stevemajster napisał(a):1.Jeśli są dwa pasy do skrętu w lewo to ustawiać się na ten zewnętrzny czy ten drugi LEWY po prawej stronie.
Twój wybór, kiedy są strzałki kierunkowe F-8 lub znaki poziome F-10. Nawet przy zawracaniu bez sygnalizacji S-3 można skorzystać z takiej dowolności - jesli się mylę, proszę o argumenty.
stevemajster napisał(a):2.Jeśli są dwa pasy do skrętu w lewo to zjezdzajac ze skrzyżowania można wybrać sobie pas czy trzeba jechać na tym odpowiednim dla swojego toru jazdy(na rysunku niebieski i zielony)? Bo jakby jeden i drugi chciał sobie wybrać pas w tym wypadku prawy to jest kolizja...
http://i.imm.io/Yddx.jpeg
Zaleca się pozostać na takim pasie ruchu wylotu skrzyżowania, jaki zajmowałeś na wlocie, chyba że podczas skrętu chcesz go zmienić...ale wtedy wiadomo jakie przepisy obowiązują(art 22). A co jeśli wlot ma różna pasów ilość niż wylot... tutaj sa zdania podzielone. Powinny być wyznaczone linie prowadzące.
stevemajster napisał(a):Na egzaminie po prawej stronie trzeba jeździć.. no to jak?
na rysunku: z prawego na prawy, z lewego na lewy - tak będzie "bezkolizyjne".
stevemajster napisał(a):Jeśli jest ulica jednokierunkowa z dwoma pasami wyznaczonymi do skręcania w lewo to nie musze z lewego skrajnego tylko dowolnym tak?
jeśli możliwa jest zmiana kierunku jazdy tylko jedna(np. same strzałki w lewo albo nakaz skrętu) To nie musisz. Decydują względy płynności ruchu i przyszłych zamiarów za skrzyżowaniem.
stevemajster napisał(a):A potem na jaki się ustawić? Myślałem, że z jednokierunkowej jak wyjeżdżam na drogę to na prawym pasie się mam ustawiać a np tutaj:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Y4E#t=121s
Nie słuchaj tych bajek. Sam lektor mówi, że "powinien" a nie że "zobowiązany jest". A skąd miał wiedzieć, przed skrętem że tam jednokierunkową? Z lupo-lornetka ma sie poruszać? Można się domyślić, no ale... łatwo mówić jadąc pierwszy raz. Nie było linii prowadzących, więc mógł tak pojechać uważając na pojazdy z prawego pasa (również do lewoskrętu), które miałyby pierwszeństwo.