Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » wtorek 10 czerwca 2014, 00:02

Na razie w kwestii przepisów chyba pozostało powiedziane wszystko. A więc drobne wstawki dotyczące rozsądnego zachowania mogą zostać.
Przecież nie namawiają do złego. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » wtorek 10 czerwca 2014, 13:31

Szerszon poddał pod dyskusję, czy brak sygnału na sygnalizatorze kolejowym(przeznaczonym dla kierujących pojazdami nieszynowymi :P ) oznacza nieformalne zezwolenie na wjazd za sygnalizator czyli coś w rodzaju odpowiednika "zielonego sygnału" na S-1.

W "220" cz. 3. opisane są cykle sygnałów wzbudzanych automatycznie przez nadjeżdżający pojazd szynowy. Nie "skatalogowano" takich sygnalizatorów, nie nazwano np. S-10.
Sygnalizatory, o których mowa, powinny spełniać różne wymogi, w zależności od tego czy pojazdem szynowym jest tramwaj czy nie.
I tak dla tramwaju:
Sygnały dla kierujących pojazdami stosowane na przejazdach tramwajowych zlokalizowanych poza skrzyżowaniami lub na skrzyżowaniach bez sygnalizacji dla pozostałych strumieni ruchu nadawane są przez sygnalizatory dwukomorowe o średnicy soczewek 200 lub 300 mm (odpowiednio: obok jezdni i nad jezdnią) z soczewkami barwy czerwonej i żółtej.
Oraz dla m. in. "pociągu":
Sygnały nadawane przez sygnalizatory na przejazdach kolejowych, wyjazdach pojazdów uprzywilejowanych, wjazdach na prom lub ruchomy most mają postać dwóch na przemian migających sygnałów czerwonych lub pojedynczego migającego sygnału czerwonego. Średnica soczewek tych sygnalizatorów wynosi 300 mm.

Sekwencję nadawania sygnałów "sygnalizatorem wzbudzanym" przez tramwaj określono w dwóch przypadkach odpowiednio:
a.) przy standardowym natężeniu ruchu, np. w dzień
żółty migający -» żółty stały -» czerwony -» żółty migający
stanem ustalonym jest żółty migający
b.) przy przerwach w komunikacji tramwaju, np. w nocy
brak sygnału -» żółty migający -» żółty stały -» czerwony -» żółty migający -» brak sygnału
stanem ustalonym jest brak sygnału

Sekwencję z punktu b.) stosuje się wyjątkowo przed wyjazdami pojazdów uprzywilejowanych, jeśli ich ruch odbywa się częściej niż zwykle.

Na przejazdach kolejowych (...) stosuje się nadawane okresowo dwa sygnały czerwone migające naprzemiennie lub pojedynczy sygnał czerwony migający.

NAJWAŻNIEJSZY WNIOSEK/PYTANIE.
Czym wobec powyższego jest ruch kierowany, w szczególności sygnałami świetlnymi.
Czy żółty migający sygnał nadawany przez sygnalizator S-1 oznacza, iż ruch jest kierowany?

Moim zdaniem, zanalizowawszy różne konteksty PoRD, ruch kierowany sygnałami świetlnymi to taki, w którego sekwencji nadawanych sygnałów występuje sygnał ZEZWALAJĄCY na wjazd za sygnalizator.

Wobec powyższego, nie jest nim ani żółty sygnał migający ani też brak sygnału - na sygnalizatorze kolejowym.

Żółty migający na sygnalizatorze 2-komorowym wzbudzanym przez tramwaj również NIE JEST zezwoleniem na wjazd a jedynie ostrzeżeniem o niebezpieczeństwie (pan Dworak uważa inaczej).
Na tak "kierowanym" (cudzysłów nieprzypadkowy) przejeździe tramwajowym zabrania się wyprzedzania (Art. 28.6. PoRD).

A może się mylę?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » wtorek 10 czerwca 2014, 13:58

Sygnał może nieść dwie informacje: zakaz przejazdu, zezwolenie wjazdu[za sygnalizator]. obydwu z tych informacji sygnalizator nie może być pozbawiony- logicznie sprzeczne. Zatem skoro nie ma zakazu, jest zezwolenie(bo jeśli nie ma zezwolenia, tzn. jest zakaz). Więc się mylisz, Pan Marek ma rację. Żółte migające zezwala na wjazd za S1.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » wtorek 10 czerwca 2014, 14:15

maryann napisał(a):Sygnał może nieść dwie informacje: zakaz przejazdu, zezwolenie wjazdu[za sygnalizator]
Zezwolenie na wjazd za sygnalizator nadają tylko dwa sygnały: zielony(w tym również warunkowo) oraz żółty stały(warunkowo). Żółty migający nie oznacza zezwolenia na wjazd, co nie znaczy że zakazuje wjazdu. Masz dokładnie opisane w "170", co oznacza żółty migający sygnał.

Mylisz dwie rzeczy. Zezwolenie jako zapewnienie, że "poprzeczny" strumień ruchu ma zamknięty wjazd z zezwoleniem, które wynika z braku zakazu.
maryann napisał(a):Więc się mylisz, Pan Marek ma rację. Żółte migające zezwala na wjazd za S1.
Jeszcze mi wklej odpowiedni przepis. Pamiętaj, że za ten żółty migający/ czerwony stały odpowiada urządzenie uruchamiane przez tramwaj. Znane mi są przypadki, kiedy ta technologia szwankowała. Stąd między innymi brak sygnału zielonego na przejeździe tramwajowym oraz znak STOP na przejeździe kolejowym niestrzeżonym.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » wtorek 10 czerwca 2014, 14:25

Ludzie, co wyście powariowali?? Przepis, przepis, przepis- na wszystko przepis! A co wyżej napisałem- czytałeś?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » środa 11 czerwca 2014, 10:04

LeszkoII napisał(a):
maryann napisał(a):Więc się mylisz, Pan Marek ma rację. Żółte migające zezwala na wjazd za S1.
Jeszcze mi wklej odpowiedni przepis. Pamiętaj, że za ten żółty migający/ czerwony stały odpowiada urządzenie uruchamiane przez tramwaj. Znane mi są przypadki, kiedy ta technologia szwankowała. Stąd między innymi brak sygnału zielonego na przejeździe tramwajowym oraz znak STOP na przejeździe kolejowym niestrzeżonym.


Ale to że sygnalizator żółty migający/ czerwony stały jest wzbudzany i nie zadziała, nie znaczy że przed torowiskiem tramwajowym trzeba się obowiązkowo zatrzymywać. Jak jest dobra widoczność, a tramwaje wiadomo z jaką prędkością się poruszają, to nie widzę problemu. Kierowca nie ma się zastanawiać czy sygnalizator jest wzbudzany czy ma program czasowy. Jak jest migające żółte, to trzeba zachować szczególną ostrożność i stosować się do znaków.

Tutaj przejazd o którym wcześniej wspominałem. Trochę już nieaktualne ale jak już zrobiłem zdjęcie to wstawiam :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 13:47

Troszkę inna sytuacja, ponieważ jest tabliczka "sygnalizacja uszkodzona"
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » środa 11 czerwca 2014, 14:06

Ale gdzies jest cos wspomniane o tym ze stosujemy sie do b20 tylko dlatego ze jest tabliczka pod nim?
Jak na zdjeciu niebyloby pod b20 tej tabliczki, czy mozna stwierdzic ze sygnalizacja jest sprawnaa?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 14:11

A na jakiej podstawie twierdzisz, że jest niesprawna ?
Gdyby była niesprawna to B-32..ten wynalazek z tabliczka to chyba pomysł kolejarzy.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » środa 11 czerwca 2014, 14:18

A na jakiej Ty, że sprawna? Chcesz zasłużyć na nagrodę Darwina?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » środa 11 czerwca 2014, 14:25

szerszon napisał(a):Gdyby była niesprawna to B-32..ten wynalazek z tabliczka to chyba pomysł kolejarzy.

Niestety, to wymysł Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, rozporządzenie z 9 listopada 2000 D.U. 100 zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 14:39

Czyli mamy niespójne rozporządzenia.
W 220 nic nie pisali o tabliczce pod B-20..albo przeoczyłem.
Ale to i tak inna sytuacja. Czy tabliczka , czy B-32...informacja jest.
Maryann...uprasza sie o dokładne czytanie..reagujesz emocjonalnie
Nie muszę sie zatrzymać do zera , aby ocenić sytuację.
Tu chodzi kompletnie o co innego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez maryann » środa 11 czerwca 2014, 14:41

Pytam- odpowiedz; nie ważne tak czy tak- w tym stanie jak oceniasz jej sprawność?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » środa 11 czerwca 2014, 14:43

Nie mam żadnych przesłanek do zakładania ,ze jest niesprawna.
Nie ma tabliczki, nie ma B-32, zapory podniesione.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » środa 11 czerwca 2014, 14:48

Jak wolisz. Ja zakładam, że jak nie pali się to nie działa, i jak jest słaba widoczność przez przejazdem, to zatrzymuje się nawet bez znaku stop. Np. tu:
https://www.google.pl/maps/@50.08245,19 ... !2e0?hl=pl

Był taki kierowca rajdowy który się przed przejazdem nie upewnił czy może przejechać...
Ostatnio zmieniony środa 11 czerwca 2014, 15:06 przez Makabra, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości