Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » czwartek 16 stycznia 2014, 09:09
przez szymon1977 » czwartek 16 stycznia 2014, 09:31
przez maryann » czwartek 16 stycznia 2014, 10:04
oskbelfer napisał(a):pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;
szymon1977, powyżej masz definicję- co stanowi o pasie ruchu? Zobacz i czytaj: wystrczalnośc do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych. I koniec. Potem mamy informację nieważną- czyli "oznaczony lub nie"- czyli nie ważne czy o znaczony czy nie- wszystko jedno! Jak jest oznaczony, to masz łatwiej zastosować się do tego by nie wjeżdżać na część drogi dla kierunku przeciwnego, by nie zajmować dwóch pasów itp. Ale fakt istnienia pasa się nie zmienia.szymon1977 napisał(a):podłużny pas jezdni jest tak szeroki, że mogłyby się na nim zmieścić dwa rzędy pojazdów, i dlaczego jest tak szeroki to już nie kierujących sprawa. Jest przeznaczony do ruchu jednego a nie dwóch rzędów pojazdów.
przez szymon1977 » czwartek 16 stycznia 2014, 16:17
Oczywiście, że obowiązują oba, bo wzajemnie się nie wykluczają. Dla przykładu zastosowanie się do Art.19.1. w żaden sposób nie przeszkadza w zastosowaniu się do Art.20.1., na odwrót także.maryann napisał(a):Co, jak napisali art.20., to 19. przestał obowiązywać?
przez taik » czwartek 16 stycznia 2014, 16:27
szymon1977 napisał(a):A, że ten podłużny pas jezdni jest tak szeroki, że mogłyby się na nim zmieścić dwa rzędy pojazdów, i dlaczego jest tak szeroki to już nie kierujących sprawa. Jest przeznaczony do ruchu jednego a nie dwóch rzędów pojazdów.
szymon1977 napisał(a):Widziałem.
szymon1977 napisał(a):A linia P-4 służy do wyznaczania pasów ruchu? O cytat proszę.
przez szymon1977 » czwartek 16 stycznia 2014, 16:46
Jak to zredukowały się do jednego? Były dwa i są dwa. Z wyznaczonych stały się niewyznaczone. Czy "220" zobowiązuje drogowców do informowania o tym?taik napisał(a):Z dwóch wyznaczonych pasów ruchu przejście na dwa niewyznaczone, co się stało z pasami ruchu, zredukowały się do jednego
Jak to jak? Normalnie! Na moście są dwa niewyznaczone pasy ruchu przeznaczone do ruchu w jednym kierunku i dwa do ruchu w drugim.taik napisał(a):Jak zatem wyjaśnisz jazdę dwóch rzędów pojazdów wielośladowych na tym moście?
przez taik » czwartek 16 stycznia 2014, 17:23
szymon1977 napisał(a):Jak to zredukowały się do jednego? Były dwa i są dwa. Z wyznaczonych stały się niewyznaczone.
szymon1977 napisał(a):Jak to jak? Normalnie! Na moście są dwa niewyznaczone pasy ruchu przeznaczone do ruchu w jednym kierunku i dwa do ruchu w drugim.
szymon1977 napisał(a):Linia P-4 nie służy do wyznaczania pasów ruchu. Co nie oznacza, że nie może być jedną z dwóch krawędzi pasa ruchu. Oczywiście, że może, a nawet zawsze jest. Tylko żeby ten pas ruchu był wyznaczony musi być wyznaczona jego druga krawędź.
Jedyne o czym informuje linia P-4, to że po jej prawej stronie znajdują się pasy ruchu dla naszego kierunku, a po lewej dla przeciwnego. Aby pasy ruchu być wyznaczone muszą być stosowne ku temu znaki.A takich na moście nie ma.
przez szymon1977 » czwartek 16 stycznia 2014, 18:50
Otóż nie! Linia P-4 nie służy do wyznaczenia pasów ruchu. Służy jedynie do rozdzielenia pasów ruchu przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach. Nic więcej. Jeżeli masz tylko linię P-4 i krawężnik nie wiadomo ile tak naprawdę pasów ruchu jest ani gdzie przebiegają ich krawędzie. Jedyne co wiadomo, to że pasy ruchu w Twoim kierunku znajdują się na prawo od linii a w przeciwnym na lewo. Aby określić ilość pasów ruchu musisz posłużyć się kodeksową definicja pasa ruchu.taik napisał(a):Najwyraźniej nie masz świadomości, iż linia [P-4] oraz krawężnik wyznacza pas ruchu.
przez maryann » piątek 17 stycznia 2014, 10:24
Definicja nie rozróżnia, czym pas ma być oznaczony- a Ty to rozróżniasz. Owszem, przeznaczenie linii jest różne, ale pas jest cały czas ten sam! Nawet jeśli pas jest oznaczony linią nie służącą do oznaczania pasów, to pas jest oznaczony i tak- więc nie będę czynił więcej rozróżnień(jak napisałem wcześniej- i tak nieistotnych- czemu się nie odniósł nikt?)niż PoRD.szymon1977 napisał(a):podłużny pas jezdni oznaczony znakami P-1+P-7b jest przeznaczony do ruchu jednego rzędu pojazdów a nie dwóch.
przez LeszkoII » piątek 17 stycznia 2014, 11:08
przez taik » piątek 17 stycznia 2014, 12:26
szymon1977 napisał(a):Otóż nie! (...)taik napisał(a):Najwyraźniej nie masz świadomości, iż linia [P-4] oraz krawężnik wyznacza pas ruchu.
A może masz jakiś cytat z PoRD aby wyprowadzić mnie z błędu?
przez maryann » piątek 17 stycznia 2014, 13:03
przez Baranek » piątek 17 stycznia 2014, 15:51
LeszkoII napisał(a):Szymon,
mam dla Ciebie proste pytanie.
Na 2 poniższych linkach widać jezdnię o szerokości 10m (sprawdzałem zarówno w dokumentacji dróg na Geoportalu, jak też pomiarami GPS). Maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi tyle samo 50/60 km/h (dzień/noc). Oś jezdni identycznie wyznaczono linią P-4 - 'symetrycznie'.
Link 1 http://goo.gl/maps/jb89n
Link 2: http://goo.gl/maps/xtKlK
przez LeszkoII » piątek 17 stycznia 2014, 15:57
przez LeszkoII » piątek 17 stycznia 2014, 16:06
Nie można - zgadzam się.Baranek napisał(a):2. powiedzmy, że jedzie sobie autobus komunikacji miejskiej (przy krawężniku) a już obok niego nie mieści się osobówka. No to rozumiem że w tej sytuacji kulamy się osobówką za autobusem - nie mogąc jechać obok?
Teoretycznie można tak jechać a więc praktycznie też - po co byłby zapis że nie wolno zajmować dwóch (tylko)wyznaczonych pasów ruchu jednocześnie a brak tego przepisu dla niewyznaczonych pasów. Trzeba tylko znaleźć realny powód, dla którego taka jazda jest zgodna z zastrzeżeniem "możliwie blisko prawej krawędzi". (np. niechlujnie zaparkowane samochody na chodniku wystają, ruch na drodze odbywa się z dużą prędkością np. podwyższone 60 km/h i więcej, mamy szeroki samochód, itd.)Baranek napisał(a):3. Jedzie osobówka ale jedzie środkiem pasa - ponieważ kierowca osobówki stwierdza "na wyczucie" że drugi samochód obok niego się nie zmieści. Rozumiem że tak nie może jechać?