Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez ks-rider » niedziela 08 czerwca 2014, 19:00

szerszon napisał(a):ks
Zyczylbym sobie aby wszystko w PL bylo tak oznakowane jak ten przejazd kolejowy.

Niezgodnie z przepisami ? :wink:
Stoi znak STOP, jest linia zatrzymania ( jeden System / uklad oznaczenia )

Jest sygnalizacja , rogatki ( drugi System / uklad oznaczeia ) lepiej byc nie moze.

ja rozumiem ,ze przejazd kolejowy i tutaj trzeba się zachować wręcz z przesadna ostrożnością, ale chyba nie zatrzymujesz sie na B-20 , gdy masz sygnał zielony.


Nie , dla mnie jest jak najbardziej zgodny z przepisami. ( Tylko wiesz, ja z innej planety jestem :mrgreen: )

Nie, Gdy mam zielone swiatlo to jede w mysl zasady

1. Policja

2. Sygnalizacja swietlna

3. Znaki drogowe

4. Pierszenstwo z prawej


Wiec sygnalizacja wyzej w rankingi od znakow drogowych.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 19:12

Nie , dla mnie jest jak najbardziej zgodny z przepisami. ( Tylko wiesz, ja z innej planety jestem

Nie o to chodzi. Po prostu w rozporządzeniu jest napisane, że w takich miejscach nie stawia sie B-20.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » niedziela 08 czerwca 2014, 19:52

Jestem jak zwykle niewinny. Jest napisane, gdzie sie stawia B-20. Jeśli jest to niewystarczające wypada zmienić przepisy.


To ja odpowiem ci tak, nie mam pojęcia czy tam powinno się B-20 stawiać, ale skoro stoi to należy się zatrzymać, ponieważ żaden sygnalizator nie nadaje sygnału zezwalającego na jazdę (sygnalizator ciemny=brak sygnału).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 20:01

Odpowiadasz zgodnie z rozsądkiem, ale nie wczytałeś sie o czym pisałem z 220 :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Anett » niedziela 08 czerwca 2014, 20:06

Wg mnie należy się zatrzymać skoro stoi znak, mimo sygnalizacji. Nigdy nienależy przypuszczać że działa poprawnie. Dla własnego bezpieczeństwa najlepiej
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 20:13

Zapory też usiałyby byc popsute.
Ale to wszystko to gdybanie.
Interesuje mnie pod katem przepisów, a nie Orient Expresu czy TGV.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » niedziela 08 czerwca 2014, 20:14

czy z tego wynika ,że brak sygnału o odpowiednim kolorze jest sygnałem,


Brak sygnału to brak sygnału.

EDIT

3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
pierwszeństwo przejazdu.


Żeby móc nie zastosować się do znaku ustalającego pierwszeństwo musi być sygnał świetlny, a nie sygnał domyślny wywołany brakiem sygnału. Jakby ciemny sygnalizator upoważniał do niezastosowania sie do czegokolwiek ten przepis byłby napisany inaczej.
Ostatnio zmieniony niedziela 08 czerwca 2014, 20:18 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 20:15

No właśnie nie do końca. Napisali w 220 jak rozumieć sekwencję.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » niedziela 08 czerwca 2014, 20:19

Napisali w 220 jak rozumieć sekwencję.


Napisali jaka kolejność sygnałów stosować, ja tam nic nie widzę o rozumieniu czegokolwiek.

Edit: Poza tym kierowca nie jest od rozumienia tylko od stosowania się.
.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 20:23

Do czego ? Do sprzecznego oznakowania ?
Faktem jest ,ze na palcach jednej ręki można policzyć kierowców, którzy wiedzą , ze w takich miejscach nie stawia sie B-20
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » niedziela 08 czerwca 2014, 20:26

Ja tam żadnej sprzeczności nie widzę, może nie powinno być stopu, ale sprzeczności nie ma.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 20:40

Ale po co mi cytujesz Art 5 ?
Żeby móc nie zastosować się do znaku ustalającego pierwszeństwo musi być sygnał świetlny, a nie sygnał domyślny wywołany brakiem sygnału.

A na jakiej podstawie uważasz ,że sygnalizator musi koniecznie świecić, aby uznać ,że nadaje sygnał świetlny ? Na oko? Przecież opisują w 220 sygnalizację specjalistyczna do jakiej należy sygnalizacja przed przejazdem.
Uważam,że sygnalizacja jest niedziałająca czy popsuta to stoi B-32 i nic więcej w temacie nie ma do dodania.
Właśnie cała ta dyskusja wynika z niewłaściwego oznakowania.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Makabra » niedziela 08 czerwca 2014, 21:03

Nigdy nie masz pewności przy takim sygnalizatorze na rogatkach, że jest sprawny pomimo że nie świeci. Inaczej jest przy S1 i S3. Ale S2 póki się nie zapali też nie wiadomo czy taka sekwencja że nie zapala się, czy żarówka się spaliła.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 21:06

Nigdy nie masz pewności przy takim sygnalizatorze na rogatkach,

Przepalona żarówka , czy brak sygnału chyba pozwala opuścić sie zaporom ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 czerwca 2014, 21:13

Chyba znalazłem powód zamieszania ze znakiem B-20.
http://www.radiosud.pl/wieruszow-automatyczne-zapory,2389.html

Interesujące nas przepisy z "rozporządzenia kolejowego" :)
§ 22.5. W razie niemożności niezwłocznego zorganizowania strzeżenia przejazdów i przejść w przypadkach określonych w ust. 4, zarząd kolei powinien:
1) ograniczyć prędkość pojazdów szynowych na przejazdach i przejściach do 20 km/h,
2) zarządzić ostrzeganie przed skrzyżowaniami sygnałem dźwiękowym z pojazdu szynowego,
3) oznakować przejazd znakiem zakazu B-20 "stop", a w przypadku uszkodzenia rogatek lub niedziałania samoczynnej sygnalizacji świetlnej dodatkowo umieścić pod nim tabliczkę z napisem "rogatka uszkodzona" lub "sygnalizacja uszkodzona".
§ 22. 6. Postępowanie, o którym mowa w ust. 5, stosuje się także na przejeździe kategorii A w razie braku dróżnika przejazdowego.
Czyli oprócz kategorii przejazdu przepisy rozróżniają obecność czuwającego dróżnika lub jej brak. Na przejeździe w Wieruszowie nie ma dróżnika, więc B-20 stoi legalnie. Urządzenia czasem szwankują.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości