Skrzyżowanie równorzędne?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » sobota 14 grudnia 2013, 20:49

Nawet jeśli byście się nagimnastykowali na 20 stron i tak wszystko dotyczące def. skrzyżowania zawarte jest w kilku linijkach tekstu. Nie zmienicie treści ustawy. To co piszę o "skrzyżowaniu" dwóch dróg wewnętrznych (nie będących jednocześnie gruntowymi) to nie wynika z mojej lub kogokolwiek interpretacji przepisu! Takie a nie inne mamy prawo w tym zakresie. Połączenie takich dróg nie tworzy skrzyżowania.
Po co stosować znaki A-7, B-20, D-1 na drogach wewnętrznych, w strefach ruchu? Kto zarządza organizacją ruchu na tych drogach? Czy ten zarządca prowadzi badania natężenia ruchu na swoich drogach? Jakie drogi oznacza się jako drogi z pierwszeństwem (w kontekście "dz. u. 220")?
Moim zdaniem ustawianie takich znaków na drogach prywatnych nie ma nie tylko podstaw prawnych ale najzwyklejszego sensu. Czy na prawdę osoby, które maja prawo jazdy należy z góry traktować jak "idiotów" nie znających przepisów? Przecież na takich drogach prędkość z reguły nie może być duża, co za tym idzie - w przypadku kolizji nie powinno być rannych... a za błędy trzeba niestety płacić.

Henq napisał(a):Czyli według Ciebie jedna droga wewnętrzna jest twarda ale druga już nie jest twarda pomimo że jest taka sama i dlatego nie ma mowy o skrzyżowaniu?
Jak może być taka sama jak nie jest taka sama? W jakim znaczeniu "taka sama"? W ustawie masz "droga twarda" KONTRA ....i tu wymienione przypadki.
Henq napisał(a):No i co tu udowadniać no nie wiem może Twoją ubogą wyobraźnię, brak zrozumienia czytanego tekstu?
Może zasięgnij wiedzy na temat definicji drogi wewnętrznej, drogi twardej a później się wypowiadaj "kto tu herezje wypisuje"? W def. skrzyżowania nie ma słowa o drodze publicznej, nie ma tez wyrazu "publiczny".
Borys_q napisał(a):Musisz to wyłączenie troszkę luźniej potraktować zwłaszcza, że obowiązywanie Pord poza drogami publicznymi jest specyficzne.
No to zacznijmy sobie luźniej traktować każdy przepis. Tylko po co te przepisy istnieją? Poza drogami publicznymi stosuję 25.3, 26.2, 26.5... (i wiele wiele innych wpływających na bezpieczeństwo) bo to elementarz.
Ostatnio zmieniony sobota 14 grudnia 2013, 20:57 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez Borys_q » sobota 14 grudnia 2013, 20:53

bo to elementarz.


Elementarz to jest artykuł 3 reszta to pochodne.

EDIT: Jeszcze artykuł 4, źle rozumiany przez wielu nawet fachowców.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez szymon1977 » niedziela 15 grudnia 2013, 00:32

Borys_q napisał(a):Musisz to wyłączenie troszkę luźniej potraktować zwłaszcza, że obowiązywanie PoRD poza drogami publicznymi jest specyficzne.
A no właśnie! Czy to nie jest tak, że drogi publiczne dzielą się na drogi twarde i gruntowe, natomiast drogi wewnętrzne, ze względu na specyficzne obowiązywanie PoRD na nich na drogi twarde i gruntowe już się nie dzielą?
Kodeks napisał(a):2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
Zastosowanie definicji skrzyżowania w zakresie proponowanym przez Leszko dla przecięcia się dwóch dróg wewnętrznych nie tylko nie jest konieczne do uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób, ale daje efekt nawet przeciwny, wprost bezpieczeństwu zagraża. A więc? Stosujemy definicję skrzyżowania w pełnym zakresie, czy tylko w zakresie pozwalającym przecięcie dwóch dróg wewnętrznych nazwać skrzyżowaniem?
-----
LeszkoII napisał(a):Więc jak powinno wyglądać oznakowanie placu parkingowego?
szymon1977 napisał(a):Tak, jak to widzisz na obrazku.
dylek napisał(a):Zakładam, że pierwszeństwem jedzie pojazd (na zdjęciu z lewej do prawej).
Dojeżdża do przecięcia...nie ma żadnych znaków (LeszkoII pisze o brakach D-1)...staje, puszcza tego ze swojej prawej...a ten z jego prawej nie jedzie, bo ma B-20 :D
To wystarczy, aby wielkiego bum nie usłyszeć. Fakt, że drogowcy-marketowcy powinni się czasem troszkę bardziej postarać. B-20 bez D-1 z pewnością troszkę zamieszania wprowadzić może, ale z jeszcze większą pewnością pozwoli "uniknąć zagrożenia osób". Tyle zgodnie z Art.1.2.1. wystarczy.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez Henq » niedziela 15 grudnia 2013, 02:36

LeszkoII napisał(a):Jak może być taka sama jak nie jest taka sama? W jakim znaczeniu "taka sama"? W ustawie masz "droga twarda" KONTRA ....i tu wymienione przypadki.

skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

Nie ma nic na temat że droga twarda ma być drogą wewnętrzną tak? a skoro czegoś nie ma to:
skrzyżowaniem nie jest:
przecięcie, połączenie lub rozwidlenie drogi twardej nie wewnętrznej z drogą wewnętrzną.
Tak czy nie?
a skoro tak to droga wewnętrzna twarda przecinająca, łącząca lub rozwidlająca się z drogą wewnętrzną twardą nie kwalifikuje się do tego zapisu więc jest to skrzyżowanie.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 grudnia 2013, 10:23

szymon1977 napisał(a):Czy to nie jest tak, że drogi publiczne dzielą się na drogi twarde i gruntowe, natomiast drogi wewnętrzne, ze względu na specyficzne obowiązywanie PoRD na nich na drogi twarde i gruntowe już się nie dzielą?
Rozmawiamy o definicjach pojęć w PoRD. Jednak trzeba wiedzieć czym jest droga publiczna a czym wewnętrzna, żeby móc zastosować art. 1.2.. Żeby zastosować art. 25.3, musimy wiedzieć, czym jest skrzyżowanie - aby "przez dopełnienie" stwierdzić - czym nie jest. Podobnie z definicją drogi z pierwszeństwem w rozporządzeniu "170" oraz z zakresem obowiązywania niektórych znaków (do skrzyżowania). Wszystko opiera się o definicje. Nie można sugerować, że skoro droga jest wewnętrzna, to ignoruję definicję chodnika, jezdni...itd.

Nie widzę przeszkód (praktycznych, wpływających na bezpieczeństwo) na poziomie PoRD w fakcie, że przecięcie się dróg wewnętrznych(nie-gruntowych) nie stanowi skrzyżowania.

Sam podział drogi na twarde / gruntowe nie ma związku z podziałem drogi na publiczne / wewnętrzne (patrz: pytanie na samym dole wpisu). Przy skrzyżowaniu dróg gruntowych w ogóle nie powinno umieszczać się znaków drogowych. Odsyłam do definicji drogi twardej.
Henq napisał(a):Nie ma nic na temat że droga twarda ma być drogą wewnętrzną tak? a skoro czegoś nie ma to:
skrzyżowaniem nie jest:
przecięcie, połączenie lub rozwidlenie drogi twardej nie wewnętrznej z drogą wewnętrzną.
Tak czy nie?
Po co wdajesz się w taka retorykę?
Algorytm w tej kwestii wygląda jasno:
Określ czy zbliżasz się do "kandydata na skrzyżowanie" drogą twardą?
Określ czy przecinana droga jest wewnętrzna?
Określ czy doszło do przecięcia się drogi twardej z drogą wewnętrzną (sprawdź czy poruszasz się drogą wewnętrzną)?
Henq napisał(a):...a skoro tak to droga wewnętrzna twarda przecinająca, łącząca lub rozwidlająca się z drogą wewnętrzną twardą nie kwalifikuje się do tego zapisu więc jest to skrzyżowanie.
Co to znaczy, że się nie kwalifikuje??? Droga wewnętrzna to też droga i podlega podziałowi na twardą/gruntową tak samo jak droga publiczna.

Jak chcecie się włączać do ruchu z drogi gruntowej na drogę twardą będącą jednocześnie wewnętrzną?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez szymon1977 » niedziela 15 grudnia 2013, 11:34

LeszkoII napisał(a):Przy skrzyżowaniu dróg gruntowych w ogóle nie powinno umieszczać się znaków drogowych.
Ha, ha, ha, ha! Dawno się tak nie ubawiłem czytając to Forum :-) Pogrążasz się coraz bardziej razem ze swoimi wizjami.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 grudnia 2013, 11:44

Nie powinno się umieszczać znaków drogowych na drogach gruntowych. Takie mamy przepisy. Dopuszcza się wyjątkowo oznakowanie na drogach gruntowych (np. przejazd kolejowy, osuwisko drogi). Dopuszczono w całości znaki rowerowe.

Jak zwykle chcesz z wyjątków uczynić zasadę... skąd ja to znam?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez szymon1977 » niedziela 15 grudnia 2013, 12:31

Nie powinno się to nie znaczy, że jest to zabronione. A teraz uczyń z wyjątku zasadę i wytłumacz, dlaczego nie powinno się umieszczać znaków drogowych przed skrzyżowaniem dróg wewnętrznych. Przepraszam, nie przed skrzyżowaniem, a przed "skrzyżowaniem".
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 grudnia 2013, 13:03

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) drodze z pierwszeństwem - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako droga z
pierwszeństwem, na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania ma pierwszeństwo w
stosunku do kierujących zbliżających się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako
podporządkowana;
2) drodze podporządkowanej - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako droga
podporządkowana, na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania jest obowiązany ustąpić
pierwszeństwa kierującym zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
pierwszeństwem;

Chodzi o znaki D-1, A-6, A-7, B-20, (oraz C-12 w innym znaczeniu).

Jak masz się do tych znaków zastosować jeśli nie ma w pobliżu skrzyżowania?
szymon1977 napisał(a):Nie powinno się to nie znaczy, że jest to zabronione.
Tak właśnie napisałem. Choć z drugiej strony istnieje taki przepis, dotyczący drogi publicznej(tutaj: gruntowej)
Art. 45.1.8) napisał(a):Zabrania się(...)samowolnego umieszczania lub włączania albo usuwania lub wyłączania znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń ostrzegawczo-zabezpieczających lub kontrolnych na drodze, jak również zmiany ich położenia lub ich zasłaniania;

Odnośnie drogi wewnętrznej (tutaj: gruntowej):
Art. 10.2.7) napisał(a):Zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami.
Art. 10.2.10a) napisał(a):Podmioty zarządzające drogami, o których mowa w ust. 7, ustalając organizację ruchu na tych drogach stosują znaki i sygnały drogowe oraz zasady ich umieszczania wynikające z ustawy i jej przepisów wykonawczych. Koszt oznakowania drogi wewnętrznej ponosi podmiot zarządzający drogą.
Art. 7.3 napisał(a):Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach.
dzu.220, zał.1 napisał(a):1. Warunki techniczne umieszczania
znaków drogowych
1.1. Przepisy ogólne
Przepisy załącznika stosuje się do znaków drogowych pionowych umieszczanych na drogach twardych.
Na drogach gruntowych stosuje się:
- znaki kierunku i miejscowości (drogowskazy, znaki miejscowości),
- inne znaki w sytuacjach, gdy jest to niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (oznakowanie
przejazdów kolejowych, częściowe lub całkowite zamknięcia drogi).
Dopuszcza się stosowanie na tych drogach znaków szlaków rowerowych.


Umieszczanie A-7, D-1 na drogach wewnętrznych nie jest niezbędne, gdyż pierwszeństwo w miejsca nie będących skrzyżowaniami reguluje Art. 25.3 (25.2).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez Henq » niedziela 15 grudnia 2013, 16:43

LeszkoII napisał(a):Algorytm w tej kwestii wygląda jasno:
Określ czy zbliżasz się do "kandydata na skrzyżowanie" drogą twardą?
Określ czy przecinana droga jest wewnętrzna?
Określ czy doszło do przecięcia się drogi twardej z drogą wewnętrzną (sprawdź czy poruszasz się drogą wewnętrzną)?

No chyba jednak nie taki jest algorytm, bo zbliżając się do "kandydata na skrzyżowanie" drogą twardą wcześniej musisz się zastanowić czy jesteś na drodze wewnętrznej czy na drodze publicznej nie sądzisz że to jest podstawa po jakiej drodze się poruszasz? a skoro zbliżasz się drogą twardą wewnętrzną i przecinasz drogę twardą wewnętrzną to jest to skrzyżowanie bo jak sam wskazałeś nawet na czerwono to skrzyżowaniem nie jest przecięcie ... itp drogi twardej z droga wewnętrzną - i jak sam widzisz nie drogi twardej wewnętrznej tylko drogi twardej a to jest zasadnicza różnica.
Nie chce mi się już szukać po forum ale sam pisałeś o skrzyżowaniach (i to bez "") na parkingach osiedlowych i zasadzie prawej ręki więc nie rozumiem teraz tej hipokryzji.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 grudnia 2013, 17:41

Nie przypominam sobie abym na Forum pisał o...
LeszkoII napisał(a):Nie chce mi się już szukać po forum ale sam pisałeś o skrzyżowaniach (i to bez "") na parkingach osiedlowych i zasadzie prawej ręki więc nie rozumiem teraz tej hipokryzji.
...więc jeśli lubisz syzyfowe prace, to szukaj.
'Zasada prawej ręki' nie ma nic wspólnego ze skrzyżowaniem. Równie dobrze działa i sprawdza się na skrzyżowaniach jak też poza nimi. Wystarczy, że przecinają sie kierunki ruchu...a gdzie to już kwestia 25.1 Vs 25.3..
Henq napisał(a):No chyba jednak nie taki jest algorytm, bo zbliżając się do "kandydata na skrzyżowanie" drogą twardą wcześniej musisz się zastanowić czy jesteś na drodze wewnętrznej czy na drodze publicznej nie sądzisz że to jest podstawa po jakiej drodze się poruszasz?
Podałem zarys algorytmu; na końcu przecie napisałem...
LeszkoII napisał(a):Określ czy doszło do przecięcia się drogi twardej z drogą wewnętrzną (sprawdź czy poruszasz się drogą wewnętrzną)?
Henq napisał(a):a skoro zbliżasz się drogą twardą wewnętrzną i przecinasz drogę twardą wewnętrzną to jest to skrzyżowanie bo jak sam wskazałeś nawet na czerwono to skrzyżowaniem nie jest przecięcie ... itp drogi twardej z droga wewnętrzną
A ta druga droga wewnętrzna nie jest twarda? Czy droga wewnętrzna nie może być drogą twardą??? Czy droga twarda musi być drogą publiczną??? Nie rozumiesz tych pojęć, dlatego mieszasz jedno z drugim.
Henq napisał(a):i jak sam widzisz nie drogi twardej wewnętrznej tylko drogi twardej a to jest zasadnicza różnica.
Twoje wnioski sa zdumiewające :help: Nie interesuje mnie czy droga twarda, o której napisano w def. skrzyżowania jest wewnętrzna czy publiczna, jednojezdniowa czy dwujezdniowa, jednokierunkowa czy dwukierunkowa, kręta czy prosta, z dziurami czy bez dziur. Czytam sobie przepis a wnim znajduję "...drogi twardej z...". Oczywiście jeszcze trzeba zdać sobie sprawę, że połączenie "A z B" to jest takie samo połączenie jak "B z A" i dlatego skupiasz się nie tylko na tym, po czym jedziesz ale dodatkowo na tym co będziesz przecinać(łączyć, rozwidlać).

Próbuj dalej...
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez Henq » niedziela 15 grudnia 2013, 18:09

LeszkoII napisał(a):Nie przypominam sobie abym na Forum pisał o...
LeszkoII napisał(a):Nie chce mi się już szukać po forum ale sam pisałeś o skrzyżowaniach (i to bez "") na parkingach osiedlowych i zasadzie prawej ręki więc nie rozumiem teraz tej hipokryzji.
...więc jeśli lubisz syzyfowe prace, to szukaj.
'Zasada prawej ręki' nie ma nic wspólnego ze skrzyżowaniem. Równie dobrze działa i sprawdza się na skrzyżowaniach jak też poza nimi. Wystarczy, że przecinają sie kierunki ruchu...a gdzie to już kwestia 25.1 Vs 25.3..
Henq napisał(a):No chyba jednak nie taki jest algorytm, bo zbliżając się do "kandydata na skrzyżowanie" drogą twardą wcześniej musisz się zastanowić czy jesteś na drodze wewnętrznej czy na drodze publicznej nie sądzisz że to jest podstawa po jakiej drodze się poruszasz?
Podałem zarys algorytmu; na końcu przecie napisałem...
LeszkoII napisał(a):Określ czy doszło do przecięcia się drogi twardej z drogą wewnętrzną (sprawdź czy poruszasz się drogą wewnętrzną)?
Henq napisał(a):a skoro zbliżasz się drogą twardą wewnętrzną i przecinasz drogę twardą wewnętrzną to jest to skrzyżowanie bo jak sam wskazałeś nawet na czerwono to skrzyżowaniem nie jest przecięcie ... itp drogi twardej z droga wewnętrzną
A ta druga droga wewnętrzna nie jest twarda? Czy droga wewnętrzna nie może być drogą twardą??? Czy droga twarda musi być drogą publiczną??? Nie rozumiesz tych pojęć, dlatego mieszasz jedno z drugim.
Henq napisał(a):i jak sam widzisz nie drogi twardej wewnętrznej tylko drogi twardej a to jest zasadnicza różnica.
Twoje wnioski sa zdumiewające :help: Nie interesuje mnie czy droga twarda, o której napisano w def. skrzyżowania jest wewnętrzna czy publiczna, jednojezdniowa czy dwujezdniowa, jednokierunkowa czy dwukierunkowa, kręta czy prosta, z dziurami czy bez dziur. Czytam sobie przepis a wnim znajduję "...drogi twardej z...". Oczywiście jeszcze trzeba zdać sobie sprawę, że połączenie "A z B" to jest takie samo połączenie jak "B z A" i dlatego skupiasz się nie tylko na tym, po czym jedziesz ale dodatkowo na tym co będziesz przecinać(łączyć, rozwidlać).

Próbuj dalej...

Ehh... masz w przepisie droga twarda wewnętrzna? nie masz więc co się upierasz i wciskasz wszystkim swoje brednie?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » niedziela 15 grudnia 2013, 22:41

Żeby dwie drogi wewnętrzne tworzyły skrzyżowanie tak jak sobie życzysz, to należy zrobić następującą zmianę w Ustawie(zmiana na zielono):
projekt nowelizacji by Leszko napisał(a):10) skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia: drogi twardej z drogą gruntową, drogi publicznej z drogą wewnętrzną oraz drogi wewnętrznej z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;
Ponadto wciąż funkcjonowałoby skrzyżowanie jako przecięcie(...) dróg gruntowych publicznych oraz dróg gruntowych wewnętrznych (z których żadna nie jest dojazdem do obiektu przydrożnego).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 16 grudnia 2013, 01:43

LeszkoII napisał(a):Umieszczanie A-7, D-1 na drogach wewnętrznych nie jest niezbędne, gdyż pierwszeństwo w miejsca nie będących skrzyżowaniami reguluje Art. 25.3 (25.2).
Zaraza, zaraz! Umieszczanie gdziekolwiek znaków A-7 i D-1 jest zbędne a nawet z PoRD niezgodne, ale tylko dopóki, którakolwiek z dróg nie zostanie uznana za drogę z pierwszeństwem przejazdu. W takim przypadku odpowiednie oznakowanie staje się niezbędne. Czy oznakowanie przecięcia się dwóch dróg wewnętrznych, z których jedną zarządca uznał za posiadającą pierwszeństwo za pomocą znaków A-7 i D-1 jest zbędne? Co się stanie, jeżeli posiadający tajne informacja zarządca we własnej osobie zbliżając się do tego przecięcia drogą z PP spotka się z nadjeżdżającym z prawej strony a niepoinformowanym przez znak A-7 o obowiązku ustąpienia pierwszeństwa? Rozprawiasz na temat braku potrzeby umieszczania znaków A-7 i D-1 a zupełnie zapomniałeś, co się nimi oznacza. Czy zarządca terenu ma zakaz uznanie, którejkolwiek z dróg za drogę z pierwszeństwem przejazdu?

Jeszcze raz polecam wycieczkę do dawnej Huty im. Tadeusza Lenina w Krakowie i obejrzenie jak wygląda prawidłowe oznakowanie dróg wewnętrznych. Wspomnę tylko, że zakład jest tak duży, że w latach świetności kursowało na jego terenie kilka regularnych linii autobusowych. Być może jak zobaczysz jak oznakowanie dróg wewnętrznych wygląda i funkcjonuje w praktyce to zaświta Ci, że ze swoim autorskimi interpretacjami za bardzo się zapędziłeś. Podpowiem Ci, że na niektórych skrzyżowaniach... przepraszam "skrzyżowaniach" dróg wewnętrznych spotkać można tak zbędne elementy jak sygnalizacja świetlna.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie równorzędne?

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 16 grudnia 2013, 12:54

szymon1977 napisał(a):Zaraza, zaraz! Umieszczanie gdziekolwiek znaków A-7 i D-1 jest zbędne a nawet z PoRD niezgodne, ale tylko dopóki, którakolwiek z dróg nie zostanie uznana za drogę z pierwszeństwem przejazdu.
"gdziekolwiek" - to już Twój dopisek. Co to znaczy że droga jest uznana jako droga z pierwszeństwem??? nie ma czegoś takiego jak uznanie, a może jest tyle że nazwałbym je procesem planowania organizacji ruchu. Faktycznie interesuje mnie oznaczenie drogi jako droga z pierwszeństwem/podporządkowana.
szymon1977 napisał(a):Czy oznakowanie przecięcia się dwóch dróg wewnętrznych, z których jedną zarządca uznał za posiadającą pierwszeństwo za pomocą znaków A-7 i D-1 jest zbędne?
Tak jest zbędne, gdyż znaki stosuje się na skrzyżowaniach lub przed nimi.

Nie wiem czy czytałeś mój poprzedni wpis, ale zawarłem w nim cytat z którego wynika, że zarządca drogi(w tym również wewnętrznej) przy oznakowaniu dróg ma się kierować odpowiednimi przepisami wykonawczymi do Ustawy. Czyli ma wiedzieć, że:

Obrazek

Problem w tym że droga wewnętrzna nie należy do żadnej kategorii dróg. Wymienione klasy pomieszane z kategoriami dróg(obrazek wyżej) na ogół dotyczą dróg publicznych.
Wyjątkowo droga wewnętrzna może być "zarządzana" jest przez gminę, mimo że nie należy do kategorii drogi gminnej(a więc publicznej) (np. oznaczono ją znakiem D-46 i jest ogólnodostępna), ale leży na terenie należącym do gminy.
W mnie w mieście jest parking należący do Miasta i z całą pewnością nie jest on drogą publiczną :) --jeszcze to sprawdzę...
szymon1977 napisał(a):Co się stanie, jeżeli posiadający tajne informacja zarządca we własnej osobie zbliżając się do tego przecięcia drogą z PP spotka się z nadjeżdżającym z prawej strony a niepoinformowanym przez znak A-7 o obowiązku ustąpienia pierwszeństwa?
Liczą się jawne a nie tajne informacje.
szymon1977 napisał(a):Czy zarządca terenu ma zakaz uznanie, którejkolwiek z dróg za drogę z pierwszeństwem przejazdu?
Ma stosować się do wytycznych z "220", wiedzieć gdzie D-1, A-7 sie stosuje. Aż tak duże natężenie ruchu panuje na tych drogach wewnętrznych?
szymon1977 napisał(a):Jeszcze raz polecam wycieczkę do dawnej Huty im. Tadeusza Lenina w Krakowie i obejrzenie jak wygląda prawidłowe oznakowanie dróg wewnętrznych. Wspomnę tylko, że zakład jest tak duży, że w latach świetności kursowało na jego terenie kilka regularnych linii autobusowych.
Nie wiem o jakich czasach mówisz, ale jeśli o "komunie" to chyba wtedy wszystkie drogi były publiczne :hmm: a system polityczny zalecał komunikację drogową za pomocą kolektywnych środków transportu... do dziś niestety to funkcjonuje (w ograniczonym i zmienionym zamyśle) Okazuje się, że autobusami MPK jeżdżą dzieci, studenci i emeryci - czyli ci co mają zniżki. ale to już inny temat.
szymon1977 napisał(a):Być może jak zobaczysz jak oznakowanie dróg wewnętrznych wygląda i funkcjonuje w praktyce to zaświta Ci, że ze swoim autorskimi interpretacjami za bardzo się zapędziłeś.
Mam się uczyć przepisów na podstawie obserwacji organizacji ruchu??? Może zacznę od skrzyżowania Okopowa/Solidarności w Warszawie.
szymon1977 napisał(a):Podpowiem Ci, że na niektórych skrzyżowaniach... przepraszam "skrzyżowaniach" dróg wewnętrznych spotkać można tak zbędne elementy jak sygnalizacja świetlna.
Nie widzę przeszkód i sygnalizacja nie jest zbędna.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości