Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szoferemeryt » niedziela 13 lipca 2014, 15:31

W teorii linie P-12 bez B-20 lub B-32 i P-13 bez A-7 nie mają prawa występować samodzielnie. Tak samo jak znaki P-15 bez A-7 i P-16 bez B-20.
To tylko teoria, a praktyka? Czy mam prawo zignorować same znaki P-12, P-13,P-15 i P-16?
Z całą pewnością nie. Tylko samobójca może je ignorować.

Widzę tu niewielką zbieżność w upewnianiu kierujących że sama linia P-12,13 lub znaki P-15,16 nic nie znaczą, tak jak upewnianie pieszych, że są świętymi krowami.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » niedziela 13 lipca 2014, 20:50

To tylko teoria, a praktyka?

Przecież dyskutujemy o teorii. Praktykę oceni policja lub sąd :D
Czy mam prawo zignorować same znaki P-12, P-13,P-15 i P-16?
Z całą pewnością nie. Tylko samobójca może je ignorować.

Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
Tylko dlaczego mi sie wciska kit, ze sama P-13 cos znaczy ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez LeszkoII » niedziela 13 lipca 2014, 21:18

szerszon napisał(a):Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
To tak samo jakby napotkać samą tabliczkę T-6a :P
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szoferemeryt » niedziela 13 lipca 2014, 21:29

szerszon napisał(a):Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.
Tylko dlaczego mi sie wciska kit, ze sama P-13 cos znaczy ?

Bubel, nie bubel możecie się spierać. Dla mnie jako kierującego znaczy tyle, że mam czekać co zrobi ten drugi, bo w wielu przypadkach ten drugi może mieć D-1 lub A-6 dla mnie niewidoczne.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez Anett » niedziela 13 lipca 2014, 21:31

szerszon- sam tłumaczyleś że mimo braku znaku P-13 jak jest trzeba ustąpić

Może nie było miejsca i tylko liniami wyznaczyli pierwszeństwo?
Od tak ich nie rozrysowali
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » niedziela 13 lipca 2014, 21:33

Może nie było miejsca i tylko liniami wyznaczyli pierwszeństwo?
:lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 02:06

szerszon napisał(a):Tylko dlaczego mi sie wciska kit, ze sama P-13 cos znaczy ?
A to sama P-13 nic nie znaczy? Linia P-13 bez znaku A-7 znaczy dokładnie to samo, co znaczyłaby ze znakiem A-7. A, że znaku A-7, który powinien być nie ma? Dojeżdżasz do skrzyżowania drogą podporządkowaną więc masz obowiązek ustąpienia PP. Masz linię P-13 więc wiesz gdzie się zatrzymać ustępując PP. Nie masz tylko A-7 więc nie jesteś w porę o obowiązku ostrzeżony.
szerszon napisał(a):Jak jest oznakowana droga podporządkowana i jak mam sie zastosować do obowiązków wynikających z tego faktu bez A-7 ?
Jak to jak? Normalnie! Tak jakby A-7 tam był. Wprawdzie nie zostałeś w porę przez znak A-7 ostrzeżony o obowiązku ustąpienia PP, niemniej jednak dostrzegając linię P-13 w porę zorientowałeś się, że obowiązek ustąpienia PP masz. Gdy już wiesz, że masz obowiązek ustąpienia PP to brak znaku A-7 sprawia jakikolwiek problem w ustąpieniu PP?
-----
szerszon napisał(a):...podałem przykłady , gdzie pomimo braku A-7 trzeba ustapić pierwszenstwa i linia P-14 jest.
A to w tych przykładach obowiązek ustąpienia PP wynika z braku A-7 czy z konkretnego przepisu? Jak długo jeszcze zamierzasz się przejęzyczać?
-----
szerszon napisał(a):Przecież dyskutujemy o teorii. Praktykę oceni policja lub sąd
Jak będziesz jeździć tak jak piszesz to z pewnością bez pomocy Sądu się nie obejdzie.
-----
LeszkoII napisał(a):To tak samo jakby napotkać samą tabliczkę T-6a
Interesujący przykład. Zachowasz się jakby A-7/D-1 nad tabliczką był, czy określisz PP na podst Art.25.1.?
-----
LeszkoII napisał(a):C-12 plus z A-7 oznacza, że (wszystkie) wloty skrzyżowania są RÓWNORZĘDNE.
Bzdura! To przed rondem masz obowiązek ustąpienia na podst. Art.25.1. dojeżdżającym do ronda czy na podst A-7 będącym na rondzie? Stosując Twoją nomenklaturę wszystkie drogi są podporządkowane względem powierzchni skrzyżowania.
-----
szerszon napisał(a):Dlaczego nie odniosłeś sie do wskazanej manipulacji przepisu ?
Bo znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa ma tyle samo wspólnego z ustąpieniem PP co znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7. Oba tylko wskazują miejsce zatrzymania pojazdu choć obowiązek ustąpienia PP może wynikać z czego innego. Czy zacytuję więcej, czy zacytuję mniej odpowiedź na Twoje "...wykazać, że P-13 ma coś wspólnego z obowiązkiem ustąpienia pierwszeństwa" jest taka sama. Widzisz gdzieś manipulację? A w ogóle to wiesz co to manipulacja?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szerszon » poniedziałek 14 lipca 2014, 08:50

A to sama P-13 nic nie znaczy?

Znaczy to , co jest napisane w dyspozycji znaku. Ale nie tej , którą okroiłeś.
Linia P-13 bez znaku A-7 znaczy dokładnie to samo, co znaczyłaby ze znakiem A-7. A, że znaku A-7, który powinien być nie ma?

A może linii nie powinno być.
I na jakiej podstawie twierdzisz, ze bez znaku znaczy to samo co ze znakiem ?
Dojeżdżasz do skrzyżowania drogą podporządkowaną więc masz obowiązek ustąpienia PP.

Czy w końcu się dowiem, na jakiej podstawie twierdzisz, ze jadę droga podporządkowaną ?
Zaczynasz trollować od paru postów , a odpowiedzi jak nie było tak nie ma.
Jak to jak? Normalnie!

Jak wyżej . Czyli jak ?
Gdy już wiesz, że masz obowiązek ustąpienia PP to brak znaku A-7 sprawia jakikolwiek problem w ustąpieniu PP?

Proszę o podstawę prawną, a nie nabijanie postów. Z samej linii P-13 nie ma obowiazku ustąpienia pierwszenstwa przejazdu. Takie coś pojawiło sie tylko w twoim nowym przepisie, którego w PoRD nie ma. :wink:
A to w tych przykładach obowiązek ustąpienia PP wynika z braku A-7 czy z konkretnego przepisu?
Wynika m.in z tego, że napisałeś o linii P-14 występującej tylko na drodze podporządkowanej :lol:

Widzisz gdzieś manipulację? A w ogóle to wiesz co to manipulacja?

Tak. Właśnie ci ja pokazałem, gdy obciąłeś istotną część przepisu zmieniając jego znaczenie. Manipulujesz przepisami, aby "udowodnić" swój punkt widzenia.
Niestety, takie sztuczki to możesz stosować gdzie indziej , a nie tutaj.
Bo znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa ma tyle samo wspólnego z ustąpieniem PP co znak, który wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.

To według ciebie i zmanipulowanego przepisu.
Proponuje trzymać sie tego co napisali, a nie sobie interpretować wycinając z przepisu co istotniejsze fragmenty.
Oba tylko wskazują miejsce zatrzymania pojazdu
Pokaż mi , gdzie jest miejsce zatrzymania wskazane przez A-7 ? Gdyby tak było to linia P-13 nie byłaby potrzebna.
Albo manipulujesz, albo nie przeczytałeś dokładnie paragrafu 5.5
===================
Nie lej wody tylko konkretnie odnieś sie do pytań.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:22

szymon1977 napisał(a):Interesujący przykład. Zachowasz się jakby A-7/D-1 nad tabliczką był, czy określisz PP na podst Art.25.1.?
Nie. Dzwonię tam gdzie trzeba i składam skargę na błędne oznakowanie. Przepuszczam pojazdy tak, jakby nad tabliczką znajdowały się znaki regulujące pierwszeństwo.
Szkoda tylko że dla Ciebie pierwszeństwa nie regulują znaki D-1, A-7 lecz czyni to definicja drogi z pierwszeństwem/podporządkowanej.
szymon1977 napisał(a):Bzdura! To przed rondem masz obowiązek ustąpienia na podst. Art.25.1. dojeżdżającym do ronda czy na podst A-7 będącym na rondzie? Stosując Twoją nomenklaturę wszystkie drogi są podporządkowane względem powierzchni skrzyżowania.
A co ma "skrzyżowanie dróg równorzędnych" do Art. 25.1.? W mowie potocznej oraz praktyce kierowania pojazdem, pewnie że można używać takich określeń. W ujęciu ścisłym - drogi równorzędne/nierównorzędne to zupełnie co innego.
A co to takiego? Można wyciągnąć wniosek tylko na podstawie tego zdania z "220":
Znaki D-2 umieszcza się przed skrzyżowaniem z inną drogą z pierwszeństwem lub dróg równorzędnych, w szczególności przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.

Jasno wynika z tego tekstu, że drogi równorzędne to takie, spośród których na żadnym wlocie skrzyżowania nie ma drogi z pierwszeństwem (pierwszeństwa nie było lub zostało "odebrane" znakiem D-2).

Więc nie pisz mi tutaj o Art. 25.1, skoro ...Art.5. ....
Wloty dróg równorzędnych również (w szczególności) znaczy się linią P-13.

P-13 nie jest znakiem regulującym pierwszeństwo. To nie definicja drogi z pierwszeństwem ustala pierwszeństwo, tylko konkretne znaki drogowe, której dyspozycję określa lub zawiera wspomniana definicja.

P-13 na placu parkingowym - takim o którym piszemy - nadaje się do kategorii "absurdy oznakowania drogowego".
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:48

LeszkoII napisał(a):Wloty dróg równorzędnych również (w szczególności) znaczy się linią P-13.

Czegoś tu nie rozumiem. Proszę o wyjaśnienie.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:53

szerszon napisał(a):I na jakiej podstawie twierdzisz, ze bez znaku znaczy to samo co ze znakiem ?
A to masz napisane, że linia P-13 znaczy co innego z A-7, a co innego bez A-7? Masz tylko napisane, co linia P-13 znaczy. Jest więc linia P-13 a nie ma A-7. Dlaczego więc twierdzisz, że linia P-13 znaczy nic? Przecież W PoRD nic takiego nie napisano? Nadal masz miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7... tylko niestety A-7 gdzieś wcięło.
szerszon napisał(a):A może linii nie powinno być.
Powinna być, nie powinna. Powinien to byćA-7 skoro jest P-13. Masz cokolwiek co świadczy, że linii być nie powinno? Cokolwiek co pozwoliłoby jej istnienie pominąć? Masz cokolwiek aby pominąć oznaczenie drogi jako drogi podporządkowanej i z premedytacją nie spełnić obowiązku ustąpienia PP, o którym mowa w "170" § 1.2.1.? Brak znaku A-7 to wszystko? Obraziłeś się bo drogowcy za pomocą A-7 nie ostrzegli Cię o obowiązku za w czasu i choć o nim w porę się dowiedziałeś dostrzegając linię P-13 to go nie spełnisz?

szerszon napisał(a):Czy w końcu się dowiem, na jakiej podstawie twierdzisz, ze jadę droga podporządkowaną ?
Na podst. istniejącego oznakowania, które tylko na drodze podporządkowanej się maluje, mam na myśli oczywiście linię P-13, której istnienie Ty bezpodstawnie ignorujesz. A może dowiem się, na jakiej podstawie twierdzisz, że nie masz obowiązku ustąpienia PP wynikającego ze zbliżania się do skrzyżowania drogą podporządkowaną (§ 1.2.1.)? Tylko dlatego, że o obowiązku nie ostrzeżono Cię za w czasu za pomocą znaku A-7? Przykro mi Szerszon, znak A-7 nie czyni obowiązku, jest tylko ostrzeżeniem o obowiązku. Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.), a może np. z włączania się do ruchu (Kodeks, Art.17.2.).
LeszkoII napisał(a):Szkoda tylko że dla Ciebie pierwszeństwa nie regulują znaki D-1, A-7 lecz czyni to definicja drogi z pierwszeństwem/podporządkowanej.
A potrafisz zacytować zapis mówiący, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP? Bo ja znam tylko mówiący, że znak A-7 ostrzega o obowiązku. Skoro więc znak A-7 tylko ostrzega o obowiązku a sam nie zobowiązuje to ten obowiązek musi z czegoś innego wynikać. Eureka! Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.), a może np. z włączania się do ruchu (Kodeks, Art.17.2.).
LeszkoII napisał(a):To nie definicja drogi z pierwszeństwem ustala pierwszeństwo, tylko konkretne znaki drogowe, której dyspozycję określa lub zawiera wspomniana definicja.
Sugerujesz, że w "170" napisano co innego niż napisano? Że do ustąpienia PP zobowiązuje A-7 choć napisano, że do ustąpienia PP zobowiązuje fakt dojeżdżania skrzyżowania drogą podporządkowaną a A-7 jest tylko o tym obowiązku ostrzeżeniem? Myślisz, że Twoja sugestia wystarczy abym na parkingu pod marketem nie stosował się do oznakowania? Bez przesady. Leszko, Szerszon: Ubzduraliście sobie, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP to przy braku A-7 wychodzi wam zwolnienie z obowiązku ustąpienia PP. Przepisów nie znacie to i bzdury piszecie.
=====
szoferemeryt napisał(a):Czegoś tu nie rozumiem. Proszę o wyjaśnienie.
Proszę bardzo. Leszko z błędnie odczytanego fragmentu, który zresztą sam zacytował doszedł do wniosku, że drogi dochodzące do skrzyżowania z ruchem okrężnym są równorzędne choć PP pomiędzy pojazdami zbliżającymi się tymi drogami do skrzyżowania nie jest w żaden sposób określone.
Znaki D-2 umieszcza się przed skrzyżowaniem z inną drogą z pierwszeństwem lub dróg równorzędnych, w szczególności przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.

Leszko! Co ze składnią j.polskiego? Napisano, że znak D-2 umieszcza się przed skrzyżowaniem lub przed skrzyżowaniem. Pierwszy rodzaj skrzyżowania to skrzyżowanie z inną drogą z pierwszeństwem lub dróg równorzędnych, a drugi rodzaj to z ruchem okrężnym. Zwrot dróg równorzędnych jest sprecyzowaniem skrzyżowań z pierwszej części zdania i ze skrzyżowaniami z drugiej części zdania nie ma nic wspólnego. Skrzyżowania w zdaniu rozdzielono choć przed wszystkimi się znak D-2 umieszcza dlatego, że przez skrzyżowaniami z ruchem okrężnym znak D-2 umieszcza się w szczególności, a przed skrzyżowaniami z drogą z pierwszeństwem lub skrzyżowaniami dróg równorzędnych po prostu się umieszcza. Cokolwiek to "w szczególności" by nie znaczyło.
=====
Do Moderatora: jak długo pozwalać będziesz na Leszka OT dotyczące rond, tak długo odpowiadać na nie w tym temacie będę. Publicznie wnoszę o usunięcie z tego wątku całej dyskusji dotyczącej rond wraz z wypowiedzią Leszka od której się zaczęła i przeniesienie jej do właściwego wątku.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 lipca 2014, 16:11 przez szymon1977, łącznie zmieniany 3 razy
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 14 lipca 2014, 14:00

To dlatego prosiłem o wyjaśnienie, jeśli definicja P-13 stanowi:
P-13 linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.

To jak można ją stosować zgodnie z poniższym cytatem.
LeszkoII napisał(a):Wloty dróg równorzędnych również (w szczególności) znaczy się linią P-13.

Tu należy upatrywać bubla i nie w czym innym ale w stanowieniu PRD.
Poprawione , autor cytowanego.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 lipca 2014, 14:32 przez szoferemeryt, łącznie zmieniany 1 raz
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 14:11

Bubel to w Leszkowym rozłożeniu zdania, które powtarzasz. W szczególności to stawia się D-2 przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym. A D-2 bez szczególności stawia się przed skrzyżowaniem z inną drogą z pierwszeństwem lub przed skrzyżowaniem dróg równorzędnych. Błędu w PoRD nie ma.

To bzdura wymyślona przez Leszka, a w 220, zał 2, 4.2.4. nie ma ani słowa o malowaniu P-13 przed skrzyżowaniem równorzędnym. Jest tylko o drodze podporządkowanej. Nie maluje się P-13 przed skrzyżowaniem dróg równorzędnych i tyle wynika z treści PoRD a propos teorii, że gdy mamy P-13 to skrzyżowanie może być równorzędne.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 16:50

Ależ pisałem, ze należy zachować wręcz przesadna ostrożność, bo jest ewidentny bubel.


Szerszon nie chciałbym być niemiły ale czemu w przypadku jednych bubli zalecasz przesadna ostrożność a w przypadku innych ignorowanie znaków? Cóż za brak konsekwencji.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Linia warunkowego zatrzymania - trójkąciki

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 14 lipca 2014, 17:12

szymon1977 napisał(a):A potrafisz zacytować zapis mówiący, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP?
Pośrednio tak, biorę pierwszy z góry - Art. 5.3.. Możesz wymienić te znaki regulujące pierwszeństwo?
szymon1977 napisał(a):Bo ja znam tylko mówiący, że znak A-7 ostrzega o obowiązku.
Skoro ostrzega o drodze z pierwszeństwem, to przy zdrowych zmysłach wiadomo, że zobowiązuje do konkretnego działania - ustąpienia pierwszeństwa.
Proszę, nie komplikuj prawa, nie sprowadzaj dyskusji do absurdu. Napisano dyspozycję znaku A-7, która nie musi znajdować się w jednym jedynym paragrafie. Par. 1.2.2 jest częścią składową dyspozycji A-7, nie jedyną.
szymon1977 napisał(a):Obowiązek ustąpienia PP może np. wynikać z dojeżdżania do skrzyżowania drogą oznaczoną jako podporządkowana ("170" § 1.2.1.)
Zwierz się z tego policji, która będzie chciała Ci wystawić mandat z taryfikatora a w rubryce znajdzie "Kod D02 || Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu: - na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu || § 5 ust. 5–7 albo § 21 ust. 1 pkt 2 z.s.d. || 6pkt" :lol:
szymon1977 napisał(a):Sugerujesz, że w "170" napisano co innego niż napisano?
Sugeruję, że intencją ministra nie było pisanie rzeczy oczywistych, specjalnie dla Szymona. Przydałby Ci się kurs prawa dla gimnazjalisty. Zastanów się jeszcze raz - co jest ISTOTĄ tworzenia prawa? Dlaczego "170-stka" nie posiada 5000 stron... w czym problem... aaltonen i jemu pokrewni z pewnością już mają te strony gotowe do druku. Samych definicji byście natworzyli z 500. Byłoby o czym dyskutować na forum :) no no
szymon1977 napisał(a):Leszko, Szerszon: Ubzduraliście sobie, że znak A-7 zobowiązuje do ustąpienia PP to przy braku A-7 wychodzi wam zwolnienie z obowiązku ustąpienia PP. Przepisów nie znacie to i bzdury piszecie.
I jeszcze jedno. DO jakiego znaku się stosujesz, czytając par. 1.2.2)? Pytam w kontekście Art. 5.1. PoRD.
Ty znasz przepisy wymyślone przez siebie.
szymon1977 napisał(a):Cokolwiek to "w szczególności" by nie znaczyło.
'W szczególności' dotyczy części zdania 'lub skrzyżowania dróg równorzędnych'. Skrzyżowaniem dróg równorzędnych jest w szczególności skrzyżowanie o ruchu okrężnym, co nie oznacza, że wloty nie mają charakteru podporządkowania. Mają, ale nie są drogami podporządkowanymi. P-13 maluje się na wlotach SoRO... wystarczy na rys. spojrzeć.
szymon1977 napisał(a):Do Moderatora: jak długo pozwalać będziesz na Leszka OT dotyczące rond, tak długo odpowiadać na nie w tym temacie będę. Publicznie wnoszę o usunięcie z tego wątku całej dyskusji dotyczącej rond wraz z wypowiedzią Leszka od której się zaczęła i przeniesienie jej do właściwego wątku.
A ja zgłaszam SPRZECIW, bo rozmawiamy o linii P-13 cały czas. Moja wina, że stosuje się ją również na SoRO, które nie posiada a wlotach ani jednej drogi podporządkowanej?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości