Niemcy a Polska..

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez evo9rs » niedziela 22 grudnia 2013, 13:28

ks-rider napisał(a):Nie wiem czy niemiecki zbior praw ruchu drogowego jest przetlumaczony na j. polski, obawiam sie, ze nie jest. Pisane jest to specyficznym jezykiem prawnym ktory trudno jest zrozumiec komus kto nie uczyl sie tego rozumiec a co wazniejsze, jak stosowac czy jak sie tym poslugiwac. Do zbioru dochodza tez komentarze prawne. Tlumaczenie tego jest naprawde koszmarne, bo pewnych slow j. polski wogole nie oferuje.

StVO jest maksymalnie przejrzyste, przemyślane, podzielone na odpowiednie działy, bez jakichkolwiek sprzeczności.
Pisany jest prostym językiem, żeby przeciętny człowiek znający w miarę dobrze język niemiecki nie miał problemów ze zrozumieniem.
No ale skoro nie rozumiesz zdania:
Bei der Einfahrt in einen solchen Kreisverkehr ist die Benutzung des Fahrtrichtungsanzeigers unzulässig.
to nic dziwnego że masz problemy ze rozumieniem reszty.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 14:30

evo9rs napisał(a):StVO jest maksymalnie przejrzyste, przemyślane, podzielone na odpowiednie działy, bez jakichkolwiek sprzeczności.
Pisany jest prostym językiem, żeby przeciętny człowiek znający w miarę dobrze język niemiecki nie miał problemów ze zrozumieniem.
No ale skoro nie rozumiesz zdania:

to nic dziwnego że masz problemy ze rozumieniem reszty.


1. Zacznijmy od tego, ze StVO nie jest podzielone na zadne ale to absolutnie zadne dzialy. Dlatego pisze o ziorze praw ruchu drogowego a nie uzywam pojecia / terminu StVO !

2. StVO jest pierwszym dzialem z 15 roznych praw przy czym zalezy jaki Verlag ten zbior wydal ( Verordnungen, Ordnungen, Gesetze, Vorschrifren, Richtlinien) Na zalaczonych fotach mozesz spbie sprawdzic ile stron to opiewa.

3. Laikowi takiemu jak Ty co najwyzej moze sie wydawac, ze jest napisane prostym jezykiem ktory jest jasny i zrozumialy, w realu jest nieco inaczej.

4. W przeciwienstwie do Ciebie rozumiem ten jezyk na tyle aby wiedziec o co sie w tym wszystkim rozchodzi. O Querverweise w zyciu nie slyszales ! Ty co najwyzej przyczepiles sie go jednego § i nie jestes w stanie ogarnac umyslem tego, ze poruszanie sie po skrzyzowaniu o ruchu okreznym to nie tylko jeden Absätz ( 1a ). Pomijam, ze zacytowany przez Ciebie §8 tyczy sie nie samego ruchu na skrzyzowaniu o ruchu okreznym a regulacji pierszenstwa przejazdu :mrgreen:

Proponuje Ci zauwazyc komentarze ktore sa do tego rowniez dolaczone

§ 8
Vorfahrt

(1) An Kreuzungen und Einmündungen hat die Vorfahrt, wer von rechts kommt. Das gilt nicht,

1. wenn die Vorfahrt durch Verkehrszeichen besonders geregelt ist (Zeichen 205, 206, 301, 306) oder
2. für Fahrzeuge, die aus einem Feld- oder Waldweg auf eine andere Straße kommen.

(1a) Ist an der Einmündung in einen Kreisverkehr Zeichen 215 (Kreisverkehr) unter dem Zeichen 205 (Vorfahrt gewähren) angeordnet, hat der Verkehr auf der Kreisfahrbahn Vorfahrt. Bei der Einfahrt in einen solchen Kreisverkehr ist die Benutzung des Fahrtrichtungsanzeigers unzulässig.

(2) Wer die Vorfahrt zu beachten hat, muss rechtzeitig durch sein Fahrverhalten, insbesondere durch mäßige Geschwindigkeit, erkennen lassen, dass gewartet wird. Es darf nur weitergefahren werden, wenn übersehen werden kann, dass wer die Vorfahrt hat, weder gefährdet noch wesentlich behindert wird. Kann das nicht übersehen werden, weil die Straßenstelle unübersichtlich ist, so darf sich vorsichtig in die Kreuzung oder Einmündung hineingetastet werden, bis die Übersicht gegeben ist. Wer die Vorfahrt hat, darf auch beim Abbiegen in die andere Straße nicht wesentlich durch den Wartepflichtigen behindert werden.

http://dejure.org/gesetze/StVO/8.html

5. Jako laikowi wydaje Ci sie rowniez, ze w necie znajdziesz wszystko. Dla przykladu § 2 StVO sklada sie w necie z 5 - ciu Absätze'ow a w wersji druku sa to ponad trzy strony z objasnieniami, do ktorych niemasz dostepu, bo w necie ich niema wiec o chym chlpcze chcesz dyskutowac ?

6. O Rozumieniu reszty i calosci w moim przypadku stwierdzila panstwowa komisja nadajac mi uprawnienia Fahrlehrer. Jezeli wiec chcesz ze mna dyskutopwac na fachowe tematy to moze najpierw te uprawnienia zrob.

Na tym koncze dyskusje z Toba, bo nie zamierzam karmic trolla.

und tschüßikowski

z powazaniem

:wink:
Załączniki
09012011074[1].jpg
09012011074[1].jpg (3.36 KiB) Przeglądane 3883 razy
09012011075[1].jpg
09012011075[1].jpg (3.34 KiB) Przeglądane 3883 razy
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez evo9rs » niedziela 22 grudnia 2013, 15:47

Wiesz, mieć w domu książkę, a zrozumieć ją - to dwie różne rzeczy.

Powiedz w którym miejscu jest odstępstwo od par 8.1a w którym jasno jest napisane ŻE UŻYWANIE KIERUNKOWSKAZU WJEŻDŻAJADC W RUCH OKRĘŻNY JEST NIEDOPUSZCZALNE.

Tylko bez bicia piany, daj odnośnik do odpowiedniego przepisu.

Aha, skoro chcesz pięć razy migać zjeżdżając z ronda, tzn. że na małym rondzie często będziesz wprowadzał w błąd włączając kierunkowskaz zbyt wcześnie.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez lith » niedziela 22 grudnia 2013, 17:27

Co do migania przed rondami to w wielu państwach się spotkałem z tym, więc to nie jest jakiś polski wynalazek, ani tylko polski problem. U nas jest ten problem, że nie ma ustalonej jakiejś 1 wspólnej wersji w przepisach, żeby się wszyscy trzymali tego samego. Jak jest w innych państwach nie mam pojęcia, bo nie czytałem żadnego innego kodeksu drogowego poza polskim i KW.


btw. ja tam nie widzę przepaści między niemieckimi 'jednocyfrowymi' autostradami, a naszymi nowymi ekspresówkami:
Obrazek

Przepaścią jest najwyżej ograniczenie 120 vs ∞
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 18:59

lith napisał(a):Przepaścią jest najwyżej ograniczenie 120 vs ∞


Rozwin, bo nie za bardzo kumam.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez lith » niedziela 22 grudnia 2013, 19:14

Po autostradzie w Niemczech można przepisowo jechać 200 km/h nawet jak wygląda tak:
Obrazek

a u nas na ekspresówce, która wygląda tak:
http://goo.gl/maps/ckv9I
Jedziesz 120 ;)

A w poście wcześniej po prostu wrzuciłem wymieszane niemieckie autostrady (z numerkami 1-9) i polskie ekspresówki... według mnie żadnej przepaści nie ma, a drogi powstające u nas w ostatnich latach trzymają poziom na tle innych państw.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 19:39

lith napisał(a):1. Po autostradzie w Niemczech można przepisowo jechać 200 km/h nawet jak wygląda tak:
Obrazek

2. A w poście wcześniej po prostu wrzuciłem wymieszane niemieckie autostrady (z numerkami 1-9) i polskie ekspresówki... według mnie żadnej przepaści nie ma, a drogi powstające u nas w ostatnich latach trzymają poziom na tle innych państw.


1. To akurat A 11 zaraz za krzyzem z A 20 przed Schmölln, na tym odcinku masz ograniczenie do 80 km/h Ostatnie 4 km niezrobionej A 11 )

2. Zgadzam sie z tym co piszesz. Tyle, ze na niemieckich " expresowkach ( Kraftfahrtstraße ) mozesz miec ograniczenie predkosci w zaleznosci od ich budowy.

:mrgreen:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez lith » niedziela 22 grudnia 2013, 20:11

To zdjęcie może nie pamiętam dokładnie kiedy zostało zrobione, ale sporo więcej odcinków 11, 13, czy 15 dupy nie urywało, a ograniczenia nie było. Akurat wjazd z niemieckiej 11, na naszą A6 fajnie pokazuje, że nie zawsze ta przepaść jest na naszą niekorzyść. Kilka razy miałem okazję jechać 7 i 20 i też nic specjalnego. Nie uważam, ze mamy lepszą infrastrukturę niż Niemcy, bo tylu autostrad ile oni mają to jeszcze dziesiątki lat nie będziemy mieli, ale to co u nas się buduje moim zdaniem jest ok i często jedzie się po tym lepiej niż po jakimś autobahnie, który czasy swojej świetności ma dawno za sobą. A przecież autostrady się co kilka lat nie buduje.

Szkoda, że w Niemiaszkowe Street View kuleje, bo bym sobie pooglądał.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez LeszkoII » niedziela 22 grudnia 2013, 20:39

Podoba mi się to x5 blinken :) To by wyjaśniło, dlaczego na mini rondach (w Niemczech podobno sporo) niemiganie w celu skręcenia w lewo NIE MA SENSU.
A taki evo9rs mignie ledwie x3 i zadowolony - przecież on sygnalizuje! Sobie sygnalizuje(po co?), równie dobrze mógłby tego nie robić.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez ks-rider » niedziela 22 grudnia 2013, 20:49

LeszkoII napisał(a):Podoba mi się to x5 blinken :) To by wyjaśniło, dlaczego na mini rondach (w Niemczech podobno sporo) niemiganie w celu skręcenia w lewo NIE MA SENSU.


Jest tylko Problem ze szkleniem, bo kursanty dzisiaj leniwe, oj leniwe, ledwo co kierunkowskaz musnie a tu 3 razy blysnie i po sprawie. Do tego ciagle muskanie w celu wylaczenia :dumb:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez Borys_q » niedziela 22 grudnia 2013, 23:24

btw. ja tam nie widzę przepaści między niemieckimi 'jednocyfrowymi' autostradami, a naszymi nowymi ekspresówkami:


Pogadamy za 10 lat, na nowym odcinku s-7 już rzuca, o obwodnicy Nowego Dworu już nie wspomnę, a niemieckie betony z lat 70 tych lub starsze są wcale nie są dużo bardziej krzywe.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez lith » poniedziałek 23 grudnia 2013, 02:31

'Polskie' betony się tak samo trzymały. Na prawdę, niektóre niemieckie autostrady którymi miałem okazję jechać prezentowały taką jakość nawierzchni, że nie tylko nie był co porównywać z polskimi, ale nawet ukraińskie, albańskie, czy serbskie biły je na głowę. Najgorsze autostrady jakie do tej pory widziałem to właśnie niektóre bułgarskie i niemieckie (w stylu ten nieskończony kawałek 11 i masa innych). Do tej pory największe wrażenie zrobiły na mnie autostrady chorwackie i węgierskie. Te pierwsze za to, że lecą przez góry, maja masę tuneli, wiaduktów, mostów i w ogóle wykonanie ich musiał być bez porównania trudniejsze niż polskich, czy niemieckich. Węgierskie podobały mi sie ze względu na bardzo rozbudowana infrastrukturę 'dookoła' autostrady. Nawet głupie punkty gdzie kontrolowali ciężarówki, czy mierzyli prędkość były z takim rozmachem, że nigdzie nie widziałem. Do tego na prawdę świetne punktu obsługi podróżnych, a nie parking z kiblem w środku pola. Może po najlepszych niemieckich nie jechałem, ale te na których miałem okazje pojeździć nie dorastały jakością węgierskim do pięt. Węgierskie po prostu 3 pasów nie miały w 1 stronę.

edit:
Obwodnicę nowego dworu pokonuje bardzo często i po 1. nigdzie mnie tam nie rzuca (poza miejsceim gdzie jest juz zwężona do 1 pasa w kierunku E-g'a, ale to mi przeszkadzało może z pól roku od zrobienia prawka... teraz już nawet tego nie zauważam), a po 2. nie jest to ekspresówka i nigdy nie była, kiedyś może będzie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez Borys_q » poniedziałek 23 grudnia 2013, 10:45

Obwodnicę nowego dworu pokonuje bardzo często i po 1. nigdzie mnie tam nie rzuca


Nie wiem może masz inne wyczucie albo coś tam zaczęli robić dla mnie 2 lata po oddaniu już było tam 4 stopnie w skali Beauforta.

'Polskie' betony się tak samo trzymały.


Chyba nie mówisz o Np do jakiego stanu doprowadzili 'Berlinkę" (DK-22), niestety żaden przykład mi się nie kojarzy.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez lith » poniedziałek 23 grudnia 2013, 11:33

Berlinka się dobrze trzymała, na pewno się jechało lepiej niż po wspomnianym wyżej odcinku 11. Kiedyś jedyne miejsce w okolicy gdzie można było sprawdzić osiągi samochodu ;) Ale przecież nie była to ani autostrada, ani chyba nawet ekspresówka dopóki jej nie zrobili.

Wyglądała dużo lepiej niż inne betonówki, które miałem okazję spotkać:
Obrazek
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Niemcy a Polska..

Postprzez Borys_q » poniedziałek 23 grudnia 2013, 12:17

Zależy jaki kilometr berlinki, odcinki Tczew-Starogard i dalej są fatalne.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości