Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 00:39

Przeczytaj sobie zakres stosowania linii P-1e i P-7a , to będziesz wiedział, że na rysunkach jest błąd.

Zresztą błędów tam jest dużo. Np. na rysunku 8.5.2 przerywaną linię podpisali jako P-7d :eek2: .
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 01 czerwca 2014, 00:42

Przeczytaj sobie zakres stosowania linii P-1e i P-7a , będziesz wiedział, że na rysunkach jest błąd.
Zadziwiające jest, że zawsze jest błąd tam gdzie ci nie pasuje.
Możesz mi pokazać , gdzie jest napisane , że P-7a stosuje sie na zjazdach z ronda ?
W drogę poprzeczna ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 00:49

Przecież krawężnik to krawędź jezdni, a P-7a stanowi przedłużenie tej krawędzi, np. tu: http://goo.gl/maps/CgWrf

Ponadto znaki P-7a stosuje się w celu:
— przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach


Zaś linię P-1e stosuje się TYLKO I WYŁĄCZNIE w ciągu linii P-4 lub P-3a oraz przy pasach ruchu dla rowerów i autobusów w ciągu P-2b.

Znak P-1e „linia pojedyncza przerywana — prowadząca szeroka” (rys. 2.2.1.5) stosuje się do oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu w ciągu linii podwójnych P-4 lub P-3a na skrzyżowaniach lub włączeniach do jezdni oraz do umożliwienia przejazdów poprzecznych na zjazdach w ciągu linii P-2b wydzielającej pas ruchu dla autobusów i rowerów.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 01 czerwca 2014, 00:56

Jeszcze raz popatrz sobie na rysunek :wink: i zobacz jaka faktycznie jest uzyta linia
I przeczytaj sobie ,że linia P-7a jest stosowana do wyznaczenia krawędzi jezdni bez krawężników na odcinkach drogi, na których jest dopuszczony postój na poboczu.
Masz drogę na obwiedni ?
Pokazałem ci , gdzie jest przełużeniem krawężnika ?
To teraz pokaż mi , gdzie jest napisane, ze stosuje sie na zjazdach z ronda

TYLKO I WYŁĄCZNIE

Nie zauważyłem w swoim 220 tego zwrotu...chyba mam z błedem :(

Tu też jest błąd
http://goo.gl/maps/U5CY7
Nie ma linii to i nie ma zmiany kierunku jazdy.

A tu kolejny bład..jadą bestie na wprost zgodnie z F-10 i nie są świadomi, że zmieniaja kierunek jazdy opuszczając rondo..pewnie nie zauważyli linii P-7a
http://goo.gl/maps/5O4Xn
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 01:04

szerszon napisał(a):I przeczytaj sobie ,że linia P-7a jest stosowana do wyznaczenia krawędzi jezdni bez krawężników na odcinkach drogi, na których jest dopuszczony postój na poboczu.
Tak, to jedna z funkcji.
Natomiast na skrzyżowaniach stosuje się ją w celu przedłużenia krawędzi jezdni.
szerszon napisał(a):Nie zauważyłem w swoim 220 tego zwrotu...chyba mam z błedem :(
To sobie wypisz w punktach, gdzie używa się p-1e.

W podpisach rysunków pomylili je, gdyż te linie wyglądają dokładnie tak samo, jednak mają zupełnie różne funkcje.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 01 czerwca 2014, 01:07

W podpisach rysunków pomylili je, gdyż te linie wyglądają tak samo, jednak mają zupełnie różne funkcje.

Czy w końcu dopatrzyłeś sie na rysunku jaka jest to linia , czy jeszcze nie ?
Czy każdą swoja bzdurkę będziesz krył posądzeniem ,że się pomylili ?
W paragrafie 36 tez sie pomylili ? Bo drogi nie ma na obwiedni ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 01:13

Na rysunku jest pomyłka, powinno być P-7a.
Podobnie jak ma rysunku 8.5.2, gdzie linię przerywaną podpisali jako P-7d (P-7d to przecież linia ciągła) Ewidentna pomyłka.

Szerszon, takie pytanie.
Jaka to jest linia, ta przerywana, która stanowi przedłużenie krawężników na tym zdjęciu.
http://goo.gl/maps/CgWrf
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 01 czerwca 2014, 01:19

Na rysunku jest pomyłka, powinno być P-7a.

Pokaż mi , gdzie jest napisane , że P-7a uzywa sie na zjazdach ze skrzyzowania o ruchu okrężnym ?
Ile razy mam jeszcze się pytać ?
Na linku nie ma przedłużenia krawężników. Nie przedłuża się powierzchni skrzyżowania.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 01:32

Na linku nie ma przedłużenia krawężników. Nie przedłuża się powierzchni skrzyżowania.
Krawężniki wyznaczają krawędź jezdni.
A P-7a stosuje się w celu przedłużenia krawędź jezdni, występującej na skrzyżowaniu.
I to jest właśnie ta przerywania linia.
http://goo.gl/maps/CgWrf
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 01 czerwca 2014, 08:18

Kombi, dlaczego tutaj - jak pokazuje wyjeżdżony odcinek nawierzchni z lewej strony ujęcia - nie doszukujesz się przedłużenia krawężnika? Błąd organizacji ruchu? http://goo.gl/maps/fBh7Q
Nie błąd. Już wielokrotnie tłumaczyłem, że stosowanie P-1e (którą Ty akurat widzisz jako P-7a) tylko zaciemniłoby treści znaków poziomych.

Poza tym brak Ci konsekwencji. Raz część obwiedni traktujesz jako kontynuację jezdni wlotowej a innym razem jako odrębną jezdnię (np. przy opuszczaniu skrzyżowania). Ale dobrze, że wątek, który poruszyłeś, dobitnie pokazuje że obwiednia wyspy to nie jest JEDNA jezdnia - nie mówiąc już o jednej drodze.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 01 czerwca 2014, 08:20

Jest to czysty absurd, ponieważ używanie linii krawędziowych ma na celu pociągnięcie pożądanego toru jazdy w miejscach, gdzie tych krawężników fizycznie zabrakło.
W twoim linku krawężnik w tym miejscu na zjeździe raczej nie jest pożądany :D
Co prawda w celu udowodnienia, ze obwiednia jest droga/jezdnią jednokierunkową pewnie byś i krawężniki zastosował :wink:
Ale wszędzie są błędy , gdzie jest to nie po twojej mysli.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 08:32

ponieważ używanie linii krawędziowych ma na celu pociągnięcie pożądanego toru jazdy w miejscach, gdzie tych krawężników fizycznie zabrakło.
O właśnie.
I dlatego P-7a stosuje się jako przedłużenie krawędzi jezdni. Chciałbyś jeździć po krawężnikach?
LeszkoII napisał(a):Już wielokrotnie tłumaczyłem, że stosowanie P-1e (którą Ty akurat widzisz jako P-7a)
Leszko, poczytaj, gdzie stosuje się P-1e, wszystko jest napisane w rozporządzeniu.
LeszkoII napisał(a): Kombi, dlaczego tutaj - jak pokazuje wyjeżdżony odcinek nawierzchni z lewej strony ujęcia - nie doszukujesz się przedłużenia krawężnika? Błąd organizacji ruchu? http://goo.gl/maps/fBh7Q
Są ronda, gdzie linia P-7a jest pociągnięta, właśnie tak jak napisałeś (a wraz z nią linie P-1d rozdzielające pasy).
Widocznie organizator ruchu uznał, że taki sposób jazdy na tym rondzie nie jest pożądany i wyznaczył pasy koncentrycznie.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » niedziela 01 czerwca 2014, 08:39

kombi napisał(a): Widocznie organizator ruchu uznał, że taki sposób jazdy na tym rondzie nie jest pożądany i wyznaczył pasy koncentrycznie.

Obrazek

Serio ?
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » niedziela 01 czerwca 2014, 08:42

No cóż Dylek, możemy tylko ubolewać nad głupotą organizatora.
Na tak małych rondach dwupasowych pasy powinny być wyprowadzane na zewnątrz, a wloty maks. rozszerzone.
Jak na tych amerykańskich rondach:
Obrazek
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 01 czerwca 2014, 11:52

kombi napisał(a):Leszko, poczytaj, gdzie stosuje się P-1e, wszystko jest napisane w rozporządzeniu.
Zastosowanie linii P-1e znajdziesz zarówno w miejscu poświęconym liniom P-1 jak również w innych miejscach - poświęconych wlotom, skrzyżowaniom. Niezrozumiałym dla mnie jest, dlaczego ignorujesz choćby rys. 8.5.4 i 8.5.5. Tam tez się pomylili? Nie za dużo tych błędów w "220"?
To że znalazłeś oczywisty błąd podpisania linii P-1e na rys. 8.5.2., nie świadczy o tym, że będziesz kwestionował dla swojej wygody dowolne przepisy tegoż rozporządzenia.

Co ciekawe, linkujesz SoRO, które nie powinno mieć wyznaczonych pasów ruchu na jezdniach obwiedni, gdyż wynika to wprost z pkt. 8.4.. Nie dość, że napisano stosowne zdanie a ten temat, to jeszcze masz rysunek odzwierciedlający owe wytyczne!
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości