Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » piątek 13 czerwca 2014, 10:38

Widzę, że mamy problem 'co to jest S2?'.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » piątek 13 czerwca 2014, 11:26

Dla niekorzystających ze strzałki(dla jadących prosto) nadawany sygnał to czerwony na sygnalizatorze S-1 a dla skręcających warunkowo przy zapalonej strzałce będzie to sygnał "warunkowy" nadawany przez sygnalizator S-2.

Tylko tak można pogodzić treść opisu sygnalizacji S-2 (z pominięciem, co oznacza sygnał: czerwony, żółty, czerwony i żółty oraz zielony "na sygnalizatorze" S-2).


Widzę, że mamy problem 'co to jest S2?'.


Raczej jako jeden z niewielu użytkowników nie ma problemu z rozumieniem S-2.

EDIT: Podejrzewa że jest to jakaś historyczna zaszłość z czasów gdy strzałki były na stałych tabliczkach, jak to przerabiali to taki bardak prawny wyszedł.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » piątek 13 czerwca 2014, 16:26

Z tym całym ustawianiem STOPU przez kolejarzy, sprawa wygląda skomplikowanie. Wszystkie(?) procedury opisano w...
http://kolej.krb.com.pl/ir7/rozdz2.html
Myślę, że trzeba by zagościć na jakimś forum kolejowym i zapytać eksperta(?). Można też do Janusza Weissa zadzwonić w bardzo ważnej sprawie :)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez ROZBISURMANIONY » środa 18 czerwca 2014, 16:57

szerszon napisał(a):Takie dwa małe czarne za B-20... :D
Sygnalizacja na przejazdach nie pracuje w trybie czerwone, żółte , zielone. czy brak nadawania sygnału czerwonego na przemian migającego oznacza brak działania sygnalizacji ?
Przecież to jest "zielone"

ZIELONE ????? Taka nadinterpretacja woła o pomstę do nieba !!!
ROZBISURMANIONY
 
Posty: 17
Dołączył(a): wtorek 17 czerwca 2014, 09:29

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 22:16

Proszę mi udowodnić ,ze sygnalizacja kolejowa w czasie stanu "uśpionego" można uznać za sygnalizacje niedziałającą, a nie powoływać sie na siły wyższe.
I zacząć w końcu pisać posty z cieniem merytoryki.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez lith » środa 18 czerwca 2014, 23:05

nie świeci? Obrazek
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 18 czerwca 2014, 23:32

Tryb i charakter sygnalizatora pozwalają " nie świecić".
Czy jest to zaskoczeniem ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez ROZBISURMANIONY » czwartek 19 czerwca 2014, 00:12

szerszon napisał(a):Proszę mi udowodnić ,ze sygnalizacja kolejowa w czasie stanu "uśpionego" można uznać za sygnalizacje niedziałającą, a nie powoływać sie na siły wyższe.
I zacząć w końcu pisać posty z cieniem merytoryki.


W jakich przepisach Pan Szerszon znalazł pojęcie "sygnalizator w stanie uśpionym" ??? Mam nadzieję, ( .............) A może to był sygnalizator w stanie "drzemki" ? Bardzo proszę o przepis z takim pojęciem ;-)
========== szerszon
czy do szanownego dotrze , ze nie tolerujemy chamstwa ?
Prosze sie wykazać w inny sposób, najlepiej przepisami.
ROZBISURMANIONY
 
Posty: 17
Dołączył(a): wtorek 17 czerwca 2014, 09:29

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 19 czerwca 2014, 00:17

Panie Wykładowco. Kiedy w końcu zaczniesz czytać ze zrozumieniem ?
Czy problemem jest odróżnienie uśpiony od "uśpiony" ?
I proszę poczytać 220 i mi sie tu nie kompromitować.
Staram się pisać językiem zrozumiałym nawet dla laika. Nie zawsze jak widać udaje mi sie ta sztuka.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » czwartek 19 czerwca 2014, 09:45

Szerszonowi chodziło o stan ustalony, wystarczy przeczytać wątek od początku. A brak sygnału na sygnalizatorze kolejowym nie wiemy co oznacza, bo jest to przede wszystkim semafor(kolejowy) a nie sygnalizator drogowy.

Moim zdaniem słusznym jest podciągnięcie pod "stan ustalony" brak sygnału nadawanego przez sygnalizator przed przejazdem kolejowym. Jednak "stan ustalony" nie jest sygnałem i nie zgadzam się z szeroszonem, że to jakby "zielony".

W każdym razie "220" nie opisuje sygnalizatorów kolejowych a jedynie określa dopuszczalne sygnały nadawane przez sklasyfikowane (w notacji S-x) lub niesklasyfikowane urządzenia (bardzo lakonicznie w dodatku).

Wiemy to z fragmentu rozpoczynającego zał. nr 3 do "220":
Przepisy te nie dotyczą sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowych, z wyjątkiem kształtu i znaczenia sygnałów.
6.2.7. Zasady stosowania sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowych regulują odrębne przepisy.

W "170" czytamy o sygnale czerwonym migającym lub naprzemiennie migającymi dwoma. Nadawać je może sygnalizator LUB inne urządzenie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 19 czerwca 2014, 12:59

Moim zdaniem słusznym jest podciągnięcie pod "stan ustalony" brak sygnału nadawanego przez sygnalizator przed przejazdem kolejowym. Jednak "stan ustalony" nie jest sygnałem i nie zgadzam się z szeroszonem, że to jakby "zielony".

Cała polemika wynikła z powodu postawienia B-20 wbrew 220 przed przejazdem kolejowym tego typu.
Cały czas jestem otwarty na fakty poparte jakimikolwiek przepisami.
Wypadałoby, aby w randze rozporządzenia.
Równie chętnie zapoznałbym sie z opinią Panów Zasela, Drexlera czy Stefańskiego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez dylek » czwartek 19 czerwca 2014, 13:29

szerszon napisał(a):Tryb i charakter sygnalizatora pozwalają " nie świecić".
Czy jest to zaskoczeniem ?

Wg mnie w tym właśnie podejściu jest problem.
Ja bym to traktował w kategoriach porównywalnych z bocznicami kolejowymi.
Ma być coś przetaczane - to kolejarz wyłazi na jezdnie...lizak, czerwone chorągiewki lub czerwone latarki...wstrzymuje ruch pojazdów...maszynista się składem przetacza...po skończonej akcji się zwijają.
Tutaj jak migają swiatełka = kolejorz mi macha chorągiewkami.
Nie migają = nikt nie macha chorągiewkami.

Bardziej jestem skłonny traktować "uśpiony" jakby go nie było niż, że nadaje ukryte zielone :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » czwartek 19 czerwca 2014, 13:42

Bardziej jestem skłonny traktować "uśpiony" jakby go nie było niż, że nadaje ukryte zielone

Nie no..ok. Tylko na razie są to nasze "widzimisię". Równie dobrze moje stanowisko też można potraktować w ten sam sposób. Dlatego tez poszukuję podstawy prawnej i jej właściwej interpretacji.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez sankila » czwartek 19 czerwca 2014, 17:42

szerszon napisał(a): Dlatego tez poszukuję podstawy prawnej i jej właściwej interpretacji.
Dyspozycja znaku B20 nie wystarcza?

Czy stoi dróżnik, kierujący ruchem? NIE
Czy stoi sygnalizator drogowy (S1-S3), kierujący ruchem, za pomocą sygnałów świetlnych? NIE
No to znak działa.

Sygnalizator, migający żółtymi czy czerwonymi światełkami, pełni funkcję ostrzegawczą, podobnie jak dzwonki; (migający na żółto sygnalizator nad przejściem dla pieszych, również nie zwalnia ze stosowania się do znaków). Sygnalizatory kierujące ruchem opisano w rozporządzeniu 170. Tamże zapisano, że na wjazd za sygnalizator zezwala sygnał zielony (a nie brak czerwonego czy jego uśpienie).

Dla mnie - kolejne szukanie włosa na jaju, zamiast po prostu zastosować się do znaku.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » czwartek 19 czerwca 2014, 20:12

sankila napisał(a):
Dla mnie - kolejne szukanie włosa na jaju, zamiast po prostu zastosować się do znaku.

OK sankila, ja akurat skłaniam się do takiego potraktowania sygnalizatora, choć nie znajduje takiego bezpośredniego zapisu, ale wtedy pojawia się pytanie czy każdy w każdym miejscu może postawić B-20, bo nie znamy ciągle podstawy prawnej do jego ustawienia przed tym przejazdem (proszę nie mylić z tym czy się zatrzymamy (bo wiadomo szacunek do życia, blach i 170 :) )
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości