Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 29 maja 2014, 01:07

Bo musisz w prawo, a strzałka nie zezwala w prawo ?
Dylek rozmawialiśmy o innym rondzie.
A tutaj już pokazywałem jak to powinno wyglądać. Zresztą chyba zgadzałeś się z tym, że tak małe ronda wielopasowe ,nie powinny mieć pasów koncentryczne wyznaczonych i wlotów nie rozszerzonych.
Co do strzałek to mówią w jakim kierunku możesz pojechać z danego pasa przez rondo, co nie wyklucza skrętów w prawo przy wjeździe/zjeździe z ronda.
szerszon napisał(a):I masz problem, bo nie możesz pojechać po krakowsku.
oj chyba mogę...Spójrzna strzałki i linie... :D
szerszon napisał(a):A oczekuję odpowiedzi kombi na ten jego post: Da się też zawrócić wykonują skręt w prawo o 180 stopni.
No i prawda, może nie?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 29 maja 2014, 01:11

Dylek rozmawialiśmy o innym rondzie.

C-12 jest jedno.
A tutaj już pokazywałem jak to powinno wyglądać.

Nie wzbudziło to entuzjazmu. jak to powinno wyglądać to pokazywał dylek. C-2 i reszta
oj chyba mogę...Spójrzna strzałki i linie...

Tak ? Możesz wjechać prawym pasem w celu zawrócenia lub skrętu w lewo ?

No i prawda, może nie?

Zamiast sie droczyć , to bierz pędzel i maluj.
Mowa jest o skrzyżowaniu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 29 maja 2014, 01:35

dylek napisał(a):https://www.google.pl/maps/@52.183955,20.840164,3a,75y,336.41h,65.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1sY6UbEsWNe25ZpTmJpdtpkg!2e0
Znaczy rozumiem, że TY nie możesz na to rondo wjechać lewym pasem ?
Bo musisz w prawo, a strzałka nie zezwala w prawo ?
Znaczy, że nic nie rozumiesz. Strzałki mówią, który pas mogę zając przed skrzyżowaniem, jeżeli przez to skrzyżowanie zamierzam przejechać w lewo. Za to Art.22.2.1 mówi, który pas mam zając przed skręceniem w prawo podczas wjazdu na skrzyżowanie. Na podst. znaków wychodzi pas lewy (bo przez skrzyżowanie zamierzam w lewo przejechać), na podst. Kodeksu pas prawy (bo wjeżdżając na skrzyżowanie skręcam w prawo). O Art.5. zapomniałeś?
-----
szerszon napisał(a):...musisz miec napisane dosłownie ?
W języku prawnym musisz, a Ty PoRD jak wiersze tratujesz.
Ostatnio zmieniony czwartek 29 maja 2014, 02:09 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 29 maja 2014, 01:59

szerszon napisał(a):C-12 jest jedno..
Ale ronda są różne.
Obrazek
Obrazek
Widzisz różnicę, np. w przejeździe w lewo?
Nie wzbudziło to entuzjazmu. .
Co ci się tu nie podobało?
Obrazek
Mowa jest o skrzyżowaniu.
Pisałem, że da się zawrócić. Wyciągnąłeś błędny wniosek.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 29 maja 2014, 07:37

szymon1977 napisał(a):-----
szerszon napisał(a):...musisz miec napisane dosłownie ?
W języku prawnym musisz, a Ty PoRD jak wiersze tratujesz.

Nie żartuj. :D
Po to sa sformułowania "powinien" "jest zobowiązany" do konkretnych zachowań, z czego wynika, że inne zachowania niż pożądane są niedozwolone.
Oczywiście już podawałem przykłady...zapomniało sie ?

=================================
kombi
Pisałem, że da się zawrócić. Wyciągnąłeś błędny wniosek.

Dawaj malunek. Juz nie wiesz co sam napisałeś ?

I co z tego ,że ronda są różne ? Zmienny może byc tylko kierunek ruchu, a nie jazdy. W lewo to w lewo , mimo,że troche inaczej kierownica zakręcisz.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 29 maja 2014, 07:57

szerszon napisał(a):Dawaj malunek.
Zawracanie, poprzez wykonanie skrętu w prawo o 180 stopni.
Obrazek
szerszon napisał(a):I co z tego ,że ronda są różne ? Zmienny może byc tylko kierunek ruchu, a nie jazdy. W lewo to w lewo , mimo,że troche inaczej kierownica zakręcisz.
Chyba żartujesz.
Na pierwszym, żeby pojechać w lewo, trzeba:
- skręcić w prawo wjeżdżając na rondo
- objechać wyspę o ponad 270 stopni
- skręcić w prawo, żeby wyjechać z ronda
Na drugim trzeba skręcić w lewo w określonym miejscu.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » czwartek 29 maja 2014, 09:13

kombi, konkurencja posuwa się do fałszu, żeby skóre bronić...
szerszon napisał(a):jak nie ma strzałek to co sie stosuje ? Przeciez wasza uniwersalna metoda ma działać na każdym skrzyżowaniu
Po co przemycasz takie kłamstewka? Nikt z nas tego nie powiedział, a chciałbyś?
szerszon napisał(a):C-12 jest jedn
I sam?
szymon1977 napisał(a): pytałem nawet egzaminatora o lewy kierunkowskaz, który włączyłem przejeżdżając przez rondo pierścieniowe w lewo. Oczywiście nie uznał tego za błąd
Ja pytałem wczoraj egzaminatora MORDu jak by odebrał "zawrócenie na rondzie" z lewym kierunkowskazem; on mówi że jak zjedzie bez prawego to manewr do poprawki. Oczywiście- rondo o którym mowa, nie wariacje szerszona.
Ostatnio zmieniony czwartek 29 maja 2014, 09:27 przez maryann, łącznie zmieniany 1 raz
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kirbag » czwartek 29 maja 2014, 09:32

kombi napisał(a):
szerszon napisał(a):Chciałeś zobaczyć jak to jest w lewo to zobaczyłeś.
A że ci nie pasuje to twój problem, który możesz szybko rozwiązać.
To, że na rondzie pojadę w kierunku wskazanym strzałką, wcale nie kłóci się z tym, że muszę skręcić w prawo żeby na to rondo wjechać i skręcić w prawo, żeby z niego zjechać.


Oj Kombi, Kombi chcesz trwać przy swoim ok. Jeszcze raz jednak powtórzę, nie ma żadnego sensu skrętu na SORO w lewo, w prawo, przejazdu prosto, dzielić na podmanewry i jeszcze pisać, że aby skręcić w lewo skręcam dwa razy w prawo.
Tak samo jak pisanie o SORO, które tobie czy innym userom nie pasują do teorii, że są źle zbudowane,źle oznaczone itd.

A teraz odnieś się do twojego w prawo przy wjeździe:
Masz dwa zdjęcia, tego samego wjazdu na SORO.
Obrazek

Obrazek

Nadal chcesz nam wszystkim wmówić, że podczas wjazdu na SORO skręcam w prawo?
kirbag
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek 17 kwietnia 2014, 13:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 29 maja 2014, 09:43

kirbag napisał(a):Jeszcze raz jednak powtórzę, nie ma żadnego sensu skrętu na SORO w lewo, w prawo, przejazdu prosto, dzielić na podmanewr
Zanim nazwiesz cały przejazd przez np. SORO jednym wielkim skręcaniem w lewo lub w prawo wykaż, że faktycznie nim jest. Wykaż najpierw, że coś co my rzekomo dzielimy faktycznie jest całością.

Zostawmy nawet rondo pierścieniowe w spokoju. Przykładowe skrzyżowanie pokazane na w "220" rys.8.5.4. Przejeżdżamy przez skrzyżowanie w lewo. Czy cały przejazd przez skrzyżowanie jest jednym wielkim skręceniem/zmianą kierunku jazdy w lewo? Jeżeli tak to dlaczego zajmujesz pas bez strzałki w lewo i wyłączasz migacz jeszcze przed zjechaniem ze skrzyżowania?
-----
kirbag napisał(a):Nadal chcesz nam wszystkim wmówić, że podczas wjazdu na SORO skręcam w prawo?
Niektórzy twierdzą, że wjeżdżając i zjeżdżając z każdego ronda oznakowanego C-12 skręcają w prawo. To dziwne, fakt. Skręcamy w prawo wjeżdżając i zjeżdżając z ronda pierścieniowego. To dopiero dziwne, że niektórzy twierdzą, że nie choć widać to gołym okiem. Przykład skrzyżowanie pokazane w "220" rys. 8.4.1.
=====
szerszon napisał(a):Po to sa sformułowania "powinien" "jest zobowiązany" do konkretnych zachowań, z czego wynika, że inne zachowania niż pożądane są niedozwolone.
Po to raz jest "zobowiązany" a raz tylko "powinien", bo czasem musi coś zrobić, a czasem w PoRD jest nie opisana, ale przewidziana sytuacja, zaistnienia powodu żeby tego nie zrobić. Dlaczego np.
Kodeks napisał(a):Art. 46.3. W czasie postoju na drodze poza obszarem zabudowanym pojazd powinien znajdować się, jeżeli to tylko możliwe, poza jezdnią.
Dlaczego mowa o powinności a nie obowiązku? Przecież można by zobowiązać kierującego do postoju pojazdu poza jezdnią lub wprost postoju na jezdni mu zabronić? Bo gdy nie jest możliwy postój poza jezdnią, zgodnie z Art.46.3. można postawić na jezdni. Nie za trudne?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 29 maja 2014, 10:06

kirbag napisał(a): Oj Kombi, Kombi chcesz trwać przy swoim ok. Jeszcze raz jednak powtórzę, nie ma żadnego sensu skrętu na SORO w lewo, w prawo, przejazdu prosto, dzielić na podmanewry i jeszcze pisać, że aby skręcić w lewo skręcam dwa razy w prawo.
Kirbag, ja niczego nie dzielę. Tam, gdzie pojazd skręca nazywam rzeczy po imieniu.
Ty za to przejazd przez skrzyżowanie, nazywasz w sposób nieuzasadniony - skrętem. I potem ci wychodzą kwiatki.
Do tej pory nie odpowiedziałeś:
A możecie wytłumaczyć dlaczego uważacie, że pojazd w zaznaczonych miejscach nie skręca w prawo?
Obrazek
kirbag napisał(a):A teraz odnieś się do twojego w prawo przy wjeździe: Masz dwa zdjęcia, tego samego wjazdu na SORO.Nadal chcesz nam wszystkim wmówić, że podczas wjazdu na SORO skręcam w prawo?
Przecież to rondo tego typu:
Pisałem już o tym. Tutaj nie skręcasz w prawo wjeżdżając na nie. Przeczytaj poprzednie posty.
Obrazek
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kirbag » czwartek 29 maja 2014, 11:37

@Kombi
Ja piszę o manewrze skrętu/skręcania np. w lewo na SORO w kontekście całego skrzyżowania a ty w kontekście tylko jego fragmentu np. wjazdu na obwiednię. I stąd tzw. kwiatki wychodzą ale tobie :)

Dodatkowo:
- w PORD nie mamy oddzielnej definicji dla skrzyżowań o ruchu okrężnym.
- A-8 czy C-12 stawiane są przed SORO bez względu na ich szczegółową budowę
- podobnie jak A-5 czy A-6a przed skrzyżowaniami klasycznymi stawiane są także bez względu na ich szczegółowa budowę.

Dlatego czasami używa się dodatkowych znaków informujących nas bardziej szczegółowo o ułożeniu dróg/jezdni w obrębie skrzyżowań, a nawet o sposobie ich "pokonania". Natomiast jesteśmy zobligowani do stosowania do nich wszystkich jednej jedynej definicji zawartej w PORD. Dla mnie jest logicznym, że nadal skręt/skręcanie w lewo na SORO jest skrętem/skręcaniem w lewo, zawracanie jest zawracaniem.
Oczywiście ewidentnie z uwagi na różnice w budowie, manewry te przebiegają troszkę inaczej na każdym skrzyżowaniu i jest to naturalne.
kirbag
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek 17 kwietnia 2014, 13:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 29 maja 2014, 11:53

kirbag napisał(a):Ja piszę o manewrze (...)/skręcania np. w lewo na SORO w kontekście całego skrzyżowania...
Wiemy o czym piszesz, tylko nie wiemy dlaczego. Skąd wytrzasnąłeś kontekst całego skrzyżowania rozważając skręcanie na skrzyżowaniu? Owszem w PoRD wspomniano, że na skrzyżowaniu skręcanie może nastąpić. Ale żeby skręcanie było całym przejazdem przez skrzyżowanie? O tym w PoRD już nie wspomniano.
-----
kirbag napisał(a):(...)/skręcanie w lewo na SORO jest (...)/skręcaniem w lewo, zawracanie jest zawracaniem.
Oczywiście ewidentnie z uwagi na różnice w budowie, manewry te przebiegają troszkę inaczej...
A dla mnie skręcanie zawsze przebiega tak samo. Proszę bardzo, pięć sytuacji w których moim zdaniem pojazd w miejscu zaznaczonym czarną strzałeczką skręca w prawo.

====================================
Wystarczy juz . Po raz 15 ten sam rysunek.
szerszon
========================================
Ostatnio zmieniony czwartek 29 maja 2014, 11:59 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » czwartek 29 maja 2014, 11:55

kirbag napisał(a):Ja piszę o manewrze skrętu/skręcania np. w lewo na SORO w kontekście całego skrzyżowania
Uznałbym to za nanewr opisany potocznie, opisowo- nie precyzyjnie w kontekście konkretnie wykonywanych manewrów. Rozróżniasz?
kirbag napisał(a):w PORD nie mamy oddzielnej definicji dla skrzyżowań o ruchu okrężnym.
Owszem, trochę mamy. Bazuje ona na definicji skrzyżowania, do której dodano informację "...z ruchem okrężnym", a ruch ten opisano przy C12.
kirbag napisał(a): czasami używa się dodatkowych znaków informujących nas bardziej szczegółowo o ułożeniu dróg/jezdni w obrębie skrzyżowań, a nawet o sposobie ich "pokonania".
A tu raz po raz ktoś coś takiego sam forsuje, albo komuś takie zapędy imputuje innym- że wszystkie ronda przejeżdżamy jednakowo. Skończymy raz na zawsze z tą bzdurą?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 29 maja 2014, 12:08

kirbag napisał(a): Ja piszę o manewrze skrętu/skręcania np. w lewo na SORO w kontekście całego skrzyżowania.
I tutaj zdaje się popełniasz błąd.
Oczywiście na wielu skrzyżowaniach przejazd w lewo, wiąże się ze skrętem w lewo.
Ale nie na wszystkich.
Np. na klasycznym dużym rondzie pierścieniowym, przjazd w lewo wiąże się, ze:
- skrętem w prawo, żeby wjechać na skrzyżowanie,
- jazdą dookoła wyspy do odpowiedniego wylotu
- oraz skrętem w prawo żeby zjechać ze skrzyżowania.
kirbag napisał(a):Oczywiście ewidentnie z uwagi na różnice w budowie, manewry te przebiegają troszkę inaczej na każdym skrzyżowaniu i jest to naturalne.
No i o tym cały czas piszę.
Zawracanie na poniższym skrzyżowaniu wiąże się, ze skrętem w prawo, jazdą dookoła wyspy przez prawie całą obwiednię i skrętem w prawo w celu zjazdu z ronda.
Obrazek

Na tym rondzie natomiast, zawrócenie wiąże się ze skrętem 2x w lewo.
Obrazek

Różnice ewidentne z uwagi na geometrie skrzyżowań.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » czwartek 29 maja 2014, 14:15

ro4.jpg

Czy zawracanie to nie 360 stopni?
Jakoś nie widzę tych 180 stopni.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości