Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez szymon1977 » środa 20 lutego 2013, 11:18

Chciałby się podzielić moimi obserwacjami. W okolicy, w której aktualnie przebywam na większości osiedli wprowadzono skrzyżowania równorzędne. Rozwiązanie bardzo proste i tanie - wystarczyło zdjąć trochę znaków A-7. I bardzo sensowne. Teoretycznie powinien ruch się uspokoić ba na każdym skrzyżowaniu, jakbyśmy nie jechali może nadjechać ktoś komu zobowiązani jesteśmy ustąpić pierwszeństwa przejazdu. Git malina.

A w praktyce? Jedni kierowcy przed każdym skrzyżowaniem zwalniają i ustępują każdemu niezależnie, z której strony nadjeżdżają, a drudzy nie widząc A-7 jadą nie zmniejszając prędkości i nie zwracając na inne pojazdy uwagi przekonani o własnym pierwszeństwie przejazdu. Dzięki tym pierwszym do kolizji nie dochodzi.

A co by było gdyby spotkało się dwóch piratów drogowych? Tego nie wiem. Ja jestem tym pierwszym, zawsze zwalniam. Na wszelki wypadek. Samochód cały i ja też, choć mogło być inaczej.
Ostatnio zmieniony środa 20 lutego 2013, 14:09 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeńśtwo ruchu.

Postprzez rocko19 » środa 20 lutego 2013, 12:14

Trzeba przyznać że są tego plusy i minusy. Ale niestety masz racje że niektórzy niewidząc sygnalizacji bądź innego znaku regulującego pierszenstwo są przekonani o tym że jadą drogą z pierszenstwem, zapominając o skrzyzowaniach równorzednych :) Myśle ze od 19 stycznia niebędzie już takich kierowców bądz bedzie niewiele którzy nieznają podstaw prawa o ruchu drogowym. Większośc uczyła się na pamięć pytan teoretycznych i nawet nie wiedząc co dokładnie znaczy, poprostu widząc obrazek zaznaczali odp. Teraz sie to skończy i bardzo dobrze! Pozdrawiam.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeńśtwo ruchu.

Postprzez Borys_q » środa 20 lutego 2013, 13:15

A może A-7 z czterech stron, tak trochę po Amerykańsku, jak się ktoś walnie zawsze współwina??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez lith » środa 20 lutego 2013, 19:57

@rocko19
Nie chodzi przecież o to, że ludzie nie znają 'zasady prawej strony'. Po prostu tak jest, że zazwyczaj jak nie ma A-7 to jest on na poprzecznej i masa ludzi nawet nie berze pod uwagę, że może to być równorzędne. Ostatnio się równorzędnych trochę więcej pojawia, ale i tak jest to dość egzotyczny rodzaj skrzyżowania. Albo trzeba przed każdym skrzyżowaniem z pierwszeństwem postawić D-1, albo oznaczyć każde równorzędne (a przynajmniej wyraźnie strefy z nimi). Innej opcji nie widzę.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez LeszkoII » środa 20 lutego 2013, 20:00

Szymon1977,
każda zmiana organizacji ruchu wymaga czasu, żeby wdrożyła się w umysły tych, co jeżdżą na pamięć. Jak mawia M. Dworak: "szczególna ostrożność podwojona do potęgi entej", tak dla zdrowia normalnie.

Przyznam, że trochę irytujący jest brak D-1 i doszukiwanie się A-7 lub B-20 po stronie dróg poprzecznych; aczkolwiek dozwolony... jeśli skrzyżowania następują po sobie nie rzadziej niż co 50 m.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez szymon1977 » środa 20 lutego 2013, 22:22

LeszkoII napisał(a):...każda zmiana organizacji ruchu wymaga czasu, żeby wdrożyła się w umysły tych, co jeżdżą na pamięć.
Tak. Ale rzecz nie w zmianie organizacji ruchu w tym konkretny miejscu, ale o stare szoferskie przyzwyczajenie, zgodne z filozofią znakowania skrzyżowań zapamiętaną i stosowaną jeszcze gdy ulicami jeździli jeszcze nasi dziadkowie, i powtarzaną nadal na kursach prawa jazdy.
lith napisał(a):Po prostu tak jest, że zazwyczaj jak nie ma A-7 to jest on na poprzecznej i masa ludzi nawet nie berze pod uwagę, że może to być równorzędne.
Otóż coraz częściej już tak nie jest. Przyzwyczajcie się i uczcie tego!
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez lith » czwartek 21 lutego 2013, 20:28

Jak równorzędne jest oznaczone, albo jest w strefie równorzędnych to nie mam problemu z jego zauważeniem. Robienie pojedynczych nieoznaczonych równorzędnych to tylko zastawianie pułapek na kierowców. Sam jeżdżąc przez jedno skrzyżowanie 'T' co kilka dni po pół roku zauważyłem, że jest równorzędne- a 'nóżka' wcale nie jest podporządkowana (na szczęście prawie zawsze skręcałem tam w prawo :mrgreen: ). Ktoś się kiedyś tam mocno zdziwi.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 21:20

Na kursie na prawko i egzaminie jest masa pytań o skrzyżowania równorzędne a w praktyce czyli na polskich drogach jest tego zdecydowanie za mało w stosunku do skrzyżowań oznakowanych pierwszeństwem - wg mnie to błąd - powinno być takich skrzyżowań więcej, co niektórzy nauczyli by się jeździć zgodnie z przepisami a nie "na pamięć" . Zresztą wychodzi to na dróżkach osiedlowych czy drogach wewnętrznych "supersklepów"
W Nowym Sączu przy wjeździe na parking hipermarketu R***(żeby nie było autopromocji) jest postawiony znak: "na parkingu obowiązują zasady ruchu drogowego" a i tak Ci co jadą "prosto" uważają że mają pierwszeństwo i nie "paczą" czy wyjeżdża ktoś z prawej czy nie, A to tylko dlatego, że tak jak pisałem mało jest takich skrzyżowań i po zdaniu egzaminu teoretycznego zapomina się o "zasadzie prawej strony" - może egzaminatorzy powinni na takie skrzyżowania jeździć z egzaminowanymi a nie na obwodnicę która ma limit do 60 i ciągnie się taka "L" 45 bo nie wie czy jest w terenie zabudowanym i ma jechać do 50 czy obowiązuje ją znak ograniczenia 60 :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez lith » czwartek 21 lutego 2013, 21:25

Często na prawdę ciężko dostrzec A-7 na poprzecznej, jak znajduje się kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania, na szerokiej latarni, a po drodze krzaki i drzewa w skrajni drogi. Dlatego kierowcy zakładają, że gdzieś on tam musi być. Albo zasłonięte innym znakiem z drugiej strony na tym samym słupku. Gdyby chcieć za każdym razem znaleźć A-7 to trzeba by się zatrzymywać przed połową skrzyżowań bez d-1.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 21:43

Na jednym skrzyżowaniu w moim mieście przestawiono znak A-7(może kibole?). A dokładniej pisząc - obrócono jego tarczę tak, że jest widoczna tylko dla jadących drogą z pierwszeństwem(chociaż nigdy nie stał tam D-1). Tak więc jadący od planowo podporządkowanej nie mają znaku na skrzyżowaniu.
Dopóki nie skorygują ustawienia, ja będę uznawał skrzyżowanie jako dróg równorzędnych. Prawidłowo?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 22:07

@lith i @leszkoII
Wg mnie rozwiązanie bardzo prost znak D-1 zrobić "obowiązującym do najbliższego skrzyżowania" i tyle :)
Dalej brak takiego znaku oznacza skrzyżowanie równorzędne - wiem: "ale nie w Polsce" :) (znak = metal = złom = $$)
W mojej miejscowości jest taka ul Paderewskiego na całej jej długości nie ma żadnego znaku D-1 ale wszystkie do niej dochodzące mają A-7 bądź B-20 i wszyscy wiedzą że mają pierwszeństwo, a przypuszczam że kierowca z innego kraju zatrzymywał by się przed każdym skrzyżowaniem i szukał/ustępował pierwszeństwa, ale nasz krajowy z innej miejscowości mniemał by że to on ma pierwszeństwo i tu niestety cytat "bo jadę prosto"
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 22:26

Henq napisał(a):Wg mnie rozwiązanie bardzo prost znak D-1 zrobić "obowiązującym do najbliższego skrzyżowania" i tyle
Dalej brak takiego znaku oznacza skrzyżowanie równorzędne - wiem: "ale nie w Polsce" (znak = metal = złom = $$)
W mojej miejscowości jest taka ul Paderewskiego na całej jej długości nie ma żadnego znaku D-1 ale wszystkie do niej dochodzące mają A-7 bądź B-20 i wszyscy wiedzą że mają pierwszeństwo, a przypuszczam że kierowca z innego kraju zatrzymywał by się przed każdym skrzyżowaniem i szukał/ustępował pierwszeństwa, ale nasz krajowy z innej miejscowości mniemał by że to on ma pierwszeństwo i tu niestety cytat "bo jadę prosto"
Mieszkamy w tym samym mieście:) Na ul. Paderewskiego przydałyby się choćby D-1 o mniejszych wymiarach, ale nie wszędzie. Przy wjeździe od Krańcowej/Barskiej masz D-1 a później skrzyżowania są co (około) 50 metrów. Ale to powinien być wyjątek a nie reguła.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 22:48

LeszkoII napisał(a):Ale to powinien być wyjątek a nie reguła.

A dlaczego nie? Jaki "mniejszy znak D-1" albo jest albo go nie ma przed skrzyżowaniem. Czy to kierowca powinien się domyślać że jedzie drogą "międzymiastową" a drogą "międzypaństwową", albo jeszcze inną? No NIE!!!
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez LeszkoII » czwartek 21 lutego 2013, 23:40

Na ul. Husarskiej masz te "mniejsze znaki D-1"(chodzi o wymiary tarczy znaku)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania podporządkowane a bezpeiczeństwo ruchu.

Postprzez Henq » czwartek 21 lutego 2013, 23:47

LeszkoII napisał(a):Na ul. Husarskiej masz te "mniejsze znaki D-1"(chodzi o wymiary tarczy znaku)

Ale to nadal jest ten sam znak D-1 - o to mi chodzi :) - wymiar tarczy do niczego nie zobowiązuje :)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: iskat1973 i 37 gości