Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 12:16

"Ronda" da się lubić…
odpowiedz
obserwuj »

Z moich obserwacji, podczas codziennej pracy, wynika, że jednym z trudniejszych zadań, jakie czekają kandydatów na kierowców, podczas części praktycznej egzaminu, jest przejazd przez skrzyżowanie, na którym ruch odbywa się wokół wyspy. Najpowszechniej spotykane są skrzyżowania o ruchu okrężnym, oznaczone na wlocie znakiem A-7 (ustąp pierwszeństwa przejazdu) w połączeniu ze znakiem C-12 (ruch okrężny). W dzisiejszym artykule podejmę problematykę owych skrzyżowań i postaram się odnieść do najczęściej pojawiających się wątpliwości związanych z tą tematyką.

Na początek odwołam się do definicji skrzyżowania, jako przecięcia się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenia lub rozwidlenia, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia. Z tego wynika, żeskrzyżowanie z ruchem okrężnym, pomimo że jego geometria odbiega nieco od klasycznej formy skrzyżowania, jest również wpisane w przytoczoną definicję. Niejednokrotnie jest to jednak kwestia sporna, podlegająca często polemice, z mojego punktu widzenia, zupełnie zbędnej. Z oznakowania wynika, że mamy do czynienia z jednym skrzyżowaniem. Stanowisko zakładające występowanie na rondzie wielu skrzyżowań, a konkretnie tylu, ile jest wlotów i wylotów, nie znajduje uzasadnienia merytorycznego ani potwierdzenia w istniejącym oznakowaniu.

Wracając jednak do meritum, symbioza znaków A-7 i C-12, zgodnie z obowiązującymi przepisami, stanowi pierwszeństwo przejazdu dla pojazdów znajdujących się na przedmiotowym skrzyżowaniu przed tymi na nie wjeżdżającymi. Bez wątpienia, zaletą takiego skrzyżowania jest stosunkowo niewielka liczba miejsc przecinania się kierunków ruchu. Tym samym, ryzyko ewentualnej kolizji na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, w porównaniu do skrzyżowań klasycznych, jest również znacznie mniejsze. Ponadto każdy kierujący zbliżając się do takiego skrzyżowania powinien zachować szczególną ostrożność i rozwagę. Po pierwsze, jechać z odpowiednio mniejszą prędkością - wynika to zarówno z obowiązku upewnienia się o możliwości wjazdu na takie skrzyżowanie, ewentualnego ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom oraz często z racji samej geometrii skrzyżowania.

Na początek skrzyżowanie o ruchu okrężnym, posiadające po jednym pasie dla każdego kierunku oraz jednym pasie wokół wyspy. Moje doświadczenia pokazują, że z takim rozwiązaniem zdający nie mają problemów, gdyż tzw. miejsc kolizyjnych występuje tutaj najmniej, a jedyna trudność związana z przejazdem to umiejętność oceny obszaru wjazdu na takie skrzyżowanie. Natomiast znacznie więcej problemów adepci mają ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, na którym są po dwa pasy przy wjeździe z każdej strony, dwa wokół wyspy i po dwa zjazdowe w każdym kierunku. Zbliżając się do takiego skrzyżowania należy jak najwcześniej określić kierunek swojej jazdy, a co za tym idzie, zająć odpowiedni pas, stosując się przy tym do ewentualnych znaków zezwalających na poruszanie się w określonym kierunku z danego pasa bądź, jeśli takowe nie występują, należy zastosować przepis art.22 ust.2 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.) i ewentualnie ust.3 w zależności od gabarytu pojazdu jakim się poruszamy.

Z przytoczonego zapisu wynika, że jazda na wprost odbywać się może zarówno z prawego jak i lewego pasa.

Po zajęciu właściwej pozycji przed skrzyżowaniem należy właściwie zasygnalizować swój zamiar. Chcąc skręcić w prawo - używając prawego kierunkowskazu, w lewo czy zawracając - lewego, natomiast jazda na wprost nie wiąże się z koniecznością używania kierunkowskazów przy wjeździe na takie skrzyżowanie, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku klasycznych skrzyżowań. Niezwykle istotne jest prowadzenie obserwacji nie tylko względem pojazdów znajdujących się już na skrzyżowaniu, lecz także tych, jadących sąsiednim pasem. O ile skręt w prawo lub jazda na wprost prawym pasem ruchu jest manewrem stosunkowo łatwym, o tyle przejazd w każdym innym kierunku, a także na wprost pasem lewym niesie ze sobą znacznie większe ryzyko. Związane jest ono z wyjazdem ze skrzyżowania z pasa wewnętrznego i co za tym idzie koniecznością ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom, które w tym samym czasie mogą się znaleźć na pasie zewnętrznym i z którymi nasz tor jazdy się krzyżuje. Aby móc wyjechać ze skrzyżowania w sposób bezpieczny, należy swój zamiar poprzedzić zasygnalizowaniem zjazdu prawym kierunkowskazem będąc na wysokości wjazdu poprzedzającego nasz wyjazd. Z formalno-prawnego punktu widzenia nie ma bezwzględnego obowiązku sygnalizowania zjazdu z ronda, gdyż nie jest to zmiana kierunku jazdy a jedynie zmiana kierunku ruchu. Jednak w określonych warunkach konieczność wykonania tej czynności może być podyktowana przepisem art. 3 w zakresie uczynienia go bardziej bezpiecznym. Sygnalizowanie wyjazdu ze skrzyżowania poinformuje innych kierujących o naszym zamiarze a także, co niezwykle istotne, również pieszych przechodzących przez jezdnię w którą chcemy wyjechać. Kierujący, zamierzający wjechać na skrzyżowanie z drogi w którą my wyjeżdżamy, także będzie doinformowany i dzięki temu usprawnimy ruch. Moim zdaniem, należy unikać zmiany pasa na płaszczyźnie skrzyżowania, jeśli nie jest to niezbędne, gdyż martwe pole podczas obserwacji otoczenia pojazdu poruszającego się po okręgu jest proporcjonalnie większe, niż podczas jazdy na wprost, a to oznacza jeszcze większe ryzyko związane ze zmianą pasa. Niestety zdarza się że niekiedy wręcz zmuszeni jesteśmy do zmiany pasa na skrzyżowaniu, a wynika to z mniejszej ilości pasów na jezdni wylotowej niż wokół wyspy.

Podsumowując, pamiętajmy zatem, aby podczas poruszania się po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym stosować się do kilku podstawowych zasad:
określmy odpowiednio wcześnie zamierzony kierunek jazdy i dobierzmy właściwie pas ruchu;
zasygnalizujmy swoje zamiary poprzez właściwe użycie kierunkowskazu;
bacznie obserwujmy skrzyżowanie i jego otoczenie;
zmieniajmy pas tylko wtedy, gdy jest to konieczne;
bacznie obserwujmy pieszych znajdujących się w pobliżu jezdni, na którą zamierzamy wyjechać.

Pomimo wielu pozytywnych aspektów pod względem użytkowania kompaktowe skrzyżowania o ruchu okrężnym mają również swoje wady. Moim zdaniem znacznie lepszym rozwiązaniem odnoszącym się do skrzyżowań z ruchem okrężnym, rozwiązaniem szybszym i bezpieczniejszym są tak zwane ronda „turbinowe”. Ale to temat do kolejnych rozważań.



Mariusz Sztal, egzaminator w WORD w Warszawie.

Absolwent Wydziału Transportu radomskiej Politechniki, w latach 2004-2009 instruktor nauki jazdy, od 2009 roku egzaminator w WORD Warszawa. Idealista, pasjonat wszelkich zagadnień mających na celu poprawę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » sobota 05 października 2013, 12:27

Szerszon rozmowa z Tobą przypomina rozmowę ze ślepym o kolorach.

Jeżeli nie określisz się czym jest dla Ciebie KIERUNEK RUCHU to nigdy nie dojdziemy do porozumienia.

Ty traktujesz KIERUNEK RUCHU jako "stronę" w którą coś się zwraca ( np. W LEWO, NA WPROST, NA WSCHÓD, NA ZACHÓD).

Jest to oczywiście błędne rozumienie.

Już same określenia:

"PRZECINANIE SIĘ KIERUNKÓW RUCHU" (Rozdział 7 PoRD)

"PRZEBIEG KIERUNKU RUCHU" (definicja T-18) powinny Cię naprowadzić że jednak nie jest to "strona" tylko konkretny kształt ( linia prosta lub krzywa) wyznaczająca tor ruchu poruszającego się pojazdu.


Jeżeli tego pojęcia nie zrozumiesz to niczego z PoRD nie zrozumiesz, a dyskusja nie będzie miała sensu.
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 12:48

Szerszon rozmowa z Tobą przypomina rozmowę ze ślepym o kolorach.

Mam to samo odczucie w stosunku do Ciebie. Ale to nie jest istotne.
Czekam na odpowiedzi.
Ty traktujesz KIERUNEK RUCHU jako stronę w którą coś się zwraca ( np. W LEWO, NA WPROST, NA WSCHÓD, NA ZACHÓD).

A gdzie ja napisałem taka bzdurę ????
Czy możesz wskazać, jeśli nie to wypada grzecznie przeprosić...pisałem o na wprost , w lewo w prawo ..o kierunku jazdy :wink:
Jest to oczywiście błędne rozumienie.

Oczywiście ,że tak, ale to nie ja lansuje teorie,ze kierunek jazdy jest tożsamy z kierunkiem ruchu..jesteś wyjątkowo bezczelny wciskając swoje pomysłu komuś...to jest ponizej krytyki.
Już same określenia:

"PRZECINANIE SIĘ KIERUNKÓW RUCHU" (Rozdział 7 PoRD)

"KIERUNKU RUCHU O PRZEBIEGU" (definicja T-18) powinny Cię naprowadzić że jednak nie jest to "strona" tylko konkretny kształt ( linia prosta lub krzywa) wyznaczona przez tor ruchu poruszającego się pojazdu.

Ty sie tutaj nie baw w interpretatora PoRD tylko odpowiadaj na pytania...
Definicja T-18 jest jak zwykle inna w oryginale...znowu wymysliłeś własną takjak w przypadku C-12
jeśli sie na cos powołujesz to cytuj DOSŁOWNIE..czy jest to dla Ciebie zrozumiałe ?

Jeżeli tego pojęcia nie zrozumiesz to niczego z PoRD nie zrozumiesz, a dyskusja nie będzie miała sensu.

Tak, przyznaję ... nie rozumiem twoich pojęć..z tymi z PoRD nie mam problemu.
Odpowiadaj gościu na pytania, bo znowu wątek sie rozwleka "dzięki" Tobie...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » sobota 05 października 2013, 13:13

SZERSZON napisał(a):
scooby14444 napisał(a):
SZERSZON napisał(a): W jakim kierunku poruszaja sie oba pojazdy? (Chodzi o rysunek, gdzie pojazdy są po różnych stronach SoRO)

Kierunek ruchu/jazdy jest wyznaczony przez znak C-12 i obwiednię SoRO.

SZERSZON: Poważnie ? :D Jeden jedzie z południa na pólnoc, a drugi z pólnocy na południe..i to jest taki sam kierunek ??????? :lol:


Już wiem z czym masz problem.

Nie możesz zrozumieć ze KIERUNEK RUCHU/JAZDY nie musi być linią prostą.

Dla ruchu prostoliniowego oczywiście będzie to linia prosta.

Jednak dla ruchu krzywoliniowego (np. po obwiedni SoRO) KIERUNKEIM RUCHU/JAZDY będzie linia krzywa, w tym przypadku konkretnie okrąg.

Obrazek
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 13:48

scooby
Ty masz problem z odpowiedzią na pytania..
czy w końcu odpowiesz, czy trzeba zaproponować twoją wielce interesującą postać do bana za trollowanie ?
Nie potrzebuję wykładów z fizyki..czekam na odpowiedzi..i jeszcze przypomnę jedną czy na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej mogę zmienić kierunek jazdy bez skrzyżowania ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » sobota 05 października 2013, 14:04

scooby14444 napisał(a):T-18 w (w twoim przykładzie) mówi o ZMIANIE PRZEBIEGU KIERUNKU RUCHU
Przepraszam, ale czym się różni zmiana PRZEBIEGU kierunku ruchu od zmiany kierunku ruchu ?

Co to jest przebieg kierunku ruchu?
Czy kierunek poruszającego się pojazdu może dotyczyć czegoś innego niż kierunek ruchu?
Po co tak sobie komplikować życie?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » sobota 05 października 2013, 14:12

szerszon napisał(a):scooby
Ty masz problem z odpowiedzią na pytania..
czy w końcu odpowiesz, czy trzeba zaproponować twoją wielce interesującą postać do bana za trollowanie ?
Nie potrzebuję wykładów z fizyki..czekam na odpowiedzi..i jeszcze przypomnę jedną czy na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej mogę zmienić kierunek jazdy bez skrzyżowania ?

Jakbyś czytał uważnie moje posty to być zauważył że już odpowiedziałem na to pytanie. (Możesz np. skręcić na posesję, albo np. zawrócić.)

Przypominam że do tej pory nie napisałeś czym jest KIERUNEK RUCHU/JAZDY.
W związku z tym mam prawo uważać, że NIE WIESZ czym jest, a skoro nie wiesz czym jest KIERUNEK JAZDY, to jak mamy rozmawiać o KIERUNKU JAZDY i o ZMIANIE KIERUNKU JAZDY?
W związku z powyższym po co mam odpowiadać na Twoje pytania skoro sam nie będziesz wiedział czy są zgodne czy nie z Twoim pojmowaniem KIERUNKU RUCHU/JAZDY, bo sam nie wiesz czym ten rzeczony KIERUNEK RUCHU/JAZDY jest.

A jeżeli wiesz to napisz to.



LeszkoII napisał(a):
scooby napisał(a): Przy zjeździe ze SoRO zmieniasz dotychczasowy kierunek jazdy (wyznaczony przez znak C-12) na inny.
PoRD jest w tym zakresie w pełni zgodne z KONWENCJĄ WIEDEŃSKĄ.
W Ministerstwie Transportu mają takie samo zdanie.

Jesteś kłamcą, wiesz o tym? Akurat stanowisko ministerstwa jest w pełni zgodne z moim - w sprawie kierunkowskazów na rondach... więc kłamczuszku...oj nie ładnie.

Leszko zanim zarzucisz mi kłamstwo powinieneś wiedzieć że:

- Każde państwo członkowskie UE ma obowiązek dostosować swoje własne prawo krajowe (PoRD) do zapisów Konwencji Wiedeńskiej (mówi o tym sama KW)
- Ministerstwo Transportu nie zdecydowało się na zmiany gdyż uważa że PoRD w zakresie poruszanie się po SoRO jest w pełni zgodne z Konwencją Wiedeńską.
- Powyższe wynika z prawidłowej interpretacji przepisów PoRD.

Skoro PoRD jest zgodne z KW to masz obowiązek jeżdzić tak jak nakazuje zarówno prawo wspólnotowe w postaci Konwencji Wiedeńskiej jak i prawo krajowe w postaci ustawy PoRD i rozporządzeń z nim związanych.
Jeżeli jeździsz na SoRO "po swojemu" stosując "swoje własne teorie jazdy po SoRO" (obalone zresztą przeze mnie jako niezgodne z PoRD i sprzeczne wewnętrznie) narażasz się na wszelkie konsekwencje nieprzestrzegania przepisów PoRD i KW.
Tyle.
Ostatnio zmieniony sobota 05 października 2013, 14:36 przez scooby14444, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 14:35

Jakbyś czytał uważnie moje posty to być zauważył że już odpowiedziałem na to pytanie. (Możesz np. skręcić na posesję, albo np. zawrócić.)

No doczekałem się..i jak to wygląda zw świetle twoich wcześniejszych postów, gdzie mi takiego prawa odmawiałeś ???
Przypominam że do tej pory nie napisałeś czym jest KIERUNEK RUCHU/JAZDY.

Kierunek jazdy jest tożsamy z kierunkiem ruchu, natomiast kierunek ruchu nie jest tożsamy z kierunkiem jazdy.
Było pisane, tylko w zalewie trollowania nie zauważyłeś.
Nie migaj sie od odpowiedzi..pytaniea sa proste jak konstrukcja cepa.
w pierwszej kolejności
A gdzie ja napisałem taka bzdurę ????
Czy możesz wskazać, jeśli nie to wypada grzecznie przeprosić...pisałem o na wprost , w lewo w prawo ..o kierunku jazdy

następne w nawiązaniu do sytuacji przedstawionej przeze mnie w linku
Czy jest zmiana kierunku jazdy , gdy pojazd jedzie na wprost i czy to sygnalizujesz ?
Czy jest zmiana kierunku ruchu ?

Tak/nie..
sytuacja z mojej grafiki
http://www.autocentrum.pl/pic.php?file= ... 112.29.jpg

w jakim kierunku jadą
a)samochód
b) motocyklista

p
napisałeś zabawna rzecz...że w tym samym..dalej sie pytam, na jakiej podstawie, jak jeden jedzie na północ , a drugi na południe ( po to było pytanie o jednojezdniową dwukierunkową)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » sobota 05 października 2013, 14:57

szerszon napisał(a):Kierunek jazdy jest tożsamy z kierunkiem ruchu, natomiast kierunek ruchu nie jest tożsamy z kierunkiem jazdy.

To zdanie dobitnie świadczy o tym jaki poziom intelektu reprezentujesz.
Tożsamy=Identyczny
Skoro kierunek jazdy jest tożsamy z kierunkiem ruchu (to akurat jest prawda), to jak może nie zachodzić zdanie odwrotne?

Oprócz tego nonsensownego stwierdzenia dalej nie napisałeś czym jest Kierunek Jazdy/Ruchu.
A bez tego nie możemy rozmawiać.
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 15:04

To zdanie dobitnie świadczy o tym jaki poziom intelektu reprezentujesz.

Jak widać może... :D skoro prezentujesz dużo wyższy poziom powinieneś to zrozumieć :D
Jak odpowiesz na pytanie z tabliczka T-18 ( może sie Ci w końcu uda) to może zrozumiesz..

Napisz to ruselowi..o ile pamiętam on pierwszy tutaj to napisał...ale jego poziom intelektu również poddajesz , jak rozumiem pod wątpliwość ?
Ty sie nie przejmuj czym jest kierunek jazdy/ruchu -pytania czekają... twoje definicje także nie maja pokrycia w PoRD i nic sie nie dzieje...nie trolluj odpowiadaj...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez LeszkoII » sobota 05 października 2013, 19:35

Scooby,
a jaki kierunek ruchu posiada pojazd jadący 200 metrów jezdnią jednokierunkową pod prąd? Czy ten sam kierunek ruchu, którym poruszają się pojazdy prawidłowo(zgodnie ze znakiem) czy jednak JAKIŚ inny?

Olałeś pytanie Szerszona ot tak po prostu niewygodne było i już! A czemu? "Bo tak", "bo ty masz rację i nikt inny, nawet minister transportu"
scooby14444 napisał(a):
LeszkoII napisał(a):
scooby napisał(a): Przy zjeździe ze SoRO zmieniasz dotychczasowy kierunek jazdy (wyznaczony przez znak C-12) na inny.
PoRD jest w tym zakresie w pełni zgodne z KONWENCJĄ WIEDEŃSKĄ.
W Ministerstwie Transportu mają takie samo zdanie.

Jesteś kłamcą, wiesz o tym? Akurat stanowisko ministerstwa jest w pełni zgodne z moim - w sprawie kierunkowskazów na rondach... więc kłamczuszku...oj nie ładnie.
Mam Ci przedstawić opinię ministerstwa w zakresie poruszania się po rondach? :mrgreen: Poważnie tego chcesz??? Ja takie stanowisko znam a Ty nie. Ja twierdzę, że kłamiesz(z premedytacją) lub opowiadasz bajki(nieświadomie).
scooby14444 napisał(a):Ministerstwo Transportu nie zdecydowało się na zmiany gdyż uważa że PoRD w zakresie poruszanie się po SoRO jest w pełni zgodne z Konwencją Wiedeńską.
Tak owszem jest zgodne, bo par. 36 z dzu.170 to jest KOPIA odpowiednich zapisów dla znaku D.3 z Konwencji Wiedeńskiej w sprawie znaków i sygnałów...
Ministerstwo uznało, że zasady poruszania się po SoRO nie powinny odbiegać od poruszania się po innych skrzyżowaniach, uwzględniając jedynie nakazany ruch okrężny. Ustawodawca nie poczynił kroków(choć miał do tego prawo), jakie poczyniły kraje zachodnie wprowadzając odrębne przepisy zmieniające sposób użycia lub zaniechanie użycia kierunkowskazu dla SoRO.
scooby14444 napisał(a):Powyższe wynika z prawidłowej interpretacji przepisów PoRD.
No to masz problem, bo będziesz musiał podyskutować z ministrem Nowakiem.
scooby14444 napisał(a):Jeżeli jeździsz na SoRO "po swojemu" stosując "swoje własne teorie jazdy po SoRO" (obalone zresztą przeze mnie jako niezgodne z PoRD i sprzeczne wewnętrznie) narażasz się na wszelkie konsekwencje nieprzestrzegania przepisów PoRD i KW.
Jeżdżę zgodnie z PoRD, objeżdżam wyspę z prawej strony i tyle. Niczego nie obaliłeś. Przedstawiłeś zawiłą konstrukcję myślową i nie podołałeś. Potrafiłeś jedynie krytykować oznakowanie skrzyżowań, wymyślać absurdalne i nieżyciowe przykłady, tworzyć pod-teorię "kierunek jazdy=kierunek ruchu". Jeśli tak ma wyglądać prawidłowa interpretacja przepisów PoRD...to ręce opadają. :faja:
Nie jesteś dla mnie autorytetem, chociaż nawet z autorytetem mam prawo się nie zgodzić.
Twoje dalsze wywody są bez znaczenia.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » sobota 05 października 2013, 21:19

LeszkoII napisał(a): Przepraszam, ale czym się różni zmiana PRZEBIEGU kierunku ruchu od zmiany kierunku ruchu ?
Co to jest przebieg kierunku ruchu?
Czy kierunek poruszającego się pojazdu może dotyczyć czegoś innego niż kierunek ruchu?
Po co tak sobie komplikować życie?

Leszko to proste (przyczytaj ze zrozumieniem)

KIERUNEK RUCHU/JAZDY to tor ruchu (linia) którą wyznacza jezdnia po której aktualnie jedziesz i która prowadzi w określonym kierunku.

Jeżeli zmienisz tę jezdnię na inną np. poprzez wykonanie skrętu w prawo na skrzyżowaniu to zmieniasz swój KIERUNEK RUCHU/JAZDY.

Zmianą KIERUNKU RUCHU/JAZDY jest również wjechanie na SoRO gdzie KIERUNEK RUCHU/JAZDY jest wyznaczony przez znak C-12 "RUCH OKRĘŻNY"

KIERUNKIEM RUCHU/JAZDY w tym przypadku jest linia krzywa dookoła wyspy (OKRĄG) o kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Opuszczenie SoRO wiąże się ze zmianą tego KIERUNKU RUCHU/JAZDY na inny - taki jaki obowiązuje na wylocie SoRO (oczywiście nie na wszystkich SoRO bo są takie gdzie przy opuszczaniu SoRO nie zmieniasz już kierunku jazdy). Taki ZAMIAR zmiany KIERUNKU RUCHU/JAZDY odpowiednio sygnalizujesz prawym kierunkowskazem.

------------------
TABLICZKA T-18 informuje natomiast o MIEJSCU na drodze w którym ta linia (KIERUNEK RUCHU/JAZDY) ZMIENIA NIEOCZEKIWANIE DLA KIEROWCY SWÓJ AKTUALNY PRZEBIEG (tj. kształt) - na taki jaki narysowany jest na tej tabliczce.

Jeżeli ta zmiana będzie na tyle "DUŻA" że CAŁA droga zmienia swój kształt to wtedy mówimy już o MIEJSCU W KTÓRYM TO CAŁA DROGA ZMIENIA NIEOCZEKOWANIE SWÓJ PRZEBIEG.
Obrazek

Istotne jest to że przejeżdżając przez to miejsce swojego KIERUNKU RUCHU/JAZDY nie zmieniamy - nadal jest to ta sama linia tylko o nieoczekiwanie zmienionym przebiegu (pokazanym na tabliczce).

Analogiczna sytuacja ma miejsca na zakrętach oznaczonych A-1, A-2, tam też DROGA zmienia swój PRZEBIEG (np. skręca w LEWO), ale ty jadąc tą drogą NIE ZMIENIASZ SWOJEGO KIERUNKU RUCHU/JAZDY.


Mam nadzieję że wyjaśniłem to zrozumiale.

P.S. W RoZiSD pojawiło się uproszczenie znaczenia znaku T-18, które może wprowadzać w błąd i wywołać szereg nieporozumień.
Domyślam się że to było przyczyną tego że rozdzieliliście znaczenie KIERUNKU RUCHU i KIERUNKU JAZDY.
Jest to jednak niedopuszczalne i już parę razy tłumaczyłem dlaczego te pojęcia są tożsame i nie mogą znaczyć czegoś innego.
LeszkoII napisał(a): Scooby,
a jaki kierunek ruchu posiada pojazd jadący 200 metrów jezdnią jednokierunkową pod prąd? Czy ten sam kierunek ruchu, którym poruszają się pojazdy prawidłowo(zgodnie ze znakiem) czy jednak JAKIŚ inny? Olałeś pytanie Szerszona ot tak po prostu niewygodne było i już! A czemu? "Bo tak", "bo ty masz rację i nikt inny, nawet minister transportu"

To wcale nie jest niewygodne pytanie. :)

Oczywiście te pojazdy mają inny kierunek ruchu/jazdy. KIERUNEK RUCHU/JAZDY to tor ruchu który prowadzi w określonym kierunku (a tutaj te kierunki będą różne). Pierwszy porusza się NIEZGODNIE z OBOWIĄZUJĄCYM KIERUNKIEM RUCHU (na tej drodze), a drugi ZGODNIE.
Przeczytaj definicję i stosuj się do niej:
KIERUNEK RUCHU/JAZDY - TOR RUCHU (LINIA) WYZNACZONY PRZEZ JEZDNIĘ PO KTÓREJ PORUSZA SIĘ UCZESTNIK RUCHU PROWADZĄCY W OKREŚLONYM KIERUNKU.

LeszkoII napisał(a):Niczego nie obaliłeś. Przedstawiłeś zawiłą konstrukcję myślową i nie podołałeś.

Leszko nie kompromituj się - miałeś okazję się obronić i znaleźć kontrargumenty. Nie zrobiłeś tego więc uznałem dowód za zakończony. Twoja "teoria jazdy po SoRO" nie dość że jest niezgodna z PoRD bo w nieprawidłowy sposób określa pierwszeństwo, to na dodatek jest sprzeczna wewnętrznie bo w niektórych sytuacjach nie potrafi określić tego pierwszeństwa określić.
Obrazek
Właśnie potwierdziłeś że SoRO NIE MOŻNA ROZPATRYWAĆ JAKO CAŁOŚCI , bo wtedy CZERWONY jako wjeżdżający na skrzyżowanie z LEWEJ STRONY musiałby ustąpić pierwszeństwa NIEBIESKIEMU wjeżdżającemu z PRAWEJ STRONY.

Właśnie potwierdziłeś że KAŻDY WLOT/WYLOT NA RONDZIE TRZEBA ROZPATRYWAĆ OSOBNO.

Właśnie potwierdziłeś że CZERWONY nadjeżdża z PRAWEJ STRONY - W związku z czym każdy wlot/wylot SoRO znajduje się z PRAWEJ STRONY względem jadącego po obwiedni/jezdni SoRO.



PODSUMOWUJĄC WŁAŚNIE POTWIERDZIŁEŚ, ŻE TO TEJ PORY W KWESTII Skrzyżowań o Ruchu Okrężnym MYLIŁEŚ SIĘ ZASADNICZO

--------------------------------------------
LeszkoII napisał(a): Ustawodawca nie poczynił kroków(choć miał do tego prawo), jakie poczyniły kraje zachodnie wprowadzając odrębne przepisy zmieniające sposób użycia lub zaniechanie użycia kierunkowskazu dla SoRO

Ustawodawca nie poczynił tych kroków tylko dlatego że eksperci MT uznali (słusznie) że PoRD jest zgodne z KW w aspekcie jazdy po SoRO.
Jeżeli uznaliby że PoRD nie jest zgodne z KW byli by ZOBLOGOWANI przez samą KW do zmiany w PoRD. Tak postąpili NIEMCY, CZECHY, AUSTRIA itd.

W związku z powyższym w UE i w Polsce po SoRO jeździmy tak jak nakazuje Konwencja Wiedeńska i w pełnej zgodności z nią - Prawo o Ruchu Drogowym.
Czyli z pewnością NIE PO TWOJEMU.
(Bo "po twojemu" jest niezgodnie zarówno z PoRD - co wykazałem - jak i niezgodnie z Konwencją Wiedeńską)

MYŚLĘ ŻE MOŻEMY POWOLI ZAMYKAĆ TEMAT :) :)
Ostatnio zmieniony sobota 05 października 2013, 21:26 przez scooby14444, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez szerszon » sobota 05 października 2013, 21:25

Jako że scooby nadal ma problemy z cytowaniem przepisów wrzucę
10) T-18 — nieoczekiwanà zmian´ kierunku ruchu
o przebiegu wskazanym na tabliczce.

słucham dalszych wynurzeń
zmiana jest..według scooby'ego trzeba sygnalizować
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez scooby14444 » niedziela 06 października 2013, 07:36

leszkoII napisał(a):Podałem Ci przykład z zawracaniem dlatego, bo nie wierzyłeś, że mamy problem z polskim art. 25.1 i dlatego, że stosujesz ten artykuł nazbyt dosłownie, nie bacząc na obowiązki wynikające z art. 3. Na skomplikowanym, obszernym, wielowlotowym skrzyżowaniu (wielokrotnie-) skanalizowanym nie masz szans połapać się kto skąd wyjeżdża, kto nadjeżdża z przeciwnego wlotu a nawet gdzie ten przeciwny wlot się znajduje! Dlatego musisz ograniczyć się do ustąpienia wszystkim z prawej - w stosunku do Twojej aktualnej pozycji pojazdu a nie względem Twojej pozycji "wlotowej" - nie interesuje Ciebie kto wjechał z przeciwnego lub lewego wlotu.
Takie zachowanie stanowi uproszczenie naszego art. 25.1. a nawet niestety rozbijanie skrzyżowania na części - nie ma innej rady... skoro mamy "księżycowy" PoRD niezgodny z KW.

Nie, to nie PoRD jest "księżycowe", tylko twoja interpretacja jest "księżycowa"

Nie ma też żadnego problemu z art. 25.1

Twoja interpretacja sprawia że masz problemy na dużych skanalizowanych skrzyżowaniach a także na SoRO, dlatego że cały czas traktujesz skrzyżowanie jako całość.

Cały czas odnosisz art 25 do skrzyżowania jako całości, dlatego też żeby określić pierwszeństwo musisz ciągle "wiedzieć" kto skąd przyjechał i dokąd jedzie.

JEST TO KARDYNALNY BŁĄD.

Twoja metoda jadąc autem nie sprawdza się wcale ( bo w wielu przypadkach nie jesteś w stanie określić kto skąd przyjechał i dokąd jedzie) co wiecej czasami błędnie określa pierwszeństwo ( np na moim przykładzie ze SoRO).

Dlatego też art 25.1 ( jak sama nazwa oddziału wskazuje) odnosi się do wszystkich miejsc w których następuje przecinanie się się kierunków ruchu. ( i to niezależnie czy na skrzyżowaniu czy poza -art 25.3).

Na SoRO takie miejsca będą przy każdym wlocie/wylocie SoRO . Na skomplikowanym skanalizowanym skrzyżowaniu takich miejsc zapewne będzie wiele i do każdego z tych miejsc masz stosować art 25.

Zatem twoja teoria "skąd przyjechał - dokąd jedzie odnosząca się do skrzyżowania jako całości" jest kompletnie błędna i nie sprawdza się na drodze, co więcej stwarza problemy których nie ma.

JEST TO KOLEJNY MOCNY ARGUMENT OBALAJACY TWOJĄ "TEORIĘ"

Analogiczny błąd popełniasz z art 22. Też sprowadziłeś go to stosowania na skrzyżowaniu jako całości. A trzeba go stosować do miejsc Zmiany Kierunku Jazdy (w przypadku SoRO przy opuszczeniu skrzyżowania).
Avatar użytkownika
scooby14444
 
Posty: 207
Dołączył(a): czwartek 10 czerwca 2010, 15:53
Lokalizacja: Zamość

Re: Rondo zjazd z lewego pasa Kołobrzeg

Postprzez dylek » niedziela 06 października 2013, 08:35

scooby - a ty dalej nie wiesz co to zmiana kierunku jazdy na rondzie...ehhh
masz tu FILM, gdzie wszyscy mają ten sam kierunek jazdy (prosto), a różne kierunki ruchu na rondzie. Może to pomoże ci rozróżniać kierunek ruchu od kierunku jazdy ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości