2 sytuacje na drodze patowe

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » wtorek 11 lutego 2014, 16:33

michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez Borys_q » wtorek 11 lutego 2014, 16:47

Czy w tym przypadku należy zatrzymać się przed znakiem STOP czy za?


No to chyba jasne, w miejscu z widocznością. To przecięcie trzeba by traktować jako skrzyżowanie dróg równorzędnych o ile nie jest to dojazd do obiektu przydrożnego. Nie polecam egzekwowania na siłę tam swojego pierwszeństwa, ja bym jechał jak zwyczaj nakazuje.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » wtorek 11 lutego 2014, 18:31

a to jak linii niema to nie trzeba stanąc przed znakiem?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez LeszkoII » wtorek 11 lutego 2014, 19:20

michal70 napisał(a):a to jak linii niema to nie trzeba stanąc przed znakiem?
W przypadku znaku STOP - nie(w odróżnieniu od znaku "STÓJ"). W przypadku sygnalizatora - przed sygnalizatorem, gdy nie ma odpowiedniej linii zatrzymania(chyba że sygnalizator znajduje się nad jezdnią)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » środa 12 lutego 2014, 16:15

ok a 2 sytuacja ww.?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez Borys_q » środa 12 lutego 2014, 22:30

w odróżnieniu od znaku "STÓJ"


A kolega ten "STÓJ" to skąd wymyślił???

Czerwone światło to jest "zakaz wjazdu za sygnalizator" nie żadne stój, nie jeden kandydat na egzaminatora na tym na testach poległ.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez oskbelfer » środa 12 lutego 2014, 22:36

b32 ?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez Borys_q » środa 12 lutego 2014, 22:45

No chyba że tak.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez LeszkoII » czwartek 13 lutego 2014, 09:53

michal70 napisał(a):ok a 2 sytuacja ww.?
ul. Poprzeczna jest drogą gminną a ul. Jastrzębska drogą powiatową. Pierwszeństwo powinno się nadać ul. Jastrzębskiej. Dlaczego na wlocie skrzyżowania od ul. Poprzecznej brakuje znaku A-7 (USTĄP) lub B-20 (STOP)? Nie wiem, może kiedyś była tam droga gruntowa, zrobili nawierzchnię bitumiczną i zapomnieli o znaku. Ewidentny błąd z organizacji ruchu.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » czwartek 13 lutego 2014, 16:01

jesli jest znak STOP i jest on o wiele wcześniej przez skrzyżowaniem a potem niema na drodze linii zatrzymania to nie musze się zatrzymywać przez stopem?

A po co trzeba sie zatrzymywać np jak jest sygnalizacja świetlna i zielona strzałka w prawo przez sygnalizatorem jesli w 99procentach przypadków w tym miejscu nie widać czy auta jadą i trzeba znów ruszyć i pare metrów dalej sie zatrzymać bezpośrednio przed skrzyżowaniem

Dobra jeżcie dalej, poprzeczna, mala, chopina i aż do samego końca, na ulicy powiatowej ani 1 skrzyzowanie nie jest oznaczone znakiem (ze mamy pierszeństwo) a czytałem w kodeksie ze każde skrzyzowanie z drogą powyżej 20m utwardzoną to skrzyżowanie i ono kasuje ogr. prędkości a jesli nieoznaczone to równorzędne jest,
no tak no to jesli znaków nie ma na tej powiatowej to ktos pomyslec moze ze to skrzyzowania równorzędne, bo nie ma tam znaków (droga z pierszeństwem) wiec w takim przypadku przy kolicjii policja uzna ze to skrzyzowanie równorzędne?
a da 40 obowiazuje dokąd to tego 1 skrzyżowania nieoznakowanego? to po co na koncu jest odwolanie 30?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » czwartek 13 lutego 2014, 16:19

W 1 i 2 linku skrzyżowania są poprostu nieoznaczone to skąd ma kierowca obcy wiedzieć jak ma jechać?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez LeszkoII » czwartek 13 lutego 2014, 17:02

michal70 napisał(a):W 1 i 2 linku skrzyżowania są poprostu nieoznaczone to skąd ma kierowca obcy wiedzieć jak ma jechać?
Popieram. Takie zaniechanie może skończyć sią tragedią :eek2: Okazuje się, że znak informujący o drodze wewnętrznej/strefie ruchu/zamieszkania ma nie mniejsze znaczenie niż znak USTĄP P.?
michal70 napisał(a):a ta 40 obowiazuje dokąd to tego 1 skrzyżowania nieoznakowanego? to po co na koncu jest odwolanie 30?
Rzuca się w oczy, zresztą nie tylko to. O ile ową "40-stkę" mógłbym na siłę podciągnąć jako umieszczoną na skrzyżowaniu to rzeczywiście obowiązuje do następnego skrzyżowania(i tylko dla jednego kierunku ruchu :P), o tyle nie jestem w stanie pojąć co "poeta miał na myśli" ustawiając znak KONIEC ZAKAZÓW http://goo.gl/maps/QvdLW (co odwoływał i dlaczego w tym miejscu stoi :idea: :hmm: ) A tutaj bezsens do sześcianu: http://goo.gl/maps/NB3kz - pomijamy odwołanie prędkości, pozostałych 4 znaków zakazu nie widziałem.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez papadrive » czwartek 13 lutego 2014, 23:18

