Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 19 czerwca 2014, 20:54

sankila napisał(a):
szerszon napisał(a): Dlatego tez poszukuję podstawy prawnej i jej właściwej interpretacji.
Dyspozycja znaku B20 nie wystarcza?

Czy stoi dróżnik, kierujący ruchem? NIE
Czy stoi sygnalizator drogowy (S1-S3), kierujący ruchem, za pomocą sygnałów świetlnych? NIE
No to znak działa.
Niestety w 220 nie uwzględniono takiego przypadku. Dlatego drążę temat.
Wszak sygnalizacja jest. Nie mam żadnej informacji o jej uszkodzeniu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez ROZBISURMANIONY » piątek 20 czerwca 2014, 11:15

A w jaki sposób odróżnisz, czy sygnalizator stojący przed przejazdem kolejowym jest uszkodzony lub wyłączony ?
ROZBISURMANIONY
 
Posty: 17
Dołączył(a): wtorek 17 czerwca 2014, 09:29

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » piątek 20 czerwca 2014, 11:17

Jeśli jest uszkodzony to stawia sie B-32 z odpowiednim napisem na znaku.
Jeśli takiego znaku nie ma to zakładam ,że sygnalizacja i zapory działają.
Procedury są przewidziane.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » piątek 20 czerwca 2014, 15:36

Tylko jak wyobrażasz sobie B33 na jakimś zadupiu w polach gdzie nie ma budki dla dróżnika? Ma sobie stać tam 24/7 i dawać sygnał do przejechania?

Skoro B33 daje się przy uszkodzonych rogatkach, a kiedy go nie ma to znaczy, że sygnalizacja jest sprawna, to po co byłby B20? napisz do ministerstwa transportu pismo z zapytaniem o taki stan.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez sankila » piątek 20 czerwca 2014, 19:01

jasper1 napisał(a): czy każdy w każdym miejscu może postawić B-20, bo nie znamy ciągle podstawy prawnej do jego ustawienia przed tym przejazdem
Nie każdy w każdym, tylko drogowcy na wniosek kolejarzy ...
Teren zabudowany, automatyczne półrogatki i samoczynna sygnalizacja przejazdowa - nie było więc obowiązku stawiania stopu (co nie znaczy, że jest to niedozwolone, bo stawia się B20 nawet przed rogatkami z dróżnikiem).
Widać komisja kolejowa miała podstawy, żeby wnioskować o postawienie go w tym miejscu, natomiast drogowcy nie widzieli powodu, żeby wniosek odrzucić.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » piątek 20 czerwca 2014, 21:03

Makabra napisał(a):Tylko jak wyobrażasz sobie B33 na jakimś zadupiu w polach gdzie nie ma budki dla dróżnika? Ma sobie stać tam 24/7 i dawać sygnał do przejechania?

Skoro B33 daje się przy uszkodzonych rogatkach, a kiedy go nie ma to znaczy, że sygnalizacja jest sprawna, to po co byłby B20? napisz do ministerstwa transportu pismo z zapytaniem o taki stan.

B-32 , a nie B-33,
a po drugie..aby mi odpowiedzieli jak z progami zwalniającymi iB-33 tylko na progu ? :lol:
W takim razie poprawić trzeba rozporządzenia.
U nas tak jest ..dziury w drodze..to zamiast naprawić to sie stawia ograniczenie prędkości.
To samo z przejazdem...kradną metalowe elementy..postawić B-20 i spokój.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » piątek 20 czerwca 2014, 21:52

sankila napisał(a): stawia się B20 nawet przed rogatkami z dróżnikiem.

Na jakiej podstawie na stałe?
220 jasno ustala kiedy stawiać B-20, podobnie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi (D.U.33)
Widać komisja kolejowa miała podstawy

I te podstawy - prawne na poziomie rozporządzenia mnie interesują, bo jak na razie nie znalazłam podstaw do stawiania B-20 na czas nieokreślony na przejeździe innym niż kategorii D. Jeśli istnieją podstawy do stawiania B-20 na dłużej niż 7 dni, to zgodnie z przepisami (D.U.33) trzeba zmienić kategorię przejazdu na D.
Same potrzeby to trochę za mało.
Ja tu widzę podejście: są wypadki, ludzie nie zachowują szczególnej ostrożności, to walniemy B-20, nie zatrzymają się, ale chociaż zwolnią.
Tylko jeszcze trochę tych B-20 i kierowcy na nie przestana reagować, bo już nawet policja i SM na stopie który mijam codziennie się nie zatrzymuje, bo widoczność w miarę. Co dalej?
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości