Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 14:28

Co do kwestii umieszczania ukrytych znaczeń znaków, w rozporządzeniu dla drogowców, mam specyficzne zdanie ale już sobie darowałem dywagacje na ten temat bo nie maja znaczenia.
Z tym szpitalem to fakt (w moim mniemaniu nie powinno być tego pytania), idąc tym tropem trzeba też zadawać pytania o liternictwo, wysokość słupów, parametry folii odblaskowej. Co do skanalizowania tych skrzyżowań to fakt że pozostałe kierunki są bezkolizyjne.

Przypomina mi sie pytanie na kursie dla egzaminatorów które popełnił nasz wykładowca i nie dał sie przekonać że jest spier...,parę lat temu je też tu przedstawiłem to była duża grupa osób która twierdziła że pytanie jest ok.

Zdjęcie zielonego s-3 do jazdy w lewo.
Sygnał ten:

a)zabrania jazdy na wprost (prawidłowa)
b)......
c)....
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 14:47

Powinni usiąść przy stole i uporządkować te dwa rozporządzenia i dla drogowców faktycznie pozostawić dylematy w kwestii liternictwa i folii odblaskowej.
Natomiast uważam, że spora część 220 powinna być przeniesiona do 170-wiele spraw i problemów jest tam wyjaśnione.

A pytanie...
hmm...bezpośrednio nie zabrania :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 14:53

Nie zabrania jak może zabraniać jak nie dotyczy, panu układającemu pytanie pomyliło się "zabrania" z "nie zezwala".
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 14:56

W gruncie rzeczy efekt końcowy ten sam. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 15:03

Chyba że masz tylko s-3 do lewoskrętu, a przejazd na wprost jest bezkolizyjny bez sygnalizacji, i na przykład ten s-3 do lewoskrętu jest powieszony nad jezdnia drogi poprzecznej lub pas jest wyznaczony do jazdy prosto lewo, to efekt nie jest ten sam.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 15:06

Ale tych wiadomości nie podałeś wcześniej, a ja wróżką ani jasnowidzem nie jestem :D
Ale dzięki ,ze wierzysz we mnie. :spoko:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 15:10

Sorry myślałem, że od razu sobie skojarzysz taka sytuacje, w pytaniu testowym oczywiście ebyło zdjęcie samego sygnalizatora.

Jeśli przyjąć, że lewe S-3, zabrania jazdy na wprost to coś musiało by mu dawać wyższość lub niższość w hierarchii, nad s-1??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez silvox » sobota 02 marca 2013, 12:23

Borys_q napisał(a): pytanie na kursie dla egzaminatorów które popełnił nasz wykładowca (...)
Zdjęcie zielonego s-3 do jazdy w lewo.
Sygnał ten:

a)zabrania jazdy na wprost (prawidłowa)
b)......
c)....

Jeśli to pytanie przeczyta zwykły śmiertelnik, kandydat na kierowcę, zlany potem przed monitorem na egzaminie.. Co ma zaznaczyć ?? Przeczytał, niekoniecznie ze średnim zrozumieniem tekstu PoRD, nie uczył się na pamięć rozporządzeń dla inżynierów ruchu itp. Co zaznaczy ?? Ano A zaznaczy.. Bo tak opisany jest ten sygnał - "tylko w lewo" czyli na wprost NIE !! I obojętne jest dla niego czy to będzie "zabrania" czy "nie zezwala".. Hmm ???

Jesteś więc egzaminatorem .. Czyli jak mam uczyć kursantów ?? I co mają zaznaczyć ?? Czy mają dyskutować z monitorem ?? Każda rada - bezcenna..
silvox
 
Posty: 350
Dołączył(a): poniedziałek 03 września 2012, 19:15

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » sobota 02 marca 2013, 16:49

Widzę że nie rozumiesz mnie, ty wiesz jak masz uczyć kursantów więc nie będę ci mówił. Niestety b mało jest osób którzy rozumieją przepisy i potrafią o nich konstruktywnie dyskutować. Pozdrawiam.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości