zgłaszam SPRZECIW, bo rozmawiamy o linii P-13 cały czas. Moja wina, że stosuje się ją również na SoRO, które nie posiada a wlotach ani jednej drogi podporządkowanej?szymon1977 napisał(a):Do Moderatora: jak długo pozwalać będziesz na Leszka OT dotyczące rond, tak długo odpowiadać na nie w tym temacie będę. Publicznie wnoszę o usunięcie z tego wątku całej dyskusji dotyczącej rond wraz z wypowiedzią Leszka od której się zaczęła i przeniesienie jej do właściwego wątku.