
Gdyby ktoś nadal miał wątpliwości czy to jest pobocze czy pas ruchu to przypominam, że pas ruchu przeznaczony do ruchu na zmianę w dwóch kierunkach zgodnie z "220" musi być oznakowany linią podwójną przerywaną P-5 oraz sygnalizatorem świetlnym S-4.
p-5.png
s-4.gif
-----
maryann napisał(a):...gdzie jest pobocze nawet ślepy wymaca i spodziewamy się go z boku. Natomiast tu, środkiem, się go nie spodziewam...
Tutaj także jest po boku jezdni, którą się poruszasz, tylko po boku nietypowym.
maryann napisał(a):...nie muszę się zatrzymywać z linijką i ustawą 220 w drugiej ręce
Po to Ustawodawca w tej sytuacji dla linii przerywanej długość linii określił na 2m, a przerwy na 4m a dla linii krawędziowej po 1m abyś na pierwszy rzut oka te dwa rodzaje linii rozróżnił. Jak pobocze przeistoczy się w pas ruchu dostrzeżesz to bez problemu. Bez mierzenia długości linii linijką.
-----
maryann napisał(a):Ale chcę jechać szybciej, to zjeżdżam na lewy, którym mogę wyprzedzić. Potem, kiedy prawy pas spełnia moje oczekiwania- znów nim jadę. Co w tym nie tak?
Po za tym, że nie interesuje Cię rodzaj linii i w efekcie nawet się nie zorientujesz, że będziesz wyprzedzał poboczem i możesz trafić na takiego samego ignoranta jadącego z przeciwka to nic. A suma waszych prędkości w momencie kolizji możesz wynosić nawet 100 km/h.
-----
maryann napisał(a):Na uzasadniony czas manewrów obowiązują mnie szczególne dopuszczenia zachowań, choć niewymienione.
Zamierzasz stosować w praktyce przepisy... których nie ma!?
maryann napisał(a):Nie muszę jechać możliwie blisko prawej krawędzi...
...podczas wyprzedzania? Oczywiście, że Art.16.4. nadal Cię obowiązuje i musisz! Dlatego na jednokierunkowej jezdni o pięciu pasach wyprzedzając jedziesz drugim pasem od prawej a nie skrajnym lewy. Podczas wyprzedzania możliwie blisko to pierwszy wolny pas od prawej strony.