Co, tylko Tobie wolno? Poczytaj siebie i sam oceń, nie innych.szerszon napisał(a):Nie pyskuj
Sensownym obiektywnie, czy po Twojemu sensownym?szerszon napisał(a):Wykaż się w koncu czymś sensownym.
To pierwsze- patrz wyżej, na drugie nie licz.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez maryann » środa 19 marca 2014, 12:10
Co, tylko Tobie wolno? Poczytaj siebie i sam oceń, nie innych.szerszon napisał(a):Nie pyskuj
Sensownym obiektywnie, czy po Twojemu sensownym?szerszon napisał(a):Wykaż się w koncu czymś sensownym.
przez szerszon » środa 19 marca 2014, 12:32
Nie zmienię tym Ciebie, kierowcy BMW z Radomia ani tym podobnych patologii.
Sensownym obiektywnie, czy po Twojemu sensownym?
To pierwsze- patrz wyżej, na drugie nie licz.
przez szymon1977 » środa 19 marca 2014, 12:37
A no faktycznie. W sytuacji z rysunku wina czerwonego jest bezsporna.dylek napisał(a):Przecież narysował... TUTAJ
A co ma piernik do wiatraka? Dla przykładu na tym samy skrzyżowaniu jak wyjadę subaru imprezą na pełnej bombie przed jadący główna z maksymalną prędkością traktor z dwiema przyczepami obszar ustąpienia PP (?) jest bardzo mały. A jak wyjadę traktorem z dwiema przyczepami przed jadącą z maksymalną dozwoloną przepisami prędkością 90 km/h subaru imprezę obszar ustąpienia PP (?) rozciąga się jeszcze daleko za skrzyżowanie. Więc co Ty za bzdury znowu w PoRD między wierszami wyczytałeś?dylek napisał(a):Znaleźć miejsce przecinania się tych dwóch kierunków ruchu i ustalić na podstawie znaków pierwszeństwo w tym miejscu jest najwyraźniej ponad moce przerobowe twojego procesora...
przez Makabra » środa 19 marca 2014, 13:25
szerszon napisał(a):makabraA tak wygląda zmiana pasa którą można sobie oczywiście nazwać przecięciem przez pas, takie coś zaistniało na rondzie:
jeśli zmiane kierunku jazdy na skrzyżowaniu nazywasz zmiana pasa ruchu...
przez maryann » środa 19 marca 2014, 13:51
Nie potrzebuję Twojego entuzjazmu, tylko za grosz powagi, logiki z Twojej strony i szacunkuszerszon napisał(a):takimi tekstami nie wzbudzisz u mnie entuzjamu.
A oto przykład. Tak jak byś nie wiedział jak myśle i co napiszę i że problemu z tym nie mam. A ja wiem, że to w tym momencie jest na darmo. Nie jesteś równym partnerem do dyskusji, bo idziesz ślepo w zaparte. Ty jeden napisałeś, że nie mogę wjechać na rondo nie wiedząc którym zjazdem zjadę; nie czujesz się dziwnie, jako jedyny w swoim rodzaju?szerszon napisał(a):Czy masz problem z odpowiedzią na temat podlinkowanego skrzyżowania
przez taik » środa 19 marca 2014, 15:35
Makabra napisał(a):Teraz pomyśl co powinien wcześniej zrobić ten citroen żeby skręcić poprawnie w prawo?
Powinien dwa razy zmienić pas, a jak nie zmienił przed skrzyżowaniem, to zmienia pasy podczas zmiany kierunku.
PRD napisał(a):Art. 22
(...)
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni — jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi — jeżeli zamierza skręcić w lewo.
przez Makabra » środa 19 marca 2014, 16:39
taik napisał(a):Makabra napisał(a):Teraz pomyśl co powinien wcześniej zrobić ten citroen żeby skręcić poprawnie w prawo?
Powinien dwa razy zmienić pas, a jak nie zmienił przed skrzyżowaniem, to zmienia pasy podczas zmiany kierunku.
Tutaj podzielam zdanie Szerszona, nie można przyjąć powyższej analogii za właściwą.
Citroen nie zmienia pasa ruchu/pasów ruchu podczas zmiany kierunku jazdy, ponieważ taka konstrukcja manewru jest niemożliwa do zastosowania na przedstawionym przykładzie skrzyżowania.
Citroen wykonuje manewr zmiany kierunku jady z niedozwolonego pasa ruchu, przecinając sąsiednie pasy ruchu.
Chcąc wykonać manewr zmiany kierunku jazdy należy przed jego wykonaniem zająć odpowiednią pozycję na jezdni - wyraźnie wskazuje na to ustawodawca, określając powyższe obostrzenie w oparciu o sformułowanie "zamiar":PRD napisał(a):Art. 22
(...)
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni — jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi — jeżeli zamierza skręcić w lewo.
O wykonaniu zmiany kierunku jazdy z niewłaściwego pasa ruchu już nie wspominam - a z taką sytuacją w istocie mamy do czynienia w przypadku Citroena, ponieważ nie można przyjąć jako podstawy dowodu twierdzeń przykładów, które kwalifikują się jako wykroczenie drogowe.
Jeżeli przyjmiesz inną interpretację, to tym samym w rezultacie zaakceptujesz możliwość wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy z dowolnego pasa ruchu, posiłkując powyższe wykonywanym jednocześnie manewrem zmiany pasa ruchu, a to oznacza nieużyteczność w stosowaniu przepisu art. 22.2 PRD.
przez evo9rs » środa 19 marca 2014, 16:53
Makabra napisał(a):Analogiczna sytuacja była by w przypadku innych rond gdzie nie ma strzałek, czyli można olać linię prowadzącą dookoła wyspy i legalnie wyjechać z wewnętrznego pasa?
Makabra napisał(a):Jaka jest różnica w ustaleniu winnego między tymi dwoma sytuacjami, skoro na obu rysunkach każdy z kolorów jedzie pasem którym wolno mu jechać na wprost.![]()
przez taik » środa 19 marca 2014, 17:36
Makabra napisał(a):Teraz pomyśl co powinien wcześniej zrobić ten citroen żeby skręcić poprawnie w prawo? Powinien dwa razy zmienić pas, a jak nie zmienił przed skrzyżowaniem, to zmienia pasy podczas zmiany kierunku.
Makabra napisał(a):Skoro napisali, że trzeba się ustawić do prawej krawędzi jeśli zamierza się skręcić w prawo, to w którym miejscu citroen się zbliżył do prawej? Zmieniłby pasy na skrzyżowaniu, ale to nie wypełnia polecenia z art 22.2.1. Ja nie akceptuję takiej możliwości(...)
Makabra napisał(a):Analogiczna sytuacja była by w przypadku innych rond gdzie nie ma strzałek, czyli można olać linię prowadzącą dookoła wyspy i legalnie wyjechać z wewnętrznego pasa? Jaka jest różnica w ustaleniu winnego między tymi dwoma sytuacjami, skoro na obu rysunkach każdy z kolorów jedzie pasem którym wolno mu jechać na wprost.
przez taik » środa 19 marca 2014, 17:55
Makabra napisał(a):Ja nie akceptuję takiej możliwości, ale jednak na rondzie babka taka możliwość zaistniała z powodu mylnego oznakowania, przecież sobie tego nie wymyśliłem![]()
przez evo9rs » środa 19 marca 2014, 18:01
taik napisał(a): Popieram Twój punkt widzenia - krakowska szkoła jazdy - tj. zjazd z ronda tylko zewnętrznym pasem ruchu przy odpowiednio wczesnej zmianie pasa ruchu z pasa wewnętrznego
taik napisał(a):ale w sytuacji, gdy są naniesione strzałki kierunkowe na wlocie, ciężko powiedzieć, że kierowca jadący wewnętrznym pasem ruchu do jazdy na wprost popełnia błąd - przecież tak prowadzi go pas ruchu
przez evo9rs » środa 19 marca 2014, 18:43
przez szerszon » środa 19 marca 2014, 21:33
przez Makabra » środa 19 marca 2014, 21:38
taik napisał(a):Wczesniej napisałeś:Makabra napisał(a):Teraz pomyśl co powinien wcześniej zrobić ten citroen żeby skręcić poprawnie w prawo? Powinien dwa razy zmienić pas, a jak nie zmienił przed skrzyżowaniem, to zmienia pasy podczas zmiany kierunku.
Teraz napisałeś:Makabra napisał(a):Skoro napisali, że trzeba się ustawić do prawej krawędzi jeśli zamierza się skręcić w prawo, to w którym miejscu citroen się zbliżył do prawej? Zmieniłby pasy na skrzyżowaniu, ale to nie wypełnia polecenia z art 22.2.1. Ja nie akceptuję takiej możliwości(...)
Doprawdy, ciężko jest poznać Twój punkt widzenia w sprawie citroena.
Proszę, sprostuj.![]()
szerszon napisał(a):Nie powiem..widać w tym jakąś logikę. Tylko jest małe ale.
Ograniczyłeś przepustowość skrzyzowania. Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że jest sygnalizacja świetlna pozwalająca na inne oznakowanie.
Fakt. Może sie popsuć.
przez evo9rs » środa 19 marca 2014, 22:06
Nie do końca. Przyjrzyj się.szerszon napisał(a): Nie powiem..widać w tym jakąś logikę. Tylko jest małe ale.
Ograniczyłeś przepustowość skrzyzowania.
Akurat ruch okrężny z sygnalizacją świetlną to najgorsze połączenie jeżeli chodzi o przepustowość.szerszon napisał(a):Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że jest sygnalizacja świetlna pozwalająca na inne oznakowanie.
Fakt. Może sie popsuć.