Do pierwszego linku.
Było tak. Na uliczce poprzecznej stał znak "USTĄP", ale ktoś zauważył, że widoczność na skrzyżowaniu jest dość mocno ograniczona, więc trzeba postawić "STOP". Znak A-7 stawia się w odległości 25 m w o.z, a znak B-20 tuż przed skrzyżowaniem. Aby nie zadawać sobie zbytnio trudu z przestawianiem słupków, przyjechało dwóch ( o, przepraszam, trzech) panów tj. kierownik obw.drog., pracownik i kierowca. Pracownik wyjął z kieszeni proste narzędzie w postaci klucza 13 i odkręciwszy 4 nakrętki M8 zdjął znak A-7, a w jego miejsce przykręcił B-20. :D
Historyjka wymyślona przeze mnie, jednakowoż będąc byłym pracownikiem RDP, mam niejako pojęcie o pracy tej (byłej już) instytucji.
Link drugi.
Wedle prawa, skrzyżowanie owo należałoby traktować jako równorzędne i wyjeżdżający z uliczki poprzecznej musiałby ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającemu, drogą główną, z prawej, ale mógłby olać tego z lewej. :wink:
Jednak według wierzeń i zwyczajów ludowych, wyjeżdżając z tej uliczki, wprawiłbym układ hamulcowy w stan pracy przed każdym z tych pojazdów. :(
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez michal70 » piątek 14 lutego 2014, 13:36

nadal nie kumam
1/w 1 sytuacji jak stop jest o wiele przed skrzyżowaniem a niema linii zatrzymania nie trzeba stanąc przed tym znakiem????? wg kodeksu czytalem ze chyba tak a dobiero za stop-em jesli jest linia na jezdni a tam niema
Zresztą tam moze być stop? Jeśli to skrzyżowanie równorzędne? Może byc znak stop w takim przypadku?

2. A 2 sytuacja noto ja caly czas mówie ze tam są skrzyżowania równorzędne i takich miejsca jest w pl sporo np tu https://maps.google.pl/maps?q=Chrobr%C3 ... 0.1,,0,3.8
Czy może na głównej drodze nie być oznaczenia że jezdziemy przez skrzyżowanie? Jak niema znaku a jezdnie przecina droga astaltowa to chyba jasne ze to równorzędne

3. w przypadku skrzyżowania prawdziwego równorzędnego kierowca ma obowiazek upewnienia sie ze ma lewą stronę wolną? (wg przepisów)
a jesli jest skrzyżowanie prawdziwe a kierowca skręca w prawo to ma obowiązek upewnienia sie ze ma prawą wolną (wie że jest podwójna ciągła i skrzyżowanie wiec jakby ktos wyprzedzał kogo bedzie wina w razie kolizji)?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: 2 sytuacje na drodze patowe

Postprzez mariusz79 » piątek 14 lutego 2014, 14:01

michal70
nadal nie kumam
1/w 1 sytuacji jak stop jest o wiele przed skrzyżowaniem a niema linii zatrzymania nie trzeba stanąc przed tym znakiem?????

Nie trzeba. Masz się zatrzymać przed drogą z pierwszeństwem przejazdu w takim miejscu i w taki sposób by móc zaobserwować sytuacje na skrzyżowaniu i nie utrudnić ruchu pojazdom na drodze z pierwszeństwem no i oczywiście tego pierwszeństwa ustąpić jeżeli jest komu.
Zresztą tam moze być stop? Jeśli to skrzyżowanie równorzędne? Może byc znak stop w takim przypadku?

Na skrzyżowaniu równorzędnym nie ma znaków regulujących pierwszeństwo przejazdu.
2. A 2 sytuacja noto ja caly czas mówie ze tam są skrzyżowania równorzędne i takich miejsca jest w pl sporo np tu https://maps.google.pl/maps?q=Chrobr%C3 ... 0.1,,0,3.8

To nie jest skrzyżowanie równorzędne.
Czy może na głównej drodze nie być oznaczenia że jezdziemy przez skrzyżowanie? Jak niema znaku a jezdnie przecina droga astaltowa to chyba jasne ze to równorzędne

Przed tym skrzyżowaniem na drodze "głównej" brakuje oznaczenia że dana droga jest drogą posiadającą pierwszeństwo przejazdu. Powinien tam być znak A-6b - skrzyżowanie z drogą podporządkowaną występującą po prawej stronie.
3. w przypadku skrzyżowania prawdziwego równorzędnego kierowca ma obowiazek upewnienia sie ze ma lewą stronę wolną? (wg przepisów)

Prawą stronę.
a jesli jest skrzyżowanie prawdziwe a kierowca skręca w prawo to ma obowiązek upewnienia sie ze ma prawą wolną (wie że jest podwójna ciągła i skrzyżowanie wiec jakby ktos wyprzedzał kogo bedzie wina w razie kolizji)?

Winnym zdarzenia drogowego będzie ten kto wyjechał z drogi podporządkowanej. Kierowca który wyprzedzał na skrzyżowaniu może zostać ukarany mandatem karnym.
Oczywiście jest to sprawa dyskusyjna.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości