szymon1977 napisał(a):taik napisał(a):Jak doskonale wiesz, linia [P-7a] wyznacza krawędź jezdni, a nie znakuje krawędź drogi z pierwszeństwem na kierunku z pierwszeństwem!
A co jeżeli krawędź jezdni jest jednocześnie krawędzią tej drogi bo akurat na tym odcinku z niczego więcej niż jezdni się ona nie składa?
W przypadku znakowania drogi z pierwszeństwem, która zmienia kierunek,
krawędź jezdni nie jest jednocześnie
krawędzią tej drogi - patrz trójkąt [P-1e], [P-7b], [P-13] - jezdnia za krawędzią drogi z pierwszeństwem.
szymon1977 napisał(a):taik napisał(a):znakowanie krawędzi drogi z pierwszeństwem - nie jest tożsame z - wyznaczenie krawędzi jezdni
Niekoniecznie jest tożsame, ale wcale nie jest wykluczone, że krawędź jezdni jet jednoczenie krawędzią drogi.
Nie o to idzie dyskusja, stwierdzasz oczywistość.
szymon1977 napisał(a):taik napisał(a):Wzdłuż krawędzi -> równolegle na przedłużeniu krawędzi, a nie równolegle do krawędzi
Wzdłuż to
niekoniecznie
równolegle.
Wzdłuż to
niekoniecznie na tej
samej linii.
Słownik języka polskiego PWN:
wzdłuż I «przyimek komunikujący, że coś
znajduje się lub odbywa
równolegle do długości danego obiektu»
wzdłuż II «
równolegle do dłuższego boku»
Wobec powyższego:
WZDŁUŻ ->
równolegle do krawędzi.
Dodatkowo, jak pisałem wcześniej, na rysunkach w
220 linie [P-12] i [P-13] wyznaczane są na
przedłużeniu krawędzi jezdni/linii krawędziowych.
Całość daje podstawę twierdzić, iż użyty zwrot
Wzdłuż krawędzi oznacza
równolegle na
przedłużeniu krawędzi, a nie tylko
równolegle do krawędzi
szymon1977 napisał(a):Popatrzcie z Szerszonem nie tylko na rysunki, gdzie linie zatrzymania pokrywają się z krawędzią jezdni czy drogi, bo takie też w "220" są. Jak zwykle skupiliście się na przykładach, które potwierdzają waszą teorię, a pominęliście przykłady, które potwierdzają, że Wasza teoria to tylko jedna z możliwości.
Nie
TEŻ, ale
TYLKO takie są w
220 Z-2 - zechciej pokazać
odmienne przykłady w punkcie
7.6. Wloty dróg na skrzyżowaniach oraz w punkcie
8. Przykłady oznakowania skrzyżowań, ba, zechciej pokazać odmienne przykłady w całym
Załączniku nr 2, dotyczącego
warunków technicznych dla znaków drogowych poziomych i warunków ich umieszczania na drogach.