Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez Borys_q » niedziela 24 listopada 2013, 11:48

Po co w ogóle wrzucać jedynkę jak samochód się toczy?


Żeby nie zamęczyć sprzęgła na przykład. Niektóre auta mają dość wysoką dwójkę, a niektórzy kierowcy mają pojęcie i unikają jak ognia manewrowania na pół sprzęgle, niektórzy nie mają i im nie przeszkadza.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez jestemkoksiarzem » poniedziałek 06 stycznia 2014, 13:38

Magik napisał(a):Po co w ogóle wrzucać jedynkę jak samochód się toczy? Przecież z dwójki też pojedziemy równie skutecznie. Nigdy nie redukowałem z dwójki na jedynkę jeśli samochód się poruszał.

Jak np. dojeżdżasz drogą podporządkowaną do skrzyżowania na górce i musisz szybko ruszyć, żeby zmieścić się przed samochodem jadącym drogą z pierwszeństwem, wtedy taki manewr się przydaje, bo ruszając na dwójce pod górkę raz że nie zrobisz tego szybko ( o ile w ogóle zrobisz), a dwa że sfajczysz sprzęgło.
jestemkoksiarzem
 
Posty: 57
Dołączył(a): sobota 16 marca 2013, 15:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez ks-rider » poniedziałek 06 stycznia 2014, 23:04

Michal9191 napisał(a):No powinna przechodzić przez ''luz'' z jedynki na dwójkę


Taaaaaa, experta zawsze milo posluchac, nawet jak niema racji.

Sie wiec zapytam ilo biegowa skrzynia jezdzisz na codzien ?

Odp czterobiegowa.

Zmiama biegu z jedynki na dwojke ma odbywac sie plynie i szybko. Przejscie poprzez luz wyklucza szybko oraz wyklucza plynnie.

Nastepnym problemem jest fakt, ze w pewnych autach / skrzyniach biegow moze to i przechodzic, a w innych bedzie Problem.

Moi kursanci uczei sa wiec jednym ciagiem. Dylemat zaczyna sie gdy dostaje kursanta ktory zostal z jakichs tam bzdurnych wzgledow nauczony aby przeszlo przez luz. Efektem takiej zmiany jest, ze Kursant zamiast dwojki wrzuca czworke. Co sie dzieje chyba tlumaczyc nie musze, zwlaszcza, ze zmiana nastepuje przy ca. 30 km/h

@Borys

Tobie czy innemu staremu wydze nie sprawia to problemu, a Kursant ktory nioe jest kumaty zostaje postawiony przed faktem, ze jest za glupi aby bo nawet nie potrafi zmiebic z jedynki na dwojke. No na mentalnosc to raczej dobrze nie wplywa.
Ostatnio zmieniony środa 15 stycznia 2014, 10:41 przez ks-rider, łącznie zmieniany 1 raz
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez nVodka » środa 15 stycznia 2014, 00:33

Głupi to jesteś ty
Ksrider, nie umiesz ani pisać ani czytać ze zrozumieniem. To temat o redukcji z dwójki na jedynkę. Czy jest tu jakiś moderator, który mógłby usunąć posta nie na temat Ksrider?

Mnie uczyli, że nie wolno przerzucać z dwójki na jedynkę, bo się zarżnie skrzynię biegów. Dopiero, jak się zatrzyma (dostatecznie zwolni), to można wrzucić jedynkę, do tego momentu jednak trzeba jechać na sprzęgle. Tak jest w większości samochodów, ale niektóre skrzynie są takie, że dwójka łapie dopiero od 20 km/h, w takim aucie można bez problemu zredukować bieg.
nVodka
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota 30 listopada 2013, 23:00
Lokalizacja: krk

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez ks-rider » środa 15 stycznia 2014, 10:53

nVodka napisał(a):Głupi to jesteś ty
Ksrider, nie umiesz ani pisać ani czytać ze zrozumieniem. To temat o redukcji z dwójki na jedynkę. Czy jest tu jakiś moderator, który mógłby usunąć posta nie na temat Ksrider?

Mnie uczyli, że nie wolno przerzucać z dwójki na jedynkę, bo się zarżnie skrzynię biegów. Dopiero, jak się zatrzyma (dostatecznie zwolni), to można wrzucić jedynkę, do tego momentu jednak trzeba jechać na sprzęgle. Tak jest w większości samochodów, ale niektóre skrzynie są takie, że dwójka łapie dopiero od 20 km/h, w takim aucie można bez problemu zredukować bieg.


Posluchaj dziecinko

nigdzie nie napisalem, ze jestes glupi, co najwyzej, ze niemasz pojecia, a to roznica. Tyle, ze Takie dziecko jak Ty jest za malo rozgarniete. Koncza sie argumenty zaczanaja sie osobistre wycieczki :mrgreen:

Dobrze uczyli Cie, ze najlepiej zmieniac bieg, gdy sie stoi / zatrzyma. I na tym sie konczy. Jezeli redukujesz biueg z trzeciego, czwartego, piatego czy szustego na drugi to w kazdym przypadku przechodzisz przez bieg neutralny.

Skrzyni sie nie zarznie, co najwyzej uszkadza sie synchronizator, skrzynie mozna uszkodzic, gdy przy zbyt duzej predkosci wrzucisz pierwszy bieg i gwaltownie puscisz sprzeglo, pytanie tylko czy przy takiej predkosci bedziesz w stanie ten pierwszy bieg wrzucic.

Jak juz troche kilometrow nakrecisz to moze dojdziesz do tego, ze prowadzac pojazd mozna duzo wiecej niz Tobie sie wydaje. Trzeba tylko wiedziec i umiec. Nie wszystko trzeba robic na sile, ale o tym przekonasz sie dopiero za kilka lat jak dorosniesz.

Amen.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Przerzucanie biegu z 1 na 2 i z 2 na 1

Postprzez michal70 » niedziela 09 lutego 2014, 11:25

a jak zmieniacie z 2 na 3 albo z 5 na 3 lub z 5 na 4 to mozna poprostu w linii prostej przesując dźwignie
tz z2 na 3 zamiast przytrzymac do lewej i do góry a potem w prawo i w górę to poprostu przesując tylko w górę czy cos wtedy niszcze?
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości