lith napisał(a):aaltonen napisał(a):Może jakiś spot reklamowy w telewizji wyjaśniający podstawowe zasady ruchu byłby tutaj pomocny (bo jak widać nawet tutaj na forum wiele osób ma z tym problem)
Najpierw trzeba by dopracować przepisy, żeby nie było wątpliwości, którą wersję (amerykańską, czy rosyjską) przedstawić na spotach. Bo nasze przepisy pasują do obu. Potem przerobić połowę rond, tak żeby wszystkie nadawały się do przejechania według tego samego algorytmu i można zacząć edukować kierowców.
Nasze przepisy nie pasują do obu wersji:
Po pierwsze : W art. 22.2 jest mowa o skręcaniu, a nie o przejeździe przez skrzyżowanie.
Po drugie: Art. 22.2 mówi żeby zbliżyć się do odpowiedniej krawędzi przed skręceniem, a nie przed wjazdem na skrzyżowanie.
Po trzecie: Art. 22.2 jest artykułem obowiązuje wszędzie na drodze, niezależnie od tego czy jesteś poza skrzyżowaniem czy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym czy nie, czy klasycznym rondzie czy nie itd.
Po czwarte:Niestosowanie się do art. 22.2 powoduje mnóstwo kolizji przy zjazdach z klasycznych rond takich jak to złamanie art 22.2 przez czerownego:

Akurat ty preferujesz takie opuszczanie, jak robi to czerwony.... Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem i jazdą wg przepisów? NIC.Wystarczyłoby preferować bezpieczne opuszczenie skrzyzowania bez skrętu w prawo. Nie musimy wszystkich rond prostować.![]()
Spójrz na strzałki na tym rondzie przy wylotach po zmianie oznakowania....Problemem jest zmiana geometrii ronda i twój "skręt w prawo" zaczyna wygladać blado.
